Evenement organiseren (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 13-02-2011 21:48
Hallo DJR's,

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met het organiseren van evenementen ?
Zelf ben ik namelijk veel onderzoek aan het doen over hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

Nu is mijn vraag als volgt:

Zijn hier?forum leden?die hier ervaringen mee hebben ? Zo ja, wat zijn hierbij jullie positieve / negatieve ervaringen, tips/hints ?

Ook is mijn vraag of er mensen zijn die hier serieus mee aan de slag willen gaan.?De mensen die er zijn, kunnen mij even een PM sturen.

DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Evenement organiseren ??

Vote :   

Basrose    posted on 13-02-2011 22:01
Waar wil je heen met je topic? Wil je zelf iets gaan organiseren? doe je onderzoek voor school? en een beetje toelichting op je laatste zin zou ook wel gewaardeerd worden.
jeffrey412    posted on 13-02-2011 22:29
Puur om eventuele ervaringen op te doen waarbij uiteindelijk hopelijk een groot succes komt
MaximDJ    posted on 13-02-2011 22:36
Ik doe Event Management en heb al verscheidende evenementen georganiseerd. Wees iets specifieker in je openingspost. Wat is het precies voor'n evenement? Wil je graag helpen maar dan moet er meer specifieke info zijn, wil ik je goed kunnen adviseren
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Bambilaner    posted on 13-02-2011 22:46
Ook ik studeer event- en projectmanagement, heb reeds ervaring met h??l wat evenementen, en zal er in mijn leven nog h??l wat organiseren... Maar ik vraag me ook wel af wat juist de bedoeling is van dit topic?
www.facebook.com/vinniebegooddj
jeffrey412    posted on 13-02-2011 23:08
Poster: MaximDJ
Ik doe Event Management en heb al verscheidende evenementen georganiseerd. Wees iets specifieker in je openingspost. Wat is het precies voor'n evenement? Wil je graag helpen maar dan moet er meer specifieke info zijn, wil ik je goed kunnen adviseren

Op welke school/niveau doe je dit?
DJADMIN    posted on 14-02-2011 10:18
Er is niks mooiers dan het organiseren van een eigen event....maar ook niks moeilijkers.

Een evenement neerzetten is mogelijk voor iedereen, een top event neerzetten is alleen mogelijk voor de echte ''professionals''.

Kijk, luister en leer

Drie quotes van mij, ik zit nu 5 jaar in het evenementenwezen, met events tot 2500 personen...en hoewel dit een brok aan ervaring is, weet ik nog lang niet alles. Ik sta?nog open om te leren, van wie dan ook. Of dat nu een broekie is die zijn eerste event doet of een succesvolle party planner, maakt me niks uit. Ik kan luisteren naar iedereen. En dat is echt de regel. Kopieer niet, maar kijk goed rond, haal de goede punten voor jezelf er uit, en maak het eigen.

de laatste quote is denk ik de beste

ONDERSCHAT HET ORGANISEREN VAN EEN EVENT?NIE T!!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
tparadise    posted on 14-02-2011 14:08
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:36:10 (100%)
MaximDJ    posted on 14-02-2011 15:44
Ik doe het aan de Stenden Univeristy in Leeuwarden. Maar heb zelf reeds 3 jaar een Evenementen bedrijf. Luister naar de tip van DJADMIN! Onderschat het niet!

