Eerste fuif draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 10-01-2011 16:35
Hey allemaal,

ik ben nog een beginnende dj (toch nog weinig ervaring) en ik heb net te horen gekregen dat ik zaterdag mag draaien op mijn eerste fuif. Van kwart voor 10 tot half 11. Nu is mijn vraag of jullie mij misschien wat tips kunnen geven in hoe ik mijn set kan voorbereiden (ik zou het deze keer graag voorbereiden zodat ik wat geruster zal zijn op het moment zelf). En misschien hebben jullie wat leuke tracks om te draaien. Ik zou graag commercieel, dutch house draaien.

alvast bedankt

What do you think about Eerste fuif draaien ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 10-01-2011 16:37
Succes met je eerste set jochemke!
Misschien heb je iets aan dit topic?
Where the music meets the deejay!
DBash    posted on 10-01-2011 16:38
veel succes
DJADMIN    posted on 10-01-2011 16:42
Ik zou gewoon niet meteen gaan knallen.

Dat wil zeggen : draai rustige house en rnb

Het is een ?tijdstip dat mensen nog lekker wat willen drinken, in een ritme willen komen.

Dus ga geen zware apres ski, meezingers o.i.d. draaien...maar gewoon lekkere dance en house nummers.

Ik noem een voorbeeld :

Stereo Love, alors en dance, yeah3x

Lekker bekend allemaal, luisteren makkelijk weg, goed in te mixen...

CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ziax    posted on 10-01-2011 16:51
klopt, en op die manier trap je ook dj's die meer ervaring hebben en kunnen knallen enkele uurtjes later ook niet op de tenen Winking my eye door de sfeer in het begin te 'verpesten'
jochemke    posted on 10-01-2011 17:21
Ik zat te denken aan liedjes zoals bangduck; riverside; bumpy ride; heartbreaker; rockin'; one; stereo love(zoals djadmin al zei) enzo... Zou dit een goed idee zijn?
Oliviero    posted on 10-01-2011 17:35
als je moeite hebt met beatmatchen zou je bij wat nummers die je moeilijk vind te beatmatchen erbij schrijven hoe veel % pitch erbij of eraf moet om precies 128.00 bpm te krijgen.?
dit kost veel tijd om het bij al je nummers te doen, maar dan weet je in iig dat het niet fout kan gaan.
www.soundcloud.com/oliverheldens
jannickv    posted on 10-01-2011 17:40
Poster: Oliviero
als je moeite hebt met beatmatchen zou je bij wat nummers die je moeilijk vind te beatmatchen erbij schrijven hoe veel % pitch erbij of eraf moet om precies 128.00 bpm te krijgen.?
dit kost veel tijd om het bij al je nummers te doen, maar dan weet je in iig dat het niet fout kan gaan.

zo ga je het ook nooit leren...
dj-zero    posted on 10-01-2011 17:40
riverside lijkt mij persoonlijk eig nog iets te vroeg:x maar dat moet je zelf zien ter plekke eigenlijk... Gaat t goed los daar, dan kan t wel.

Verder wilk je nog als tip geven maak je zelf niet gekWinking my eye eerste overgang zal miss beetje missen ofzo maar dat komt echt wel goedWinking my eye
Zorg dat je van te voren echt geen stress hebt en alles netjes op tijd klaar hebt staan en je zelf natuurlijk ook goed op tijd bent(vooral met dat klaar staan weet admin wel wat ik bedoel heXD)
Verder weetk niet hoe oud je bent? maar ik moet zeggen vind t zelf wel altijd lekker om ff 2 biertjes ofzo in rust op te drinken voor ik moet beginnen... geeft mezelf toch ff wat rust:$ ckr als je met een groepje vrienden staat die je beetje zelfverzekerd late voeleWinking my eye
Dus vooral lekker rustig blijven en niet te zeer willen knallen als de sfeer 't niet toelaatWinking my eye(andersom natuurlijk ook,,, en dat zie ik zelf eig iets te vaak... net als het hele publiek lekker aant los gaan is gooien sommige dj's er een rustige plaat in en iedereen denk WTF!?!?!)
maargoed het zal vast goed komen en je moet vooral lekker genieten van t moment(A)
TH3llC    posted on 10-01-2011 17:47
Poster: Oliviero

doe jij dat??
jannickv    posted on 10-01-2011 17:57
Poster: dj-zero
iverside lijkt mij persoonlijk eig nog iets te vroeg:x maar dat moet je zelf zien ter plekke eigenlijk... Gaat t goed los daar, dan kan t wel.

