Wat is het best om gemakelijk te draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robinhh    posted on 10-01-2011 21:51
Hallo ik wil graag eens weten over hoe zet je best je materiaal en hoe organiseren jullie je cd's

What do you think about Wat is het best om gemakelijk te draaien ??

Vote :   

mrmagix    posted on 10-01-2011 21:58
Over het organiseren van cd's zijn al heel veel topics hoor Happy, laughing
Deze bijvoorbeeld: Hoe deel jij je CD map inConfused

Over het plaatsen van materiaal... Goh, ik werk steeds in een soort van hoek (als de locatie dat toelaat).
Dus CD-speler, mengpaneel (laptopstand erachter met laptop erop) en dan CDspeler 2.
Vermits ik rechtshandig ben probeer ik altijd rechts van mijn een tafel te hebben waarop ik mijn cd koffer (jaja zo'n goeie oude flightcase) en mijn cd-map kan plaatsen.
Ook mijn dmx-controller staat hier.
Alsvolgt onder de tafel staan meestal mijn versterkers en crossover op elkaar en de cases waarmee ik mijn materiaal heb vervoert.?

Alles van licht plaatsing en waar de speakers staan (buiten de subwoofer want die staat dicht bij mij onder de tafels) kies ik op de moment zelf want je weet meestal niet wat mogelijk is. Veiligheid eerst! En zelfs de veiligheid van de feestgangers nog boven eigen veiligheid. Statieven dus meestal in hoeken of nog achter mij als mogelijk. Kabels met ducktape volledig beplakken voor de zatte mensen die al meer schuiven dan stappen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Lucalicious    posted on 10-01-2011 22:52
cd map indelen is heel persoonlijk. dat is een questie van wat je zelf het fijnst vindt werken, en hoe je het het best kan vinden.

hoe je je gear zet is eigenlijk ook heel persoonlijk. de meesten werken toch gewoon cd speler - mixer - cd speler naast elkaar, maar veel mensen vinden het ook fijn om hun cd spelers op een verhoging of stands boven hun mixer te hebben. het maakt mij eigen lijkt niet echt uit hoe de booth staat, maar de booths van bijv ministry of sound en pacha vind ik wel heel netjes.
Mixt-Ape    posted on 10-01-2011 22:54
Zalig topic
Lucalicious    posted on 10-01-2011 22:55
lol

idd, misschien moet je de topictitel even wat veranderen, komt een beetje dom over zo.
DJADMIN    posted on 10-01-2011 22:58
Ik zet altijd mn cd spelers en mixer zo'n 5 meter uit elkaar.

Dan moet ik rennen tussen de mixer en cd speler...en dat is gezond ! Zo ren ik meteen de biertjes er af, en dat houdt mijn ''goddelijke'' lichaam zoals het nu is !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dj-zero    posted on 10-01-2011 23:01
Hey admin,
Ik dacht dat jij zo vaak moest draaien... daar is dan niet zoveel van te zien(6):P
DJADMIN    posted on 10-01-2011 23:03
Poster: dj-zero
Hey admin,
Ik dacht dat jij zo vaak moest draaien... daar is dan niet zoveel van te zien(6):P

Gelukkig stinkt het hier niet.

En gelukkig heb ik gevoel voor sarcasme...

dus...

bedankt Yorick Winking my eye
Lucalicious    posted on 10-01-2011 23:05
goed idee admin! moet de club het wel toestaan natuurlijk, en anders zet je er ??n op de bar, en ??n in de booth, heb je er ook nog obstakels bij. maar goed, voor jou is dat natuurlijk een eitje als LO docent. (dat dacht ik tenminste, kan zijn dat ik me nu helemaal vergis haha)
dj-zero    posted on 10-01-2011 23:08
Juuw:P zij jouw voetjes eig nog droog rick?
DJADMIN    posted on 10-01-2011 23:24
Poster: Lucalicious
goed idee admin! moet de club het wel toestaan natuurlijk, en anders zet je er ??n op de bar, en ??n in de booth, heb je er ook nog obstakels bij. maar goed, voor jou is dat natuurlijk een eitje als LO docent. (dat dacht ik tenminste, kan zijn dat ik me nu helemaal vergis haha)

Tennisleraar :P en economie docent.

Maar sterk idee ! Wat barkrukken er tussen door...een paar staantafels....wat bierkratten voor de slalom...

wie weet kunnen we er een olympisch onderdeel van maken voor 2020!!

