Pioneer DDJ-T1 en DDJ-S1 Controllers (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJSHAK3S    posted on 10-01-2011 14:48
Waarschijnlijk gaat pioneer 2 nieuwe midi controllers maken:
De DDJ-S1
specificaties:
- uitgebreide MIDI controller
- alles-in-??n principe
- grote jogwheels
- twee-kanaals mixersectie
- voorzien van needle search
- uitgebreide effectenmodule
- symmetrische opbouw
- geschikt voor aansturing van?2 decks
- geoptimaliseerd voor gebruik met Traktor, ook geschikt voor andere software

En de DDJ-T1, zijn grotere broer:
Specs
uitgebreide MIDI controller
- alles-in-??n principe
- grote jogwheels
- vier-kanaals mixersectie
- voorzien van needle search
- symmetrische opbouw
- geschikt voor aansturing van 4 decks
- geoptimaliseerd voor gebruik met Traktor, ook geschikt voor andere software

Waarschijnlijk komen ze uit maar het kan ook alleen maar een prototype zijn.

[Mod Edit: Het bericht is officieel per 11 januari 2011, 09:00]
Persberichten : Pioneer DDJ-T1 Controller en Pioneer DDJ-S1 Controller

Begin stukjes van beide DJ topics heb ik ook online gegooid... deze zullen deze week nog aangevuld worden tot volledige topics.... maar ik kan in mijn eentje niet sneller schijven en kreeg het niet af vannacht smile

DJ Topics : Pioneer DDJ-T1 en Pioneer DDJ-S1
User edit by DJSHAK3S on 10-01-2011 @ 17:51:20 (2%)
Mod edit by Lead on 11-01-2011 10:03 (53%)

What do you think about Pioneer DDJ-T1 en DDJ-S1 Controllers ??

Vote :   4 members like this  

kobuz    posted on 14-01-2011 11:47
Klopt wel, want je zit dan met cd spelers die je niet gebruikt, oftewel: hele dure controllers Winking my eye
bridges1989    posted on 14-01-2011 12:05
Klopt niet, want je krijgt meer waarde voor je geld.?

Moest die DDJ-S1/T1 nu ook als standalone mixer kunnen gebruikt worden voor eventueel platenspelers aan te sluiten of als extra decks te kunnen fungeren via time-code had ik jou gevolgd.

Nu is de afweging 350 - DDJ-S1 een veel moeilijkere keuze als je kijkt naar de prijskaartjes.

Externe mixer, cross-media player, upgradeable tegenover: vastgekluisterd aan scherm, geen cd, niet standalone, niet upgradeable,... Zaken om in het achterhoofd te houden als je da afweging moet gaan maken... Zeker omdat de 350 set quasi hetzelfde kan als de DDJ-S1, andersom is dat z?ker niet het geval Winking my eye

User edit by bridges1989 on 14-01-2011 @ 12:10:22 (80%)
kobuz    posted on 14-01-2011 14:18
Het begint zo een beetje een welles-nietus verhaal te worden, maar zal het nog een keer proberen uit te leggen hoe ik het zie:

De 350 serie is een stuk duurder dan een DDJ-S1, dat is duidelijk. Als je dat doet om ook veel met cd's te willen draaien geef ik je groot gelijk. Koop je dat omdat je met Traktor aan de gang wilt gaan, voorspel ik dat je je cds bijna niet meer aan zult raken (ik zou in ieder geval niet kunnen begrijpen waarom wel) en dus met cd spelers zit die je niet gebruikt. Je gebruikt dan namelijk alleen nog maar het midi gedeelte, wat ook veel goedkoper had gekund.

En quasi hetzelfde? Volgens missen de 350 spelers wel het een en ander om een beetje in de buurt te komen van wat je kan met de DDJ-S1.

Eigenlijk is het gewoon appels met peren (met een beetje appelsmaak) vergelijken.
bridges1989    posted on 14-01-2011 14:41
Tuurlijk, ieder zijn mening h? Winking my eye?