Denk dat riverside het in belgie beter heeft gedaan dan in nederland op commercieel vlak dan... Elk kind van 14 tot 24 heeft dat nummer hier wel op zijn mp3speler gehad :D
DJADMIN    posted on 10-01-2011 18:02
Poster: jochemke
Ik zat te denken aan liedjes zoals bangduck; riverside; bumpy ride; heartbreaker; rockin'; one; stereo love(zoals djadmin al zei) enzo... Zou dit een goed idee zijn?

Bumpy ride, perfect

Bangduck , alle

Barbera streisand , heerlijk

alle nummers van Inna : perfect als intro

Heartbreaker : goed voor de dames

one : iets te veel van het goede denk ik
jochemke    posted on 10-01-2011 18:08
Op tijd zal ik wel zijn want ik ben van 9 uur daar omdat een dj die ik ken moet draaien tot ik begin en daarna blijft die bij mij staan om mij gerust te laten voelen en me eventueel bij te sturen. Dus ik denk wel dat ik daar zeer blij om mag zijn dat een (ervaren) dj bij mij wilt komen staan zodat ik er niet alleen voor sta (toch niet volledig) En qua beatmatchen... De laatste tijd gaat het vrij goed imo. Ik oefen elke dag minstens 1 uur en ik vind dat mn overgangen de laatste tijd beter gaan en vrienden en andere dj's die ik ken bevestigen dat dit steeds beter word. En ik ben 17 jaar nu dus die biertjes zouden wel mogen maar ik ben niet van plan een biertje te drinken alvorens ik moet draaien gewoon wat praten met vrienden en feesten op de muziek voor ik moet draaien zal me wel helpen om in de sfeer te komen en rustig(er) te blijven al zullen de zenuwen niet weggaan (A)

Edit: Misschien dat one iets teveel van het goede zal zijn en mss helemaal omdat ik een remix ervan in mn gedachten had. Linkje naar de mix
User edit by jochemke on 10-01-2011 @ 18:10:27 (16%)
Esmee    posted on 10-01-2011 18:15
Van hoelaat tot hoelaat duurt het? Want als jij zegmaar het feest opent (en het dus duurt van 10 tot 4)
zou ik zeker geen one of barbra streisand draaien, veelste druk naar mijn idee om mee te openen.
Maar dat vind ik.
jochemke    posted on 10-01-2011 18:20
Euhm de deuren gaan open om 21.00 en vorig jaar was het afgelopen om 4 uur of 5 uur. Weet het niet precies maar ik ben de 2de die zal draaien dus ik open het feest nog.
Ziax    posted on 10-01-2011 18:38
let btw op met meer ervaren dj's naast je te laten staan Winking my eye. Als zij zouden zeggen: je zit er naast, die overgang was niet top, wat doe je nu,... geven je geen goed gevoel + als je in het begin een paar keer fout zit zou je misschien wel snel durven zeggen pff het lukt niet neem jij maar weer over.

Wel heel negatief bekeken maar ik ken de andere jongen niet he Winking my eye
jochemke    posted on 10-01-2011 18:45
Hij is eigenlijk meer van het type, je komt al dichter, dat was al wat beter, doe zo door :p. Hij probeerd me wel altijd positieve kritiek te geven en dat apprecieer ik enorm Happy, laughing.
Joep    posted on 10-01-2011 18:46
Het lijkt mij persoonlijk ook heel irritant als er constant iemand over je schouders meekijkt.
EDIT: dan is het uiteraard juist fijn en werkt het motiverend.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 10-01-2011 @ 18:48:12 (68%)
Mixt-Ape    posted on 10-01-2011 18:49
Poster: Esmee
Van hoelaat tot hoelaat duurt het? Want als jij zegmaar het feest opent (en het dus duurt van 10 tot 4)
zou ik zeker geen one of barbra streisand draaien, veelste druk naar mijn idee om mee te openen.
Maar dat vind ik.

Ultimate vibekill inderdaad.
Esmee    posted on 10-01-2011 19:00
Poster: Mixt-Ape
Ultimate vibekill inderdaad.

Zo'n 'zucht laten we even naar de wc gaan' moment :P

Maar ik zou aangezien t feest tot 4-5 uur duurt zeker niet teveel dirty house draaien in het begin. Een beetje inna en stereo love zoals Admin al zei. Die style zou ik zeker aanhouden in het begin.
Mag je daar vaker draaien of is het een 1x ding? Als t maar voor 1x is kan je denken, even opbouwen en dan om 10 uur denken; nou bekijk t maar we gaan knallen. (Mits het publiek meedoet natuurlijk) Dan zou je eventueel nog wat knallendere nummers erin kunnen gooien (De DJ's na je zullen balen). Als het een feest is wat vaker gehouden wordt zou ik toch echt niet te druk beginnen en zeker geen One erin gooien. Gewoon wat tech-house progressive en andere rustige house. Aangezien het commercieel is kun je leuke bootlegs zoeken van commerciele tracks.
Memories van David Guetta kun je ook wel draaien lijkt me.

