Welke studiomonitoren? (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 03-02-2011 12:38
Ik zou graag wat meer willen weten over de verschillende studiospeakers die er op de markt zijn.
Op dit moment heb ik twee KRK RP6 G2's in mijn studio staan en deze bevallen mij super maar ik zou graag wat meer speelruimte (Lees: volume en frequentiebereik) willen. Qua budget wil ik wel re?el blijven en daarom wil ik niet meer dan 1000 euro kwijt zijn voor twee speakers (tot de 500 euro per speaker dus). Ik heb zitten kijken naar KRK VXT8's en dit leken mij goede dingetjes, maar verder dan KRK gaat mijn speakerkennis nog niet, aangezien ik nog niet zo lang (ongeveer anderhalf jaar) produceer. Natuurlijk is het het beste om in winkels alle speakers in mijn budget te gaan beluisteren, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring met de verschillende studiomonitoren binnen dit budget. Welke zouden jullie me aan kunnen bevelen en welke absoluut niet? Mijn aankoop zal nog wel even op zich laten wachten (vanwede de aankomende vakanties en de daardoor lege portemonnee) dus beschouw dit topic maar als een ervaringuitwisselings/discussie-topic over studiomonitoren (het liefst in die prijsklasse). Happy, laughing
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen!

Let op:
Aangezien ik een oud topic van mezelf aangepast heb (met een soortgelijk onderwerp) is het misschien handig om even te vermelden dat er hieronder een aantal posts staan die niet helemaal on-topic zijn. Je kunt het beste beginnen met lezen vanaf mijn post over dat ik het topic heb aangepast Happy, laughing
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 13-04-2011 @ 20:02:28 (75%)

What do you think about Welke studiomonitoren? ??

Vote :   

Mforge    posted on 17-04-2011 18:50
ik weet dat Adam's studio monitoren zijn, vandaar ook de vraag hoe zouden ze het doen met draaien?
ik weet ook dat ik met draaien toch een iets voller geluid wil, maar aangezien ik nog nooit een adam heb gehoord, wou ik dus even weten of het wat was..
kobuz    posted on 18-04-2011 14:04
Poster: Estacy
wat zijn die Adams goedkoop in dit topic Happy, laughing

85 euro over het budget = 585 euro Happy, laughing
Estacy    posted on 18-04-2011 16:51
op die manier Winking my eye twas niet helemaal duidelijk
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LouisCasper    posted on 22-04-2011 20:01
Ik heb zojuist de Adam A7X gehoord en ik ben verkocht, wat klinken die dingen goed zeg! Heb ze vergeleken met de KRK VXT6 en Genelecs maar ze klinken toch echt wel vele malen beter. Heb m ook vergeleken met zijn grote broer, de A8X maar vond die weinig toevoegen. Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb en ga sparen voor een setje Adam A7X! Heb alleen de Dynaudios nog niet gehoord.
Lucalicious    posted on 23-04-2011 10:46
Ik zei het je! Winking my eye zijn idd heeerlijk! Ik zou misschien wel ff nog de Dynaudio's checken wel, gewoon voor de zekerheid, aangezien ze even duur zijn, en je wilt toch het beste hebben. maar ik acht de kans groot dat je bij adam blijft haha.
LouisCasper    posted on 05-05-2011 17:41
Ik heb nu ook de Yamaha HS80m's gehoord en die klinken toch ook wel erg lekker, vooral voor dat prijsverschil met die adams.. Ik ben dus weer aan het twijfelen
LLCoolP    posted on 05-05-2011 19:23
Poster: Look
Ik heb nu ook de Yamaha HS80m's gehoord en die klinken toch ook wel erg lekker, vooral voor dat prijsverschil met die adams.. Ik ben dus weer aan het twijfelen

ik heb nu zo'n halfjaartje de Yamaha HS80m's en ben er erg over te spreken.

gebruik ze? op mijn slaapkamer voor wat met de cdjs te mixen maar
ook met voices op te nemen en te bewerken erg goed geluid super!
Join the party and become famous!
Lucalicious    posted on 05-05-2011 20:16
de yamaha's zijn voor de prijs idd erg goed, maar ik vind zelf de adam's en dynaudio's toch beter. maar goed, de prijs/kwaliteit verhouding van de yamaha is idd erg goed. maar als je het geld er voor over hebt zou ik zelf voor adam of dynaudio gaan.
Cyspoz    posted on 26-05-2011 11:11
Gisteren wezen luisteren naar monitoren. Ik ben zelf geen audiofiel en verwachte niet heel veel verschil te horen tussen de monitoren. Maar ik ben opzoek naar een monitor voor de thuis hobby, produceren en remixen. Ik dacht, het zal wel iets van KRK RP 6 of 8 worden afhankelijk van de bass response. Dan ben je voor > 500 klaar en heb je voor de thuis studio leuke monitor speakers. Het is en moet tenslotte een gepassioneerde hobby blijven. Dus....

