Welke studiomonitoren? (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 03-02-2011 12:38
Ik zou graag wat meer willen weten over de verschillende studiospeakers die er op de markt zijn.
Op dit moment heb ik twee KRK RP6 G2's in mijn studio staan en deze bevallen mij super maar ik zou graag wat meer speelruimte (Lees: volume en frequentiebereik) willen. Qua budget wil ik wel re?el blijven en daarom wil ik niet meer dan 1000 euro kwijt zijn voor twee speakers (tot de 500 euro per speaker dus). Ik heb zitten kijken naar KRK VXT8's en dit leken mij goede dingetjes, maar verder dan KRK gaat mijn speakerkennis nog niet, aangezien ik nog niet zo lang (ongeveer anderhalf jaar) produceer. Natuurlijk is het het beste om in winkels alle speakers in mijn budget te gaan beluisteren, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring met de verschillende studiomonitoren binnen dit budget. Welke zouden jullie me aan kunnen bevelen en welke absoluut niet? Mijn aankoop zal nog wel even op zich laten wachten (vanwede de aankomende vakanties en de daardoor lege portemonnee) dus beschouw dit topic maar als een ervaringuitwisselings/discussie-topic over studiomonitoren (het liefst in die prijsklasse). Happy, laughing
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen!

Let op:
Aangezien ik een oud topic van mezelf aangepast heb (met een soortgelijk onderwerp) is het misschien handig om even te vermelden dat er hieronder een aantal posts staan die niet helemaal on-topic zijn. Je kunt het beste beginnen met lezen vanaf mijn post over dat ik het topic heb aangepast Happy, laughing
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 13-04-2011 @ 20:02:28 (75%)

What do you think about Welke studiomonitoren? ??

Vote :   

djcanta    posted on 14-04-2011 10:40
Pioneer SDJ05 monitor speakers zijn leuke monitor speakers voor 't produceren. Ze zien er heel strak uit qua looks en het geluid is erg lekker! Al gaan ze niet erg hard dus voor een DJ-booth thuis zou ik zeggen; net te weinig power. Voor het produceren; perfect! Ik denk dat ze heel mooi zullen staan naast je beeldscherm Winking my eye

Maar het is maar net wat je zelf prefereert. Adam A7X / A8X zijn ook serieus mooie speakers, wel wat duurder maar hele nette speakers om mee te produceren. Maar dan ben je wel weer een heel stuk duurder uit.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lucalicious    posted on 14-04-2011 17:01
tip van mij: adam a7x, of dynaudio bm 5a mkII, hier ben ik zelf ook voor aan het sparen, en ze kosten beide 1000 euro per set. verreweg de beste speakers naar mijn mening! (in dit prijsgebied dan)
User edit by Lucalicious on 14-04-2011 @ 22:24:12 (1%)
Estacy    posted on 14-04-2011 17:17
Poster: Lucalicious
en ze kosten beide 100 euro per set.

oeh dasn iet veel! die moet ik hebben
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Epocs    posted on 14-04-2011 22:21
Look,

MIJN ervaring met RP is dat ze eigenlijk niet 100% eerlijk zijn, maar goed dat even?terzijde.
VXT's 6?gaan hard genoeg. Veel TOP producers?hebben?ze ook in hun homestudio. Als ik me niet vergis zag ik ze bij Afrojack en bij Alvaro even uit me?hoofd gezegt. Dit zegt natuurlijk niet veel maar ik zeg altijd zo?als hun het daarmee kunnen moet het mij ook lukken:p?
Lucalicious    posted on 14-04-2011 22:24
Poster: Estacy
oeh dasn iet veel! die moet ik hebben

excuses ik bedoelde natuurlijk 1000 haha
LouisCasper    posted on 15-04-2011 11:05
Poster: Lucalicious
tip van mij: adam a7x, of dynaudio bm 5a mkII, hier ben ik zelf ook voor aan het sparen, en ze kosten beide 1000 euro per set. verreweg de beste speakers naar mijn mening! (in dit prijsgebied dan)

En welke van de twee zou je me dan het meest aanraden? Ik heb ze beide even snel bekeken op internet en ze zien er inderdaad netjes uit! Dus jij zou me geen KRK VXT6's of VXT8's aanraden?
bambamstudio    posted on 15-04-2011 11:08
Monitoren koop je niet via internet, die ga je beluisteren in de winkel. Mijn voorkeur zou naar ADAM uitgaan trouwens
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LouisCasper    posted on 15-04-2011 11:22
Poster: bambamstudio
Monitoren koop je niet via internet, die ga je beluisteren in de winkel. Mijn voorkeur zou naar ADAM uitgaan trouwens

Nee dat weet ik, en dat ben ik ook zeker van plan maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen, meningen en voorkeuren Happy, laughing
Waarom zou je de ADAMs verkiezen boven Dynaudios (en KRK's)?
djcanta    posted on 15-04-2011 11:37
Poster: Look
Nee dat weet ik, en dat ben ik ook zeker van plan maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen, meningen en voorkeuren Happy, laughing

ze klinken beter voor wat ze kosten. Serieus waar!!
Lucalicious    posted on 15-04-2011 17:50
En welke van de twee zou je me dan het meest aanraden? Ik heb ze beide even snel bekeken op internet en ze zien er inderdaad netjes uit! Dus jij zou me geen KRK VXT6's of VXT8's aanraden?

