House & Trance niet meer populair? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 31-12-2005 11:18
Hello, ik draai voornamelijk house & trance en soms een beetje schranz/hard techno.

Maar het is mij namelijk opgevallen dat die genres precies niet meer populair zijn! Ik heb ongeveer 250 vinyls in 't genre house & trance, maar wanneer ik die begin te draaien, heb ik precies het gevoel van "iieeuw :s", en vrienden, kennissen beginnen dan te zagen, leg eens jump op ofzo.

Volgens mij is jump nogal een commercieel genre aan het worden, zoals ge ziet hier in Belgie (The Oh, Fun, Zenith, etc...)

Wat is UW mening hiervan? :p

What do you think about House & Trance niet meer populair? ??

Vote :   
cross-over    posted on 05-12-2007 10:39
@ arcee, een beetje historie voert alle house weer terug naar DISCO....Cry

in begin van de jaren 80 (disco sucks! tijdperk) werden er diverse 'nieuwe' stroming gemaakt van disco. de splitsing was grof:
-garage (new yorkse stroming van new disco)
-house  (de tegenhanger vanuit chicago)
-hi-energy oftewel euro (de europeese versie)
-dance (andere naam voor de orginele disco-sound)

Elke kleine afwijking in stijl is tegenwoordig al een nieuwe stroming........ ik kan het allemaal niet meer bijhouden.

Dus hoe je het ook noemt......, alles is DISCO  Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
HouseArrest    posted on 05-12-2007 13:21
Poster: DJ-Emotion
Jou vrienden groep moet wel heel groot zijn om er een betrouwbaar gemiddelde uit te halen Cry
Ik ken alleen maar mensen die van Trance houden......

Vreemd dat de eerste 6 plaatsen in de DJ top 100 van 2007 allemaal Trance DJ's zijn.
Zal wel niet komen doordat er 345000 House liefhebbers massaal op Trance DJ's hebben gestemd...

Wat de feesten betreft:
Iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat mensen geen Massa feesten
meer willen om 2 redenen: Prijs en de Massa (aanbod/exclusiviteit)

Trance veranderd ook continue net zoals House, wat overigens al bestond voordat jij was geboren. Cry
Mijn platenkast staat er vol mee..

Dus neem maar van mij aan, zowel House als Trance blijft nog wel even.....

@ Dj-Emotion: Het gaat niet zo zeer om mijn vriendengroep maar om de groep mensen hier in de buurt, ik merk hier vrij weinig van een come-back van trance en zo wordt er hier ook over trance gedacht.

Over die eerste 6 plaatsen geef ik je ook wel gelijk! Maar zeg nou zelf, Tiesto en Armin etc zijn niet meer zo populair als voorheen.

Nou, bij qlimax en Defqon bijvoorbeeld is hier weinig van te merken. Beide feesten waren zeer snel uitverkocht! Dat is juist veel sneller dan voorgaande jaren. Maar oke.

Dat house al bestond voordat ik geboren was klopt uiteraard. Maar toen was house wel totaal anders. Trance waarschijnlijk ook wel, maar daar weet ik niet zo heel erg veel van.

En als laatste. Het was écht niet om Trance of jou aan te vallen hoor Emotion maar ik geef ook wel toe dat ik het misschien iets te snel heb gezegt. Maar ook denk ik dat het een beetje aan de regio licht. Hier wordt trance een beetje negatief voorgeschoteld. We weten beiden dat dit nergens voor nodig is, maar het heeft wel een bepaalde invloed op mensen.

