Poster: Lucalicious
ik zou voor de speakers gaan, het lijkt mij namelijk dat die a&h ook een prima geluidkwaliteit heeft. dan is de Apogee niet echt nodig, zeker als je?de a&h?via asb als geluidkaart hebt aangesloten. ik zou dus idd voor hm80's gaan, of misschien zelfs voor adam audio, of dynaudio bijv, als je daar voor wilt sparen.
Poster: bambamstudio
..ik neem aan dat je met masteren de eindmix bedoeld. Mastering is ff een andere tak van sport, die maar 20 mensen in NL goed beoefenen.?
De duet, hmm, ik lees hier en daar toch wat over drivers geneuzel. Ik zou eerder voor een RME of de Steinberg MR816 gaan, Geweldige AD/DA converters.?
Genelec klinken wat HIFI en zijn derhalve niet geschikt voor dance. Pop trouwens wel. Ik denk als je monitoren wilt hebben, je een trap hogen moet gaan zitten dan de krk's die je nu hebt, dus ik zou niet voor de Yamaha's gaan. De genoemde mackies, dynaudio en adam. goede keuze!
Ja driver geneuzel is met Mac.?Apogee Ensemble is ook leuk ja, maar over priced. En dat menig Dj um heeft staan, ik hem hem toch ook niet? Dat zegt helemaal nix.
Wat zoek je in een audio interface? Hoeveel in- uitgangen etc?
Zeker voor zangopnames heeft de MR816 goede preamps en ad/da converters, wat je weer nodig hebt voor je monitoren. Ook heb je 2 hoofdtelefoon uitgangen die he afzonderlijk kan toewijzen.?Waarom blijf ik de MR zeggen?
Omdat ik ooit een audiointerface gelezen heb waarin de?prismsound Orpheus (een audio interfae van 3500 euro, welke beschouwd wordt als de beste) en de MR vergeleken werden. Dit door 's wereld beste mastering engineers. (helaas is dat topic weg van dat forum). En nagenoeg iedereen koos blind voor de MR. Dat heeft mij overtuigd, ik ga binnenkort zelfs een 2e halen.
Deze tip kwam van mijn eigen mastering engineer. (die wel een Orpheus heeft hangen)
Ik heb geef alleen maar antwoorden waat je iets aan hebtTIP: er zijn twee MR's. as je geen gehoefte hebt aan extra plug-ins, kun je ipv de CSX de X nemen, van binnen zijn ze exact hetzelfde!
Poster: Epocs
Je moet bij jezelf afvragen hoe groot je ruimte is en hoeveel geld je eraan wilt uitgeven.
Op foto's die ik eerder van jou heb gezien leek jou ruimte niet ''ontzettend'' groot dus kun je VXT 8 schrappen.
Vervolgens kom je bij de 6. Nou heb ik hier ontiegelijk veel ruimte maar vind hem eigenlijk nog kneitter hard voor hier.
VXT 4 is daaraan tegen een twijfel geval, want is je ruimte misschien nu iets te groot om veel power uit je speakers te verwachten.
Heb inmiddels alle versies hier gehad, op het ogenblik maak ik nu muziek met VXT 6. Heb nog een VXT 4 onder me bureau staan maar die kan mijn ruimte niet vullen.
Samengevat;
VXT 8: TOP, prijzig, veel ruimte
VXT 6: TOP, leuke prijs, groter dan gemiddelde ruimte
VXT4: TOP, Leuke prijs, maar je moet hem niet in een te grote ruimte plaatsen. Ook is diepe bass ver te zoeken. Daar aan tegen zou ik een sub aanschaffen en dat is je setje helemaal compleet!
Succes:D