(Logic) Compressor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 23-02-2011 18:17
Beste DJR-ers,

Ik werk nu een jaartje met logic, en ben tot een bepaalde hoogte bekend met de compressor, ik kan er mee sidechainen, ik weet ongeveer wat een compressor doet, maar ik weet niet precies wat ik met de Ratio instellingen, threshold, ?knee, attack & release aanmoet, ik kan nergens op internet wat vinden en ik denk dat dit voor meer mensen nuttig kan zijn hier.

Dus als iemand mij hier verder mee kan helpen...

Thnx!

What do you think about (Logic) Compressor ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 23-02-2011 18:51
Simpel:

threshold = de drempelwaarde, dus als het signaal over deze waarde heengaar wordt het afgezwakt?

ratio: is de factor tussen de ratio en de gain reductie (dat laatste zit ook op iedere compressor) bij bijvoorbeel een ratio van 4:1 gaat het ingangssignaal 4 dB over de threshold heen, en het uitgangssignaal slechts 1 dB. Het signaal wordt dus met 3 dB afgezwakt.

Attack is de tijd (in miliseconde) wanneer de compressor reageert bij het ingangssignaal, release is de tijd in ms dat de compressor nodig heeft om het sigaal weer op het oude?niveau te krijgen

Knee en softknee is of het signaal geleidelijk over de threshold gaat, hard, nah ja, dat kun je wel rade
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 24-02-2011 @ 11:07:46 (1%)
woudy    posted on 23-02-2011 20:42
kijk top, precies waar ik naar op zoek was! hardstikke bedankt!
DJSHAK3S    posted on 23-02-2011 21:39
leuk om te zien dat een topic ook zonder allemaal gedoe gewoon simpel beantwoord kan woorden :D
TH3llC    posted on 23-02-2011 21:44
dat heb je bij deze dan verpestCool
DJSHAK3S    posted on 23-02-2011 22:26
Als het antwoord er al is en het topic nog niet geclosed :s niet echt
woudy    posted on 24-02-2011 21:18
Iemand mssn ook wat tips hoe je het best een compressor op een kick kan gebruiken?
Sebasz    posted on 24-02-2011 21:21
Dat is helemaal afhankelijk van hoe je de kick wil hebben en hoe het bij het nummer past. De ene keer wil je een beetje punchy, en de andere keer wat softer..
bambamstudio    posted on 25-02-2011 11:28
Poster: woudy
Iemand mssn ook wat tips hoe je het best een compressor op een kick kan gebruiken?

wat het belangrijkste is: wat doen een compressor, of nog beter: wat IS een compressor. Want een compressor is niets minder dan een automatische volume regeling. dus een compressor is geen MUST HAVE! Je past hem alleen maar toe als je hem nodig hebt.

Goed, met dit wetende kicks: je kunt een kick dusdanig plat compressen dat hij wat meer puncy klinkt. In de praktijk werkt het vaak alleen niet zo, omdat het van de basis sample afhangt. Het nadeel van een compressor is dat je alle dymaniek (saturatie met een moeilijk woord) uit de sample haalt. Daardoor ken het effect zelfs zijn dat je kick dof gaat klinken.?

Beter is om gewoon een goede sample uit te zoeken voor je kicks ipv hem helemaal plat te gaan compressen. Een goede productie begint bij goede opnames, dus geldt dat ook voor de samples.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
woudy    posted on 26-02-2011 22:50
ok duidelijk! weer bedankt voor de reactie, begin het nu te begrijpen!

This is an old Topic

No new postings for 5.298 days.
 Post CommentThat would be 176.6 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 117 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 86.465
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.502