Hoe verder met draaien? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 11-01-2011 14:04
Hallo DjResource!

Ten eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar nog!

Ten tweede had ik een aantal vragen, ik ben nu al zo'n jaar bezig met draaien op mijn 2 x american audio radius 1000 en 1 x Numark dm1260x. Nu moet ik zeggen dat ik echt heel ver vooruit ben gegaan, zo goed zelf dat ik foutloos kan beatmatchen, maar nu wil ik ook echt de techniek gaan leren zodat de ene qlimax naar de andere komt en niet dat ik in het laatste stukje van het nummer ga beatmatchen. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Verder heb ik nog een vraag; Ik ga volgende maand op ons schoolfeest draaien maar daar staat dus alleen maar Pioneer spul die ze huren. Nu vraag ik me af of ik daar problemen mee ga krijgen omdat ik normaal gewoon mijn eigen mixer en cd spelers meeneem? Wat is de beste manier om die pioneer cd spelers, en mixer uit te vinden.

Groetjes,
Gylian

What do you think about Hoe verder met draaien? ??

Vote :   

main    posted on 01-06-2011 22:58
holy fuck... de betekenis van climax, goeie morgen steen
horsefeather    posted on 12-06-2011 00:12
Poster: Danil
Vanaf nu ga ik overal mee m'n ipod naartoe sleuren Cool Cool

dat is het probleem met vinyl mixen kan ze niet echt op mijn ipod zetten tenzij ik ze illegaal ga downloaden of kopen online maar dat is onozel als ik de vinyl er al van heb.
Winston    posted on 12-06-2011 16:10
Of je moet werken, en het nummer op vinyl opnemen met je pc en dan de opgenomen mp3 overzetten op je iPod.

Poster: Esmee

Verder vind ik de tip; tellen, in 32 - 64 tellen een beetje onzin... Een beetje feeling voor muziek zul je toch echt nodig hebben om goed te worden in draaien, en die zelfde feeling voor muziek gebruik je ook gewoon om te ontdekken wanneer er een volgend 'deel'van de muziek begint.

Gewoon een hoop muziek luisteren, echt luisteren niet alleen op de achtergrond aan laten staan, en luisteren naar wat er gebeurt met de muziek.

Als je echt een beginner bent die niks weet, is het wel te adviseren dat je het hele nummer meetelt en goed luistert. Daarna krijg je ervaring en zul je pas kunnen voelen of de muziek zal veranderen.

Na een poos tel je ook niet 1,2,3,4 ...,30,31,32. Maar tel je het aantal keren dat de melodie wordt herhaald tijdens een phrase (vaak 4x).

Dure CDJ's van o.a. Pioneer hebben een waveform en kun je de veranderingen dus meteen ook zien.

Bij goedkopere players heb je toch altijd een 'time bar' en een time elapsed en time remain. Een plaatje van 120 bpm heeft 2 beats per seconde. Dus 32 beats is 16 sec. Dus om de circa 15 seconde veranderd er iets bij een 32 beats per phrase nummer en bij een 64 beats per phrase om de circa 30 seconden. Gebruik je time bar en time info in combinatie met luister en feeling werk en maak nooit fouten en hoef je nooit echt te tellen.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-06-2011 @ 12:57:33 (14%)
Dolivieira    posted on 12-06-2011 17:10
Gewoon als je voor publiek staat je publiek aanvoelen zodat je weet wat je draaien en wanneer. maar dat met je jezelf aanleren. Kan niemand voor je doen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.194 days.
 Post CommentThat would be 173.1 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 124 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 19.482
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.886