demo opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

molletje    posted on 19-01-2011 15:28
ik heb echt hulp nodig ik wil graag een demo opnemen om naar discotheken te sturen maar ik hbe geen idee hoe.
materialen die ik tot mijn beschikking heb:
- 2x numark ndx 400
- gemini s-6261
- stanton koptelefoon
- asus laptop

bedankt voor jullie hulp Cool

What do you think about demo opnemen ??

Vote :   

main    posted on 19-01-2011 15:34
booth of master output in de mic input van je laptop, audacity aan en opnemen maar!
molletje    posted on 19-01-2011 15:38
@main ja klopt dat had ik ook al gelezen maar ik heb die blauwe ingang niet. alleen een microfoon ingang en die kraakt ontzettend
main    posted on 19-01-2011 15:41
als die kraakt kan dat liggen aan: een te hoge input (je gain/master staat te hoog) of je hebt m al opgeblazen..

in dat geval zou je iets anders nodig hebben om op te nemen en is je laptop niet meer bruikbaar.
misschien heb je een camera o.i.d. waarbij je ook een mic input hebt, anders zou ik even geen idee hebben hoe je t nog kunt opnemen met goeie kwaliteit..
tek-zotic    posted on 19-01-2011 16:15
1 member likes this  klein geluidskaartje kopen
behringer UCA202 ofzo?

ken je je record gewoon op aansluiten met een tulpkabel en de USB met je laptop verbinden
main    posted on 19-01-2011 17:14
heb ik ook weer wat geleerd Happy, laughing
dj-zero    posted on 19-01-2011 19:12
Heb met audacity idd ook snel het probleem dat ik een veel te hoge input heb... verbaas je dus niet als je deze idd heel laag moet zetten....
Een ander probleem dat ik ondervind als ik met audacity werk is dat het echt ENORME bestanden zijn:S 10 minuten is meer dan 100 mb:S
Iemand hier een oplossing voor? sla ik gewoon op in foute format of hoe kan ik dit bewerken??
tek-zotic    posted on 19-01-2011 19:19
Poster: dj-zero
Heb met audacity idd ook snel het probleem dat ik een veel te hoge input heb

in audacity kan je het input volume toch ook regelen dacht ik
ff gechecked: bij de schuifbalk met de micro
User edit by tek-zotic on 19-01-2011 @ 19:21:33 (45%)
TripleSpin    posted on 19-01-2011 19:26
@ Dj zero

Check even of je inderdaad in het goede formaat opneemt. Als je in .wav opneemt dan heb je al veeeeeel meer ruimte nodig dan in .mp3. Dus check dat even.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
iGrasmat    posted on 19-01-2011 19:28
Poster: dj-zero
Heb met audacity idd ook snel het probleem dat ik een veel te hoge input heb... verbaas je dus niet als je deze idd heel laag moet zetten....
Een ander probleem dat ik ondervind als ik met audacity werk is dat het echt ENORME bestanden zijn:S 10 minuten is meer dan 100 mb:S
Iemand hier een oplossing voor? sla ik gewoon op in foute format of hoe kan ik dit bewerken??

Ik neem aan dat je hem dan opslaat als .wav - die bestanden zijn altijd erg groot omdat het de beste kwaliteit is.
?
Btw: Ik gebruik Adobe Audition, werkt erg fijn.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
tek-zotic    posted on 19-01-2011 20:40
Poster: TripleSpin
@ Dj zero

Check even of je inderdaad in het goede formaat opneemt. Als je in .wav opneemt dan heb je al veeeeeel meer ruimte nodig dan in .mp3. Dus check dat even.

opnemen is doet ie hetzelfde he, exporteren wss niet
dj-zero    posted on 19-01-2011 21:31
ah gevonden:D?
Wist eerst niet hoe ik het in een ander format moest opslaan:x Maar opeens bedacht ik 't me hoe t zou kunnen werken en idd....:D Danku!
En over dat mic volume inderdaad omlaag kan, was bang dat mocht ik die te laag instellen dat ik dan ook kwaliteit verlies ofzo:x dus heb zowel micvolume als ook gain gewoon omlaagt gehaaldHappy, laughing
tek-zotic    posted on 19-01-2011 21:44
je kan je opname achteraf nog steeds normaliseren Happy, laughing (alles selecteren, effecten=>normaliseren)

This is an old Topic

No new postings for 5.228 days.
 Post CommentThat would be 174.3 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 19 Guests (142 Unknown)
Pages generated today : 22.002
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.758.517