Sabam komt onder vuur 'bron; de metro' (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xarltuz    posted on 28-01-2011 01:04
Groen! en Open Vld hekelen houding Sabam

brussel: auteursrechtenvereninging Sabm wordt nu ook vanuit politieke hoek onder vuur genomen,
nadat in het VRT-programma 'basta' te zien was hoe er onder meer facturen worden gestuurt voor
optredens van niet bestaande artiesten. Groen! laakt het fiet dat Sabam een 'quasi-monopolie' heeft
en noemt de auteursrechtenvereniging 'inhalig'. De partij pleit voor een online databank, waarin
gebruikers effici?nt kunnen opzoeken welke artiesten bij welke vereniging aangesloten zijn. Ook Open
Vld vindt dat er iets moet gebeuren aan de wijze waarop Sabam auteursrechten int. Bart Tommelein gaat
zijn wetsvoorstel daaromtrent opnieuw indienen, zo kondigde hij aan. In dat voorstel moet de billijke ver-
goeding enkel nog betaald worden als de artiest in kwestie aangesloten is bij een auteursrechtenveriging.
'Artiesten moeten de keuzevrijheid krijgen', vind de liberale senator.

bron: De Metro
reacties?

link naar de aflevering van?basta: http://www.een.be/programmas/basta/sabam-en-de-makro-artiesten

User edit by Xarltuz on 28-01-2011 @ 02:14:49 (16%)

What do you think about Sabam komt onder vuur 'bron; de metro' ??

Vote :   

Tekhead    posted on 30-01-2011 21:33
Poster: Xarltuz
helemaal mee eens tekhead!
en de jongeren kijkn ook naar het nieuws Cool

Goed zo, al gebeurt het m.i. nog te weinig. Vergeet niet dat het ook over jullie toekomst gaat !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xarltuz    posted on 30-01-2011 21:39
Poster: Tekhead
Goed zo, al gebeurt het m.i. nog te weinig. Vergeet niet dat het ook over jullie toekomst gaat !

daar ben ik mij zekr van bewust!
en de waalen voeln natuurlijk dat het veel
minder zal zijn als ze zelf gaan moeten hun
pensioenen ophoesten! en al de kosten die we
aan hun hebben!
Xurion    posted on 30-01-2011 21:57
In ieder geval een geniale aflevering. 82 euro voor 0,9 m2, te zot voor woorden.
User edit by Xurion on 30-01-2011 @ 21:58:01 (4%)
Tekhead    posted on 30-01-2011 21:58
ach, het gaat om veel meer dan alleen maar pensioenen. Ze benadrukken altijd maar solidariteit van het Noorden aan het Zuiden, en de Vlamingen hebben geen probleem met solidariteit als dat ECHT nodig is, maar we willen hen ook erop wijzen dat ze ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen en niet alleen maar alle hun begrotings gaten laten vullen door Vlaams geld. Vlamingen moeten steeds maar de riem aanhalen en de Walen delen maar rustig voort uit aan hun bevolking, en natuurlijk willen ze geen veranderingen, zodoende moeten ze zelf de riem niet aanhalen. Ik zal een klein voorbeeld geven, het innen van verkeersboete's bvb is een federale kwestie, dus dat geld gaat naar de staat, niet naar de gewesten waar de overtreding gebeurt is en gecollecteerd, en de verdeelsleutel ervan is ook niet aanvaardbaar, want hoe meer autostrade km's je hebt hoe meer je krijgt, en Wallonie heeft 65% van de autosnelweg km's in Belgie, en krijgen dus 65% van dat geld, en het strafste is dat maar liefst 91,3% van de verkeersboete's in Vlaanderen zijn, en dat heeft voor bijna alles te maken met de amper 8 flitspalen in?Wallonie waarvan er maar 2 werken en de 1532 in Vlaanderen, en zo zijn er tientallen onrechtvaardigheden.?
Xarltuz    posted on 30-01-2011 22:05
achja, kort samengevat profiteren ze gewoon..
om nog maar te zwijgen hoeveel waalen er in hun zetel zitten.
Tekhead    posted on 30-01-2011 22:24
En zun niet alleen hoor, al die economische vluchtelingen, criminelen uit de Balkan, de Roma's noem maar op. Gelukkig zitten er nog tussen die wel hun best doen.
Xarltuz    posted on 30-01-2011 22:28
ja maar als belg hoefje toch het juiste voorbeeld te tonen
en met de excuus, er is geen werk.
daar moet ik ook ferm mee lachen!
alsje wil werken kanje werken!
erzijn gnoeg kuisploegen nodig,
of mensen bij de gemeente....
Tekhead    posted on 30-01-2011 22:35
Als ze natuurlijk in al die landen promotie maken dat je in Belgie geld krijgt als je niet werkt, en dat je een onderkomen kan krijgen in luxe hotels, met wat zijn we dan bezig ? Die laten ze maar allemaal toe, maar dan 3 kindjes die sexueel misbruikt zijn door hun vader, en hun moeder die weigerd ervoor te zorgen, die gaan ze terug sturen, alhoewel ze ondergebracht zijn bij pleeggezinnen, van dergelijke politiek moet ik verschrikkelijk hard kotsen. Al die crimi's krijgen alles gedaan en de echte sukkelaars en degene die zich al jaren aangepast hebben sturen ze terug, net als degene die willen werken, het moet toch niet nog gekker worden.
Xarltuz    posted on 30-01-2011 22:45
jammer genoeg moet ik jou volledig gelijk geven...
Tekhead    posted on 30-01-2011 22:53
Zoals zovele dit jammer vinden denk ik.
Xarltuz    posted on 30-01-2011 22:54
denk ik --> hoop ik!
Tekhead    posted on 30-01-2011 22:57
al degene die een beetje brains hebben in ieder geval.
Xarltuz    posted on 30-01-2011 22:58
ben ik mee eens...
nuja nu maar hopen dat vlaanderen eens hun gedacht krijgt!
Tekhead    posted on 30-01-2011 23:08
daar hoop ik toch op.
TH3llC    posted on 31-01-2011 02:20
mijn mening is zo simpels als het maar kan,
wat vlaanderen betaald moet vlaanderen krijgen en niet de walen..
wat de walen betalen is voor hun, voor de rest maakt het me niet uit wat ze doen

en brussel,.. nja^^

lek3ct    posted on 31-01-2011 18:55
Het is allemaal een ingewikkelder dan dat vrees ik!?
Als je het echt allemaal wil begrijpen dan raad ik je aan om het is allemaal grondig te onderzoeken op betrouwbare sites (niet enkel die van het Vlaams-Belang enz).?
Precies wat ik efjes gedaan heb: link1 en link2
Tekhead    posted on 02-02-2011 02:14
er verwijst toch niemand naar het vlaams belang !
TH3llC    posted on 02-02-2011 02:35
idd..
gaat iemand van baltimore nu de vlaamse politiek uitleggen?Cool
Tekhead    posted on 02-02-2011 02:51
Poster: TH3llC
idd..
gaat iemand van baltimore nu de vlaamse politiek uitleggen?Cool

LOL Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

112 Users online: 24 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 27.099
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.558