DJ School (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KVDA96    posted on 28-01-2011 16:50
Heey, Ik ben een beginnende DJ/producer en kwam laatst op de site van Dj School Amsterdam terecht. Het leek me wel een goede optie om een goede basis te krijgen in het DJ'en dus mijn vraag, Heeft iemand al ervaring gehad met deze DJ School? djschoolamsterdam.nl (me nieuwe track--> djresource.eu/Forum/topic/20337/Dirty-house-track/#last)

What do you think about DJ School ??

Vote :   

MarcoMartinez    posted on 30-01-2011 10:25
Wat ik zelf ooit heb gelezen op een site van de pioneer dj school is dat ze leerlingen ook de kans geven om te draaien op feesten om van daaruit verder te kunnen gaan.

Dat vind ik wel een meerwaarde hebben nl.
www.djmarcomartinez.com
Ashley    posted on 30-01-2011 12:18
Poster: KVDA96
oke thnx ik zal wel ff een mixje maken

Ze bedoelden eerder dat de dj die jou aanbied les te geven een mixje zou moeten maken, zodat jij er zeker van bent dat ze van een dergelijk niveau zijn. Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
Dolivieira    posted on 30-01-2011 12:27
Poster: MarcoMartinez
Wat ik zelf ooit heb gelezen op een site van de pioneer dj school is dat ze leerlingen ook de kans geven om te draaien op feesten om van daaruit verder te kunnen gaan.

Dat vind ik wel een meerwaarde hebben nl.

Dan vind ik het nog duur om daar 75 euro per uur voor te vragen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
KVDA96    posted on 30-01-2011 13:55
jah dat heb je bij deze dj school ook, na afloop van de lessen mag je ergens gaan draaien en laten zien wat je geleerd hebt enzoo
AdenFarleigh    posted on 30-01-2011 18:54
Poster: Dolivieira
Dan vind ik het nog duur om daar 75 euro per uur voor te vragen.

Niet als je er als coach van rond moet komen.
Je moet de apparatuur aanschaffen; en er tijd in stoppen. Dan haal je het niet met 2 tientjes om daarmee brood op de plank te krijgen..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
BennoRevelli    posted on 30-01-2011 19:07
Poster: AdenFarleigh
Niet als je er als coach van rond moet komen.
Je moet de apparatuur aanschaffen; en er tijd in stoppen. Dan haal je het niet met 2 tientjes om daarmee brood op de plank te krijgen..

True,

Maar toch denk ik wel dat het een beetje aan de hoge kant is..

Ook heb ik hier al een aantal mensen over de vloer gehad die ook van die les pakketen hadden gevolgd en na een halve CDJ2000 lichter te zijn, zijn ze nog steeds weinig opgeschoten.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Dolivieira    posted on 30-01-2011 19:53
Schei toch uit man. degene die denk dat die van DJ lessen geven kan rond komen die moet lekker verder blijven dromen. Doe normaal zeg.

Weet wat ik jammer vind. Mensen die hun geld er naar toe brengen en denken de volgende Armin van Buuren of Tiesto te worden. Sorry hoor. Maar als je geen gevoel er voor hebt, leer je het nooit. Ook niet met 10000 lessen. Ik heb het allemaal zelf moeten ondervinden. Maar ben daar wel zeer blij mee.

Vroeger ging je djen omdat je het leuk vond om mensen te vermaken en plaatjes te draaien. Dan wel of niet beatmachend. Tegenwoordig is het een statussymbool. Iedereen wil daar gezien worden.
User edit by Dolivieira on 30-01-2011 @ 20:03:00 (100%)
Seca    posted on 30-01-2011 21:34
Het is inderdaad erg duur op die school, 300 euro voor 5 lessen van een uur of 75 euro voor 1 les maar mijn ouders zien mij wel graag met muziek bezig dus waarschijnlijk betalen zij het wel voor me of voor mijn verjaardag ofzo.
Maar het is wel waar dat je bijna alles kan leren op internet dus het is misschien wel een beetje zonde..

