Poster: bridges1989
En gelijk heb jij!?
Die 1000's zijn en blijven dijken van spelers die je zo lang kan bijhouden als Technics. Het enige wat je zou kunnen missen is digitale compabiliteit (USB/HID) maar jij lost dat simpelweg op door time-code wat in veel gevallen preciezere control geeft over je tracks. Zo kan je ?n je collectie digitaal raadplegen ?n je cdj's gebruiken als 'controllers'.
Ik sta er een beetje van te kijken wat sommigen liggen uit te steken wanneer Pioneer iets nieuws op de markt brengt. En waarom ook. Dit schiet het concept van het deejayen volledig voorbij. En dat gaat ook in vele hoofdjes rond. Die denken dat ze deejay zijn, maar ze zijn gewoon gearverslaafd en verlekkerd op al die nieuwe technologie. Terwijl een dj-set enkel jouw tool is om je creativiteit in weg te krijgen. En je gaat me ?cht niet zeggen dat door te upgraden van CDJ-1000MKIII naar CDJ-2000 je een betere deejay wordt. Laat staan dat er mensen zijn die werkelijk zeggen: deze upgrade h?b ik nodig. Precies of met die CDJ-2000 spelen ze de pannen van het dak. Terwijl ze even basic wat beatmatchen als ervoor, maar w?l 1000den euros kwijt zijn...
Zoals ik op een ander forum zei, 'uiteindelijk gaat het erom dat je mensen van muziek voorziet. En thuis dat je jezelf amuseert met je hobby. Of je daarom 10.000 euro aan gear moet hebben staan? 10.000 euro aan muziek, d?t misschien wel.'
Maar dit is natuurlijk een heel andere discussie en past absoluut niet in dit topic. Alleen is het w?l een toepasselijke kanttekening bij een topic over een productlancering van een merk dat zijn status achterna komt i.p.v voorafgaat.
Ben eventjes weggeweest uit de dj scene, en sta er werkelijk van te kijken naar wat het ge?volueerd is. Dat verklaart misschien deze opmerking 
Ik denk wel dat je mee moet gaan met de technologie! Het maakt dingen makkelijker wanneer je moet gaan draaien, vroeger kende ik al mijn cd's van buiten en wist ik waar een nummer stond, vraagt er iemand mij een nummer en ik weet het niet meer, moet ik beginnen zoeken! Digitaal draaien geeft jou de mogelijkheid een nummer makkelijk op te zoeken (ik zelf draai met serato)!
Daarnaast het voorbereiden van je nummers, cue points zetten, loops, ..., dingen die je niet op het moment zelf moet doen waardoor je makkelijker kan switchen en kan draaien wat het publiek wilt. Door die voorbereiding ben je ook bezig met je muziek en weet je waar er een wow effect is en waar je wat kunt spelen met de beats --> zo heb je een eigen stijl door het mixen van nummers en kan je soms live remixen maken van 3 nummers!
Ik draai ook nog graag met platen of cd's, je weet wel oldskool, maar ik ben wel meegegaan met de technologie en deze DDJ-S1 (die ik al staan heb) geeft mij de mogelijkheid om sneller te kunnen switchen op momenten dat het moet, alles gaat veel sneller waardoor je echt met je publiek kan bezig houden! Ik ben volledig pro, voor mij is het een goede aankoop geweest (Plus het is ook veel lichter om te dragen als ik ergens moet gaan draaien :p, je moet ook aan je rug denken hoor)
Ik vind de DDJ-S1 een super ding, ik gebruik de cue points en loops altijd en 2 effecten op 1 liedje steken vind ik pluspunt, daarnaast vind ik de needle search SUPER!