vraag ivm speakerset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

winfakt    posted on 16-02-2011 19:06
Ik heb onlangs 2x behringer b212d white (actief) gekocht maar ik ga waarschijnlijk ook nog een actieve subwoofer kopen. Moet ik dan de behringer speakers op de subwoofer aansluiten of de subwoofer op de behringer speakers?

What do you think about vraag ivm speakerset ??

Vote :   

TH3llC    posted on 16-02-2011 19:23
denk niet dat dit veel uitmaakt..
ik heb eerst mn subwoofers en dan naar de speakers maar alleen omdat mn kabel net niet lang genoeg was :p
MaximDJ    posted on 16-02-2011 19:51
Je kan van de speakers -> subwoofer of van subwoofer -> speakers....Maakt geen donder uit
Party Sensations. Excellence in entertainment.
winfakt    posted on 16-02-2011 19:59
bedankt voor de antwoorden want ik had al zoveel gelezen dat ik er zelf niets meer van begrijpte.?Cool
Phenix    posted on 16-02-2011 20:01
Dit ligt eraan wat voor subwoofer je hebt.
In sommige subwoofers zit namelijk een cross-over ingebouwd. Dit zorgt ervoor dat de lage tonen (tot ergens rond de 100 Hz) naar je subwoofer worden gestuurd. En de overige (veelal midden en hoge) tonen naar je monitor speakers worden gestuurd.

Hierbij is het weldegelijk van belang dat je je signaal eerst je subwoofer in stuurt en vervolgens vanuit je subwoofer doorlust naar je monitor speakers.

Doordat de lage tonen alleen naar je subwoofer worden gestuurd, krijg je een rustiger geluidsbeeld. Het kan namelijk soms rommelig gaan klinken als je je lage tonen uit je sub en uit je monitoren stuurt.
http://www.djmillhouse.nl
Maikelxxl    posted on 16-02-2011 22:17
Poster: Phenix
Dit ligt eraan wat voor subwoofer je hebt.
In sommige subwoofers zit namelijk een cross-over ingebouwd. Dit zorgt ervoor dat de lage tonen (tot ergens rond de 100 Hz) naar je subwoofer worden gestuurd. En de overige (veelal midden en hoge) tonen naar je monitor speakers worden gestuurd.

Hierbij is het weldegelijk van belang dat je je signaal eerst je subwoofer in stuurt en vervolgens vanuit je subwoofer doorlust naar je monitor speakers.

Doordat de lage tonen alleen naar je subwoofer worden gestuurd, krijg je een rustiger geluidsbeeld. Het kan namelijk soms rommelig gaan klinken als je je lage tonen uit je sub en uit je monitoren stuurt.

LUISTER NAAR DEZE DUDE!!
Alert : Graag dit soort opmerkingen niet meer posten in het vervolg, dit voegt NIETS toe aan het topic !!!!
Mod edit by Lead on 17-02-2011 12:40 (1%)
winfakt    posted on 17-02-2011 10:01
bij de specificaties van de sub die ik wil kopen staat dit:
ingebouwde actieve stereo crossover zorgt voor high-pass gefilterde outputs voor full-range luidsprekers
dus als ik het goed begrijp moet ik van de sub naar men andere speakers?
Lead    posted on 17-02-2011 12:42
Wat je zegt betekend dat er een filter in de subwoofer zit. Je sluit je versterker aan op de sub, je sluit je top kasten aan met een speaker kabel op de subwoofer en deze speakers krijgen dan het juist signaal doorgestuurd. JE hebt dus geen actieve crossover oid meer nodig.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 5.199 days.
 Post CommentThat would be 173.3 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 11 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 24.318
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.760.833