Ik heb nergens gezegd dat jij mij moet volgen en ik jou zeker ook niet Winking my eye Ik zie het anders en jij ook, iedereen blijft gelukkig h? :D Dat is nu net het fijne aan fora.

Ik blijf het te duur vinden de controllers... 900 euro had een veel logischere maximumprijs geweest als je vergelijkt met hun instap-hardware set... Zeker ni?t de 1300 euro die het nu moet kosten...

En cd's aanraken... Ik denk dat de overgrote meerderheid nog altijd gewoon met cd'tjes buiten huis gaat draaien. Als je dan kijkt in praktische termen van: je cd-map leren kennen, de feeling van met cd's te draaien, de 'routine' als je wil is een ?norme surplus bij de 350. Als je gewoon wat wilt prullen zet je de HID functie aan. Wil je een setje voorbereiden kan je cd'tjes gebruiken en met uw cd-map naar buiten gaan. Met die controller is je muziek abstracter georganiseerd in playlists e.d. En als je dan naar buiten wil is het ofwel USB (= wat ik persoonlijk onoverzichtelijk vind), ofwel een timecode pakket aankopen (+ extra $$$), of toch cd's branden...
User edit by bridges1989 on 14-01-2011 @ 14:51:38 (100%)
kobuz    posted on 14-01-2011 16:24
Inderdaad, ieder zijn mening en/of werkwijze Happy, laughing. Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat die prijs te hoog is voor wat je ervoor krijgt. Kijk bijvoorbeeld naar de Traktor S4, kan je veel meer mee (heeft ook redelijk de pio feeling qua jogs) en is ook nog eens een stuk goedkoper.
bridges1989    posted on 14-01-2011 17:09
100% true. Alleen gaan ze er volledig mee wegkomen en gaan dit 2 instant hits worden... Er is enorm veel concurrentie op dj gebied, alleen lijkt Pioneer de dans altijd te ontspringen omdat het kan rekenen op een vaste fanbase die redelijk blind koopt.

Is een zegen voor het merk en een vloek voor de markt...?

Blijft wel een feit dat deze controllers p?rfect zijn voor diegene die wat wil beatmatchen. Tegenover de S4 die dan meer voor controllerists is vind ik. De NS7 dan weer voor turntablists bijvoorbeeld. Dus ze vullen er wel een gat mee op denk ik... Alleen die prijs weer h? Unhappy Voor 900 euro had dit d? ideale vervanger geweest voor diegene die Pioneer built quality wil hebben maar geen nood heeft aan cd's en andere prullen. Die gewoon al zijn muziek digitaal heeft staan (de m??sten tegenwoordig...)
Dolivieira    posted on 14-01-2011 19:26
Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben. Kijk maar naar de CDJ serie. Mensen steken zich in de schulden of besteden hun laatste spaar geld aan op, Of moet er flink dingen voor laten. Ik heb besloten om nog verloopig met mijn CDJ1000 te doen. Werken prima in combinatie met Timecode.

Aangezien Rekordbox gratis is merk ik niks dat ik iets mis.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-01-2011 @ 19:28:24 (21%)
bridges1989    posted on 14-01-2011 20:11
1 member likes this  En gelijk heb jij!?

Die 1000's zijn en blijven dijken van spelers die je zo lang kan bijhouden als Technics. Het enige wat je zou kunnen missen is digitale compabiliteit (USB/HID) maar jij lost dat simpelweg op door time-code wat in veel gevallen preciezere control geeft over je tracks. Zo kan je ?n je collectie digitaal raadplegen ?n je cdj's gebruiken als 'controllers'.

