FL Studio Ft. Pc Snelheid (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DelCortez    posted on 13-02-2011 16:01
Ik draai nu al tijden Fl Studio 9 XXL op een oude Dell Computer. Alleeen als ik nu steeds grotere projecten ga maken, en dan ga afspelen. Gaat Fl Studio Happeren en Kraken. Je ziet dan het balkje van de CPU / POLY omhoog gaan en in het rood slaan.?

Nu is mijn vraag, kan ik hier wat voor downloaden en over de pc gooien om het te verbeteren. Of moet er iets nieuws aangeschaft worden in de pc ?

What do you think about FL Studio Ft. Pc Snelheid ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 13-02-2011 16:04
nieuwe pc punt.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Prozei    posted on 13-02-2011 16:08
het beste wat je over de pc kan gooien is een emmer water en dan een nieuwe kopen die wel krachtig genoeg is.
bambamstudio    posted on 13-02-2011 16:11
Poster: Prozei
het beste wat je over de pc kan gooien is een emmer water en dan een nieuwe kopen die wel krachtig genoeg is.

LOL
DelCortez    posted on 13-02-2011 16:21
Poster: bambamstudio
LOL
  Haha! Zijn er echt geen tools of what ?
Xtremer    posted on 13-02-2011 16:26
Bestanden opruimen, CCleaner eroverheen halen, programma's die opstarten zodra je PC aan is verminderen. Ik heb nog nooit een tool gezien die ineens een i7 maakt van een oude computer.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mon-D    posted on 13-02-2011 17:07
Poster: Xtremer
Bestanden opruimen, CCleaner eroverheen halen, programma's die opstarten zodra je PC aan is verminderen. Ik heb nog nooit een tool gezien die ineens een i7 maakt van een oude computer.

Niet? haha!

Ontopic: Ik zal ook een nieuwe pc?kopen, volgens hoef je niet eens zo'n dure pc voor fl aan te schaffen!
Gidi    posted on 13-02-2011 17:48
nieuwe pc kopen -> overstappen op Cubase of Logic.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
bambamstudio    posted on 13-02-2011 17:56
Poster: Gidi
nieuwe pc kopen -> overstappen op Cubase of Logic.

wat is dat nu weer voor een tip? Logic draait niet op een PC, en als hij tevreden is met FL is dat toch prima?
User edit by bambamstudio on 13-02-2011 @ 17:57:20 (17%)
Gidi    posted on 13-02-2011 17:58
Mac kopen -> logic
dell kopen -> cubase.

bij mij werkt Cubase beter dan FL, en naar mijn mening is fl leuk voor wat pruts werk, maar niet voor releases.
Sebasz    posted on 13-02-2011 18:07
Mac kopen -> logic
dell kopen -> cubase.

bij mij werkt Cubase beter dan FL, en naar mijn mening is fl leuk voor wat pruts werk, maar niet voor releases.

Beetje kortzichtig en het lijkt nu een beetje alsof je niet weet waar je over praat. Ook FL Studio wordt/werd gebruikt door grote namen. Ook veel in de hiphop scene. Met FL Studio is opzich weinig mis, het gaat om de plugins en hoef jij afmixt en het laat masteren.

FL Studio heeft alleen een slecht imago omdat het zo 'makkelijk' is, en alle prutsers inderdaad op youtube een video uploaden van hun 'FL Studio Techno Remix' wat inderdaad nergens naar klinkt. Waarom is FL Studio volgens jou alleen goed prutswerk dan?
Mod edit by Sebasz on 13-02-2011 18:18 (5%)
Gidi    posted on 13-02-2011 18:45
het ligt er inderdaad aan wat je wilt maken daar geef ik je gelijk in. Voor hiphop is het inderdaad ideaal.
Je zegt dat FL makkelijk is, maar Cubase is 10 x eenvoudiger als je eraan gewent bent.

Ik maak bijvoorbeeld Hardstyle, maar dat is bijna onmogelijk af te mixen met FL (uit eige ervaring en quotes van anderen)
Sebasz    posted on 13-02-2011 18:49
Hm zoals je zelf al aangeeft moet je er aan gewend zijn. Heb zelf niet zo heel veel ervaring met Cubase, maar weet wel dat ik FL Studio atm fijner vind werken.

