Waar legale muziek downloaden? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Reemz    posted on 28-12-2005 19:36
Ik ga binnenkort de CDJ200 of CDJ800 aanschaffen en nu vroeg ik me af waar ik het beste tegen betaling muziek kan downloaden.

Ik zoek in ieder geval geen site's met c
ommerciële muziek maar lekkere club en house muziek en uiteraard lekkere remixen.
User edit by Reemz on 28-12-2005 @ 19:37:56 (3%)

What do you think about Waar legale muziek downloaden? ??

Vote :   

HouseArrest    posted on 24-01-2006 22:35
IK weet niet precies hoe je zou moeten bewijzen of het legaal gedownload is, maar ik denk dat ze door middel van ip. kunnen zien of je download illegaal of legaal is.

En zeg NIET dat ze nooit controleren!

Het zijn gewoon mensen die komen kijken en ze gaan even bij je staan, kijken hoe je ana het mixen bent etc. Als ze gebrandde cd'tjes zien en/of een computer met nummers slaan ze toe.

Een vriend van me is een keer aangehouden en had een stuk of 100 gedownloade nummers op zijn pc'tje staan..

Boete --> € 35.000 ,-

JA MET 3 NULLEN JA, IK VERGIS ME NIET!

Dit wordt overigens ook niet door de verzekering betaald, voor de mensen die het nog niet weten

Dus pas even goed op en probeer de normen van downloaden van muziek even te kennen en uiteraard geen illegale downloads. Happy, laughing Dan kan je niet veel meer gebeuren..

User edit by HouseArrest on 24-01-2006 @ 22:37:19 (4%)
djreino    posted on 25-01-2006 09:53
 das wel heel veel 35000 eurotjes voor een paar illigale nummertjes. dat word voortaan mijn pc maar thuis laten staan.
Ramon72    posted on 25-01-2006 10:36
Poster: Phenix
quote:
Poster: Djillusion
En misschien ben jij hier wel degene die niet verder komt.

Ik heb zo'n sterk vermoeden dat Ramon verder is dan jullie twee bij elkaar.

Phenix:

DJillusion: ik begrijp je, maar ik het eenvoudigweg niet uitstaan dat mensen die serieus (beginnen met) draaien ook maar overwegen illegaal aan te slag te gaan.

No hard feelings en back on topic: ik prefereer dance-tunes.com. Daar koop je bijvoorbeeld een bundel (per creditcard) en koop je van deze bundel. Per mail krijg je de bevestiging van wat je hebt gekocht.
User edit by Ramon72 on 25-01-2006 @ 10:39:14 (30%)
Lea_Phar    posted on 25-01-2006 12:45
Bij "Vragen" op Dance-Tunes.com lees ik het volgende:

Heb ik restricties bij muziek die ik gedownload heb?
Muziek die jij bij Dance-Tunes.com hebt gedownload is strikt voor eigen gebruik, dat houdt in dat jij de muziek op jouw eigen computer(s) mag afspelen, voor jezelf op CD(s) mag branden en op jouw eigen draagbare MP3-speler(s) mag zetten.

Delen van muziek-bestanden, gekocht via Dance-Tunes.com, met anderen op welke wijze dan ook is niet toegestaan en zelfs strafbaar.

Dus draaien met de mp3tjes van deze site mag dus niet.
Zo zijn legale mp3tjes tóch nog illegaal te gebruiken.
Mod edit by Lead on 11-09-2008 09:38 (2%)
Tek-Boy    posted on 25-01-2006 13:00
er zitten een paar goeie site's tussen
Ramon72    posted on 25-01-2006 13:53
quote:
Poster: iZ

Dat staat er niet.
Er staat dat je ze niet mag delen.
Het voor publiek draaien van mp3's heeft te maken met BUMA rechten daarover is een heel topic al langs geweest.

Citaat van Stephanie (schijnt er veel van af te weten)

quote:
Als je een kopie van een gekochte cd wilt maken (voor compilatie bv) moet je mechanische reproductie rechten betalen. Op de CD-R die je koopt waarop je kopieert zit wel een kopieertoeslag, maar die is alleen voor thuisgebruik. Wil je ze in je dj-sets gebruiken dan moet je moet je dus toestemming hebben van de belanghebbende, te weten de auteur / uitvoerende en de platenmaatschappij.
Voor de auteur / uitvoerende behartigt de BUMA de belangen. Zij hebben nu een proefregeling voor een jaar, waarbij je als dj 90 euro betaald om de meachanische repoductie rechten af te kopen. Helaas heeft de belangenvereniging voor de platenmaatschappijen (de NVPI) nog niet zo'n regeling. Je bent dus alleen gevrijwaard voor de BUMA en niet voor de NVPI. Juridisch gezien is draaien met gekopieerd materiaal (van orginele cd en webshops) dus strafbaar.

