heeelp! panne, geluidskaart (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 19-01-2011 14:10
hallo, voor de feestjes die komen zit ik met een enorm probleem..
heb geen geluidskaart meer, deze heeft het begeven.
aangezien het vrij kleine feestjes zijn draai ik via pc.

nu ik zoek een geluidskaart waarmee ik met mn 2 synq dmc 1000 cd spelers kan draaien (starten stoppen ed., ze beschikken over midi, maar daar lijkt mn pc niet op te reageren.
en dan zou ik ook mn pc aan mn mixer willen sluiten
zodat ik dus bv deck 1 in vdj op channel 1 en deck 2 in channel 2 heb.
en voorwaarde is wel dat deze geluidskaart niet duur mag zijn.. rond pasen komt nl de volledige traktor pro set met een degelijke geluidskaart.
aangezien dit besteld is kan ik ze ook niet vroeger laten leveren.
het is dus een noodoplossing!

iemand een idee?
max 130 euro, liefst minder danku

What do you think about heeelp! panne, geluidskaart ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 19-01-2011 14:21
Begrijp ik het goed at je dus eigenlijk VDJ timecoded wil gebruiken, omdat Midi niet schijnt te werken?
www.facebook.com/vinniebegooddj
TH3llC    posted on 19-01-2011 14:35
nee hij wil denk ik gewoon de software gebruiken met een externe mixer.
kijk eens op de site van B*x of m*sicstore, daar vind je er genoeg
Bambilaner    posted on 19-01-2011 14:37
Als je gewoon je decks van VDJ op twee kanalen van je mixer wil aansluiten zou ik eens naar een Audio 8 DJ kijken. Kost in de meeste shops 89 euro dacht ik...

edit: Audio 2 DJ bedoel ik natuurlijk, maar m'n eigen Audio 8 lag hier voor m'n? neus, dus ik was even verward...
User edit by Bambilaner on 19-01-2011 @ 14:39:10 (74%)
TH3llC    posted on 19-01-2011 14:44
Poster: Bambilaner
Als je gewoon je decks van VDJ op twee kanalen van je mixer wil aansluiten zou ik eens naar een Audio 8 DJ kijken. Kost in de meeste shops 89 euro dacht ik...

edit: Audio 2 DJ bedoel ik natuurlijk, maar m'n eigen Audio 8 lag hier voor m'n? neus, dus ik was even verward...

ik dacht al, een audio 8 dj voor 89? ^^
de audio 2 dj is normaal gezien wel een goede geluidskaartCool
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 16:25
kan k daar ook mn cd spelers mee aansluiten en gebruiken voor pc bediening?
zoals timecoded?
Rusafli    posted on 19-01-2011 16:28
Dat is met de audio 2 niet mogelijk. Deze heeft alleen twee uitgangen. (geen ingangen)
Wil je time code dan zul je voor de audio 8 moeten gaan. En die is een stuk kostbaarder.

Edit: idd of de audio 4
User edit by Rusafli on 19-01-2011 @ 16:45:48 (14%)
TH3llC    posted on 19-01-2011 16:32
Poster: Rusafli
Dat is met de audio 2 niet mogelijk. Deze heeft alleen twee uitgangen. (geen ingangen)
Wil je time code dan zul je voor de audio 8 moeten gaan. En die is een stuk kostbaarder.

of de audio 4, die is wat goedkoper
er zijn nog tal van andere geluidskaarten waarmee dit mogelijk is die een pak goedkoper zijn
Bambilaner    posted on 19-01-2011 16:36
Als je timecoded wil gaan werken heb je 2 ingangen en 2 uitgangen nodig...
Dan zou je eens naar een NI Audio 4 DJ kunnen zoeken. Of een Hercules Deejay Trim 4&6. Deze lijken mij alletwee wel ok (van de NI ben ik zelfs zeker)
Deze liggen wel alletwee een beetje boven je budget.

Anders kan je eens kijken naar een MixVibes U-MIX44. Volgens mij zou dat ook moeten werken. Ik denk dat je dan wel de bijgeleverde mixvibes-software zal moeten installeren, maar normaal kan je hem ook wel met VDJ gebruiken als de driver ge?nstalleerd is. Of natuurlijk mixvibes gebruiken. Dan lukt het zeker en vast.

