Hoe muziek ordenen in recordbox?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MarcoMartinez    posted on 12-02-2011 22:25
Ik heb 2x mnd terug 2x de cdj 850 van pioneer gekocht. Omdat ik her en der wil kunnen draaien brand ik alles op cd en zet ook alles in recordbox. Na 2 mnd van alles te hebbben geprobeerd kan ik maar niet wennen aan USB. Ik draai: house, progressive, tech house. ik heb alle muziek gebrand op cd's en brand nu elke maand de nieuwe downloads van beatport. Op USB heb ik een hotlist gemaakt van alle goeie oude tracks en playlist per maand voor de nieuwe dingen. Omdat ik in mijn cdmap kan bladeren vind ik dit veel prettiger werken dan t browsen in de cdj850. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan veranderen zodat ik makkelijker t overzicht van mijn tracks houd in de cdj 850 met USB?
www.djmarcomartinez.com

What do you think about Hoe muziek ordenen in recordbox? ??

Vote :   

Winston    posted on 12-02-2011 23:49
Als je het niet prettig vindt is er niks aan te doen.

Op zich maak je een playlist van wat je wilt of denkt te zullen draaien. Als je tracks wilt die niet daarop zijn gezet moet je wel browsen.
Tic Toc
MarcoMartinez    posted on 13-02-2011 10:03
In de hotlist staan ongeveer al zo'n 300 nummers ongeveer welke door recordbox op titel worden gesorteerd.
Ik denk dat daarin ook het probleem zit,ik wil namelijk niks missen.

Als ik voor een set van 2 uur alleen nummers in een playlist zou moeten zetten op volgorde van draaien dan is het natuurlijk wel makkelijk en overzichtelijk terug te vinden.
Alleen kan je op deze wijze nooit meer inspelen op het publiek vandaar dat ik al ongeveer 300 nummers in de hotlist heb gezet en de nieuwe muziek van de afgelopen maanden per maand in een aparte playlist.

Januari 2011-1 (10 nummers),Januari 2011-2 (10 nummers) etc. Ook brand ik de cd's op dezelfde manier zodat dit hetzelfde is als in record box.

Ik zit er nu aan te denken om mijn cd's opnieuw te branden per genre met maximaal 10 tracks per cd.
En dit ook zo in recordbox te sorteren.

Genre House
Genre Tech House
Genre Progressive House

Ik wil eigenlijk een goed idee opdoen en hierop verder kunnen borduren omdat er nogal wat tijd in gaat zitten nl.

Hoe doen jullie dit?
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 13-02-2011 10:47
Bij de nieuwe CDJs kan je ook gewoon in de tags alles op genre zetten en kan je zoeken in verschillende tags hoofdpunten als Genre, Artiest, Tracknaam, enz enz. Je kan het zo gek niet makken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 13-02-2011 11:24
Hoe bedoel je dit ?
Vanuit de speler of vanuit recordbox?
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 13-02-2011 19:19
Vanuit de CDJ. Draai af en toe is wel op CDJ2000s en daar kon het.
User edit by Dolivieira on 13-02-2011 @ 20:10:51 (1%)
MarcoMartinez    posted on 13-02-2011 20:20
Hmmm morgen maar eens op de 850 proberen.
Thx
www.djmarcomartinez.com
Ywe    posted on 14-02-2011 13:25
Kan ook op de CDJ850

Als albumnaam heb ik de genre + maand/jaar, dus op mijn cd speler sorteer in nummers op album, en dan heb ik ook genre staan
MarcoMartinez    posted on 02-06-2011 18:09
Collega's nog even een vraag met het copieren van usb sticks.

Ik heb vorige week wat tips gehad van Jeroen (lead) om mijn bestanden beter te kunnen vinden in de cdj(850).

Nu heb ik alles aangepast in i-tunes en alle oude bestanden en playlists in recordbox verwijderd en alle aangepaste bestanden opnieuw ingeladen.

Nu draai ik met twee usb sticks (thuis op mijn cdj 850's)

De vraag ik is : kan ik alle gegevens van de 2e usb stick verwijderen in mijn mac en vervolgens alle geladen bestanden in recordbox direct kopieeren van usb stick 1 ZONDER tussenkomst van Recordbox?

Het laden van de 1e usb stick heeft me nl al een hele middag gekost.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 02-06-2011 @ 18:10:42 (1%)
ceesietopc    posted on 02-06-2011 21:31
Dan was ik ook bij die uitleg van Jeroen, vermoed ik Winking my eye Was een leuke dag!
?
Het rechtstreeks kopie?ren kon, als ik het goed onthouden heb, gewoon via Windows Verkenner ('Deze Computer' dus). Wat wel belangrijk is dat je ook een verborgen map kopieert die op de stick staat (deze folder heette 'Pioneer' volgens mij). Als je die niet ziet is dit misschien handig.
Dolivieira    posted on 02-06-2011 21:39
Poster: MarcoMartinez
Collega's nog even een vraag met het copieren van usb sticks.