Ik sta er een beetje van te kijken wat sommigen liggen uit te steken wanneer Pioneer iets nieuws op de markt brengt. En waarom ook. Dit schiet het concept van het deejayen volledig voorbij. En dat gaat ook in vele hoofdjes rond. Die denken dat ze deejay zijn, maar ze zijn gewoon gearverslaafd en verlekkerd op al die nieuwe technologie. Terwijl een dj-set enkel jouw tool is om je creativiteit in weg te krijgen. En je gaat me ?cht niet zeggen dat door te upgraden van CDJ-1000MKIII naar CDJ-2000 je een betere deejay wordt. Laat staan dat er mensen zijn die werkelijk zeggen: deze upgrade h?b ik nodig. Precies of met die CDJ-2000 spelen ze de pannen van het dak. Terwijl ze even basic wat beatmatchen als ervoor, maar w?l 1000den euros kwijt zijn...

Zoals ik op een ander forum zei, 'uiteindelijk gaat het erom dat je mensen van muziek voorziet. En thuis dat je jezelf amuseert met je hobby. Of je daarom 10.000 euro aan gear moet hebben staan? 10.000 euro aan muziek, d?t misschien wel.'

Maar dit is natuurlijk een heel andere discussie en past absoluut niet in dit topic. Alleen is het w?l een toepasselijke kanttekening bij een topic over een productlancering van een merk dat zijn status achterna komt i.p.v voorafgaat.

Ben eventjes weggeweest uit de dj scene, en sta er werkelijk van te kijken naar wat het ge?volueerd is. Dat verklaart misschien deze opmerking Happy, laughing
User edit by bridges1989 on 14-01-2011 @ 20:13:00 (10%)
Tekhead    posted on 14-01-2011 20:13
deze kost meer dan het dubbele van de denon controllers, maar kunnen ze ook het dubbele ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bridges1989    posted on 14-01-2011 20:18
Ze kunnen het dubbele vragen Winking my eye ($$$)

Een kleine nuance Winking my eye
sonik    posted on 14-01-2011 20:33
Poster: bridges1989

Die denken dat ze deejay zijn, maar ze zijn gewoon gearverslaafd en verlekkerd op al die nieuwe technologie.

Cool Spijker op de kop.

Ontopic:
Ik vind die controllers wel vet en dit zijn normale Pioneer prijzen(+/- 20% te duur) . Dat de S1 duurder is dan de T1 is volgens mij omdat Serato duurder is dan Traktor.

kobuz    posted on 14-01-2011 21:34
Poster: Tekhead
deze kost meer dan het dubbele van de denon controllers, maar kunnen ze ook het dubbele ?

Nope, ze kunnen zelfs een stuk minder volgens mij.
Dolivieira    posted on 14-01-2011 21:48
Poster: sonik
img title='Cool' src='////www.djresource.eu/images/smiles/thumb.gif' border='0' alt='Cool'> Spijker op de kop.

Ontopic:
Ik vind die controllers wel vet en dit zijn normale Pioneer prijzen(+/- 20% te duur) . Dat de S1 duurder is dan de T1 is volgens mij omdat Serato duurder is dan Traktor.

Ik denk net anders om. Serato wel meer geld voor zijn software. Ook is het zo dat je de S1 zo kunnen mappen voor gebruik op Traktor. Anders om kan je T1 niet gebruiken voor Searto Itch/
djcanta    posted on 09-02-2011 17:45
Gebruikersimpressie van Rob, eigenaar van de Lunenburg!

http://www.youtube.com/watch?v=jEU7z3Fu31o

Aanstaande vrijdag zal hij er mee draaien bij hem in de discotheek!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 02-06-2011 21:35
Een maat van me heeft zo`n DDJ-T1 gehaald. Mijn macbookpro mee genomen met Traktor 2 en moet zeggen dat die wel lekker werkt hoor.
JuniorDDP    posted on 03-06-2011 13:12
Poster: bridges1989
En gelijk heb jij!?

Die 1000's zijn en blijven dijken van spelers die je zo lang kan bijhouden als Technics. Het enige wat je zou kunnen missen is digitale compabiliteit (USB/HID) maar jij lost dat simpelweg op door time-code wat in veel gevallen preciezere control geeft over je tracks. Zo kan je ?n je collectie digitaal raadplegen ?n je cdj's gebruiken als 'controllers'.

