Poster: TH3llC
en een link naar de filmpjes, wel grappig! :p
http://www.een.be/programmas/basta/sabam-en-de-makro-artiesten
Poster: Xarltuz
Groen! en Open Vld hekelen houding Sabam
brussel: auteursrechtenvereninging Sabm wordt nu ook vanuit politieke hoek onder vuur genomen,
nadat in het VRT-programma 'basta' te zien was hoe er onder meer facturen worden gestuurt voor
optredens van niet bestaande artiesten. Groen! laakt het fiet dat Sabam een 'quasi-monopolie' heeft
en noemt de auteursrechtenvereniging 'inhalig'. De partij pleit voor een online databank, waarin
gebruikers effici?nt kunnen opzoeken welke artiesten bij welke vereniging aangesloten zijn. Ook Open
Vld vindt dat er iets moet gebeuren aan de wijze waarop Sabam auteursrechten int. Bart Tommelein gaat
zijn wetsvoorstel daaromtrent opnieuw indienen, zo kondigde hij aan. In dat voorstel moet de billijke ver-
goeding enkel nog betaald worden als de artiest in kwestie aangesloten is bij een auteursrechtenveriging.
'Artiesten moeten de keuzevrijheid krijgen', vind de liberale senator.
bron: De Metro
reacties?
link naar de aflevering van?basta: http://www.een.be/programmas/basta/sabam-en-de-makro-artiesten
@tekhead: dus volgens u is er niks van waar & zal er niks veranderen?
Poster: Xarltuz?
zolang ze er iets?verandert?heb ik daar persoonlijk geen probleem mee
dankje D-Danny:
ik bedoel het inderdaad zo
uiteraad hoop ik ook dat er nu eens eindelijk een regering komt
maar dat wil niet weg laten daze andere problemen laten liggen omdat
ze geen regering hebben!
uiteraad zal dit ook niet van vandaag op morgen gebeuren, maar zolang ze er
iets aandoen heb ik er geen probleem mee datze daarvoor inde media willen verschijnen
er zijn namelijk ook mensen die al 7 maanden in de media verschijnen en die?nog niks te wege hebben
gebracht! daar kan ik niet tegen, en ik ben van mening dat de vlaming deze keer eens niet moet toegeven!
dankje D-Danny:
ik bedoel het inderdaad zo
uiteraad hoop ik ook dat er nu eens eindelijk een regering komt
maar dat wil niet weg laten daze andere problemen laten liggen omdat
ze geen regering hebben!
uiteraad zal dit ook niet van vandaag op morgen gebeuren, maar zolang ze er
iets aandoen heb ik er geen probleem mee datze daarvoor inde media willen verschijnen
er zijn namelijk ook mensen die al 7 maanden in de media verschijnen en die?nog niks te wege hebben
gebracht! daar kan ik niet tegen, en ik ben van mening dat de vlaming deze keer eens niet moet toegeven!