Welke KRK's? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rodfunk    posted on 03-02-2011 19:25
Ik ga binnen enkele dagen nieuwe studio monitors bestellen en ik zat te twijfelen.
Ik wou een set Rokit 6'en bestellen, maar merkte dat je voor maar 50 euro meer een set Rokit 8's kunt kopen. (prijs van thomann.de)
Mijn vraag is: Is er een groot (hoorbaar) verschil tussen de 6' en 8'?

www.twitter.com/rodfunk www.soundcloud.com/rodfunk
User edit by rodfunk on 03-02-2011 @ 19:25:46 (10%)

What do you think about Welke KRK's? ??

Vote :   

D-Danny    posted on 06-02-2011 17:57
[knip]

MOD edit: Een discussie die eigenlijk nergens over gaat is al erg genoeg. Als jij je er dan ook nog in gaat mengen zonder dat je ook maar iets met de discussie te maken hebt of er iets aan hebt toe te voegen wordt het alleen maar erger. Dit soort commentaar kan je voortaan voor je houden dus.

Mod edit by Sandr on 06-02-2011 19:54 (100%)
Danil    posted on 05-01-2012 22:46
Ik heb namelijk ook nog een vraag i.v.m. deze monitoren.?Ik zou me nieuwe monitoren aanschaffen voor het producen.
Hiervoor ga ik dit weekend een paar monitoren gaan beluisteren maar weet niet precies wat ik van de Yamaha HS80M moet verwachten omdat ik er al vanalles over gehoord heb, 'teveel kleur', 'de ideale monitor', ...
Als ik naar de prijs en specs kijk zou ik gaan voor de VXT 6, die toch wel het max. budget is voor mij?Cool
Is er hierbij veel verschil tussen de RP line (RP8) ? Want ik heb thuis een RP5 setje staan en deze klinken naar mijn gedacht echt wel goed voor hun prijs.

Heeft iemand hier tips of nuttige opmerkingen over? (en geen zooi dat ik ze persoonlijk moet gaan beluisteren?Cool)
MrQreeny    posted on 05-01-2012 23:37
Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je het beste zelf ff kan gaan luisteren... haha :P

Ff serieus ik weet niet zo veel over monitoren, maar ik wil ze zelf ook gaan aanschaffen als volgende gear update.
Ik snap trouwens niet waarom sommige monitoren hebben waarbij het volume de ramen kan doen breken?? Is het dan niet handiger om gewoon kleinere te kopen (a) en dan misschien van een betere productlijn?
'Music is the universal language of mankind...'
Lucalicious    posted on 06-01-2012 00:04
ALS JE KRK KOOPT, ALTIJD DE VXT SERIE NEMEN, KLINKT VELEN MALEN BETER!!!?

als het binnen je budget valt natuurlijk Happy, laughing maar als je het kan betalen, en je wilt perse krk, neem dan de vxt serie. deze heeft een veel heldere klank en klinkt veel neutraler. vooral het hoog en mid zijn beter en helderder. waar de rp serie zich meer op kracht richt in mijn idee, richt de vxt serie zich echt meer op het geluid.

Estacy    posted on 06-01-2012 00:06
Poster: bambamstudio
. Want echte goede monitoren, dat merk heb ik hier nog niet voorbij horen komen

tja maar als iemand een vraag over KRKs heeft dan ga je natuurlijk niet over PSI, klein & hummel etc beginnen?Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Danil    posted on 06-01-2012 01:28
Poster: Lucalicious
ALS JE KRK KOOPT, ALTIJD DE VXT SERIE NEMEN, KLINKT VELEN MALEN BETER!!!?

als het binnen je budget valt natuurlijk Happy, laughing maar als je het kan betalen, en je wilt perse krk, neem dan de vxt serie. deze heeft een veel heldere klank en klinkt veel neutraler. vooral het hoog en mid zijn beter en helderder. waar de rp serie zich meer op kracht richt in mijn idee, richt de vxt serie zich echt meer op het geluid.

Ok, erg bedankt!
Weet je misschien nog wat andere merken die in aanmerking kunnen komen in deze prijscategorie?
Estacy    posted on 06-01-2012 01:37
adam bijv.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lucalicious    posted on 06-01-2012 12:32
adam is erg goed, zo ook dynaudio, maar dat is toch net wel weer een stapje duurder hoor. vxt 6 is zegmaar even duur, iets duurder weliswaar, dan adam a5x, en de a5x heeft naar mijn smaak wat weinig laag. dynaudio is sws duurder. maar goed, ik zou sws zelf gaan luisteren, misschien vind jij de a5x wel heel goed bijvoorbeeld, of juist de vxt 6, of misschien zie je wel iets heel anders.
MoXeGy    posted on 06-01-2012 12:44
Je vergeet een ding, er is ook een a7x versie van de adam's en die heeft een stuk meer laag.(is 30 euro duurder dan de vxt 8)
Elke versie van diezelfde reeks kan anders klinken, zo klinkt de rp5 anders dan de rp6 of rp8.
User edit by MoXeGy on 06-01-2012 @ 12:46:06 (100%)
Lucalicious    posted on 06-01-2012 12:57
nee, die vergeet ik niet, hij zegt dat vxt 6 zijn absolute budget is, en adam a7x is 250 euro duurder voor een set Winking my eye
Danil    posted on 06-01-2012 13:21
Bedankt iedereen?Cool
Ik zie wel welke monitoren 'goed' klinken Happy, laughing
En ik had de Adams en de speakers van Dynaudio al eens opgezocht maar die zijn toch net iets te duur voor mij Cool
pruneflat    posted on 06-01-2012 18:18
Heb zelf de vxt 8's een tijdje terug gekocht, nog geen moment spijt gehad.
Luisteren en vergelijken is inderdaad de beste manier
http://www.chief-recordings.com/
LouisCasper    posted on 06-01-2012 19:34
Ik heb KRK RP6'en gehad en dat vond ik erg fijne speakers. Een tijd geleden ben ik gaan kijken naar een stapje hoger. De speakers waar ik voornamelijk naar gekeken heb zijn de Adam A7x, Dynaudio BM5A MKII en de KRK VXT8's. Mijn keuze is gevallen op de KRK VXT8's en daar heb ik ook nog geen moment spijt van. Klinken naar mijn smaak perfect en gaan echt GIGANTISCH hard.

Maar: speakers koop je niet zonder ze geluisterd te hebben. Speakers moet je horen, zien, voelen. Vooral in deze prijsklasse en met speakers voor deze doeleinden is het zeer belangrijk dat je goed je eigen oren volgt, en niet blind achter reviews en aanbevelingen aangaat. Je zult uiteindelijk spijt hebben als je speakers koopt zonder ze met je eigen oren vergeleken te hebben met andere.
http://www.louiscasper.com

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

248 Users online: 117 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 79.654
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.691