dipje :( (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 02-02-2011 16:28
ik ben sinds oktober dj,
draaide een goede oudejaar, iedereen tevreden.
maar zit sinds kort in een dipje, nix lukt nog, zelfs gewoon een overgang maken lijkt moeilijk en bevat altijd een fout, het is alsof ik alle ervaring die ik de maanden hiervoor had opgedaan plots kwijt speelde, en dan ligt het in mn karakter om gewoon de headphone daar te gooien (leggen, maar het is de uitdrukking die telt) en te stoppen en verder te doen met iets anders.
ik vraag me echt af hoe ik dit het beste oplos Unhappy
eind februari volgt namelijk alweer een feestje, en wanneer het dan fout loopt..
dat wil zowel ik niet, als de jarige, en de genodigden.

What do you think about dipje :( ??

Vote :   1 member likes this  

iGrasmat    posted on 02-02-2011 16:30
Maak wat mixjes op de computer, om het goede gevoel terug te krijgen bijvoorbeeld...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
hackeddamn    posted on 02-02-2011 16:31
iedereen heeft wil eens zo'n dipje als je het mij vraagt Happy, laughing

even stoppen en dan volle moed opnieuw proberen,
zoek wat nummers die goed samenpassen..
Xtremer    posted on 02-02-2011 16:33
Geloof mij, dat gevoel krijg je (als het goed is) vanzelf als je staat te draaien op een feest.
Heb ook wel eens dagen/weken dat ik geen leuke combinaties kan maken van tracks, maar niet meer kunnen mixen ligt aan jezelf en hoe je het hebt geleerd. Mixen/beatmatchen is net als fietsen, je leert het 1x en vergeet het niet.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
mrmagix    posted on 02-02-2011 16:33
Je opent 2 topics op een dag, in het ??n zoek je muziek voor kei hard te kunnen dj'en en voor te zijn op andere dj's met nieuwe tunes die nog niet op de radio zijn, en hier ga je dan zeggen dat je een dipje hebt en het niet meer ziet zitten? Vreemd vind ik dat...

Maarbon,
Iedereen heeft mindere momenten! Thats life.
Laat het een paar dagen rusten en begin dan rustig terug met plaatjes draaien en wees niet te kritisch op jezelf; da's voor niets nodig en je kan er misschien ineens een h??l nieuwe leuke manier in vinden om een overgang te maken. Veel uitvindingen gebeuren perongeluk.

En daarbij, als je eind deze maand daar staat, ga je je h??l waarschijnlijk terug in de moed voelen, gewoon al door de sfeer die er hangt en jij die dat feestje gaat 'af-maken' waardoor de mensen nog lang gaan napraten hierover. Misschien niet over de muziek etc... maar wel hoe het daar was in het algemeen. En een dj zorgt in mijn ogen voor 80% hoe leuk een feestje is Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Gidi    posted on 02-02-2011 16:34
begin niet met computers is mijn tip. Ik weet niet op wat voor set je oefent, maar probeer eens bij een maat of dergelijke op een club setje (pioneers) en ga gewoon door is mijn advies. Kijk ook eens op Youtube naar mensen die een mixje opnemen. Kun je een hoop van leren Winking my eye
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
youngbeatsz    posted on 02-02-2011 16:37
@mrmagix: ik begin nog steeds iedere dag vol goede moed aan het mixen. daarvoor had ik dus muziek nodig, maar als je na een half uur merkt dat et ni loopt.. dan open je maar een topic: dipje, en ja 80% idd maar je zal toch maar net eens een enorme fout maken omdat je net dat tikkeltje zelfvertrouwen mist.
mrmagix    posted on 02-02-2011 16:40
Dan geef je veel te rap op in mijn ogen ... Gewoon doorzetten. Hoelang mix je al?
Estacy    posted on 02-02-2011 16:45
heb dat ook wel es, en wat altijd werkt: Nieuwe muziek. en dan niet ff een hele map van piratebay afhalen, maar zorgvuldig op legale sites die tracks uitzoeken tot je een paar echt goede tracks hebt, en die ga je dan draaien. probeer eens een andere stijl dan hardcore, draai eens een keertje hardstyle, probeer wat house. mischien vindt je het niks, ook prima.?
of je koopt een beetje nieuwe gear. hoeft niet veel te zijn. nieuwe usb stick, nieuwe naald (als je met platen draait)
krijg ik altijd weer zin van
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 02-02-2011 16:48
@mrmagix: sinds oktober
@estacy: draai commercieel, geen hardcore, en het is mss omdat ik zo uitkijk naar paasvakantie, wanneer ik mn nieuwe meubel ga make
Estacy    posted on 02-02-2011 16:49
oh ok, maakt ook niet uit, ging om voorbeeld. maar probeer toch eens nieuwe muziek. gewoon proberen. echt, helpt bij mij altijd
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mrmagix    posted on 02-02-2011 16:52
Oeps was vergeten dat dat al gezegd was Happy, laughing.
Wel, ik vind dat als je van oktober nog maar draait, dat het normaal is dat niet alles altijd even super gaat. Van fouten leer je, dus 't is de moment :D.
Gewoon, paar dagen op iets anders concentreren BINNEN het faccet dj'ing en je komt er weer bovenop! Als je kijkt bijvoorbeeld naar filmpjes (is hier boven al eens vermeld) ga je denken, dat MOET ik ook kunnen. En dan probeer je dat en hoppaaaah, vertrokken Happy, laughing. Of inderdaad, indien je wat geld hebt, doe eens zot en koop eens iets nieuws Happy, laughing. Of maak een plan van je meubel, bouw het in macquette vorm, 't is maar een idee Happy, laughing
Awave    posted on 02-02-2011 16:52
Ik heb dit opgelost door een week niks te doen qua mixen maar door heel, heel, heel veel muziek te zoeken op verschillende websites. Na die week heb ik al die nieuwe muziek in een aparte map gestopt en een 3-uur mix gemaakt van nog niet eens een kwart van die muziek.. Het gaf me een goed gevoel om met nieuwe dingen bezig te zijn.. Try it!
youngbeatsz    posted on 02-02-2011 16:58
ik kan niet opnemen, mn geluidskaart is kapot Unhappy?
en idd ga ik allemaal proberen. dankuwel
main    posted on 02-02-2011 18:12
heeft iedereen kan ik je vertellen! ik zelf ga dan zoveel mogelijk mixen totdat het over is.
wat ook helpt is je techniek verbeteren, oftewel: nieuwe tricks aanleren.
kan met effecten, loops, cue, alle knopjes die je kunt vinden kun je wel iets vets mee, neem dat van mij aan!
en als je t echt niet meer weet moet je eens gaan loopen en de melodie maken van shm - one via de pitch.
youngbeatsz    posted on 02-02-2011 18:13
dat laatste klinkt vet, de melodie maken van shm-one via pitch
hoe doe je dat? xd
main    posted on 02-02-2011 18:19
men neme:
1: een nummer met een dikke leadsound (of een andere sound die voldoet)
2: een cd speler met adjustable loop out (of een gewone loop maar da's tikje lastiger)
3: men maakt een loopt en maakt deze zo klein mogelijk waardoor je maar 1 toon kan horen.
4: men neme de cue en de pitch, zet de pitch op 100% range (wide op pioneer's) en zoekt de noten van shm - one dmv de pitch omhoog en omlaag te schuiven. (note: dit lukt niet met master tempo o.i.d. aan)
5: duurt even, maar dan kun je shm - one maken dmv cue en pitch!

