[P] Bonchanoize - Vendetta
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 11-01-2011 21:33
Iets drukker en minder dirty dan mijn voorgaande tracks, maar ik vind hem wel geslaagd en tot nu toe waarschijnlijk mijn beste. Als jullie (opbouwende) kritiek hebben, is die altijd welkom.?
Denk eraan dat ik nog niet zo veel ervaring heb, dus wees niet te grof

Ik ga hem in HM zetten, dat ik toch zeker een paar reacties krijg.

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 12-01-2011 @ 10:00:11 (2%)

What do you think about [P] Bonchanoize - Vendetta ??

Vote :   

TH3llC    posted on 11-01-2011 21:35
ga hem eens luistere
ken niets van produceren maar mijn mening:
de eerste 30sec vind ik wel ok klinken maar dan als die synth hoger en hoger gaat vind ik het een pak minder.
daarna vind ik hem eigelijk wel goed klinken!
User edit by TH3llC on 11-01-2011 @ 21:39:54 (100%)
Sebasz    posted on 11-01-2011 21:36
ff checken Winking my eye

edit: hm ik hoor je kick amper man Cool sidechain die bass ff en gebruik een wat fellere kick ?Cool
edit2: ah in de climax is een andere kick hehe, maar hij is een beetje leeg man ik mis daar een bassline.

keep practicing!?Cool
User edit by Sebasz on 11-01-2011 @ 21:40:22 (100%)
Bonchanoize    posted on 11-01-2011 21:41
Poster: TH3llC
ga hem eens luistere
ken niets van produceren maar mijn mening:
de eerste 30sec vind ik wel ok klinken maar dan als die synth hoger en hoger gaat vind ik het een pak minder.
daarna vind ik hem eigelijk wel goed klinken!

Ja ik heb de pitch geleidelijk aan doen toenemen om een climax aan te kondigen, misschien was het een beetje over-the-top, want ik heb ook al die build
Poster:?Sebasz
ff checken Winking my eye

edit: hm ik hoor je kick amper man?Cool sidechain die bass ff en gebruik een wat fellere kick ?Cool
edit2: ah in de climax is een andere kick hehe, maar hij is een beetje leeg man ik mis daar een bassline.

keep practicing!?Cool

Ja even een newb comment van mijnentwege: Ik had eerst de bass en de synth gesidechaind, maar blijkbaar doe ik het verkeerd en er vielen stukken van de synth melodie weg. Dat klonk natuurlijk voor geen meter, dus dan heb ik dat weggedaan. Dan liep de kick en de rest van de beat een beetje in de weg van de synth (logisch) en dan heb ik de volume van de volledige beat naar beneden gehaald met een automation clip (niet slim).
Bij de tweede climax heb ik inderdaad een zwaardere kick gebruikt en ik heb de bassline weggelaten, om de synth te accentueren, maar blijkbaar was dat ook geen goede zet :P
Hij staat mooi bewaard, dus ik kan hem nog altijd aanpassen Winking my eye thx voor de tips
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 11-01-2011 @ 21:51:16 (100%)
Xarltuz    posted on 11-01-2011 23:17
check
Oliviero    posted on 12-01-2011 16:51
...check...
www.soundcloud.com/oliverheldens
DJSHAK3S    posted on 12-01-2011 17:01
ceck
JelledMusic    posted on 12-01-2011 18:40
Ben benieuwd.. Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 12-01-2011 21:38
blijkbaar toch net niet benieuwd genoeg om een comment achter te laten.
Sorry dat ik zo zaag (zeur voor de Nl'ers), maar dit is echt belangrijk voor mij, want ik ken niemand die iets af weet van producen.
Let the magic begin
JelledMusic    posted on 12-01-2011 23:13
Druk Druk Druk!

Ik vind je opbouw tof! Zou je Hi-hat wel zachter zetten.. Verder mis ik iets variatie in van die kleine dingen! Een beat die nog eens overslaat, of bijvoorbeeld een Pan effect voor de synth die opkomt.?

Aangekomen in 1.42: het stukje waar je vrijwel alleen de kicks en hats hoort.. ik weet het niet. Ik vind je intro erg tof.. en vanaf 3.35 heel relaxt klinken, alleen dat stuk in het midden is niet mijn dingen.?

Ik zou de kick vervangen voor een andere die niet zo aanvallend en aanwezig is.

Ik zou de intro van dit nummer houden.. iets veranderen of gewoon het hele stuk vanaf 1.42 tot 3.10 ofzo eruit halen. In dit stukje (mede omdat ik die bass synth van het begin mis die ik leuk vond klinken) wordt het te saai en eentonig. Ik zou het stuk vanaf 1.20 lekker doortrekken en meer toevoegen.. laat de kick eens op wat andere maten vallen etc..

Bovenstaande is allemaal mijn visie, vergeet dat niet. Ik hoop dat het niet grof o.i.d. overkomt..

Veel succes nog!
Bonchanoize    posted on 12-01-2011 23:22
Ok, zal er rekening mee houden thanks.
Heb iets minder risico genomen door een iets rustigere track te proberen maken, de volgende zal iets meer knallen
Let the magic begin
no-rush    posted on 18-01-2011 23:31
check
Ace-Twisted    posted on 19-01-2011 19:49
ff checken!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

301 Users online: 50 Guests (251 Unknown)
Pages generated today : 53.428
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.388.959