ik vond vxt ook zeker niet verkeerd, en als je krk wilt, moet je ook zeker de vxt, en niet de rp nemen wat mij betreft, je hoort echt het verschil.
maargoed,?ik vind?de adams en dynaudio toch echt een flinke stap beter. tussen adam en dynaudio vind ik zelf niet veel verschil zitten, maar ik denk dat ik dynaudio iets fijner vind, ze zijn dan ook wel iets duurder dacht ik. maar als je dit budget hebt zeg ik absoluut adam of dynaudio nemen! welke dat zul je zelf moeten kiezen, ik vind ze vrijwel even goed.

wat canta zegt klopt wel idd, de adams zijn iets goedkoper, maar zijn minstens even goed, zo niet beter.
User edit by Lucalicious on 15-04-2011 @ 17:51:47 (15%)
Mforge    posted on 15-04-2011 21:48
iemand ook nog een tip voor monitors voor het draaien (behalve krk), mijn syrincs set begint het voor de zoveelste keer te begeven, en ik begin het een btje zat te worden.
Dus als iemand een tip heeft, qua geluid wel een beetje in de richting van een syrincs set,?en dan vooral het laag, het hoeft niet net zoveel te zijn, maar een beetje in die?richting dus..?

thanx..
Lucalicious    posted on 16-04-2011 15:18
voor het draaien zou ik juist wel kijken naar krk, want ze zijn lekker krachtig, met veel laag, en als je de vxt neemt, ook een mooi hoog en mid. je zou ook kunnen kijken naar genelec, die klinken ook echt heeerlijk, wel stapje duurder.
kobuz    posted on 16-04-2011 16:22
Het is moeilijk zeggen wat voor jou de beste speaker is. Sinds ik in een dj/producer winkel werk heb ik wat meer mee gekregen over monitoren en er ook een aantal vaker gehoord. Als ik het geld en de plek ervoor zou hebben zou ik graag een setje Adam a8x monitoren meenemen. Ze klinken lekker vol, gaan diep en hard en hebben geen echte sweet spot voor zover ik weet. Door de 'ribbon tweeter' heb je dus een groter bereik, waardoor ze ook lekker luisteren vanaf een andere plek dan recht voor je snufferd. Gaat wel iets over je budget met 85 euro per speaker, maar dat is het misschien waard als je ze beluisterd hebt met je eigen muziek.

Dus: zoek een winkel waar je de speakers waarin je geinteresseerd bent rustig naast elkaar kan beluisteren. Zoals je in de vele meningen al terug leest is het internet leuk om te orienteren, maar baseer niet je keuze erop. Wat je al niet van plan was gelukkig Happy, laughing
Lucalicious    posted on 16-04-2011 17:13
ik vond dat de a8x niet heel veel toevoegde eigenlijk ten opzichte van de a7x. zeker als je in een kleinere ruimte zit. maar goed, zoals je ziet, blijft het persoonlijk.
Estacy    posted on 16-04-2011 17:15
Poster: kobuz
. Gaat wel iets over je budget met 85 euro per speaker,

wat zijn die Adams goedkoop in dit topic Happy, laughing
Mforge    posted on 16-04-2011 17:22
tis ook niet dat ik de krk's niet goed vind, maar ik wou eigenlijk ook wat andere merken horen behalve dus het bekende krk.
Genelecs ben ik bekend mee, ik heb ze nl zelf voor het produceren, en die klinken heerlijk, maar voor het draaien wil ik het toch net ff iets anders.
Lucalicious    posted on 16-04-2011 19:39
@ mforge: ah oke! naja, je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld mackie monitoren? daar zit volgens mij ook aardig wat power in.
Mforge    posted on 16-04-2011 20:14
hoe zouden de Adam a7x monitors het doen met draaien?
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 20:18

Omdat ze beter zijn !
Estacy    posted on 16-04-2011 20:24
Poster: Mforge

t zijn studio monitoren: die zijn bedoeld voor het accuraat weergeven van geluid. dus niet gekleurd. voor draaien wil je liever iets wat mooi klinkt, dus gekleurd is.
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 21:01

Wijze raad bambam, veel te veel mensen gaan alleen op advies of reputatie af van anderen zonder ze zelf te gaan beluisteren, zo fout is dat.
Epocs    posted on 16-04-2011 22:04

Helemaal mee eens Winking my eye Geef ik veel mensen zeker als tip mee.

Lucalicious    posted on 17-04-2011 13:02

ze zijn erg fijn om te horen, maar ik denk dat je met draaien toch net de power mist.
djcanta    posted on 17-04-2011 14:32

waarom zou je Adams willen bij je DJ booth? Waarom niet gewoon actieve monitoren van bijv. QSC? Die kunnen veel harder. Adam maakt studio monitoren.. al kan je ze er wel voor gebruiken. Happy, laughing
LouisCasper    posted on 17-04-2011 18:37
Poster: LucDelpeche
Omdat ze beter zijn !

En waar baseer je dat op? Happy, laughing

228 Users online: 118 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 86.421
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.458