Dat viel even vies tegen. Na begonnen te zijn met de RP 6 en RP 8 toch ook eens wat duurder beluisterd, benieuwd of ik het zou horen. VXT serie van KRK en Genelec en ADAM A7X.

RP 6 klinkt niet slecht, goede detail weergave ten opzichte van wat ik nu gebruik. Gewoon wat je van een monitor speaker zou verwachten. Daarna RP 8, deze heeft duidelijk een beter bereik in het laag en kan daar ook voldoende druk opbouwen voor de lage frequenties. Tijdens het luisteren van de Shelter DJ Remix van Earth Wind & Fire's Fantasy kwam dit duidelijk naar voren. Daarbij kwam een frequentie in de bass in eens tot leven die op de RP 6 niet te horen was. Die zit echter al op het randje van hoorbaar/voelbaar en voelde af en toe meer als ?gewoon toename van de druk op mijn oren. Niet erg prettig. Bedenkende dat dit in een redelijk grote ruimte was en ik straks kleiner zit en bass frequenties zeer lastig te managen zijn ging dat hem dus niet worden.

Genelecs waren kleine modellen, dus qua bass was het niets. Maar voor stem weergave waren ze briljant. Maar ik doe meer dan dat alleen, dus die vielen af. ?Grotere waren beetje buiten budget. Daarna de ADAM A7X beluisterd, 7 inch en geen 8 inch zoals de RP 8. Ik heb een tijdje geleden ADAM speakers gehoord in een studio ruimte en dat klonk ontzettend goed. Waren wel duurdere modellen en de ruimte was deels akoestisch behandeld. Dus ik was erg benieuwd naar iets van ADAM. De ADAM A7X liet veel meer horen dan ik daarvoor op de RP 6 en RP 8 had gehoord. Speaker heeft ook een mega bereik (50 kHz) waardoor deze het vooral in de hogere frequenties (>10 kHz) makkelijker zou hebben, aldus de technische specificaties. Mooiste vond ik nog wel dat de ADAM A7X al bij een veel lager volume je alles laat horen ten opzicht van de RP 6 en RP 8. In een thuis studio heb je altijd mede bewoners en iets wat ze buren noemen dus dat is best wel handig.?En hij luisterd ontzettend prettig, heel rustig. Ik heb de indruk dat ik hier uren naar kan luisteren zonder vermoeide oren te krijgen.

Daarna ook de KRK VXT serie beluisterd maar kon na het horen van de ADAM A7X niet meer ontdekken waarom ik voor de VXT serie zou moeten gaan.

Er is nog niks aangekocht, maar ik ben wel overdonderd door het verschil wat ik kon horen. Ik ben nogal verbaasd dat ik zelf met helemaal geen bijzonder getrainde oren of expertise op dit gebied zo snel zo veel verschil hoorde.

Het ziet er dan ook naar uit dat?ik toch wat meer geld uit ga geven voor +/- 900 i.p.v. 450 voor een set monitor speakers omdat:
- Speakers gaan lang mee en vervang je niet zo snel naar verwachting.
- Ik duidelijk meer kan horen op de A7X dan op een RP 6.
- Met een lager volume af kan
- Ze komen rustiger op mijn oren over

Grote domper zal straks wel zijn als ze in mijn studio staan, dat begint de strijd met de akoestiek pas. Maar dan weet ik in iedergeval zeker dat het niet meer aan mijn monitor speakers kan liggen.
Lucalicious    posted on 02-06-2011 12:08
ik ga morgen eeeeeindelijk mijn nieuwe studiomonitoren halen.
ik ga kiezen tussen:
- ADAM Audio A7X
- Dynuadio BM5a mkII

ik ga morgen naar de feedback om uit gebreid te testen, maar toch;
iemand nog een duit in het zakje van mijn beslissing te doen?
bambamstudio    posted on 02-06-2011 19:51
Ja, je gaat de ADAM's kiezen Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Jayro    posted on 02-06-2011 20:48
Hallo DJR-leden,

