Reloop setje om mee te beginnen...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Soundstylerz    posted on 17-01-2011 22:36
Yoo beste mede-muziekfanaten :P,

Na een tijdje na te hebben gedacht en getwijfeld tussen de hobby's scooters en muziek, heb ik besloten om toch maar voor de muziek te gaan... En nu wou ik dus een cd-speler setje kopen..
Dus na een tijdje te hebben gezocht, kwam ik op een Reloop setje van de RMP1?of RMP2.

Dus bij deze mijn vraag; is het wel een goeie tafel? En welke van de 2 is precies goed voor een beginnend draaier?

What do you think about Reloop setje om mee te beginnen... ??

Vote :   

Joep    posted on 17-01-2011 22:37
Dat zijn redelijke cd-spelers, zeker om mee te beginnen.
Een veel voorkomend probleem is echter dat de cue en play knoppen na een tijdje lam zijn...
Of je voor de RMP1 of 2 moet gaan ligt vooral aan je budget.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 17-01-2011 @ 22:38:15 (2%)
Crazy    posted on 17-01-2011 22:38
Ze zijn allebei uitstekend! Het ligt wel aan je budget welke je zou kunnen nemen. Zelf heb ik ook de RMP-2's gehad, echt een aanrader! Sommige krijgen na een tijdje wel wat last van de play- en cueknoppen, maar ik had er totaal geen last van. ZIjn lekkere spelers, vooral met een RMX-40 DSP ertussen, of een Reloop IQ2.
Succes met je keuze(s)!
User edit by Crazy on 17-01-2011 @ 22:39:51 (18%)
iGrasmat    posted on 17-01-2011 23:07
Ik heb ook RMP-2s gedaan maar ik heb ze uiteindelijk weggedaan van ellende.
Dit komt niet doordat het slechte spelers zijn maar doordat ik ze beter niet tweedehands had kunnen kopen.
?
Daarbij zou ik voor de RMP-1 gaan omdat de RMP-2 helemaal niet zoveel toevoegt, alleen de fx en de slot-in, waarvan de fx niet mooi zijn.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Soundstylerz    posted on 18-01-2011 14:50
Okeoke, nou de keuze is duidelijk... Ik ben toch een beginner dus dan ga ik toch maar voor de RMP-1 Winking my eye
Dan hou ik ook nog is meer geld over om van te stappen (ik moet toch wel mn sociale contacten op peil houden hea Winking my eye)
En bedankt voor de reacties :P
Oliviero    posted on 18-01-2011 16:21
dat zijn zeker wel goede cd-spelers, maar als ik jou was zou ik ook nog even kijken naar de cd spelers van denon; die zijn namelijk ook heel goed.
als mixer zou ik gewoon de rmx40 of de iq2 kopen. als je geen 4 kanalen nodig hebt, koop dan gewoon de iq2 ! ik heb zelf de rmx40 en het is een uitstekende mixer, maar die 4 kanalen heb ik toch niet nodig, dus ik had veel beter een iq2 kunnen kopen. :S

veel succes nog verder !
www.soundcloud.com/oliverheldens
Soundstylerz    posted on 20-01-2011 16:29
Nog een laatste vraagje.. Maar is het 100 euro waard om de extra functies van een RMP2 te gebruiken... Want die zijn ong 400 en de RMP1 versie maar 300..

Ik weet niet wat voor extra functies er voor de rest zijn :P maar toch
mrmagix    posted on 20-01-2011 16:41
Ik weet niet dat je je intresseert in het merk JB-systems maar ik verkoop 2 MCD-200 spelers voor tesamen 300 euro + je krijgt er een case bij waar ze mooi inpassen en waar nog plaats is in voorzien voor een mixer... check dit.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Soundstylerz    posted on 20-01-2011 17:18
Naa ik ga toch liever voor de Reloop speler..
iGrasmat    posted on 20-01-2011 22:55
Ik vind het persoonlijk niet waard om er 100 euro meer voor te betalen, je hebt dan:
?
- Slot in: gaat eerder kapot dan een laatje, zoals bij mij (tenzij je hem eraf ramt)
- Effecten: Flanger die erg overdreven en schel is, skid, trans en pan wat je nooit gebruikt, phase dat als enige redelijk klinkt... Daarbij moet je de depth van je effecten bewerken met je Jog Wheel, wat dus erg riskant is voor je mix.
- Switchen tussen auto bpm en manual (tap) bpm (Jeuh)
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
venzi    posted on 21-01-2011 15:38
een slot in eerder kapot? dat is dus echt klets ehHappy, laughing
?
Oliviero    posted on 23-01-2011 13:08
Poster: iGrasmat
Ik vind het persoonlijk niet waard om er 100 euro meer voor te betalen, je hebt dan:

- Slot in: gaat eerder kapot dan een laatje, zoals bij mij (tenzij je hem eraf ramt)
- Effecten: Flanger die erg overdreven en schel is, skid, trans en pan wat je nooit gebruikt, phase dat als enige redelijk klinkt... Daarbij moet je de depth van je effecten bewerken met je Jog Wheel, wat dus erg riskant is voor je mix.
- Switchen tussen auto bpm en manual (tap) bpm (Jeuh)

dan is 100 euro idd overdreven, maar ik vind de flanger op mijn dn-s1200 veel beter dan de flanger op me rmx-40.
www.soundcloud.com/oliverheldens

This is an old Topic

No new postings for 5.224 days.
 Post CommentThat would be 174.1 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

136 Users online: 21 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 22.971
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.759.486