Poster: KVDA96
oke thnx ik zal wel ff een mixje maken
Poster: MarcoMartinez
Wat ik zelf ooit heb gelezen op een site van de pioneer dj school is dat ze leerlingen ook de kans geven om te draaien op feesten om van daaruit verder te kunnen gaan.
Dat vind ik wel een meerwaarde hebben nl.
Poster: Dolivieira
Dan vind ik het nog duur om daar 75 euro per uur voor te vragen.
Poster: AdenFarleigh
Niet als je er als coach van rond moet komen.
Je moet de apparatuur aanschaffen; en er tijd in stoppen. Dan haal je het niet met 2 tientjes om daarmee brood op de plank te krijgen..
Het is inderdaad erg duur op die school, 300 euro voor 5 lessen van een uur of 75 euro voor 1 les maar mijn ouders zien mij wel graag met muziek bezig dus waarschijnlijk betalen zij het wel voor me of voor mijn verjaardag ofzo.
Maar het is wel waar dat je bijna alles kan leren op internet dus het is misschien wel een beetje zonde..
Schei toch uit man. degene die denk dat die van DJ lessen geven kan rond komen die moet lekker verder blijven dromen. Doe normaal zeg.
Weet wat ik jammer vind. Mensen die hun geld er naar toe brengen en denken de volgende Armin van Buuren of Tiesto te worden. Sorry hoor. Maar als je geen gevoel er voor hebt, leer je het nooit. Ook niet met 10000 lessen. Ik heb het allemaal zelf moeten ondervinden. Maar ben daar wel zeer blij mee.
Vroeger ging je djen omdat je het leuk vond om mensen te vermaken en plaatjes te draaien. Dan wel of niet beatmachend. Tegenwoordig is het een statussymbool. Iedereen wil daar gezien worden.
Zijn er trouwens geen maten waar je terecht kan voor enige info ofzo?
BR>
Bij is dat totaal niet zo. Ik doe het omdat ik het leuk vind en ben er bereid er veel tijd in te stoppen. Ik luister nu al ong. 6 uur muziek per dag en ben elke dag bezig met nieuwe liedjes aan mijn collectie toe te voegen en/of tracks zelf te maken.
En de enige reden waarom ik een dure draaitafel zou kopen is omdat ik altijd van muziek blijf houden en altijd er mee bezig zal zijn.
Poster: ianroma
Maak een account aan op youtube, abboneer je vervolgens op ellaskins en voila daar heb je je lessen. Echt die man is wel zo geweldig! Ik heb alles van hem geleerd, van het standaard beatmatchen tot de meest awesome truukjes. Tot vandaag de dag kijk ik nog steeds zijn filmpjes want het is gewoon allemaal superduidelijk, leuk en interresant. Zo heb je bijvoorbeeld ook interactieve lessen waarbij jij op zijn beats moet inmatchen en dan maakt hij het steeds moeilijker. Dat werkt echt zo goed! Je moet alleen wel even opzoek naar de eerste basisfilmpjes uit het jaar 0 waar hij noh de makkelijke dingen aanpakt. Plus het is gratis.?
Ik zag niet dat zo'n dj school een slecht idee is, maar het is gewoon zonde van je geld. Terwijl je het makkelijk gratis kan leren hier op deze site of waar dan ook.
Poster: ianroma
Ik ben het met dolivieira eens maar ik weet niet zo zeker of je een gevoel moet hebben voor het draaien?. Ik bedoel, dat moet je toch ook zelf leren, dat gevoel. Ik ken niemand die ineens van het begin af aan al plaatjes perfect aan elkaar mixt.?
Toch vind ik het inderdaad jammer dat tegenwoordig djen wordt gezien als een status. Als ik kijk naar wat er tegenwoordig in de caf?'s zich als dj voor doen, dan snap ik echt niet waarom die mensen zich in de eerste plaats dj noemen. Maar dat is weer een ander verhaal. Daarom is er zo'n dj school gekomen, gewoon omdat het djen gewoonweg populair is en er zo dus op alle mogelijke manieren geld uit te halen is.
Poster: Awave
Ik denk dat Dolivieira iets te veel temperament in zijn post heeft gestopt.
Wat hij denk ik bedoelt is het volgende:
-Skills leren leer je (meestal) niet van een ander, en ook niet in 1 dag.
-Goede gear gaat voor lessen.
Ik oefen nu ongeveer 6 maanden door te kijken naar video's op youtube, livesets e.d.
Nu moet ik mezelf ook nog piano aanleren om een beetje te gaan producen, maar ik
ga hiervoor niet op les... Probeer alles zelf, immers, het wiel is ook door IEMAND uitgevonden??
Poster: Seca
Tip: Youtube kan je bijvoorbeeld wel helpen met tutorials over dj'ing.
Ben het er ook mee eens wat qntr01 genereert. Leren draaien is idd iets anders dan kunnen beatmachen en met de knopen om gaan. Leren draaien is je publiek vermaken. En hoe je dat doet zou het publiek een worst wezen.
Het mooie van het draaien is als je A en B kan combineren dan ben je echt DJ.
Het mooie van het draaien is als je A en B kan combineren dan ben je echt DJ.
Poster:?Cyspoz
En voor die mensen is leren mixen (noem het bewust, mixen niet draaien) natuurlijk essentieel en kan een cursus daar een leuke boost aan geven.