Maar wat is het precies nu dan?
D-Danny    posted on 14-02-2011 16:23
Ik heb er zeker ervaring mee, vraag wat preciezer, kan ik je zeker helpenHappy, laughing!
Prozei    posted on 14-02-2011 22:38
Poster: D-Danny
Ik heb er zeker ervaring mee, vraag wat preciezer, kan ik je zeker helpenHappy, laughing!

mag je mij vertellen waar je als 14 jarige de ervaring vandaan haalt.
op die leeftijd speelde ik nog in de speeltuin
tparadise    posted on 14-02-2011 22:49
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:36:21 (100%)
bambamstudio    posted on 15-02-2011 00:02
Als je met id-t iets gaat organiseren, kun je id-t dan niet beter vragen als ons? die hebben er denk ik meer verstand van.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
donkey    posted on 15-02-2011 00:57
@Bambilaner ; waar studeer je dat als ik vragen mag ?
ik zou het volgend jaar ook willen gaan doen, weet alleen nog niet waar
Maniax
Maikelxxl    posted on 15-02-2011 04:03

het kan misschien wezen dat deze jongen iemand ken van b.v een events bureau.

Bambilaner    posted on 15-02-2011 09:23
Poster: donkey
@Bambilaner ; waar studeer je dat als ik vragen mag ?
ik zou het volgend jaar ook willen gaan doen, weet alleen nog niet waar

In Gent, ArteveldeHS...
Ik denk wel dat de richting in Kortrijk iets interessanter is, omdat dat echt puur 'event' is.
Op Artevelde vind ik de richting nogal general-managementgericht.
Ik ken 2 mensen die het in Kortrijk hebben gedaan, en dat is volgens mij specifieker en dus wel leuker.
Maar voor jou n?g verder...
Ik denk dat je het ook aan ErasmusHS in Brussel kan volgen, maar dat ben ik niet zeker...
www.facebook.com/vinniebegooddj
Tekhead    posted on 15-02-2011 10:21
Poster: Prozei

Tja, een feestje organiseren voor wat speelkameraden is iets anders dan een groot feest voor een algemeen publiek.

Toen ik destijds nog een piraten radiozender had, organiseerden we veel drive inn shows omdat we die centen nodig hadden voor huur, platen, en alle andere rekeningen te betalen (alles was toen nog met vinyl), en moest je heel inventief zijn omdat allemaal voor elkaar te krijgen, ook omdat we niet de enige piratenzender waren, en bij de minste radioreclame je?uit de ether werd geplukt. Er kwam toen heel veel bij kijken, en was veel minder als nu. Dus zou je eerst eens goed alles op papier moeten zetten zodat je niets over het hoofd ziet.
Btw, waarom zou ID&T een feest organiseren met een jochie ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MaximDJ    posted on 15-02-2011 10:37
Ik organiseer een klein evenement altijd aan de hand van een Mindmap. Maar dat zijn dingen tot maximaal 5000 personen.
Bootstrap    posted on 15-02-2011 11:16
Ik heb al heel wat evenementen georganiseerd. Hiervan was het grootste deel geen feest (wintersport voor 66 man bijvoorbeeld), maar het organiseren van feesten komt grotendeels op hetzelfde neer. Het is belangrijk dat je voor ogen hebt wat je wil bereiken, dan moet je uitzoeken hoe je dit kunt bereiken. In mijn optiek is het fijn om voor feesten voor zo'n 300 bezoekers met 3 man samen te werken. Hierbij is het heel erg belangrijk om een duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling te hebben en regelmatig te vergaderen. Ook is het belangrijk dat je met je neuzen dezelfde kant op staat.

Ik heb nu vluchtig een aantal algemene punten genoemd die mijns inziens belangrijk zijn bij het organiseren van een evenement. Hiernaast is het natuurlijk belangrijk om op de hoogte te zijn van regels, wetten (belastingdienst!), verzekeringen etc.