Wat hardstyle betreft ik ken een aantal hardstyle DJ's en producers (internationaal) en de meesten die ik ken uit die scene gebruiken wel FL Studio. Blijft puur een kwestie van smaak lijkt me toch.

Maar ik wilde het meer even kwijt omdat je anders straks weer het fabeltje hebt van FL Studio is kut en al het andere is 10 keer zo goed
Gidi    posted on 13-02-2011 18:55
Fl studio is zeker niet kut, ik snap wel dat je niet cubase kunt kopen en dan lekker trackjes kan gaan maken, iedereen leert het op FL. Wanneer je de termen en functies etc allemaal begrijpt, denk ik dat het je carriere goed doet om over te stappen op Cubase.

Welke Hardstyle Dj's (die draaien op feeste van B2S, Q-Dance, ID&T) gebruiken FL?
Mixt-Ape    posted on 13-02-2011 19:25
Lol, niet iedereen leert het op FL...
Chydo    posted on 13-02-2011 19:28
Hmm, deadmau5 heeft altijd fl gebruikt en gebruikt het nog steeds voor de loops, afrojack ook fl, laidback luke ook altijd fl en 1000 meer. Enige minpunt van fl is dat geluidskwaliteit, maar ook dit probleem kun je verhelpen door goeie plugins zoals izotope etc. Onthoud jij maakt de muziek en niet het programma!
Gidi    posted on 13-02-2011 19:37
ik had het over hardstyle dj's
D-From-Dutch    posted on 13-02-2011 19:40
mischien ligt het aan je geluidskaart?
music is a religion
bambamstudio    posted on 13-02-2011 19:53
Mac kopen -> logic
dell kopen -> cubase.

Mac is niet altijd logic.?

En bedenk heren dat het wel gemaakt kan zjn in FL of reason, maar daar niet pers? mee afgemixt wordt. Ten tijden van label had ik ook wat Reason gebruikers, die tracks mixte ik af in Cubase in combi met hardware. Dat maakt wel even het verschil.
tek-zotic    posted on 13-02-2011 20:29
@ Gidi je kan in FL identieke tracks maken dan in cubase, je moet alleen maar weten hoe,

DJSHAK3S    posted on 13-02-2011 21:39
Er moet wel onderschijd gehouden tussen meningen en feiten.
Sound-Division    posted on 14-02-2011 00:28
Er is wel een oplossing voor als je met een ouder systeem werkt.

je gaat naar: options > audio settings

Daar kan je de buffer length veranderen, dit heeft bij mijn vorige pc het probleem vaak verholpen.

Succes
Gidi    posted on 14-02-2011 09:49
Ja dat klopt inderdaad, maar dan reageert je FL langzamer. De kraak is meestal weg.
Sound-Division    posted on 14-02-2011 17:48
Ja je moet er iets voor over hebbe he Cool of zoals al beschreven een nieuwe pc!
Jayro    posted on 14-02-2011 17:59
Poster: Prozei

+1000
Alert : Aan een nutteloze commentrating hebben we helemaal niks. Laat die dan ook aub achterwege als je verder niks inhoudelijks te melden hebt
Mod edit by Sebasz on 14-02-2011 18:16 (1%)
Kevinova    posted on 14-02-2011 19:46
Het beste kan je je verouderde pc die je ervoor wilt blijven gebruiken uit gaan breiden qua geheugen en misschien is het een hele goede optie om een externe geluidskaart erbij te nemen die het verwerken van de softwarematige geluid omzet in het geluid dat naar jou speakers word aangevoerd.

Dit zal iig al een heleboel 'druk van de ketel' halen bij je computer zelf. Maar toch zal dat ook niet helemaal stabiel lopen des te groter je project word en softwarematige vst's je gebruikt.

Het beste om te beginnen is een pc met alleen het besturingssysteem erop, gewenste audio drivers, je produceerprogamma en de audio files en vs't(gekocht! dus recht vanaf de maker gedownload) erop.

Succes!

225 Users online: 138 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 91.373
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.410