Voor vdj zal je wel nog even de timecode-track moeten downloaden en op cd-branden, maar ik weet niet of dat helemaal legaal is... Cool
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 16:53
kben helemaal voor legaliteit, illegaal is diefstal.
maar ik wil graag een goedkope oplossing, de audio 4 dj komt namelijk met pasen,
maar als ik nu de audio 2 dj neem, en dan probeer ik die midi te fixen, dan kan ik wel 'timecode' (midi dus) gebruiken of ben ik mis
TH3llC    posted on 19-01-2011 16:53

Voor vdj zal je wel nog even de timecode-track moeten downloaden en op cd-branden, maar ik weet niet of dat helemaal legaal is... Cool

kan je zelfs gratis om de site van vdj downloadenCool

edit:
timecode en midi is totaal verschillend..
bij midi gebruik je je cd spelers eigelijk als controller.
bij timecode gebruik je een timecode cd (speelt alleen een pieptoon)
en als jij je pitch bijsteld versneld het signaal waardoor de muziek door de software afgespeeld wordt? ook versneld, midi is enkel een controller timecode daarintegen gebruik je echt je cd-speler net zoals bij cd's enkel kan je de muziek van op de computer afspelen

User edit by TH3llC on 19-01-2011 @ 17:04:04 (100%)
Bambilaner    posted on 19-01-2011 17:06
Poster: youngbeatsz
kben helemaal voor legaliteit, illegaal is diefstal.
maar ik wil graag een goedkope oplossing, de audio 4 dj komt namelijk met pasen,
maar als ik nu de audio 2 dj neem, en dan probeer ik die midi te fixen, dan kan ik wel 'timecode' (midi dus) gebruiken of ben ik mis

Kijk anders hier eens naar.
Als ik dit lees zou het geen probleem mogen zijn om je sync's midi te gebruiken in VDJ...
Dan heb je met een Audio 2 DJ genoeg...

Als die timecode van VDJ legaal is, kan je voor even weinig geld een TC-systeem opzetten met die mixvibes-soundcard (zie eerdere post van mij).

Ik denk echter wel dat het eenvoudiger is om voor midi te kiezen. Midi heeft naar mijn mening wel wat voordelen tegenover TC...

edit: Bedankt om me die speler te leren kennen overigens :D... Ziet er een heel interessant ding uit, aangezien ik overweeg uit te kijken naar een midi/cd/usb-speler.
User edit by Bambilaner on 19-01-2011 @ 17:09:12 (23%)
TH3llC    posted on 19-01-2011 17:11

Ik denk echter wel dat het eenvoudiger is om voor midi te kiezen. Midi heeft naar mijn mening wel wat voordelen tegenover TC...

zoals? sync waarschijnlijk..
timecode is veel 'echter' naar mijn mening
Bambilaner    posted on 19-01-2011 17:22
Poster: TH3llC
zoals? sync waarschijnlijk..
timecode is veel 'echter' naar mijn mening

Sync? Ik? Dat is een grove beschuldiging hoor Cool
Neen, qua aansluitgemak vooral bedoel ik dan. Ik heb onlangs sterk overwogen mijn Traktor Scratch Pro-pakket te verkopen, en 2 cd-spelertjes aan te schaffen, gewoon voor het gemak. Ik kon het echter niet over mijn hart krijgen mijn draaitafeltjes weg te doen, dus blijf nu zelf uiteindelijk TC-vinyl draaien. Ikzelf hou erg veel van timecode, zeker met vinyl, omdat je dan de heerlijke feel hebt van het vinyl draaien, maar toch de zachte prijs van mp3-tjes, ?n de extra mogelijkheden qua cuepoints enzo. Maar aangezien de topicstarter 2 met midi uitgeruste spelers heeft, en niet veel geld wil uitgeven aan een tijdelijke oplossing, zou ik hem aanraden zijn spelers midi te gebruiken, en een eenvoudig geluidskaartje te kopen...
User edit by Bambilaner on 19-01-2011 @ 17:22:29 (1%)
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 17:24
en welk eenvoudig kaartj dan? zijn er van 50 euro ook?
Bambilaner    posted on 19-01-2011 17:27
50 is wel h??l erg weinig. Ik denk niet dat je iets geschikt zal vinden voor 50 euro... Ik dnek dat je eerder zal mogen rekenen op 80 ? 100 euro.
Audio 2 DJ lijkt mij de beste oplossing hoor. Er is ook iets van Reloop, Play 4x4 ofzo dacht ik, maar daar heb ik absoluut geen ervaring mee.

edit: Welke geluidskaart had je? Ben je zeker dat hij niet meer aan de praat te krijgen is?
User edit by Bambilaner on 19-01-2011 @ 17:29:01 (32%)
TH3llC    posted on 19-01-2011 17:29
Sync? Ik? Dat is een grove beschuldiging hoor Cool
Neen, qua aansluitgemak vooral bedoel ik dan. Ik heb onlangs sterk overwogen mijn Traktor Scratch Pro-pakket te verkopen, en 2 cd-spelertjes aan te schaffen, gewoon voor het gemak. Ik kon het echter niet over mijn hart krijgen mijn draaitafeltjes weg te doen, dus blijf nu zelf uiteindelijk TC-vinyl draaien. Ikzelf hou erg veel van timecode, zeker met vinyl, omdat je dan de heerlijke feel hebt van het vinyl draaien, maar toch de zachte prijs van mp3-tjes, ?n de extra mogelijkheden qua cuepoints enzo. Maar aangezien de topicstarter 2 met midi uitgeruste spelers heeft, en niet veel geld wil uitgeven aan een tijdelijke oplossing, zou ik hem aanraden zijn spelers midi te gebruiken, en een eenvoudig geluidskaartje te kopen...

