Ik heb al heel wat evenementen georganiseerd. Hiervan was het grootste deel geen feest (wintersport voor 66 man bijvoorbeeld), maar het organiseren van feesten komt grotendeels op hetzelfde neer. Het is belangrijk dat je voor ogen hebt wat je wil bereiken, dan moet je uitzoeken hoe je dit kunt bereiken. In mijn optiek is het fijn om voor feesten voor zo'n 300 bezoekers met 3 man samen te werken. Hierbij is het heel erg belangrijk om een duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling te hebben en regelmatig te vergaderen. Ook is het belangrijk dat je met je neuzen dezelfde kant op staat.
Ik heb nu vluchtig een aantal algemene punten genoemd die mijns inziens belangrijk zijn bij het organiseren van een evenement. Hiernaast is het natuurlijk belangrijk om op de hoogte te zijn van regels, wetten (belastingdienst!), verzekeringen etc.
Als je besluit een evenement te organiseren moet je bereid zijn flink te investeren. Hiermee bedoel ik inversteringen in geld en tijd. Ook kun je niet verwachten dat je direct geld verdient met de eerste editie. Als de eerste editie dan uiteindelijk lekker loopt is dit wel een geweldig gevoel

Ik heb inmiddels
al 2 edities van Moeilijk! georganiseerd in Utrecht, allebei een groot succes. De derde komt er aan (25 maart!).
edit: nog een tip, organiseer op het begin niet gelijk elke maand een feest, omdat je je vrienden dan teveel moet spammen. Pas als je een groter publiek bereikt buiten je vrienden zou het elke maand kunnen.
edit 2: als reactie op onderstaande posts wil ik er nog even bij vermelden dat ik nu in totaal zo'n 10 feesten en 10 andere evenementen heb georganiseerd. Een partyplanner met veel ervaring wil ik mezelf niet noemen, maar het lijstje dat ik hierboven opnoem bestaat vooral uit dingen waar ik zelf tegenaan ben gelopen.