Dus ik sluit me ook bij jou laatste argument aan Happy, laughing
ArCee    posted on 05-12-2007 16:57
Grappige is dat als een persoon maar hard genoeg roept dat iets "over" is dat er altijd mensen zijn die dat voor zoete koek slikken en dapper mee gaan gillen. Of dat nu om een muziekstroming gaat, een kledingmerk of whatever. Feitelijk ist een nutteloze duscussie. Iemand die roept dat iets over is, is meestal iemand die zelf ergens genoeg van heeft en hoopt op medestanders. Meest simpele is gewoon, je vind het niks (meer), zoek wat anders en veel geluk. Helaas voelen sommige zich geroepen om hun afkeer of anti gevoel over iets niet onder stoelen of banken te steken. Het waarom is mij even onduidelijk. Zolang er zoveel stromingen zijn, en zoveel liefhebbers van een bepaalde stroming laat iedereen daar gewoon lekker van genieten. Muziek is iets universeels, niet iets om elkaar mee de ogen uit te steken dacht ik? Doe je eigen ding, geniet van je eigen ding en geef een ander de kans om van zijn ding te genieten op een manier zoals jij dat doet.

ArCee has spoken Cry
HouseArrest    posted on 05-12-2007 17:14
Respect! Cry
baath    posted on 05-12-2007 18:18
Poster: ArCee
Grappige is dat als een persoon maar hard genoeg roept dat iets "over" is dat er altijd mensen zijn die dat voor zoete koek slikken en dapper mee gaan gillen. Of dat nu om een muziekstroming gaat, een kledingmerk of whatever. Feitelijk ist een nutteloze duscussie. Iemand die roept dat iets over is, is meestal iemand die zelf ergens genoeg van heeft en hoopt op medestanders. Meest simpele is gewoon, je vind het niks (meer), zoek wat anders en veel geluk. Helaas voelen sommige zich geroepen om hun afkeer of anti gevoel over iets niet onder stoelen of banken te steken. Het waarom is mij even onduidelijk. Zolang er zoveel stromingen zijn, en zoveel liefhebbers van een bepaalde stroming laat iedereen daar gewoon lekker van genieten. Muziek is iets universeels, niet iets om elkaar mee de ogen uit te steken dacht ik? Doe je eigen ding, geniet van je eigen ding en geef een ander de kans om van zijn ding te genieten op een manier zoals jij dat doet.

ArCee has spoken Cry

das nog is mooi verwoord Happy, laughing
rickdekoning    posted on 06-12-2007 17:12
sws volgens mij is house nog steeds f*cking populair
nils7    posted on 11-12-2007 15:22
Ik heb altijd het gevoel erbij dat een stroming qua populariteit per jaar verschilt

Over het algemeen gezien:

Nu (denk ik):
1) Jump
2) House
3) Hardstyle
4) Trance

Maar vaste waardes in die top 3 zijn toch wel trance en house... Iedere keer een andere nummer 1 (hardcore, jump, hardstyle) maar die zakken weer af als er een andere/nieuwe hype komt terwijl dat trance en house toch al een behoorlijke tijd hun vaste plek in de top 3 hebben

Als je op persoonlijk vlak gaat kijken:
Het is gewoon met wie de mensen om gaan!
Dat kun je wel merken dat bepaalde sociale klasses (lees de stroatemakers ferrari rijders) graag naar jump/hardstyle luisteren, een "gekleurd" iemand zal altijd naar R&B luisteren (alhoewel ik iemand kende die Carl Cox wel goed vond omdat dat een neger is.... hoezo hypocriet maar okee), woon je op een woonwagenkamp dan luister je wss. veel Franske Bauer    (ff heel generaliserend dit).... maar zo is het uiteindelijk wel!  Iemand met een lonsdale petje ga je niet weg zetten op sneakerz feest.
Als je je dus in een sociale klasse beweegt dan zul je al snel een voorkeur hebben naar de muziek die er bij hoort... want het hoort bij je uitstraling en je vrienden luisteren er ook naar (geloof mij het is in 90% van de gevallen zo!)
User edit by nils7 on 11-12-2007 @ 15:30:51 (100%)
ArCee    posted on 11-12-2007 15:42
Nils, klopt wel een beetje alhoewel ik ook gekleurde mensen op trancefeesten tegen kop. Feit is ook dat stijlen vaak met een leeftijdsgroep verbonden zijn. hardstyle publiek is vaak best wat jonger als een trance publiek en zo kun je nog wel meer staatjes maken denk ik??