Ik heb vorige week wat tips gehad van Jeroen (lead) om mijn bestanden beter te kunnen vinden in de cdj(850).

Nu heb ik alles aangepast in i-tunes en alle oude bestanden en playlists in recordbox verwijderd en alle aangepaste bestanden opnieuw ingeladen.

Nu draai ik met twee usb sticks (thuis op mijn cdj 850's)

De vraag ik is : kan ik alle gegevens van de 2e usb stick verwijderen in mijn mac en vervolgens alle geladen bestanden in recordbox direct kopieeren van usb stick 1 ZONDER tussenkomst van Recordbox?

Het laden van de 1e usb stick heeft me nl al een hele middag gekost.

Inderdaad Marco in iTunes kan je ook je tracks indelen en die importeren in Rekordbox.
MarcoMartinez    posted on 02-06-2011 23:57
Dat ik ze in i-tunes kan indelen dat wist ik al.

Het gaat me meer om de vraag of ik de bestanden die op 1e usb stick staan en ?WEL zijn geanaliseerd in recordbox zo kan copieeren slepen naar usb stik nr 2 zonder recordbox nog 1x te moeten gebruiken.

Ziet de speler en Recordbox deze bestanden op stick nr 2 ?
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 02-06-2011 23:58
Oepps repost
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 02-06-2011 @ 23:58:46 (97%)
ceesietopc    posted on 03-06-2011 00:22
Zoals ik in mijn vorige post zeg: Ja, als je de verborgen map ook meepakt.
Zie hier een bron.
MarcoMartinez    posted on 03-06-2011 00:35
Poster: ceesietopc
Zoals ik in mijn vorige post zeg: Ja, als je de verborgen map ook meepakt.
Zie hier een bron.

Ok bedankt ik ga het proberen.
Was idd gezellig bij Bax.
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 03-06-2011 08:04
Poster: MarcoMartinez
Dat ik ze in i-tunes kan indelen dat wist ik al.

Het gaat me meer om de vraag of ik de bestanden die op 1e usb stick staan en ?WEL zijn geanaliseerd in recordbox zo kan copieeren slepen naar usb stik nr 2 zonder recordbox nog 1x te moeten gebruiken.

Ziet de speler en Recordbox deze bestanden op stick nr 2 ?

Dat heb ik ook een keer paar keer geprobeerd, maar dat gaat op een of andere manier niet.
Dav3    posted on 03-06-2011 08:36
Kan wel maar dan moet je het mapje Pioneer ook mee kopieren.
www.everybeat.nl
Dolivieira    posted on 03-06-2011 10:14
Dan zou ik wel iets fout gedaan hebben.?
MarcoMartinez    posted on 03-06-2011 10:20
Ik ben nu helemaal de sjaak.

Stick nr 2 werkt nu helemaal niet meer.

In recordbox staan nu in mijn collection 535 nrs.
Op Device (usb stick nr 2) ziet hij er 792 en geen van de bestanden kan hij lezen.

Weet iemand hoe ik de bestanden kan verwijderen en opnieuw kan toevoegen in Recordbox bij:

Device- ?Apparaten- ?Alle muziekstukken

Als ik de stick op mijn i-mac open zonder recordbox en ik kijk bij eigenschappen zie ik helemaal niets meer staan,wat zou betekenen dat de stick helemaal leeg is.

Copieer ik hem 1 op1 met usb stick nr 1 dan geeft ie aan dat er onvoldoende ruimte is Confused?

Anders maar een andere usb halen vandaag,ben het na 3 pogingen die elk uren duurt wel aardig zat pfffff.
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 03-06-2011 17:47
Nog even een recordboxvraag!

Ik heb inmiddels een nieuwe indeling gemaakt bij playlistst heb ik 3 mappen gemaakt.
Een daarvan is de map allround gigs in deze map zitten de verschillende playlists nl:
-house hits
-top 40
-90's
-80's
-70's

etc.

Op mijn 2 USB's heb ik dezelfde indeling en deze is ook geexporteerd maar er komen elke week nr's bij die ik ook direct in de playlist zet.

Nu is mijn vraag hoe kan ik zonder alles 3 keer handmatig te doen ( 1x in mijn masterbestand playlist in recordbox + 2x een copie hiervan naar USB) verder gaan en de tracks exporteren naar mijn 2 usb's?

Ik heb vanmiddag t internet afgezocht inclusief de recordbox site maar kan er niks van vinden.
Wie kan me helpen?
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 12-02-2014 @ 18:43:54 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.089 days.
 Post CommentThat would be 169.6 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

128 Users online: 8 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 13.871
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.402.245