Poster: TH3llC
van de radio zelf ken ik niet zoveel maar ik veronderstel dat 1 uitgang dan dient voor de speakers die standaart in de auto zitten en de 2de uitgang voor wat je er zelf bijsteekt? (subwoofer en eventueel nog speakers)
ben niet zeker of het zo is. ik dacht dat rodger(tekhead) zich bezig houdt met dit soort dingen.
Idd, een andere hobby van mij car-hifi.
Passief is altijd beter dan aktief, aktief is een goed alternatief als je de sub soms moet uit de wagen halen om meer kofferruimte te kunnen benutten voor bepaalde goederen te kunnen laden, bij passief heb je veel meer aansluitmogelijkheden en uitgebreidere keuze van amp's, kan je ook veel krachtiger gaan pompen.?Passief is de versterker ook beter te beveiligen tegen oververhitting?enzo.
Je kan bvb een 4 kanaalsversterker of 2 kanaalsversterker kopen met aparte subwoofer aansluiting, of een 2 kanaalsversterker die je bridged naar?1 kanaal waaraan je de sub op aansluit, of een mono-versterker, dus 1 kanaal, die speciaal gemaakt zijn voor woofer op aan te sluiten. De beste keuze hangt hier grotendeels af van wat je persoonlijke volume en kwaliteit-eisen?zijn en meer nog, je beschikbare budget. Laat je niet wijsmaken dat hoe meer versterkers je hebt, hoe harder je speelt, wel hoe meer lawaai dat je dan veelal maakt, maar een mooie carsound bereik je enkel door ook de randzaken, zoals dempen van de auto, goede en juist gemonteerde kabels en speakers en versterkers, een goede en krachtige accu, en een professionele afstelling van de versterkers etc...
Koop steeds een radio met meer dan 1 versterker aansluiting, als je meer dan 1 versterker?wil aansluiten. Aan de radio hangt ook een groot aansluitblok, of 2 kleinere blokken waarvan de ene blok of halve gedeelte dient om de v+a speakers rechtstreeks aan te sluiten als je geen gebruik gaat maken van externe versterkers maar gebruik maakt van de ingebouwde versterker van de radio, de andere blok(helft) dient voor je stroom, massa, instellinggeheugen,?carkit etc... aan te sluiten. Nog vragen ? stel maar.?