edit: misschien stop ik dit wel in mn 10minmix
User edit by main on 02-02-2011 @ 18:20:49 (9%)
youngbeatsz    posted on 02-02-2011 18:23
lijkt moeilijk en zo technisch, en eu, zouk zeker doen, had zooo bewondering voor da nr me show me love, enal daar zat ook zo iets in, vindt ik vetjes.. da is zo D? reden om telkens weer door te gaan, het willen kunnen van al die snufjes
main    posted on 02-02-2011 18:52
ik zou zeggen: ga eens spelen met je gear!
en dan bedoel ik ook echt spelen, stop er een lekker nummer in wat vrij standaard is en probeer zoveel mogelijk dingen uit! faders, pitch, eq's, cue, play/pauze, alles
Bonchanoize    posted on 02-02-2011 19:45
Nieuwe muziek kopen helpt bij mij altijd :D
Let the magic begin
DJADMIN    posted on 02-02-2011 23:07
dipje ? neem een chipje !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
kuituhh    posted on 02-02-2011 23:15
Poster: youngbeatsz
dat laatste klinkt vet, de melodie maken van shm-one via pitch
hoe doe je dat? xd

Bij Dj tutor gezien ofzo Winking my eye komt me in ieder geval bekend voor.
Spin that Sh!t BAM!
Tekhead    posted on 02-02-2011 23:26
Zet gewoon al je muziek en gear voor even aan de kant, maak je hoofd leeg, en begin niets te forceren. Zet tusendoor wat leuke mixed cd's op, en laat de beats rustig in je komen, geloof me, de goesting om er terug tegenaan te gaan zal er snel weer zijn. Een dipje of een burn out is geen zeldzaamheid, er gepast mee omgaan dat is de boodschap.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dj-zero    posted on 02-02-2011 23:27
Gewoon even niet teveel prestatiedruk leggenWinking my eye
Lukt t even niet achja doe ff wat anders... kijk wat tenminmixen en livesets van andere dj's op youtube, en je handjes gaan vanzelf weer jeuken:D!
main    posted on 03-02-2011 08:23
Poster: kuituhh
BR>

Bij Dj tutor gezien ofzo Winking my eye komt me in ieder geval bekend voor.

Heb t niet van djtutor... inspiratie kwam van een set van shm zelf! (Waar ze van one. More time naar one gaan)
ThirTeen    posted on 03-02-2011 10:13
Poster: Tekhead
Zet gewoon al je muziek en gear voor even aan de kant, maak je hoofd leeg, en begin niets te forceren. Zet tusendoor wat leuke mixed cd's op, en laat de beats rustig in je komen, geloof me, de goesting om er terug tegenaan te gaan zal er snel weer zijn. Een dipje of een burn out is geen zeldzaamheid, er gepast mee omgaan dat is de boodschap.

Inderdaad, doe bijvoorbeeld een examenperiode ertussen. Geloof me, je krijgt bakken vol goesting op plaatjes te draaien. Elk muziekje dat je hoort dat vet is heb je ineens een idee zo van dat ga ik daar mee mixen of proberen Happy, laughing