sycn was niet speciaal op jou bedoelt hoor^^
draai zelf ook timecode met cd's (in de toekomst platenspelers) en mijn cd-spelers hebben ook midi, heb het eens geprobeert maar vind timecode echt 100 keer fijner
Bambilaner    posted on 19-01-2011 17:33
Poster: TH3llC
sycn was niet speciaal op jou bedoelt hoor^^
draai zelf ook timecode met cd's (in de toekomst platenspelers) en mijn cd-spelers hebben ook midi, heb het eens geprobeert maar vind timecode echt 100 keer fijner

Dat ben jij met je Radius-spelers dacht ik he?
Neem jij je TC-systeem dan mee als je buitenhuis draait? Want dat vind ik het lastige eraan. Op een feestje mijn hele systeem moeten installeren terwijl de dj voor mij nog bezig is. Ik heb besloten het nooit meer mee te nemen, en op verplaatsing gewoon cd te gebruiken, tenzij het iets is dat ik zelf organiseer, en ik het gewoon op voorhand kan installeren.
TH3llC    posted on 19-01-2011 17:44
Dat ben jij met je Radius-spelers dacht ik he?
Neem jij je TC-systeem dan mee als je buitenhuis draait? Want dat vind ik het lastige eraan. Op een feestje mijn hele systeem moeten installeren terwijl de dj voor mij nog bezig is. Ik heb besloten het nooit meer mee te nemen, en op verplaatsing gewoon cd te gebruiken, tenzij het iets is dat ik zelf organiseer, en ik het gewoon op voorhand kan installeren.

ik draai niet buitenshuis, zal ik ook nooit doen^^
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 17:55
50 is wel h??l erg weinig. Ik denk niet dat je iets geschikt zal vinden voor 50 euro... Ik dnek dat je eerder zal mogen rekenen op 80 ? 100 euro.
Audio 2 DJ lijkt mij de beste oplossing hoor. Er is ook iets van Reloop, Play 4x4 ofzo dacht ik, maar daar heb ik absoluut geen ervaring mee.

edit: Welke geluidskaart had je? Ben je zeker dat hij niet meer aan de praat te krijgen is?

ik had de hercules trim.. gekregen vn een dj die naar serato was overgestapt, deze hield et slechts 4 maand uit bij mij
Bambilaner    posted on 19-01-2011 18:04
ik had de hercules trim.. gekregen vn een dj die naar serato was overgestapt, deze hield et slechts 4 maand uit bij mij

Wel, ik heb een Audio 8 DJ, die is twee jaar oud, is al h??l vaak meegeweest naar feestjes/clubs/... Hij heeft echt wel al wat meegemaakt, en hij doet het nog steeds perfect.
Ik denk dat een Audio 2 wel diezelfde degelijkheid zal hebben.
Btw, ?ls je een zou kopen, en je hebt hem binnenkort niet meer nodig omdat je een Audio 4 gaat hebben, ben ik wel ge?nteresseerd om hem over te nemen. Ik zie dat je niet zo heel ver woont...
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 18:07
ik zou hem houden voor vast in mn studio te gebruiken dan denk ik, maar er zit geen line in op, dus kan ik ook niet opnemen?
Bambilaner    posted on 19-01-2011 18:11
ik zou hem houden voor vast in mn studio te gebruiken dan denk ik, maar er zit geen line in op, dus kan ik ook niet opnemen?

Ik d?nk dat je 1 van de kanalen als Line In kan gebruiken ook. Maar dat ben ik niet helemaal zeker..
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 18:13
maarja, heb beiden nodig voor de 2 kanalen he.
hmm das wel beu.
Bambilaner    posted on 19-01-2011 18:16
maarja, heb beiden nodig voor de 2 kanalen he.
hmm das wel beu.

Ah, je wilt je set opnemen... Kan je dan niet je rec output van je mixer naar de gewone line-in van je laptop verbinden?
youngbeatsz    posted on 19-01-2011 18:30
ja maar mijn laptop die neemt dan op via de microfoon
heb dus geen idee van de instellingen, en met welk prog dit het beste te doen

233 Users online: 158 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 21.916
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.140.882