Mod Edit: Geen links naar webshops svp. |
Poster: Bobson
Hallow people, had is een vraag hoe het zit voor lasers aan te sturen van bijvoorbeeld 25mW tot 50mW enzo.
Heb je hiervoor ook een DMX-sturing nodig of moet je deze al aansturen langst PC?
Mocht er iemand mij wat meer uitleg kunnen geven sta ik al een grote stap verder.
Alvast bedankt forumpeople!
Poster: TimmerinkTsjah, maakt eigenlijk niet uit waarmee je het aanstuurd. Je moet kijken of je laser (in dit geval lijkt het me niet) ILDA gestuurd is, in dat geval kan je hem met zoals het hierboven genoemde Mamba Black software besturen, of de duurdere software; Pangolin. Dat zijn meestal de lasers boven de >100mW. En ik denk zelfs dat de prijzen van die software nog hoger zijn dan het lasertje zelf.
Ik denk dat het in jou geval het makkelijkste is om een DMX controller te kopen en daarmee je laser te besturen. Kijk naar controllers ala de Scanmaster 2 (die wij zelf ook in gebruik hebben).
idd timmerink... die software kost een paar knaken.. mamba Black >Deze software is aardig makkelijk te gerbuiken.. maar het gaat allemaal om de USB Interface.. deze is niet dat je zecht Goedkoop..Pangolin.. hmm.. als je een 5 Watt laser zou hebben.. OK.. maar voor 50 mw lekker een simpel DMX paneeltje gebruiken.. voor de prijs van de software koop je denkik wel 10 van die 50 Mw lasertjes .. dus dat is het niet waard,.. maar tis natuurlijk altijd leuk om even de link te bekijken...Have Fun..GreetsZ!
Mod Edit: Link ingekort. Een link maken doe je door de tekst van de gewenste titel te typen, dan te selecteren en dan dit knopje in te drukken:
Dan blijft de lay-out goed
Poster: TimmerinkHaha, ja dat bedoel ik, pangolin is echt voor het grote werk maargoed, prijzen:Mamba Black (incl. usb box): 599Scanmaster (1, 2 en 3): 138, 238 en 198Wat ik in de vorige post al zei, de Scanmaster 2 is het meest geschikt denk ik!Succes
ff Off-topic.. Pangolin is wel heel fijn.. heb er laatst een keer mee mogen spelen.. met het leuke control paneltje.. en ze hadden 3 MystiQe 2000 (2 watt) Full colour lasers wat een effecten.. je kan gewoon een tekenfilm streamen (mocht je zat tijd hebben om dat er allemaal in te zetten :P)maar er kom heeeeeeel wat licht uit dat ding.. en het was maar een kleine test opstelling in een lege loods... 2 Grote JEM Roady X smokers.. de muziek direct naar de pc streamen en de laser gaat op de beat gelijk "laseren" :Pmaar ok.. dit is allemaal niet te vergelijken met een 50Mw laser.. de prijzen van de Medialas Mystiqe serie zijn best hoog :POn topic weer dan maar :P
Dj TQ: of je gaat over op computersturing. Bij [edit] kun je die dingen voor een klein beetje geld bestellen.
Mod Edit: Quote fixed, quoten gaan hier niet met de UBB tags maar met: < quote > en < /quote > (spaties weghalen) ![]() |
Poster: Bobson
Hallow people, had is een vraag hoe het zit voor lasers aan te sturen van bijvoorbeeld 25mW tot 50mW enzo.
Heb je hiervoor ook een DMX-sturing nodig of moet je deze al aansturen langst PC?
Mocht er iemand mij wat meer uitleg kunnen geven sta ik al een grote stap verder.
Alvast bedankt forumpeople!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.