Dat geld dat je cadeau gaat krijgen om je lessen te betalen kan je beter investeren in een beginners-setup.
Dj'ing komt immers vooral voort uit jezelf, hiermee bedoel ik dat je het best alles zelf aanleert denk ik.

Zelf ben ik begonnen met 'zero' kennis.
Ik had 2 belt drive platenspelers, een dubbele cd speler en een 2 kanaals mengpaneeltje.
Als je geitereseert bent in je hobby komt alles vanzelf, en leer je er vanzelf vanalles over. Oefening baart kunst.

Tip: Youtube kan je bijvoorbeeld wel helpen met tutorials over dj'ing.

Als je toch les zou willen nemen raad ik je niet zo een dure school aan, het aanbod van dennis is veel goedkoper, en minstens evengoed!
Zijn er trouwens geen maten waar je terecht kan voor enige info ofzo?
User edit by Seca on 30-01-2011 @ 21:37:43 (29%)
KVDA96    posted on 30-01-2011 21:55
Schei toch uit man. degene die denk dat die van DJ lessen geven kan rond komen die moet lekker verder blijven dromen. Doe normaal zeg.

Weet wat ik jammer vind. Mensen die hun geld er naar toe brengen en denken de volgende Armin van Buuren of Tiesto te worden. Sorry hoor. Maar als je geen gevoel er voor hebt, leer je het nooit. Ook niet met 10000 lessen. Ik heb het allemaal zelf moeten ondervinden. Maar ben daar wel zeer blij mee.

Vroeger ging je djen omdat je het leuk vond om mensen te vermaken en plaatjes te draaien. Dan wel of niet beatmachend. Tegenwoordig is het een statussymbool. Iedereen wil daar gezien worden.

Bij is dat totaal niet zo. Ik doe het omdat ik het leuk vind en ben er bereid er veel tijd in te stoppen. Ik luister nu al ong. 6 uur muziek per dag en ben elke dag bezig met nieuwe liedjes aan mijn collectie toe te voegen en/of tracks zelf te maken.
En de enige reden waarom ik een dure draaitafel zou kopen is omdat ik altijd van muziek blijf houden en altijd er mee bezig zal zijn.
KVDA96    posted on 30-01-2011 21:56

Zijn er trouwens geen maten waar je terecht kan voor enige info ofzo?

ja, mijn broer kent wel een redelijk goede dj met ervaring die mij wel zou willen helpen. Dat is zoiezo mijn eerste stap
Dolivieira    posted on 30-01-2011 22:14
BR>

Bij is dat totaal niet zo. Ik doe het omdat ik het leuk vind en ben er bereid er veel tijd in te stoppen. Ik luister nu al ong. 6 uur muziek per dag en ben elke dag bezig met nieuwe liedjes aan mijn collectie toe te voegen en/of tracks zelf te maken.
En de enige reden waarom ik een dure draaitafel zou kopen is omdat ik altijd van muziek blijf houden en altijd er mee bezig zal zijn.

Ja maar daarom kan je beter die bekende DJ van je broer om hulp vragen en dat geld lekker in DJ gear stoppen om thuis te kunnen oefenen.
ianroma    posted on 30-01-2011 22:40
Maak een account aan op youtube, abboneer je vervolgens op ellaskins en voila daar heb je je lessen. Echt die man is wel zo geweldig! Ik heb alles van hem geleerd, van het standaard beatmatchen tot de meest awesome truukjes. Tot vandaag de dag kijk ik nog steeds zijn filmpjes want het is gewoon allemaal superduidelijk, leuk en interresant. Zo heb je bijvoorbeeld ook interactieve lessen waarbij jij op zijn beats moet inmatchen en dan maakt hij het steeds moeilijker. Dat werkt echt zo goed! Je moet alleen wel even opzoek naar de eerste basisfilmpjes uit het jaar 0 waar hij noh de makkelijke dingen aanpakt. Plus het is gratis.?
Ik zag niet dat zo'n dj school een slecht idee is, maar het is gewoon zonde van je geld. Terwijl je het makkelijk gratis kan leren hier op deze site of waar dan ookWinking my eye.
Awave    posted on 30-01-2011 22:42
Ik denk dat Dolivieira iets te veel temperament in zijn post heeft gestopt.
Wat hij denk ik bedoelt is het volgende:
-Skills leren leer je (meestal) niet van een ander, en ook niet in 1 dag.
-Goede gear gaat voor lessen.

