Hoe heb jij dat gedaan?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

colin-r    posted on 27-01-2011 23:19
Hey!

Ik heb al een tijdje een drive in show, maar ik wil nu meer. Ik draai samen met mijn maat en wij willen graag in discotheken draaien.

Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

What do you think about Hoe heb jij dat gedaan? ??

Vote :   

TH3llC    posted on 27-01-2011 23:20
hoe doe heb jij dat gedaan?
ik zou dat nog eens nalezenSmile
TH3llC    posted on 27-01-2011 23:27
en waarom een thumb down?
@ post hieronder, normaal kan je de titel nog aanpassen en dat is nu gebeurt
User edit by TH3llC on 28-01-2011 @ 00:16:26 (100%)
colin-r    posted on 27-01-2011 23:31
Ja die kan ik niet meer veranderen xD
Mijn muis (zit op laptop met zo'n irritante pad) schoot verkeerd en toen klikte ik perongeluk

Maar laten we het over m'n vraag hebben.
User edit by colin-r on 27-01-2011 @ 23:32:02 (34%)
sweebee    posted on 28-01-2011 08:53
ik had ook een drive-in voordat ik in een discotheek ben gaan draaien. Een maat? van mij draaide al in die discotheek. in eerste instantie ben ik daar gekomen doordat ze iemand voor de promotie nodig hadden. (ontwerpen van flyers en posters).

vervolgens ben ik er een beetje in gegroeit en nu draai ik er bijna elke week. En maak ik nog steeds de flyers en posters.
ArTy    posted on 28-01-2011 18:25
gewoon je stoute schoenen aantrekken en bij een paar caf?s en disco's langs gaan en vragen of je een keer proef mag draaien. Als je er een beetje fatsoenlijk bij loopt, een leuk gesprek me de filiaalleider hebt gehad en de juiste leeftijd hebt, heb je redelijk wat kans om een keer een (paar) uurtjes te mogen draaien. In die uren moet je je dan wel bewijzen.

Zo heb ik het 2x gedaan en het is 2x gelukt. Al ben ik bij 1 van de 2 een soort vervangen nu..
Bumpinace    posted on 28-01-2011 19:04
gewoon naar een club toegaan en gewoon vragen, en opscheppen dat je veel kan.
Bumpinace    posted on 28-01-2011 19:05
gewoon naar een club toegaan en gewoon vragen, en opscheppen dat je veel kan.
T-to-the-J    posted on 28-01-2011 19:07
Dat juist niet.. Dan denken ze dat je arrogant bent. Je moet gewoon aardig zijn, een leuke babbel maken met de manager en eventueel een mixje laten horen.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
nils7    posted on 28-01-2011 19:10
Ik zou het bij de uitgaansgelegenheid vragen waar je vaak komt!
T-to-the-J    posted on 28-01-2011 19:12
Dat ja, en dan elke keer dat je daar komt ff chatten met de manager, en na 3 voorzichtig beginnen over of ze nog een dj zoeken oid. Tenminste zo zou ik het doen...
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
tek-zotic    posted on 28-01-2011 20:42
ik denk dat er 3 methoden zijn die je kan toepassen
mogelijkheid 1: demo opsturen
mogelijkheid 2: langsgaan met je demo
mogelijkheid 3: dj contest van de zaak meedoen
Danielvb    posted on 28-01-2011 22:19
Wat zijn eigenlijk de beste tijden om dan langs te gaan.
Tijdens terras uren tussen 2 en 7. zo rond 10-11 uur.
Of echt tijdens het stappen na 12 uur.
tek-zotic    posted on 28-01-2011 22:40
Poster: Danielvb
Wat zijn eigenlijk de beste tijden om dan langs te gaan.
Tijdens terras uren tussen 2 en 7. zo rond 10-11 uur.
Of echt tijdens het stappen na 12 uur.

afspraak maken Winking my eye
dj-zero    posted on 29-01-2011 02:44
Wat in het begin misschien een goede oplossing is voordat je echt in een discotheek staat(is toch echt heel anders dan de meeste drive-ins)...
Probeer bij wat kleinere dingen een reputatie en ervaring op te bouwen. Ga naar buurt/jeugd organisaties ofzo of je daar wat kunt draaien, en probeer op plekken waar jij merkt dat er vaker dj's staan die proberen iets op te bouwen ook eens een avondje te organiseren ofzo. Ik ben er nu zelf ook mee bezig en moet zeggen begint aardig te lukken:D

