overgang van house naar Urban
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 18-01-2011 23:01
Is er iemand die een uitleg op youtube kan vinden waarbij ze een overgang van house naar hiphop/R&B/Urban uitleggen, en hoe ze hiphop/R&B/Urban mixen ? Het liefst wel op een cdj, en niet op vinyl,

alvast bedankt?smile
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about overgang van house naar Urban ??

Vote :   
TH3llC    posted on 18-01-2011 23:04
ik maak zelf zo geen overgangen maar lijkt me moeilijk om het echt goed te laten klinken..
het makkelijkste lijkt mij een house nummer met een rustige break en dan overgaan naar rustige urban en zo opbouwen.
gewoon wat proberen tot het klopt.
Sandr    posted on 18-01-2011 23:39
1 member likes this  Dit kan je op allerlei manieren doen.

Ik pak vaak een 'urban' (ik gebruik urban als verzamelnaam voor alle muziek als: R&B, Hip Hop, Reaggeaton, Dancehall etc) getinte house plaat of een urban plaat op house tempo.

Bijvoorbeeld:
Sean Paul - Temperature
Sean Paul - So fine (punish be more bootleg) (oid)
Nina Skye - Move your body
Skitzofrenix & Sidney Samson - You dont love me
D*nash - Urban thing (Averez remix)

Dan zit je al meer in de richting van urban en is een overstap met bijv een backspin naar een andere tempo plaat minder vreemd. Of je mixt een urban plaat bijvoorbeeld op de 'urban' break van you don't love me in. Dat kan wel. Zelfde geld voor Urban thing. Daar zit een break in die een urban tempo heeft, daar kan je een volgende urban plaat op inmixen.

Zo kan je een beetje expirimenteren. Ik zoek altijd een soort tussenplaat om de overstap wat geleidelijker te laten klinken.

Play that funky music white boy....
Bambilaner    posted on 18-01-2011 23:44
Of in een zo'n rustige break een zware urban-beat met een LPF laten binnenkomen...
Of gewoon lekker Rob Boskamp-styleSmile (vid) Dit vind ik een hoogst irritante track, maar demonstreert wel dat je een track die zodanig episch is als 'The Next Episode' gewoon in een break mag inknallen. Hierna kan je dan verder in urban. Er zijn natuurlijk wel meer van die tracks...
www.facebook.com/vinniebegooddj
mrmagix    posted on 19-01-2011 10:29
Ook een stijl van de meeste bekende Dj Tutorial maker is deze (heb hem ook al in vorig topic gepost):
?

Is wat moeilijker denk ik, maar in mijn ogen/oren mag het effect er wel zijn!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Yorick    posted on 19-01-2011 10:56
Klinkt voor geen meter hoe hij het doet, en het leuke is dat veel andere merken geen: Wide, BMP Counter, etc hebben).
De Manier die Sandr beschrijf pas ik ook zelf regelmatig toe.. Luister thuis gewoon je urban nummers af, dan hoor je gelijk welke in het straatje van Temperature zit (die je dus erg goed kan mixer na een house plaat)..

Het gaat allemaal om creatief werken, als je niet creatief ben zou ik maar ook geen DJ worden!
Sandr    posted on 19-01-2011 12:03
Ben het volledig eens met Yorick, ik ga tijdens een gig echt niet een house plaat zover omlaag trekken in pitch. Dan kan je nog beter eindigen met een backspin en gewoon je urban track instarten.

