Radio radio radio... Echte radio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 28-12-2005 18:00
Hoi mensjes,

Hoe ik het ga doen, weet ik niet, maar ik word in 2006 radio-dj. Groot of klein, linksom of rechtsom, ik weet het niet.

Waarom radio-dj? Dat is eigenlijk de reden waarom ik en mijn broer zo'n 10+ jaar geleden een mengpaneel hadden gekocht: zo konden we Van Inkel nadoen!

En toen ik 3FM bezighoorde voor Congo dacht ik: waar zijn we mee bezig? Wordt het niet eens tijd dat je je bedenkt wie je bent?

Het zit zo:

1) Ik houd van muziek
2) Ik ben nie dom; heb straks een hbo-diploma en heb snel dingen geleerd.
3) Mijn stem lijkt is nu beter dan op mijn 16e Happy, laughing
4) Ik heb theater ervaring en heb hoorspelen gemaakt in mijn jeugd
5) Mijn normale accent is +- 15 % Rotterdams, 15 % Haags, 10 % Amsterdams, 10 % Brabants, 10 % Zeeuws en 40 & ABN. Dat geeft mooi een band met meer dan de helft van Nederland qua taal Winking my eye

Combineer die hele zooi bij elkaar en als je dan nog een beetje spontaan en enthousiast persoon bent, dan heb je al snel radio-DJ-talent, of ben ik gek?

Dus dacht ik: jup, ik ga een plekkie zoeken op een zender, eentje waar ik ervaring op kan doen. Want als ik ergens niet tegen kan is het zenders die deels DJ's hebben en deels 24/7 programmering terwijl het niet nodig is: 21:00 - 23:00 is toch een prima tijd om radio te maken?!

Wie heb ik dus al gemaild?
- E-FM (Eindhoven)
- BNN (voor de webradio van hun)
- KX Radio (van Stenders) - je kan het maar proberen, tis geen 'echte' zender en via via kan je toch een eind komen, niet dan?

Voor de rest ga ik eerst eens een demo maken voor ik Royaal FM of 8FM contact mee op ga nemen... En nee, bij XFM en of SLAM FM ga ik liever niet werken. Klinkt gek, maar ik vind dat dance muziek in elkaar gemixt moet worden en niet de 2 minuut 50 versies voorbij moeten komen.

Heb BNN ook al gemaild of ze deze zomer weer zo'n Hey DJ summercamp gaan houden.

Mijn doel: over twee jaar naar mijn middelbare school leraar Nederlands opbellen en vertellen dat ik DJ bij een grote zender ben. Grote zender mag ook 8 FM of Royaal FM voorlopig zijn. Tenslotte kom je zelden in een keer in Hilversum terecht... Ruud de Wild is er geboren - da's de enige uitzondering Happy, laughing

Wish me luck!
User edit by MadSteven on 28-12-2005 @ 18:03:46 (10%)

What do you think about Radio radio radio... Echte radio ??

Vote :   

the-melody    posted on 28-12-2005 18:04
Hoop voor jouw dat het werkt kan ik eens luisteren:p
Reemz    posted on 28-12-2005 18:19
Ik wens je heel veel succes want het is niet makkelijk om in dat wereldje terecht te komen. Ik hoop dat je veel contacten hebt in dat wereldje.
MadSteven    posted on 28-12-2005 18:40
Poster: Phenix
Ik wens je heel veel succes want het is niet makkelijk om in dat wereldje terecht te komen. Ik hoop dat je veel contacten hebt in dat wereldje.

