Welke sturing voor Lasers?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bobson    posted on 29-12-2005 17:08
Hallow people, had is een vraag hoe het zit voor lasers aan te sturen van bijvoorbeeld 25mW tot 50mW enzo.
Heb je hiervoor ook een DMX-sturing nodig of moet je deze al aansturen langst PC?
Mocht er iemand mij wat meer uitleg kunnen geven sta ik al een grote stap verder.
Alvast bedankt forumpeople!

What do you think about Welke sturing voor Lasers? ??

Vote :   

Reemz    posted on 29-12-2005 17:26
Indien de laser een DMX aansturing heeft dan kan je een DMX lichttafel gebruiken om hem aan te sturen en vaak kan je zo'n laser ook op de muziek laten aansturen (stand alone).

User edit by Reemz on 29-12-2005 @ 17:26:43 (1%)
HannuZ    posted on 29-12-2005 17:32
je kunt een laser anoloog (stand alone) aansturen, dit wil zeggen dat de laser een ingebouwd progamma heeft of op geluid reageert.

Je kunt de laser ook dmx aansturen (moet wel ondersteund zijn) dan gaat dit via een DMX lichtsturingstafel, dan heb je per schuif bv een ander patroon of evt kleur.

PC is ook mogelijk, dan zit vaak de software en evt bekabeling bij de laser inbegrepen.
Nvie    posted on 29-12-2005 20:16
Je hebt ook MambaBlack enzo voor lasers...
Medialas heeft een hele uitgebreide, avatar ofzo?
Collin    posted on 29-12-2005 21:04
Meestal heeft zo'n apparaat zoals laser wel een dmx aansluiting

zelf gebruik ik bij de moving heads en de scans van Martin de ma 12 /2 tafel

ik weet bijna wel zeker dat die ook op lasers kan ( ik werk namelijk bij een Licht

bedrijf voor grote evenementen enzz.. en vertelde mij dit )

hieronder zie je de ma 12/2

Bobson    posted on 30-12-2005 00:25
owkidow, ziet er wel ingewikkeld uit voor mij als leek in belichting ma er komt wel duidelijkheid , thanx voor the reply's
Frantic    posted on 30-12-2005 12:25
Meestal heeft een laser juist geen aansluiting voor dmx. Vaker zie je ze met een speciaal ervoor gebouwde controller of met een computer. Software hiervoor moet je denken aan Pangolin en consorten...

Edit: ik bedoel uiteraard een beetje stevige laser, niet van die huis tuin en keuken lasers..
User edit by Frantic on 30-12-2005 @ 12:26:42 (48%)
DJ-TQ    posted on 18-03-2006 12:58
of je gaat over op computersturing. Bij [edit] kun je die dingen voor een klein beetje geld bestellen.

Mod Edit:
Geen links naar webshops svp.
Mod edit by Jorrit on 16-07-2006 20:25 (20%)
Camino    posted on 18-03-2006 13:13
als je nou Stealth lazers, of de twin van JB Systems neemt, kan je daar een LC-1 controller op aansluiten, echt een simpel geval met alleen het hoogst noodzakelijke...
Laidback    posted on 18-03-2006 17:37
Poster: Bobson
Hallow people, had is een vraag hoe het zit voor lasers aan te sturen van bijvoorbeeld 25mW tot 50mW enzo.
Heb je hiervoor ook een DMX-sturing nodig of moet je deze al aansturen langst PC?
Mocht er iemand mij wat meer uitleg kunnen geven sta ik al een grote stap verder.

"Licht" er helemaal aan wat jij wil..  ik denk dat je met zon klein vermogen beter voor een DMX paneeltje kan gaan.. de software (ala. Maba-Black >Medialas<Winking my eye is errug prijzig kwa Licentie.. Happy, laughing

als je nou 500 MW had of 1 watt.. dan is het beter om de boel met de pc aan te sturen...

Je moet ook even naar je lazer kijken.. als deze... 3D Ondersteund..  (het maken van figuren)  dan is het ook handig om een PC sturings systeem bij de hand te hebben Happy, laughing

User edit by Laidback on 18-03-2006 @ 17:38:02 (2%)
Timmerink    posted on 18-03-2006 19:05
Tsjah, maakt eigenlijk niet uit waarmee je het aanstuurd. Je moet kijken of je laser (in dit geval lijkt het me niet) ILDA gestuurd is, in dat geval kan je hem met zoals het hierboven genoemde Mamba Black software besturen, of de duurdere software; Pangolin. Dat zijn meestal de lasers boven de >100mW. En ik denk zelfs dat de prijzen van die software nog hoger zijn dan het lasertje zelf.

Ik denk dat het in jou geval het makkelijkste is om een DMX controller te kopen en daarmee je laser te besturen. Kijk naar controllers ala de Scanmaster 2 (die wij zelf ook in gebruik hebben).

