Muziek voor avondje draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCuddles    posted on 10-02-2011 20:48
Hey forumleden,

Ik wil binnenkort eens kijken of ik ergens kan draaien, alleen ben ik bang dat ik bv te weinig muziek heb aangezien ik een hoop nummers heb die ik niet meer vet vind en halverwege de avond door mijn muziek heen ben. Nu is mijn vraag dus 'hoeveel' muziek draai je op een normale avond in bv een cafe? Ik weet dat mijn vraag vrij raar klinkt maar ik breek me er nogal het hoofd over.

Bedankt.
User edit by MrCuddles on 10-02-2011 @ 20:49:47 (1%)

What do you think about Muziek voor avondje draaien ??

Vote :   

mrmagix    posted on 10-02-2011 20:55
Elk verhaal heeft een begin, een midden en een einde.
En dus ook een avond in een caf?.

Je begint ZOWIEZO met muziek die meer chill is naar te luisteren, niet het nieuwste van het nieuwste.
Je bouwt op naar wat meer hippere muziek die bij iedereen wel wat aanslaat.
Lukt dit, dan ga je echt knallen en je volgt ZEKER de zin van het publiek. Willen ze toch die klassiekers die jij misschien niet meer vet vind, geef ALSTUBLIEF het publiek haar zin... Er is NIETS zo erg als een dj die enkel voor zichzelf draait.

Tegen het einde van de avond moet je zien wat je kan draaien. Soms beginnen ze in de hardere stijlen te draaien, soms gaat het meer naar DnB. Je kan ook terug de genre's aanpakken dat je in het begin draaide...

Zo zie je maar, je hebt vaak meer bruikbare muziek mee als dat je zelf denkt. Jij kan het misschien beu zijn, maar andere niet. Je moet immers alles in z'n context zien (/horen)!

De hoeveelheid liedjes dat je draait, hangt af van het genre en de stijl dat je gebruikt. Ben je een in-outro mixer, wel dan kan je 60 minuten delen door 3,5 en je hebt een schatting (veel liedjes zijn rond die duurtijd).?

'k hoop dat dit een hulp is Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
TH3llC    posted on 10-02-2011 21:02
je hebt beter 10000liedjes teveel als 1 teweinig bijSmile
en van alles wat natuurlijk
MrCuddles    posted on 11-02-2011 07:28
Ok dat helpt zeker! Is het dan ook verstandig om aan het begin van de avond rustig te mixen en als je los gaat dan ook de plaatjes sneller achter elkaar te laten komen?
Bonchanoize    posted on 11-02-2011 09:34
1 member likes this  Als het publiek nog aan het losgaan is op een track, moet je zeker niet te snel overgaan op een volgende, dat kan voor een anticlimax zorgen. Ik zie dat je in een caf? wilt draaien, dan laat men over het algemeen de liedjes langer spelen. Gewoon standaard in/outro. Op een fuif mag je al eens wat loopen, wat effects erover laten gaan, samples erdoor mixen, climaxen over elkaar mixen... Als ik dat op caf? zou horen, zou ik dat vooral irritant vinden. Op caf? hebben de mensen liever 'luistermuziek', en dan mag het niet storen in hun sociale activiteiten. (voornamelijk zichzelf kei drinken)
Let the magic begin

This is an old Topic

No new postings for 5.205 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

185 Users online: 19 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 26.535
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.763.050