Ik oefen nu ongeveer 6 maanden door te kijken naar video's op youtube, livesets e.d.
Nu moet ik mezelf ook nog piano aanleren om een beetje te gaan producen, maar ik
ga hiervoor niet op les... Probeer alles zelf, immers, het wiel is ook door IEMAND uitgevonden??Cool
User edit by Awave on 30-01-2011 @ 22:42:55 (1%)
ianroma    posted on 30-01-2011 22:52
Ik ben het met dolivieira eens maar ik weet niet zo zeker of je een gevoel moet hebben voor het draaien?. Ik bedoel, dat moet je toch ook zelf leren, dat gevoel. Ik ken niemand die ineens van het begin af aan al plaatjes perfect aan elkaar mixt.?
Toch vind ik het inderdaad jammer dat tegenwoordig djen wordt gezien als een status. Als ik kijk naar wat er tegenwoordig in de caf?'s zich als dj voor doen, dan snap ik echt niet waarom die mensen zich in de eerste plaats dj noemen. Maar dat is weer een ander verhaal. Daarom is er zo'n dj school gekomen, gewoon omdat het djen gewoonweg populair is en er zo dus op alle mogelijke manieren geld uit te halen is.
Dolivieira    posted on 30-01-2011 22:57
Poster: ianroma
Maak een account aan op youtube, abboneer je vervolgens op ellaskins en voila daar heb je je lessen. Echt die man is wel zo geweldig! Ik heb alles van hem geleerd, van het standaard beatmatchen tot de meest awesome truukjes. Tot vandaag de dag kijk ik nog steeds zijn filmpjes want het is gewoon allemaal superduidelijk, leuk en interresant. Zo heb je bijvoorbeeld ook interactieve lessen waarbij jij op zijn beats moet inmatchen en dan maakt hij het steeds moeilijker. Dat werkt echt zo goed! Je moet alleen wel even opzoek naar de eerste basisfilmpjes uit het jaar 0 waar hij noh de makkelijke dingen aanpakt. Plus het is gratis.?
Ik zag niet dat zo'n dj school een slecht idee is, maar het is gewoon zonde van je geld. Terwijl je het makkelijk gratis kan leren hier op deze site of waar dan ookWinking my eye.

Hehe jij begrijpt het. Meer heb je niet nodig. En ellaskins geeft echt goede tutorials?op een?humoristische manier.?Die blijft hangen. Heel simpel maar wel effectief. Ook de fimpjes reeks op DJ Sounds zijn goed How to DJ met Sarah Main. Phil K en James Zabiela. ook een goede reeks waar je wat aan heb. Gratis en voor niets les. Die je keer en keer kan kijken.?Enige wat je moet hebben is toegang tot het Internet.

Poster: ianroma
Ik ben het met dolivieira eens maar ik weet niet zo zeker of je een gevoel moet hebben voor het draaien?. Ik bedoel, dat moet je toch ook zelf leren, dat gevoel. Ik ken niemand die ineens van het begin af aan al plaatjes perfect aan elkaar mixt.?
Toch vind ik het inderdaad jammer dat tegenwoordig djen wordt gezien als een status. Als ik kijk naar wat er tegenwoordig in de caf?'s zich als dj voor doen, dan snap ik echt niet waarom die mensen zich in de eerste plaats dj noemen. Maar dat is weer een ander verhaal. Daarom is er zo'n dj school gekomen, gewoon omdat het djen gewoonweg populair is en er zo dus op alle mogelijke manieren geld uit te halen is.