Laidback    posted on 19-03-2006 14:42
Poster: Timmerink
Tsjah, maakt eigenlijk niet uit waarmee je het aanstuurd. Je moet kijken of je laser (in dit geval lijkt het me niet) ILDA gestuurd is, in dat geval kan je hem met zoals het hierboven genoemde Mamba Black software besturen, of de duurdere software; Pangolin. Dat zijn meestal de lasers boven de >100mW. En ik denk zelfs dat de prijzen van die software nog hoger zijn dan het lasertje zelf.

Ik denk dat het in jou geval het makkelijkste is om een DMX controller te kopen en daarmee je laser te besturen. Kijk naar controllers ala de Scanmaster 2 (die wij zelf ook in gebruik hebben).

idd timmerink...  die software kost een paar knaken..   mamba Black >

Deze software is aardig makkelijk te gerbuiken.. maar het gaat allemaal om de USB Interface.. deze is niet dat je zecht Goedkoop.. 

Pangolin..  hmm..  als je een 5 Watt laser zou hebben.. OK.. maar voor 50 mw lekker een simpel DMX paneeltje gebruiken.. voor de prijs van de software koop je denkik wel 10 van die 50 Mw lasertjes .. dus dat is het niet waard,..  maar tis natuurlijk altijd leuk om even de link te bekijken...

Have Fun..

GreetsZ!

Mod Edit:
Link ingekort. Een link maken doe je door de tekst van de gewenste titel te typen, dan te selecteren en dan dit knopje in te drukken:
Dan blijft de lay-out goed Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 16-07-2006 20:27 (5%)
Timmerink    posted on 19-03-2006 15:01
Haha, ja dat bedoel ik, pangolin is echt voor het grote werk maargoed, prijzen:

Mamba Black (incl. usb box): 599

Scanmaster (1, 2 en 3): 138, 238 en 198

Wat ik in de vorige post al zei, de Scanmaster 2 is het meest geschikt denk ik!

Succes

Laidback    posted on 19-03-2006 15:28
Poster: Timmerink
Haha, ja dat bedoel ik, pangolin is echt voor het grote werk maargoed, prijzen:

Mamba Black (incl. usb box): 599

Scanmaster (1, 2 en 3): 138, 238 en 198

Wat ik in de vorige post al zei, de Scanmaster 2 is het meest geschikt denk ik!

Succes

ff Off-topic..  Pangolin is wel heel fijn.. heb er laatst een keer mee mogen spelen.. met het leuke control paneltje.. en ze hadden 3  MystiQe 2000 (2 watt) Full colour lasers  wat een effecten.. je kan gewoon een tekenfilm streamen (mocht je zat tijd hebben om dat er allemaal in te zetten :P)

maar er kom heeeeeeel wat licht uit dat ding..  en het was maar een kleine test opstelling in een lege loods... 2 Grote JEM Roady X   smokers..  de muziek direct naar de pc streamen en de laser gaat op de beat gelijk "laseren" :P

maar ok..  dit is allemaal niet te vergelijken met een 50Mw laser.. de prijzen van de Medialas Mystiqe serie zijn best hoog :P

On topic weer dan maar :P Winking my eye

Timmerink    posted on 19-03-2006 15:48
Haha, die Mystique's zijn echt super (duur).. die 2000 zit al boven de €25,000,-haha , maar je heb er wel wat voor!

Maargoed, back on topic idd

ciderke    posted on 16-07-2006 20:09
 Dj TQ: of je gaat over op computersturing. Bij [edit] kun je die dingen voor een klein beetje geld bestellen.

Wat is juist het principe van dit systeem? Is het de bedoeling dat je nog een DMX-controller nodig hebt, of vervangt de pc die dan? Als je ze alletwee nodig hebt, wat kun je dan meer met pc-aansturing?

Mod Edit:
Quote fixed, quoten gaan hier niet met de UBB tags maar met: < quote >  en < /quote > (spaties weghalen) Winking my eye
Mod edit by Jorrit on 16-07-2006 20:28 (13%)
greup    posted on 16-07-2006 23:40
Poster: Bobson

25, 50 mW is erg weinig.

Echter is een pc OOK een dmx lichtsturing ( over het algemeen) Programma's als sunlight, visual dmx ect ect werken gewoon met dmx signalen en zijn absolut niet beter dan een "goede" dmx controler.

Echter is een pc vaak wat goedkoper dan een goede licht controler.

Ik vraag het me af of het de moeite waard is om een lichtcontroler te kopen voor alleen dit lasertje... Ik vraag me uberhaupt af of het zin heeft om deze laser te  kopen
Bobson    posted on 28-07-2006 00:40
hey, people, thanx voor alle reacties. heb een maand geleden een laser gekcoht
namelijk een SIK Laser 200mW (groen) 
Ik bestuur hem namelijk met een dmx-sturing, 24 kanaals
kan wel wat chases programmeren en is zeker en vast een leuke bezigheid
ben zowat bezeten aan het worden van al dat laser gedoe , kennen jullie mss sites waar je aan een goede prijs lasers met ILDA-sturing kunt kopen?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

204 Users online: 15 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 90.570
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.568.571

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use