Poster: Phenix
quote:
Poster: Djillusion
En misschien ben jij hier wel degene die niet verder komt.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat Ramon verder is dan jullie twee bij elkaar.
quote: |
Poster: iZ Bij "Vragen" op Dance-Tunes.com lees ik het volgende: Dus draaien met de mp3tjes van deze site mag dus niet. |
quote: |
Als je een kopie van een gekochte cd wilt maken (voor compilatie bv) moet je mechanische reproductie rechten betalen. Op de CD-R die je koopt waarop je kopieert zit wel een kopieertoeslag, maar die is alleen voor thuisgebruik. Wil je ze in je dj-sets gebruiken dan moet je moet je dus toestemming hebben van de belanghebbende, te weten de auteur / uitvoerende en de platenmaatschappij. Voor de auteur / uitvoerende behartigt de BUMA de belangen. Zij hebben nu een proefregeling voor een jaar, waarbij je als dj 90 euro betaald om de meachanische repoductie rechten af te kopen. Helaas heeft de belangenvereniging voor de platenmaatschappijen (de NVPI) nog niet zo'n regeling. Je bent dus alleen gevrijwaard voor de BUMA en niet voor de NVPI. Juridisch gezien is draaien met gekopieerd materiaal (van orginele cd en webshops) dus strafbaar. Pikant feitje, BUMA en NVPI maken gebruik van dezelfde opsporingsinstantie: Stichting BREIN. De NVPI geeft wel aan dat er aan een soortgelijke regeling wordt gewerkt. Maar wanneer die komt weet niemand. Tweede pikant feitje, indien het om achtergrondmuziek gaat bestaat er bij de NVPI wel een regeling om de mechanische reproductie rechten af te kopen. |
Poster: iZ
Bij "Vragen" op Dance-Tunes.com lees ik het volgende:Heb ik restricties bij muziek die ik gedownload heb?
Muziek die jij bij Dance-Tunes.com hebt gedownload is strikt voor eigen gebruik, dat houdt in dat jij de muziek op jouw eigen computer(s) mag afspelen, voor jezelf op CD(s) mag branden en op jouw eigen draagbare MP3-speler(s) mag zetten.
Delen van muziek-bestanden, gekocht via Dance-Tunes.com, met anderen op welke wijze dan ook is niet toegestaan en zelfs strafbaar.
Dus draaien met de mp3tjes van deze site mag dus niet.
Zo zijn legale mp3tjes t?ch nog illegaal te gebruiken.
Poster: Ramon72ik heb het inderdaad zelf ook niet zo op illegaal. Daarom koop ik ook singles of cd's
Phenix:
DJillusion: ik begrijp je, maar ik het eenvoudigweg niet uitstaan dat mensen die serieus (beginnen met) draaien ook maar overwegen illegaal aan te slag te gaan.
Poster: Atomix
Inderdaad, ik heb veel songs die ik leuk vind en ik zou mijn god niet weten op welke cd ze staan. En als ze uberhaupt op een cd staan dan is het meestal maar 1 liedje wat je wil hebben en dan zou je dus voor dat ene liedje de hele cd aan moeten schaffen..
Poster: Ramon72
quote:
Poster: iZ
Bij "Vragen" op Dance-Tunes.com lees ik het volgende:
Dus draaien met de mp3tjes van deze site mag dus niet.
Dat staat er niet.
Er staat dat je ze niet mag delen.
Het voor publiek draaien van mp3's heeft te maken met BUMA rechten daarover is een heel topic al langs geweest.
Citaat van Stephanie (schijnt er veel van af te weten)
quote:
Als je een kopie .................................
................. de mechanische reproductie rechten af te kopen.
zie ook: ////www.djresource.eu/Forum/topic/1933/p/1/highlight/buma/
Poster: djjw
ik had een mail gestuurd naar dance tunes, de reactie was dat ik de gedownloade muziek van hun site gewoon mocht gebruiken voor het dj werk,
maar dat zeggen ze daar, door alle verhalen die ik hoor weet ik het ook niet meer
je krijgt iig een factuur via je mail, dus je kan wel bewijzen dat er voor betaald is.
ik weet dat er op dit topic al over de 250 dagen niet meer is gereageerd..
maar ik wil graag weten bij welke site je een bonnetje krijgt wat je hebt gedownload ( dus downloaden van losse nummers legaal )
dus zodat ik het bonnetjes thuis gestuurd krijg of desnoods kan uitprinten
want dan wil ik die graag allemaal kopieren en mee nemen voor als ik ooit word bekeken door die gasten
btw.. stel je hebt nog niet veel legaal.. waarom maak je dan niet 2 cds vol met mp3 en die leg je sneaky weg.. dus als er iemand iets komt aanvragen zodat je het nummer wel hebt..
Poster: simsoft
koop enkel cd's , nooit downloaden
want je hebt nog eens van (sabam) speciale attest nodig om met zelf gemaakte cd's te draaien.
Poster: Lead
Mooi lijstje lassy