Verwacht in het begin vooral niet dat je 1 geld verdient, 2 grote zalen gaat vullen, 3 dat je meteen bekend wordt en 4 dat je meteen in een grote club kunt draaien. Er zullen vast uitzonderingen zijn maar bekijk het zo, elke keer dat je draait in het begin is een investering waarmee je ervaring op doet, een reputatie opbouwt, een leuke cv vult en het belangrijkste... jijzelf een top avond hebt:D! Hoe klein het ook is en hoe veel tijd t ook kost zonder dat je er direct geld mee verdient... doe het! grijp alle kansen die je krijgtHappy, laughing Elke keer draaien staat weer beter op je cv en probeer daarmee grotere gelegenheden te overtuigen van jouw kunnen en doenWinking my eye Mocht je goed genoeg zijn kom je er dan vanzelf.

Hoe je het moet regelen om bij kleinere organisatie als eerste aan de bak kunt komen? Meestal is een klein mailtje sturen al voldoende, of zoals hier al verteld... ga even op zoek naar de gene die het voor het zeggen heeft, maak een leuk babbeltje, vertel de waarheid, niet te verlegen maar ook zeker niet arrogant inderdaad, en kom over als een sympatisch iemand.

Kortom langzaam opbouwen, vriendelijk contact maken met de gene die over de dj's gaat en proberen je zo binnen te sluizenWinking my eye succes ermee en hoop dat je er wat aan hebt!
Tekhead    posted on 29-01-2011 12:03
best langs gaan als de verantwoordelijke er is Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RemcoV    posted on 29-01-2011 19:07
Gewoon alle discotheken, bar's en cafe's in de regio plat spammen met mailtjes of even langsgaan.

Echter moet je dan al wel wat meer ervaring hebben en dat aan kunnen tonen.

Maar wie weet heb je mazzel en krijg je een dagje om je te bewijzen, zijn ze tevreden dan mag je 9 vd 10 keer blijven.
En zo kun je weer opbouwen om weer een stapje verder/hoger te doen.

Ik ben ook van de locale discotheek gegroeit naar waar ik nu sta in redelijk korte tijd, dus alles is mogelijk als je maar in je zelf gelooft en goed luistert naar de opbouwende kritiek die je krijgt!!
AdenFarleigh    posted on 30-01-2011 18:52
En belangrijk is ook wel dat je bij een tent aanklopt waar het publiek jouw muziek kan waarderen.. Als je underground muziek draait ga je niet in een hossetos-caf? staan draaien. Dan ga je sowieso af en is de kans op nogmaals draaien verkeken.. Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
DJADMIN    posted on 31-01-2011 17:04
Poster: RemcoV
Gewoon alle discotheken, bar's en cafe's in de regio plat spammen met mailtjes of even langsgaan.

Echter moet je dan al wel wat meer ervaring hebben en dat aan kunnen tonen.

Maar wie weet heb je mazzel en krijg je een dagje om je te bewijzen, zijn ze tevreden dan mag je 9 vd 10 keer blijven.
En zo kun je weer opbouwen om weer een stapje verder/hoger te doen.

Ik ben ook van de locale discotheek gegroeit naar waar ik nu sta in redelijk korte tijd, dus alles is mogelijk als je maar in je zelf gelooft en goed luistert naar de opbouwende kritiek die je krijgt!!

Fully agree! ! Kijk idd maar eens naar remco, wat hij heeft weten te bereiken in korte tijd....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Sandr    posted on 31-01-2011 17:26
Wat je vooral niet moet vergeten is dat je ook kwaliteit kan leveren. Als je nu jezelf gaat aanbieden bij discotheken en je mag op proef komen terwijl je er eigenlijk 'weinig van bakt' dan gooi je je eigen glazen in.

De eerste indruk is belangrijk, ook met draaien. Dus ga je de eerste keer op je bek dan maak je het jezelf erg moeilijk. Zorg dus dat je er klaar voor bent voor je er aan wilt beginnen.

En hoe doe je dat dan? Door inderdaad alles aan te pakken, kleine feestjes, jeugdcentra, verjaardagen, kleine kroegen etc etc.
Play that funky music white boy....

This is an old Topic

No new postings for 5.330 days.
 Post CommentThat would be 177.7 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 104 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 19.282
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.248