Tja, contacten bouw je op. Daarom begin je ook laag en eindig je pas later hoog. De langzame route zal er ongeveer zo uitzien:
Omroep Terneuzen --> E-FM --> Royaal FM --> 8 FM + KX Radio --> 3FM of zo Happy, laughing

De veel te snelle weg wordt:

E-FM + KX-Radio --> 3 FM

En als ik bij Royaal FM blijf hangen, da's op zich ook geen ramp, maar je moet toch wat ambitie hebben?
Nvie    posted on 28-12-2005 19:28
I wish you luck :D

Je hebt in ieder geval de zaken op een rijtje staan Happy, laughing

Misschien dat ik ook nog eens ga proberen om een toonaangevend (dat moet het dan maar worden :P) progamma te doen, op de radio
HannuZ    posted on 28-12-2005 20:06
je weet in ieder geval zeker wat je wilt

good luck
PatrickBeuken    posted on 28-12-2005 20:17
Een cdtje met jingles maken en opsturen naar een radio zender helpt ook veel!
Jorrit    posted on 28-12-2005 21:50
Grappig, toen ik effies naar die actie voor Congo keek, begon ik ook na te denken, nou kwam ik tot de conclusie dat feestjes meer iets voor mij is, ik ben niet iemand die uit zichzelf een verhaal gaat lullen om het zo maar te noemen, maar ze doen dus duidelijk iets goed daar bij 3 FM Winking my eye

Succes ermee! Winking my eye
Prozei    posted on 28-12-2005 23:04
suc7 en hoop echt dat het voor je gaat lukken
M-Plex    posted on 29-12-2005 00:47
Ga ervoor!!!
Gooi jezelf in het diepe en als ik het zo bekijk heb je het heel op orde
en kan er nog is een leuk talent uit voor bloeien!!

Laat het wel ff weten als je ergens terecht komt!

Veel succes!
En ik sta volledig achter je!

Illusion    posted on 29-12-2005 00:52
K'hoop dat ik eens naar je kan luisteren.

Succes en veel Plezier

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Blast    posted on 29-12-2005 10:16
we zullen we het wel van je horen op de radio, ps Hoe ga je heten eigelijk

En dat spontaan en enthousiasme zal wel lukken hoor want jij schrijft altijd heel  erg veel en daar uit kan ik op maken, dat jij wel heel erg spontaan + enthousiast bent
MadSteven    posted on 30-12-2005 16:38
Poster: PatrickBeuken
Een cdtje met jingles maken en opsturen naar een radio zender helpt ook veel!

Ja, dat deed ik vroeger al... Hoewel, dat waren casettes en mp3tjes. Maar okee... Echte volledige jingles moet ik wel nog een beetje anders aanpakken, want ik 'jat' nu meestal achtergrondgeluidjes en zet daar tekst overheen.

Aan de andere kant, zo doet MTV/TMF dat ook, dus misschien is het zo erg nog nie Happy, laughing

Poster: Blast
we zullen we het wel van je horen op de radio, ps Hoe ga je heten eigelijk

Steven Asselman klinkt wel logisch dezer dagen. De tijden van bijnamen zijn voorbij. Giel Beelen heet voluit Michiel Beelen en Sander de Heer, Robert Jensen, Micheal Pilarzyk en Ruud de Wild bijvoorbeeld heten ook allemaal zo in het echt.

Maar okee, een kleine aanpassing zou kunnen: Steef Asselman zou fijner klinken, maar ik hou niet van de naam Steef - wel refereer ik naar mezelf als Steve in het Engels.

Steven Asselman dus.

En dat spontaan en enthousiasme zal wel lukken hoor want jij schrijft altijd heel erg veel en daar uit kan ik op maken, dat jij wel heel erg spontaan + enthousiast bent

Tja, aan de andere kant, kan je even pauzeren tijdens het schrijven, maar eh zeggen is ook geen schande meer.

Het enige wat me wel ergert, is dat tegenwoordig de radio zo opgesplitst raakt: veel programma's hebben een presentator, muziekcoordinator, technicus en een producer - ik weet niet waar het een begint en het ander ophoudt (op presentator na dan).... Happy, laughing

Ik laat het wel weer weten als er meer nieuws is, voorlopig ben ik in ieder geval op een website van een radioprogramma te bewonderen:

http://www.relaxradio.nl/databeest/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=9

Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 7.075 days.
 Post CommentThat would be 235.8 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

126 Users online: 18 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 30.706
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.839.165