Ik sta er een beetje van te kijken wat sommigen liggen uit te steken wanneer Pioneer iets nieuws op de markt brengt. En waarom ook. Dit schiet het concept van het deejayen volledig voorbij. En dat gaat ook in vele hoofdjes rond. Die denken dat ze deejay zijn, maar ze zijn gewoon gearverslaafd en verlekkerd op al die nieuwe technologie. Terwijl een dj-set enkel jouw tool is om je creativiteit in weg te krijgen. En je gaat me ?cht niet zeggen dat door te upgraden van CDJ-1000MKIII naar CDJ-2000 je een betere deejay wordt. Laat staan dat er mensen zijn die werkelijk zeggen: deze upgrade h?b ik nodig. Precies of met die CDJ-2000 spelen ze de pannen van het dak. Terwijl ze even basic wat beatmatchen als ervoor, maar w?l 1000den euros kwijt zijn...

Zoals ik op een ander forum zei, 'uiteindelijk gaat het erom dat je mensen van muziek voorziet. En thuis dat je jezelf amuseert met je hobby. Of je daarom 10.000 euro aan gear moet hebben staan? 10.000 euro aan muziek, d?t misschien wel.'

Maar dit is natuurlijk een heel andere discussie en past absoluut niet in dit topic. Alleen is het w?l een toepasselijke kanttekening bij een topic over een productlancering van een merk dat zijn status achterna komt i.p.v voorafgaat.

Ben eventjes weggeweest uit de dj scene, en sta er werkelijk van te kijken naar wat het ge?volueerd is. Dat verklaart misschien deze opmerking Happy, laughing

Ik denk wel dat je mee moet gaan met de technologie! Het maakt dingen makkelijker wanneer je moet gaan draaien, vroeger kende ik al mijn cd's van buiten en wist ik waar een nummer stond, vraagt er iemand mij een nummer en ik weet het niet meer, moet ik beginnen zoeken! Digitaal draaien geeft jou de mogelijkheid een nummer makkelijk op te zoeken (ik zelf draai met serato)!

Daarnaast het voorbereiden van je nummers, cue points zetten, loops, ..., dingen die je niet op het moment zelf moet doen waardoor je makkelijker kan switchen en kan draaien wat het publiek wilt. Door die voorbereiding ben je ook bezig met je muziek en weet je waar er een wow effect is en waar je wat kunt spelen met de beats --> zo heb je een eigen stijl door het mixen van nummers en kan je soms live remixen maken van 3 nummers!

Ik draai ook nog graag met platen of cd's, je weet wel oldskool, maar ik ben wel meegegaan met de technologie en deze DDJ-S1 (die ik al staan heb) geeft mij de mogelijkheid om sneller te kunnen switchen op momenten dat het moet, alles gaat veel sneller waardoor je echt met je publiek kan bezig houden! Ik ben volledig pro, voor mij is het een goede aankoop geweest (Plus het is ook veel lichter om te dragen als ik ergens moet gaan draaien :p, je moet ook aan je rug denken hoor)

Ik vind de DDJ-S1 een super ding, ik gebruik de cue points en loops altijd en 2 effecten op 1 liedje steken vind ik pluspunt, daarnaast vind ik de needle search SUPER!
DiVario    posted on 03-06-2011 13:15
Vind het spijtig dat er geen gebalanceerde aansluitingen enzo zitten op de ddj's
Practise makes perfect!
JuniorDDP    posted on 03-06-2011 15:04
De DDJ-S1 heeft XLR gebalanceerde uitgangen!
Estacy    posted on 03-06-2011 15:11
Poster: DiVario
Vind het spijtig dat er geen gebalanceerde aansluitingen enzo zitten op de ddj's

der zitten Jack uitgangen op, die zijn gebalanceerd. ik vindt het vooral jammer dat er geen booth output op zit
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.092 days.
 Post CommentThat would be 169.7 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 25 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 57.113
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.065