Pikant feitje, BUMA en NVPI maken gebruik van dezelfde opsporingsinstantie: Stichting BREIN.

De NVPI geeft wel aan dat er aan een soortgelijke regeling wordt gewerkt. Maar wanneer die komt weet niemand.

Tweede pikant feitje, indien het om achtergrondmuziek gaat bestaat er bij de NVPI wel een regeling om de mechanische reproductie rechten af te kopen.

zie ook: ////www.djresource.eu/Forum/topic/1933/p/1/highlight/buma/
Janx    posted on 25-01-2006 13:55

ID&T Dance-Tunes.com Heb ik restricties bij muziek die ik gedownload heb?
Muziek die jij bij Dance-Tunes.com hebt gedownload is strikt voor eigen gebruik, dat houdt in dat jij de muziek op jouw eigen computer(s) mag afspelen, voor jezelf op CD(s) mag branden en op jouw eigen draagbare MP3-speler(s) mag zetten.

Delen van muziek-bestanden, gekocht via Dance-Tunes.com, met anderen op welke wijze dan ook is niet toegestaan en zelfs strafbaar.

Zo zijn legale mp3tjes t?ch nog illegaal te gebruiken.

weg dus met het downloaden van muziek via sites

dan is het echt niet makkelijk om songs te vinden als je met cd's draait
User edit by Janx on 25-01-2006 @ 13:55:54 (1%)
Illusion    posted on 25-01-2006 14:25
Poster: Ramon72

Phenix:

DJillusion: ik begrijp je, maar ik het eenvoudigweg niet uitstaan dat mensen die serieus (beginnen met) draaien ook maar overwegen illegaal aan te slag te gaan.

ik heb het inderdaad zelf ook niet zo op illegaal. Daarom koop ik ook singles of cd's
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
HouseArrest    posted on 25-01-2006 14:25
Inderdaad, ik heb veel songs die ik leuk vind en ik zou mijn god niet weten op welke cd ze staan. En als ze uberhaupt op een cd staan dan is het meestal maar 1 liedje wat je wil hebben en dan zou je dus voor dat ene liedje de hele cd aan moeten schaffen..

Nou ja, dan moet het maar zo he.

Maar het is wel terecht allemaal. Gaat vooral om de auteursrechten he.
Janx    posted on 25-01-2006 15:41
Poster: Atomix
Inderdaad, ik heb veel songs die ik leuk vind en ik zou mijn god niet weten op welke cd ze staan. En als ze uberhaupt op een cd staan dan is het meestal maar 1 liedje wat je wil hebben en dan zou je dus voor dat ene liedje de hele cd aan moeten schaffen..

volledig mee eens
LovelvanOerle    posted on 25-01-2006 17:38
ff over die mensen die komen kijken wat je wel niet allemaal aant doen bent,
a- ik vind het zoiezo niet fijn als er iemand over mn schouder mee komt kijken dus er komt zoiezo al niemand in de booth.
b- als ze je verdenken van iets zullen ze toch eerst een huiszoekingsbevel moeten regelen, want ze mogen niet zomaar door je spullen kijken.

En je mag die legaal gedownloade muziek wel gebruiken want daar rust dezelfde principe's op als op cd's, het zou anders wel een beetje belachelijk zijn ik download legaal maar mag het niet gebruiken.
djreino    posted on 25-01-2006 19:30
bij mij kunnen ze beter nie komen kijken. met bijna 20gb aan illigale muziek:P
Lea_Phar    posted on 25-01-2006 19:47
Poster: Ramon72
quote:

Dat staat er niet.
Er staat dat je ze niet mag delen.
Het voor publiek draaien van mp3's heeft te maken met BUMA rechten daarover is een heel topic al langs geweest.

Citaat van Stephanie (schijnt er veel van af te weten)

quote:
Als je een kopie .................................
................. de mechanische reproductie rechten af te kopen.

zie ook: ////www.djresource.eu/Forum/topic/1933/p/1/highlight/buma/

Dacht altijd dat draaien voor publiek ook delen van muziek was. En je dus de cd niet voor jezelf brandt maar ook voor het publiek.
(is toch niet raar gedacht?)

