PHP editor met remote FTP voor Mac
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xtremer    posted on 27-02-2011 09:25
Ik ben opzoek naar een goede PHP editor voor de Mac. Voorheen gebruikte ik Helios Eclipse (Zend PDT), maar deze crasht sinds gister alleen maar. Updaten doet niet altijd iets goedsCool. Daarnaast is het een Java programma en hierover ben ik nooit zo tevreden.

Wat is belangrijk:
- Remote werken via FTP, bestand openen, aanpassen, opslaan en browser refreshen voor het resultaat. Dus niet eerst downloaden naar je HDD en daarna pas weer uploaden.
- Indicatie van elementen waar je je in bevindt. Stel ik zit in een DIV met ID container dan moet het begin en eind worden ge-highlight.
- Meerdere sites te gelijk kunnen bewerken. Alles netjes in een lijst naast de editor.
- Het liefst opensource.

Voorbeeld van Eclipse: screenshot

Wat heb ik geprobeerd:
- TextWrangler - HTML editor zonder PHP ondersteuning, maar werkt met FTP.
- BBEdit - de grote broer van TextWrangler, betaald en kan niet met meerdere projecten tegelijk overweg.
- Komodo IDE - Java editor die niet logisch in elkaar zit.
- NetBeans - komt in de buurt met wat ik zoek, maar moet eerst files downloaden voordat je kunt werken.

Hopelijk weten jullie meer! Het is dus voor de Mac!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

What do you think about PHP editor met remote FTP voor Mac ??

Vote :   

Prozei    posted on 27-02-2011 10:41
als je er een beetje geld voor over hebt zou ik als ik jou was voor coda gaan http://www.panic.com/coda/
79 euro in de appstore
Xtremer    posted on 27-02-2011 10:47
Ik was al aan het kijken naar de demo. Ben er alleen niet achter of het mogelijk is meerdere projecten tegelijk te draaien. In de screenshot die je ziet heb je links een lijst met verschillende projecten. Aangezien ik veel websites maak met Wordpress is het handig om sommige delen code over te kunnen nemen in andere projecten.

Coda werkt ook met plug-ins, misschien hebben ze er wel iets voor.
Wel makkelijk is dat hun programma Transmit samenwerkt met coda en je zo FTP gegevens kunt importeren.
Thanks in iedergeval!
Mod edit by Xtremer on 27-02-2011 10:48 (25%)
Sebasz    posted on 27-02-2011 12:52
Dreamweaver, is officieel alleen niet gratis maar imo wel een van de beste
Mod edit by Sebasz on 27-02-2011 12:53 (100%)
Xtremer    posted on 28-02-2011 10:40
Na het proberen van Coda ben ik toch overtuigd van het programma. Het is onwijs stabiel en werkt makkelijk. Daarnaast heeft het alle punten waar ik naar opzoek ben. Misschien niet op dezelfde manier als Eclipse, maar dat is logisch natuurlijk. Het gebruiken van opgeslagen code knipsels is ook ideaal. Zeker als je meerdere sites maakt die met 1 CMS werken. Heb het programma gekocht in de Mac App Store.

Wel 1 vraagje over het programma:
Weet iemand hoe je (en of het mogelijk is) de indicatie aan kan zetten in welk element je je bevindt?

This is an old Topic

No new postings for 5.186 days.
 Post CommentThat would be 172.9 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 13 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 55.763
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.514