'even kijken wat er ookalweer op 538 best of 2010 stond'
Oja:
You Can't Deny
iTrack
My feelings for you
Inna - Amazing
Hot Girl (wel alweer wat drukker)
Crazy
Born again
Bromance
I'm In Love
This Is my Life

Dat waren wel even de rustige commerciele nummers die ik me kan bedenken. Succes Winking my eye

jochemke    posted on 10-01-2011 19:09

Maar ik zou aangezien t feest tot 4-5 uur duurt zeker niet teveel dirty house draaien in het begin. Een beetje inna en stereo love zoals Admin al zei. Die style zou ik zeker aanhouden in het begin.
Mag je daar vaker draaien of is het een 1x ding? Als t maar voor 1x is kan je denken, even opbouwen en dan om 10 uur denken; nou bekijk t maar we gaan knallen. (Mits het publiek meedoet natuurlijk) Dan zou je eventueel nog wat knallendere nummers erin kunnen gooien (De DJ's na je zullen balen). Als het een feest is wat vaker gehouden wordt zou ik toch echt niet te druk beginnen en zeker geen One erin gooien. Gewoon wat tech-house progressive en andere rustige house. Aangezien het commercieel is kun je leuke bootlegs zoeken van commerciele tracks.

Oja:
You Can't Deny
iTrack
My feelings for you
Inna - Amazing
Crazy
Born again
Bromance
I'm In Love
This Is my Life

Dat waren wel even de rustige commerciele nummers die ik me kan bedenken. Succes Winking my eye

Esmee, Hartelijk bedankt voor die lijst. Ik ben zelf ondertussen ook al opzoek gegaan naar bootlegs en heb er al wel enkele gevonden(denk ik) zoals: sexy bitch, milkshake, tik tok, take it off, zijn dit betere keuzes van nummers?
Jizzy    posted on 10-01-2011 19:28
Zorg dat je de tracks snel/makkelijk kan vinden. Ik weet niet van welk medium je gaat draaien.
Het is makkelijk om te zeggen dat je rustig moet blijven. Misschien is het een tip dat als je merkt wanneer je zenuwachtig bent, dat je probeert je op de beat te concentreren.?
Je neemt iemand mee het kan soms vervelend zijn om tijdens het draaien afgeleid te worden vooral als het je eerste keer is. Je kan ook afspreken dat die persoon de opmerkingen na het draaien met je bespreekt.

Heel veel plezier a.s. zaterdag. Probeer er van te genieten!
User edit by Jizzy on 10-01-2011 @ 19:31:38 (8%)
jochemke    posted on 10-01-2011 19:39
Het zal vanop cd spelers zijn. Normaal gezien setje pioneers cdj1000 althans zo was het vorig jaar toch.
Een trucje dat ik eigenlijk probeer (wanneer ik op kleine verjaardagsfeestjes draai) is me gewoon zoals jij zegt concentreren op de muziek en niet kijken en denken aan het aantal mensen in de zaal. hielp me de voige keren dus ik hoop nu ook weer Happy, laughing. ik kan niet wachten tot zaterdag haha ^^
zee-eend    posted on 10-01-2011 20:58
In het begin van je 'draai' cari?re is het nooit gemakkelijk om voor een groot publiek te staan.

Natuurlijk verschilt dat wel per karakter.
Maar als je een gesloten karakter hebt, zoals ik in het begin
(je weet wel, moeilijk in contact komen met mensen die je (nog) niet kent etc.)
is het juist verstandig om het publiek aan te durven kijken.

Mensen recht in hun ogen te durven kijken en zelfvertrouwen uit te stralen,
ookal heb je deze (voor je gevoel niet)!
Wanneer je het probeert uit te stralen, werkt het al voor je gevoel.
Je zit lekkerder in je vel etc.

Nu ben ik veel opener,
en vind ik het geen probleem om voor groot publiek te staan etc.

Het is maar een tip,
welke voor eenieder verschillend zal zijn...

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen Winking my eye
jochemke    posted on 10-01-2011 21:03
Zal ik zeker in mn achterhoofd houden Happy, laughing
DJADMIN    posted on 10-01-2011 21:03

Oja:
You Can't Deny
iTrack
My feelings for you
Inna - Amazing
Crazy
Born again
Bromance
I'm In Love
This Is my Life

Ik zou anders eerder barbera streisand draaien in het begin als my feelings for u, bromance en born again....maargoed, d?t is mijn mening haha !?

Alleen JIJ kan bepalen welke nummers je er in gooit.

Als het publiek klaar voor happy hardcore is en jij voelt dat aan, perfect ! Maar alleen als het publiek er klaar voor is....

387 Users online: 321 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 2.938
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.270.911