Als je besluit een evenement te organiseren moet je bereid zijn flink te investeren. Hiermee bedoel ik inversteringen in geld en tijd. Ook kun je niet verwachten dat je direct geld verdient met de eerste editie. Als de eerste editie dan uiteindelijk lekker loopt is dit wel een geweldig gevoel Happy, laughing Ik heb inmiddels al 2 edities van Moeilijk! georganiseerd in Utrecht, allebei een groot succes. De derde komt er aan (25 maart!).

edit: nog een tip, organiseer op het begin niet gelijk elke maand een feest, omdat je je vrienden dan teveel moet spammen. Pas als je een groter publiek bereikt buiten je vrienden zou het elke maand kunnen.

edit 2: als reactie op onderstaande posts wil ik er nog even bij vermelden dat ik nu in totaal zo'n 10 feesten en 10 andere evenementen heb georganiseerd. Een partyplanner met veel ervaring wil ik mezelf niet noemen, maar het lijstje dat ik hierboven opnoem bestaat vooral uit dingen waar ik zelf tegenaan ben gelopen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 17-02-2011 @ 00:19:11 (40%)
tparadise    posted on 15-02-2011 16:23
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:36:40 (100%)
D-Danny    posted on 15-02-2011 16:50
Poster: Prozei

laten we het zo zeggen, ik zit al meer dan een half jaar elke maandagavond heel de avond op vergadering.
Wij begonnen als 2 jongens (ik doe het met nog iemand) die geen reet er van af wisten. Nu zijn we zover gekomen een heus event weg te zetten, dus, ja die ervaring heb ik wel degelijk?Cool

En anders heb ik mede daarom nog een aantal connecties binnen het wereldje van 'organiseren' waar ik ook door geholpen wordt zo af en toe.?

Duidelijk Cool
tparadise    posted on 15-02-2011 20:15
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:36:55 (100%)
DJADMIN    posted on 16-02-2011 09:20
laten we het zo zeggen, ik zit al meer dan een half jaar elke maandagavond heel de avond op vergadering.
Wij begonnen als 2 jongens (ik doe het met nog iemand) die geen reet er van af wisten. Nu zijn we zover gekomen een heus event weg te zetten, dus, ja die ervaring heb ik wel degelijk?Cool

En anders heb ik mede daarom nog een aantal connecties binnen het wereldje van 'organiseren' waar ik ook door geholpen wordt zo af en toe.?

Duidelijk Cool

Daar kan ik 't volgende over zeggen...als je rond die leeftijd voor het eerst met iemand naar bed gaat....voel je je de man, denk je dat je de beste van allemaal bent...tot....nouja vul zelf maar in.?

Oftewel...leuk dat je mag ruiken...maar dan begint 't net...
D-Danny    posted on 16-02-2011 15:36
En dat zie jij vanuit roermond?Cool
DJADMIN    posted on 16-02-2011 16:26
En dat zie jij vanuit roermond?Cool

Dat zie ik ja. punt.
Prozei    posted on 17-02-2011 00:07
ik zie hier iedereen zijn vinger omhoog steken als er gevraagt wordt of hij of zij weet hoe die een evenement moet organiseren.?
de meeste van jullie zijn zelf nog lerende en willen nu al mensen adviseren over hoe en wat.

hou er wel rekening mee dat het organiseren van evenementen geld kan kosten. dit is niet jullie geld maar van een ander. geef de ts alleen informatie als je zeker van bent dat je verantwoordelijk genoeg bent om deze jongen advies te kunnen geven.

als ik het woord id&t al lees weet ik genoeg van het niveau van een post. iemand die zijn eigen werk als organisator serieus neemt gaat zijn zakenrelaties niet gebruiken om respect te krijgen.

@d-danny: djadmin probeert gewoon te zeggen dat je niet gelijk moet zeggen dat je een van de beste bent.
hij organiseert al feesten toen jij nog 9 jaar oud was. veel jonge leden hier willen graag de grote man uit hangen en hebben met hun mond al 20 jaar ervaring terwijl ze net de winkel uitstappen met een dj-setje.
de meer ervaren jongens als djadmin zijn de jongens waar jij nog veel van kan leren over dit wereldje
maar door de manier van opstellen tegen hun nemen hun straks niet de moeite om dit te doen.
met het groot voordoen verspillen veel jonge leden het advies van ervaren mensen op dit forum.

138 Users online: 28 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 23.111
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.831.570