Als je wat handiger bent met produceren kun je ook je eigen edits maken, dus een urban plaat met een house intro en vice versa.
Play that funky music white boy....
brecht    posted on 19-01-2011 12:37
Of je gebruikt de zaalige re-edit van men maat!?
http://soundcloud.com/drezz/lil-jon-ft-lmfao-outta-your-mind-drezz-dj-friendly-edit

Stuur hem een PM voor te downloaden. TLP in belgi? heeft hem al gedraaid op Studio Brussel !
kuituhh    posted on 19-01-2011 15:21
Poster: Yorick
Klinkt voor geen meter hoe hij het doet,

Klopt natuurlijk dat dit niet klinkt, maar het is wel een idee toch hoe je het zou kunnen doen. Zie hem nu ook niks met de EQ enzo doen dus op zich is dat filmpje een basis en ik denk dat als je zelf gaat oefenen je toch wel een dikke overgang kan maken zo Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Oliviero    posted on 19-01-2011 17:31
dj ravine mixt ook electro naar hardstyle/hardcore. kijk anders hoe hij dat doet
www.soundcloud.com/oliverheldens
Estacy    posted on 19-01-2011 17:40
wat ook kan, is een echte urban knaller, zoals iets van Sean Paul, gewoon cueen, dan wachten tot de break van je house plaat, laat em ff opbouwen, en knal dan gewoon die urban plaat erin.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Oliviero    posted on 19-01-2011 17:47
Poster: Estacy
wat ook kan, is een echte urban knaller, zoals iets van Sean Paul, gewoon cueen, dan wachten tot de break van je house plaat, laat em ff opbouwen, en knal dan gewoon die urban plaat erin.

ja, dat lijkt me idd het beste. andersom kan ook; als hip-hop tenminste een break heeft :P. ik heb echt 0 verstand van hip-hop.
www.soundcloud.com/oliverheldens
Esmee    posted on 19-01-2011 17:49
Ik gebruik zelf vaak of een hpf en dan gewoon nieuwe urban plaat er inknallen, of een backspin.
Of inderdaad temperature, al gebruik ik die vaker om van urban naar house te gaan.
Welke ik ook wel eens gebruik van house naar urban is Shenkie! Die gaat ook nog vaak lekker los. Of natuurlijk stuk.
1 DIng van fouradi blijft ook leuk en is ook een goed tempo.
TripleSpin    posted on 19-01-2011 18:43
Nou alle boven genoemde opties doe ik dus ook ongeveer.

Alleen heb hier ook een paar platen die beginnen met een acapella vocal. Flink de pitch erin, loop er op en gaan.
Hetzelfde als met sean paul - get busy. In het begin 'shake' op loop, paar effecten er door, en even beatmatchen natuurlijk.

Of een kick van Brainpower - Non stop in een loop gooien, beatmatchen en klaar.

Michael jackson - black and white begint met een soort elektrische gitaar die over zisjn toeren is. Leuk om een backspin te doen en tegelijkertijd die erin. Wel optijd de fader van die andere dicht :p

Spelen met de hot cue's is ook leuk. op de 1 een kick en de 2 een snare. Zachtjes een bubling beat door je house plaat en zo zelf een soort van vertraging maken als je die house plaat weg hebt gefade. Op 1 drukken en laten lopen.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
User edit by TripleSpin on 19-01-2011 @ 18:43:18 (16%)
DonBasco    posted on 20-01-2011 17:41
wat ik ook niet snap van het filmpje is dat ie de urban track dan niet wat meer omhoog pitcht.
Je kan inderdaad best wat leuke dingen doen met de Wide functie maar dan niet op deze manier...

Ik zou eerder de urban track loopen op zijn beginbeat en die inmixen op +40% (of wat dan ook nodig is)?Vervolgens kan je na een succesvolle mix de urban track naar zijn originele snelheid terugbrengen (of blijven hangen op +6% of zo)
pieterb    posted on 20-01-2011 19:31
Of gwn een een keer droppen, doe ik zelf ook veel als k van genre wissel.
maarten_geurts    posted on 20-01-2011 22:51
Ik doe zelden meer dan 8% pitchen bij een overgang. Gaat anders gewoon niet klinken. Meestal gebruik ik de filter knop om van genre over te stappen.?

This is an old Topic

No new postings for 5.220 days.
 Post CommentThat would be 174 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 5 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 17.154
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.197.023