Wat ik bedoel te zeggen is aanleg. Niet iedereen heb dat. En idd niemand kan gelijk draaien.

Poster: Awave
Ik denk dat Dolivieira iets te veel temperament in zijn post heeft gestopt.
Wat hij denk ik bedoelt is het volgende:
-Skills leren leer je (meestal) niet van een ander, en ook niet in 1 dag.
-Goede gear gaat voor lessen.

Ik oefen nu ongeveer 6 maanden door te kijken naar video's op youtube, livesets e.d.
Nu moet ik mezelf ook nog piano aanleren om een beetje te gaan producen, maar ik
ga hiervoor niet op les... Probeer alles zelf, immers, het wiel is ook door IEMAND uitgevonden??Cool

Ja temperament heb ik. Ben van Antilliaanse afkomst. Skills leer je Inderdaad?niet op een dag. En alles kan je zelf aanleren.?

En idd Oefenen, oefenen?en oefenen.??
User edit by Dolivieira on 30-01-2011 @ 23:25:51 (98%)
DV1984    posted on 07-07-2011 01:04
Miss Monica geeft hier ook cursussen in las ik laatst!
Cyspoz    posted on 07-07-2011 08:33
Poster: Seca
Tip: Youtube kan je bijvoorbeeld wel helpen met tutorials over dj'ing.

Is eigenlijk ook een cursus volgen, alleen dan gratis. Grote probleem met het internet is dat het nogal groot is en waar moet je dan beginnen. Bovendien is er nogal veel onzin te vinden en hoe maak je als beginner daar onderscheid in.

Een DJ cursus heeft een aantal voordelen waaronder dat je directe feedback hebt en vragen kunt stellen. YouTube ziet niet of jij iets verkeert doet, een cursus leider wel en kan je meteen tips geven.
Als je een cursus met meerdere mensen volgt is dat vaak meteen een bron van inspiratie om te zien hoe iedereen op zijn manier het DJ-en benaderd.
Een goede cursus volgt jou i.p.v. dat jij YouTube filmpjes volgt.
Een cursus in het echt vind ik ?veel motiverender en kan je een snellere start geven in het DJ landschap.
Misschien is het laatste nog wel het belangrijkste, het kan DJ-en veel leuker maken. Genoeg mensen gezien die spullen kopen, enthousiast beginnen maar afhaken omdat resultaten lang uitblijven. Een cursus kan ervoor zorgen dat je een snellere start maakt, eerder resultaat behaalt en het vervolgens leuk begint te worden. En voor 99% van de mensen is de fun factor waar het allemaal om draait.

Ik geloof trouwens niet dat je beatmatchen kan leren in de cursus tijd zelf, je zal dat zelf veel moeten oefenen, net als de rest. Een cursus is meer om het pad te zien, creativiteit te stimuleren en vervolgens zelf jet pad te kiezen en te bewandelen.

Afhankelijk van wat voor DJ je wilt worden zul je een bepaalde aanleg moeten hebben. Wil je beatmixen dan zul je tot 4 moeten kunnen tellen en ritme gevoel hebben. Tot 4 tellen kun je iemand nog wel leren, ritme gevoel is volgens mij erg lastig aan te leren.

Ik zeg overigens niet dat er iets mis mee is om het allemaal zelf te leren op je slaapkamer, integendeel alleen maar respect en lof voor die mensen. Wilde echter ook even de pluspunten van een DJ-cursus noemen.
qntr0l    posted on 07-07-2011 09:14
Ik vind het altijd zo ?gek dat mensen zoveel waarde hechten aan het 'leren draaien'.?

Imo kan je dat niet geleerd worden door iemand anders. Een plaatje gelijk leggen, dat kan iedereen die tot vier kan tellen en een week lang een DJ set tot zijn beschikking heeft.