PS. Yorick, mn voeten zijn droog, maar wel koud haha

je zou nu maar in Ool wonen btw...
User edit by DJADMIN on 10-01-2011 @ 23:24:38 (17%)
dj-zero    posted on 10-01-2011 23:30
whahahaha!!! tja zolang ik uit de kelder blijf is alles goed:P
en Ool is toch echt wel THE PLACE TO BE!!!(H)

En over die olympische spelen... doen we meteen kabeltrekken erbij voor de sterke mannen?
en jackplugpoepen?
cd'tje happen?
We moeten het natuurlijk wel lekker Hollands houden heHappy, laughing
will-j    posted on 12-01-2011 14:39
Op elke CD: 10 nummers
En op elk CD een nummer geschreven (vb. 'CD 12'). En dan heb ik een lijst met welke liedjes op welke CD staan.

Inmiddels weet ik wel uit mn hoofd ongeveer welk nummer waar staat enz :p
AdenFarleigh    posted on 12-01-2011 15:18
Poster: will-j
Op elke CD: 10 nummers
En op elk CD een nummer geschreven (vb. 'CD 12'). En dan heb ik een lijst met welke liedjes op welke CD staan.

Inmiddels weet ik wel uit mn hoofd ongeveer welk nummer waar staat enz :p

Vet handig als je 2 nummers van dezelfde cd gaat mixen ..
Kheb ze per genre in een map
Per BPM op een pagina
Verder schrijf ik alleen nog de titel van de artiest; de eventuele remixer en de naam van het nummer op de cd.

Tis beetje uitproberen wat het beste werkt.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
mrmagix    posted on 12-01-2011 15:19
Wat ik doe als ik m'n online gekochte collectie op CD brandt is... Een dubbeltje maken! Kost je minder cd's dan als je per nummer een nieuwe gaat maken bijvoorbeeld.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
will-j    posted on 11-04-2011 23:59
@AdenFarleigh
Dan mix je toch gewoon met een ander nummer? Ik heb zelf nog nooit gehad dat ik dacht 'oh shit had ik ze maar los gebrand'
Epocs    posted on 16-04-2011 19:28
Voordat ik in augustus 100%?ben overgestapt op USB had ik me CD's per 3 nummers gebrand. Tevens brande ik ze zo dat ik wist dat de nummers op 1 cd niet bij elkaar matchen. Ook had ik me CD geprint.?Het ziet er overigens heel netjes uitWinking my eye
,
Mijn USB heb ik regelrecht gekopieerd van mijn map indeling op me PC. Ik heb me mappen om maanden staan aangezien ik precies weet wanneer ik iets heb ontvangen.

User edit by Epocs on 17-04-2011 @ 01:54:58 (43%)
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 21:06
Cool?ben ik nu de enige die?je niet goed begrijpt ?
Epocs    posted on 17-04-2011 01:24
Poster: LucDelpeche
img title='Cool' src='////www.djresource.eu/images/smiles/nut.gif' border='0' alt='Cool'>?ben ik nu de enige die?je niet goed begrijpt ?

Kom op h?? Waar bent u mee bezig als ik vragen mag?
Als je iets niet begrijpt, heb ik van mijn ouders geleerd dat ik het netjes moet vragen aan die persoon.

Het is dezelfde stomiteit om in een klaslokaal tegen al je vriendjes te zeggen dat je het niet snapt, terwijl je niet eens je vinger hebt opgestoken.

En nu ik na paar zinnen typen jou post weer terug lees, zit ik hier echt met onbegrijpelijke blik achter me mac.

Tekhead    posted on 17-04-2011 01:36
Epocs, lees nog eens even mijn antwoord in het digitaal draaien topic, is ook geldig voor deze vraag Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Epocs    posted on 17-04-2011 01:40
In die context kon ik hem nog wel vatten maar hier niet?
Tekhead    posted on 17-04-2011 01:51
In ander topic begreep ik ook niet goed wat je bedoelde, hier is't minder onduidelijk, maar hij heeft blijkbaar echt wel problemen met je spreektaal, en denk dat het vooral over je laatste alinea gaat (cdj-2000)?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Epocs    posted on 17-04-2011 01:55
Ben dan benieuwd of hij het zo wel begrijpt

This is an old Topic

No new postings for 5.251 days.
 Post CommentThat would be 175 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 190 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 31.473
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.501