Zit ik er gelukkig naast.
djjw    posted on 25-01-2006 20:05
ik had een mail gestuurd naar dance tunes, de reactie was dat ik de gedownloade muziek van hun site gewoon mocht gebruiken voor het dj werk,
maar dat zeggen ze daar, door alle verhalen die ik hoor weet ik het ook niet meer

je krijgt iig een factuur via je mail, dus je kan wel bewijzen dat er voor betaald is.
User edit by djjw on 25-01-2006 @ 20:06:21 (40%)
Janx    posted on 25-01-2006 21:29
Poster: djjw
ik had een mail gestuurd naar dance tunes, de reactie was dat ik de gedownloade muziek van hun site gewoon mocht gebruiken voor het dj werk,
maar dat zeggen ze daar, door alle verhalen die ik hoor weet ik het ook niet meer

je krijgt iig een factuur via je mail, dus je kan wel bewijzen dat er voor betaald is.

dit is wel iets waar je wel best ZEKER van kunt zijn, voor je al je geld er aan uitgeeft
MuffHouse    posted on 09-05-2007 20:22
Ik ben van plan nu al mijn muziek te gaan kopen (mp3's via internet) Nu zag ik bij dance-tunes dat ik alleen 192 kbps kan downloaden, klopt dit? Ik kon ook niet vinden waar ik dit kan veranderen naar 320 kbps, Aangezien ik geen creditcard heb, kan ik dus niet op beatport kopen.
Lead    posted on 10-05-2007 08:32
Kijk eens in dit lijstje online muziek winkels.... Er zijn genoeg shops die goede kwaliteit mp3 of WAV verkopen.
Let the BASS be louder
Jeffrey-E    posted on 18-01-2008 11:14

ik weet dat er op dit topic al over de 250 dagen niet meer is gereageerd..

maar ik wil graag weten bij welke site je een bonnetje krijgt wat je hebt gedownload ( dus downloaden van losse nummers legaal )

dus zodat ik het bonnetjes thuis gestuurd krijg of desnoods kan uitprinten

want dan wil ik die graag allemaal kopieren en mee nemen voor als ik ooit word bekeken door die gasten Cry

btw.. stel je hebt nog niet veel legaal.. waarom maak je dan niet 2 cds vol met mp3 en die leg je sneaky weg..  dus als er iemand iets komt aanvragen zodat je het nummer wel hebt..

simsoft    posted on 18-01-2008 11:29
koop enkel cd's , nooit downloaden
want je hebt nog eens van (sabam) speciale attest nodig om met zelf gemaakte cd's te draaien.
Ewoud    posted on 26-08-2009 19:18
@ Jeffrey-E :
Ik weet dat je een bonnetje krijgt bij dance-tunes. Je hebt dan de muziek aangeschaft en een paar uur later krijg je een hele lijst met de nummers die je hebt aangeschaft en de nummercode (of hoe dat ook mag heten erbij). Zelf doe ik deze lijst in mijn cd-map, zodat wanneer ze controleren je de lijst altijd bij je hebt

Zelf download ik ook altijd bij dance-tunes en dit bevalt mij prima:D
DJ Ecs
Estacy    posted on 26-08-2009 19:20
Poster: simsoft
koop enkel cd's , nooit downloaden
want je hebt nog eens van (sabam) speciale attest nodig om met zelf gemaakte cd's te draaien.

veel house muziek wordt niet op cd gerealesed, en anders is het in een radio edit op bijv. 528 dance smash
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 26-08-2009 22:20
Poster: Lead
Mooi lijstje lassy Winking my eye

amai ja, ga ik ook eens ff gebruik van maken van die lijst.

btw Lead, wanneer is je china? trip ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
wannes951    posted on 26-08-2009 23:11
als je gekocht mp3tjes op een cd zet ben je terug illegaal bezig, in belgi? moet ja dan bij sabam een bewijs aanvragen voor electronische reproducties, dit moet je ook doen als je gekochte cd's importeert op je computer. ook moet je voor alle liedjes een factuur of betaalbewijs hebben.
Dolivieira    posted on 26-08-2009 23:44
Als jij een zooi van die facturen bij je heebt is er niks aan de hand, Paar jaar terug moest ik in Turkije draaien. had mijn cd map bij vol CDrtjes. Werdt ik staande gehouden door de Duane. Als jij dan een 20tal factures bij je heb. en laat zien dan is er niks?aan de hand.?Ik ben ook een keer bij mij residentie gecontoleerd door een medewerker van St brein laast precies het zelfde verhaal. Denk je dat ze alle MP3s stuk voor stuk gaan contoleren. Nee hoor. Daar hebben ze de tijd niet voor.

En bij elke legale download site krijg jij gewoon een bewijs van wat je?gekocht heb.?

En nog wat elke discotheek, bar, cafe, partycentrum, cantine, sportcantine, zwembad en noem ze maar op waar muziek wordt gedraait wordt muziekrechten betaald.?Eigelijk moet je als DJ zijnde een playlist inleveren dat de betaalde rechten eerlijk wordt verdeeld. Alleen niemand doet dat. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
wico    posted on 27-08-2009 17:15
ik heb zo goed als alleen maar gedownloade muziek

272 Users online: 25 Guests (247 Unknown)
Pages generated today : 45.690
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.523.691