Wat de goede DJ's onderscheidt van de slechte DJ's, is platenkeus. Het publiek aanvoelen, draaien wat het publiek op die specifieke avond (en zelfs op dat specifieke moment) wil horen. ?Want zeg nou zelf, als je zelf een avondje gaat stappen wat heb je dan liever:

A. Een DJ die perfect mixt, effecten goed gebruikt, zijn platen goed kent maar gewoon zijn eigen rukmuziek draait en geen rekening houdt met anderen.
B. Een DJ die er misschien niet 100% van de gevallen strak opzit, ook wel eens wat platen gewoon dropt of af laat lopen, maar deze DJ draait wel precies wat het publiek leuk vind.

Ik denk dat we allemaal voor optie B moeten kiezen. De wat meer ervaren mensen (vooral in het allround circuit) zullen dit heel goed snappen en zelf ondervonden hebben.

Het 'leren draaien' bij een DJ school vind ik dus echt onzin. Naar mijn mening heb je er veel meer aan om een aantal keer met verschillende DJ's mee te gaan, ervaring opdoen. Kijken hoe zij het doen. Ideeen opdoen. Voor de rest kan, zoals hierboven genoemd, ellaskins je perfect helpen.?

Moraal van dit verhaal: Leren draaien omvat heel iets anders dan met de knoppen om kunnen gaan. Dit kan namelijk (bijna) iedereen.
Cyspoz    posted on 07-07-2011 09:27
Helemaal met je eens qntr0l. Ik ben veel meer een B maar weet wel dat veel mensen vooral het mixen leuk vinden. Het voor de hobby DJ-en en lekker mixen is wat denk ik ook hier op DJ-Resource de meeste mensen bij elkaar brengt. En dat mag ook, dat moet ook kunnen. En voor die mensen is leren mixen (noem het bewust, mixen niet draaien) natuurlijk essentieel en kan een cursus daar een leuke boost aan geven.
Dolivieira    posted on 07-07-2011 09:51
Ben het er ook mee eens wat qntr01 genereert. Leren draaien is idd iets anders dan kunnen beatmachen en met de knopen om gaan. Leren draaien is je publiek vermaken. En hoe je dat doet zou het publiek een worst wezen.

Het mooie van het draaien is als je A en B kan combineren dan ben je echt DJ.
User edit by Dolivieira on 07-07-2011 @ 09:52:51 (37%)
Gerdo    posted on 07-07-2011 10:13
Ben het er ook mee eens wat qntr01 genereert. Leren draaien is idd iets anders dan kunnen beatmachen en met de knopen om gaan. Leren draaien is je publiek vermaken. En hoe je dat doet zou het publiek een worst wezen.

Helemaal mee eens. Ik draai omdat ik de muziek leuk vind maar het leukste vind ik als het publiek het naar de zin heeft, en lekker beweegt. Dit geeft mij een kick dat vind ik vet!
qntr0l    posted on 08-07-2011 08:43

Hier moet ik me dan weer helemaal bij aansluiten. Als je deze twee kan combineren, doe je het perfect (mijn voorbeeld was alleen even om een duidelijk verschil aan te geven). Feit blijft natuurlijk dat 99% van het publiek het worst zal wezen hoe jij je platen mixt, maar soms een heel groot 'WTF-moment' ('huh, hoe krijgt hij dat voor elkaar dan?') is natuurlijk ook altijd leuk.?

Poster:?Cyspoz
En voor die mensen is leren mixen (noem het bewust, mixen niet draaien) natuurlijk essentieel en kan een cursus daar een leuke boost aan geven.

Ook hier moet ik me bij aansluiten. Ik vind het ook een hele goede splitsing die je maakt, die tussen het mixen en draaien. Mixen is in mijn optiek te leren, draaien niet.?

This is an old Topic

No new postings for 5.168 days.
 Post CommentThat would be 172.3 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 128 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 19.257
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.661