Ik weet helemaal niks af van studio monitoren, maar wil toch een paar goede gaan kopen. Dus als iemand weet welke monitoren (set) van ongeveer 200 euro de beste zijn om uit te kiezen hoor ik dat maar al te graag. Ik weet dat het niet veel geld is, maar het is alleen voor thuis gebruik. Dus als er een paar mooie boxen van ong 200 euro zijn, die prima voor het producen in aanmerking komen zou ik dat graag horen Smile

groet.
bambamstudio    posted on 02-06-2011 23:49
200 euro? daar heb je geen goede studio monitoren voor, maar kijk eens naar een setje?Behringer B103A
Lucalicious    posted on 03-06-2011 13:03
ik heb idd de Adams gekocht Marc, misschien moet je een carriere als waarzegger overwegen? haha
main    posted on 03-06-2011 13:04
teeeeeering die adam?s zijn goed! wat een bizar mooi en vlak geluid komt daaruit!
Cyspoz    posted on 06-06-2011 10:10
Poster: Lucalicious
ik heb idd de Adams gekocht Marc, misschien moet je een carriere als waarzegger overwegen? haha

Hey hoe bevallen ze, waar heb je ze al voor gebruikt? Misschien dat ik ze deze week zelf ook haal, maar moet nog even kijken of ik er tijd voor heb.
User edit by Cyspoz on 06-06-2011 @ 10:10:35 (51%)
Lucalicious    posted on 06-06-2011 18:42
jaa ze bevallen heel erg goed!
ik heb ze tot nu toe vooral gebruikt om gewoon muziek te luisteren, en dat is echt heerlijk!
heel mooi eerlijk geluid, en het vermoeit ook niet je oren.
ook voor produceren heb ik ze al een aantal maal gebruikt, en het werkt echt super!
het lijkt bijna wel alsof je dingen hoort die je met andere speakers niet hoort.
ik ben al met al eeerg blij met deze speakers, en ik kan ze je zeker aanraden.
als je meer vragen hebt hoor ik het wel Winking my eye
LouisCasper    posted on 07-06-2011 12:53
Wat vond je van de Dynaudios? Die wil ik zelf ook namelijk nog testen, al ben ik bijna zeker dat ik de Adams ga kopen.
main    posted on 07-06-2011 13:04
De dynaudios waren ook zeeeeeeer mooi, maar wij vonden ze lichtelijk gekleurd. Er kwam wel een heel mooi diep geluid uit moet ik zeggen!
Cyspoz    posted on 07-06-2011 18:20
Oh Oh, de A7X is in eens een stuk duurder geworden zien ik. Lijkt er op dat ADAM een prijsverhoging heeft doorgevoerd.
Lucalicious    posted on 07-06-2011 18:52
Poster: Look
Wat vond je van de Dynaudios? Die wil ik zelf ook namelijk nog testen, al ben ik bijna zeker dat ik de Adams ga kopen.

ook heel erg goed. de adams waren naar mijn smaak iets helderder ofzo, maar dat is moeilijk goed te omschrijven. ik denk dat dit ook heel erg een kwestie van smaak zal zijn.
Mantana    posted on 07-06-2011 19:58
Poster: Cyspoz
Oh Oh, de A7X is in eens een stuk duurder geworden zien ik. Lijkt er op dat ADAM een prijsverhoging heeft doorgevoerd.

Op wat voor prijzen hebben ze gezeten dan?
Cyspoz    posted on 08-06-2011 06:42
?439,- nu ?499,-

Dat betekend op een setje al snel ?120,- verschil. Ik weet niet waar ADAM zijn onderdelen vandaan haalt, kan natuurlijk een gevolg zijn van de aardbeving in Japan of de speakers worden erg veel verkocht waarna besloten is de prijs omhoog te gooien misschien.

Prijs was misschien ook wel aan de lage kant achteraf gezien. De monitor kan goed meekomen met een KRK VXT 8 en is in mijn optiek zelfs beter. VXT 8 heeft alleen een 1 inch grotere woofer, alhoewel dat ten opzichte van de 7 inch van ADAM geen doorslag punt hoeft te zijn. Ik vind namelijk zelf de A7X beter dan de VXT 8, dus dan was ?439,- misschien wel een wat lage prijs.
User edit by Cyspoz on 08-06-2011 @ 06:45:13 (100%)
bambamstudio    posted on 08-06-2011 08:25
Poster: Cyspoz

Klopt! gisteren zijn de prijzen omhoog gegaan
Bloedworst    posted on 08-06-2011 15:59
De adams A7X zijn inderdaad top heb ze vandaag beluisterd maar ook de prijs, ben wel met en upgrade de winkel uitgelopen voor naast mijn HS50 yamaha heb ik de M-Audio BX8a updated versie gekocht, heb ze nu en uurtje draaiend en zijn best lekker in hoog en laag met en 8'' kevlar speakertje.

202 Users online: 126 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 91.527
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.564