Hoi mensjes,
Hoe ik het ga doen, weet ik niet, maar ik word in 2006 radio-dj. Groot of klein, linksom of rechtsom, ik weet het niet.
Waarom radio-dj? Dat is eigenlijk de reden waarom ik en mijn broer zo'n 10+ jaar geleden een mengpaneel hadden gekocht: zo konden we Van Inkel nadoen!
En toen ik 3FM bezighoorde voor Congo dacht ik: waar zijn we mee bezig? Wordt het niet eens tijd dat je je bedenkt wie je bent?
Het zit zo:
1) Ik houd van muziek
2) Ik ben nie dom; heb straks een hbo-diploma en heb snel dingen geleerd.
3) Mijn stem lijkt is nu beter dan op mijn 16e

4) Ik heb theater ervaring en heb hoorspelen gemaakt in mijn jeugd
5) Mijn normale accent is +- 15 % Rotterdams, 15 % Haags, 10 % Amsterdams, 10 % Brabants, 10 % Zeeuws en 40 & ABN. Dat geeft mooi een band met meer dan de helft van Nederland qua taal

Combineer die hele zooi bij elkaar en als je dan nog een beetje spontaan en enthousiast persoon bent, dan heb je al snel radio-DJ-talent, of ben ik gek?
Dus dacht ik: jup, ik ga een plekkie zoeken op een zender, eentje waar ik ervaring op kan doen. Want als ik ergens niet tegen kan is het zenders die deels DJ's hebben en deels 24/7 programmering terwijl het niet nodig is: 21:00 - 23:00 is toch een prima tijd om radio te maken?!
Wie heb ik dus al gemaild?
- E-FM (Eindhoven)
- BNN (voor de webradio van hun)
- KX Radio (van Stenders) - je kan het maar proberen, tis geen 'echte' zender en via via kan je toch een eind komen, niet dan?
Voor de rest ga ik eerst eens een demo maken voor ik Royaal FM of 8FM contact mee op ga nemen... En nee, bij XFM en of SLAM FM ga ik liever niet werken. Klinkt gek, maar ik vind dat dance muziek in elkaar gemixt moet worden en niet de 2 minuut 50 versies voorbij moeten komen.
Heb BNN ook al gemaild of ze deze zomer weer zo'n Hey DJ summercamp gaan houden.
Mijn doel: over twee jaar naar mijn middelbare school leraar Nederlands opbellen en vertellen dat ik DJ bij een grote zender ben. Grote zender mag ook 8 FM of Royaal FM voorlopig zijn. Tenslotte kom je zelden in een keer in Hilversum terecht... Ruud de Wild is er geboren - da's de enige uitzondering

Wish me luck!