cuepoints sd kaarten tussen cdj's uitwissele
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 12-01-2011 11:33
Ik draai thuis met 2 cdj 1000's MK3. In allebei zit uiteraard een sd kaart voor cuepoints, hotcues e.d. Op dit moment stel ik gewoon alle cuepoints op 1 speler in, dan pak ik me macbook kopieer het en plak het op de andere sd kaart.

Nou vroeg ik mij opeens af, kun je de 1000's ook aan elkaar koppelen zodat de cuepoints tussen de spelers worden uitgewisseld? Dat zou een stuk makkelijker zijn omdat ik ook wel eens live cuepoints maak en de helft nu dus op de sd kaart heb die ik daarna toch weer overschijf met de data van de andere kaart.

What do you think about cuepoints sd kaarten tussen cdj's uitwissele ??

Vote :   

BennoRevelli    posted on 12-01-2011 11:49
Nope,

Dit is helaas niet mogelijk op de CDJ1000s
Jou manier van het kopieren van de SD kaart lijkt mij de enige oplossing
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
mrmagix    posted on 12-01-2011 15:17
Beide kaarten op de MB hardeschijf kopieren, de ?ne in de andere proppen en dan aan klikken dat je de dubbele bestanden wilt vervangen ... Ik denk dat je dan gewoon aanvult en dan heb je van beide kaarten de gemaakte files nog? Of ben ik hierin verkeerd?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Danielvb    posted on 12-01-2011 15:24
Ik denk dat je hierin verkeerd bent.
Vanwege het feit dat elke cd(of track weet ik niet zeker) de naam krijg CDJ00001
En dat nummer automatisch af. Dus als je op de ene que kaart een cd hebt met house die heet CDJ00121 en een andere cd op de andere kaart die ook CDJ00121 heet. dan zal je dus 1 van de 2 verliezen. Ik heb wel is iets over mergen gehoord van die kaartjes dat met een mac programma kon. Maar hoe dat precies heette of werkte weet ik niet.
DJ_OB    posted on 12-01-2011 15:39
Dat werkt inderdaad niet. Het is of allemaal vervangen of niet helaas.

Maar als er voor mac een merg programma zou zijn zou dat ook al een stuk handiger zijn kent iemand de naam van dit programma?

En nog een vraag als we toch bezig zijn. Ik heb een aantal verzamel cd's met dus bijv. 12 nummers per cd. Dit doe ik met bijv. commerciele muziek die ik niet vaak draai. Deze brandde ik dan altijd twee keer, omdat je nou meestal als je even commercieel draait meerdere commerciele nummers achter elkaar draait. Helaas werken met die tweede cd de cuepoints dus ook niet. Is hier nog een oplossing voor of kan ik dan voor al die nummers weer opnieuw me cuepoints e.d. opzoeken?
jannickv    posted on 12-01-2011 16:35
Er heeft hier ooit op het forum iemand een prog voor geschreven... Dit is het enige prog daarvoor maar is windows...
DJ_OB    posted on 12-01-2011 17:00
Windows is ook prima, dat lukt wel via parallels ofzo. Mocht iemand de naam of het bestand hebben hoor ik het graag. Ik zal ondertussen ff de zoekfunctie gebruiken.

En anders schrijf ik zelf wel een programma ervoor. Heb daarnet even lopen klijken en volgens mij is het enige wat je moet doen de afwijkende bestanden van de ene sd kaart een hoger nummer geven dan het hoogste nummer op de andere sd kaart.

edit: in dit topic wordt er ook al naar gevraagd dus ik bump die wel even is wat overzichtelijker Happy, laughing
User edit by DJ_OB on 12-01-2011 @ 17:04:05 (26%)
mrmagix    posted on 12-01-2011 17:09
Heb ooit deze gebruikt.
Daarin kies je met wat de filename moet beginnen en ook vanaf welk cijfer ze moeten starten optellen.
H??l simpel maar het deed voor mij wat het moest doen. Heb het voor foto's gebruikt Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
DJ_OB    posted on 12-01-2011 18:31
Mocht dat merge programma nergens opduiken denk ik dat ik dat programma maar gebruik dan.

En mocht ik ooit zin hebben kijk ik wel of ik zelf een programma kan schrijven maar dat komt hier dan vanzelf op het forum.

Zit namelijk ook al te denken dat het vrij makkelijk moet zijn om als je een cd dubbel brand (voor als er meerdere nummers op staan en je 2 nummers van die cd achter elkaar wil draaien) je de cuepoints van de ene cd aan de andere kan toevoegen zodat je dat niet dubbel hoeft te doen.

This is an old Topic

No new postings for 5.281 days.
 Post CommentThat would be 176 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 76 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 41.933
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.204.789