Greetz: ArCee, trancer in hart en nieren, benen, oren, etc Cry
djtnox    posted on 22-12-2007 12:31

Zolang een TE nog 30.000 man trekt (met of zonder Johan Gielen) dan zal het met "Trance" wel goed komen denk ik zo.

"House" in de volle breedte leeft ook nog als nooit te voren. Ik denk dat veel jongere muziekliefhebbers te veel aan lijstjes en charts hangen, en een persoonlijke muzieksmaak ontwikkeld zich ook door de jaren waardoor het "publiek" ook steeds verschuift. Toen ik 18 was kon ik geen house of techno horen. Inmiddels zijn we een "paar jaar" verder en kan ik in bijna alle stromingen wel wat vinden... en daar word je vooral als dj weer veel beter van.

ArCee    posted on 22-12-2007 18:43
Cryamen!! Cry
TheMole    posted on 22-12-2007 19:35

French house rockt gwn en jump is niemeer wat het vroeger was vb : kinderen van 10 jaar die jumpen op ketnet (ik ben nooit voor jump geweest)

Winston    posted on 23-12-2007 00:02
Poster: EclipX
Hello, ik draai voornamelijk house ....          ............... die genres precies niet meer populair zijn! Ik heb ongeveer 250 vinyls in 't genre house & trance, .....

En house is weer van karakter te zijn veranderd en ik vindt het nu ook mooi.

Maar je hebt de popwereld en de underground wereld. In de underground wereld zullen altijd van elke stijl de liefhebbers de leukste tracks weten te vinden. Je moet gewoon ervoor durven kiezen. Als underground DJ kun je niet draaien in de popwereld, want dan krijg je dat: ieeeuw
Tic Toc
djtnox    posted on 31-12-2007 12:22
Mag ik dan "en passant" ook even de line up van TE2008 onder de aandacht brengen??!!
Naar mijn smaak in één woord GEWELDIG!!!!!

http://www.trance-energy.nl/te2008/site/
ArCee    posted on 31-12-2007 17:12
Zeker. Ik kan er niet bij zijn maar ik weet nu al qua line up dat ik HET FEEST van het jaar mis Unhappy Gelukkig kan ik de pre-party op vrijdag in de Poema meepakken. Cry
Max-E    posted on 02-01-2008 09:34
Poster: nils7

Maar vaste waardes in die top 3 zijn toch wel trance en house... Iedere keer een andere nummer 1 (hardcore, jump, hardstyle) maar die zakken weer af als er een andere/nieuwe hype komt terwijl dat trance en house toch al een behoorlijke tijd hun vaste plek in de top 3 hebben

Hardcore is geen hype? hardcore bestaat al 18 jaar ofso.. en omdat jij nou net geen hardcore luisterd, denk je dat t uitgestorven is?(dr zijn al evenementen al heel lang bezig(Thunderdome, MoH, Dominator..) Voor mij is dat ook voor trance enzo hoor, op tv ofso hoor je bijna niks van trance, ook bijna niks van hardcore als ik eerlijk mag zijn..

@HouseArrest volgens mij zijn Qlimax en Defqon meer hardstyle evenementen als trance?
nils7    posted on 02-01-2008 11:12
Poster: oMaxoNL

Hardcore is geen hype? hardcore bestaat al 18 jaar ofso.. en omdat jij nou net geen hardcore luisterd, denk je dat t uitgestorven is?(dr zijn al evenementen al heel lang bezig(Thunderdome, MoH, Dominator..) Voor mij is dat ook voor trance enzo hoor, op tv ofso hoor je bijna niks van trance, ook bijna niks van hardcore als ik eerlijk mag zijn..

@HouseArrest volgens mij zijn Qlimax en Defqon meer hardstyle evenementen als trance?

Ik denk dat de populaire radiostations toch wel een goede graadmeter zijn zeker met hun shows na 8u in de weekeindes Winking my eye...
ArCee    posted on 17-03-2008 11:52
Radiostations en downloadinstanties. Ik krijg regelmatig mails met nieuwe releases en het merendeel van de nieuwe releases bestaat toch echt uit stijlen als Trance, minimal en house!!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

484 Users online: 302 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 47.563
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.861