Poster: Ziax
dat is nu toch ook niet bepaald handig? Wil je even kijken wat er verder op je cd staat (op een lijstje gaat toch sneller dan je tags te bekijken met je cd speler door je nummers te overlopen?). Dan zou je hem er moeten uithalen? Nein mann :p
Poster: Ziax
Ik hou gewoon niet van het idee van 1 nummer per cd. Dan zit m'n cd map barstensvol en heb ik niet veel nummers bij + ik verlies meer tijd bij het wisselen van cd's. Want de meest recente nummers staan bij mij nu eenmaal samen op cd waardoor ik minder moet wisselen, meer tijd voor entertainement voor het publiek en leukere mixen (niet dat ik aan je kunsten twijfel hoor ^^).
Poster: DJ_OB
@Tekhead
Heb dit vroeger ook gedaan maar dan met cd's bij de plaatselijke freerecordshop maar daar vond ik steeds minder de nummers die ik wilde hebben. Of ze kamen een half jaar laten voorbij. Daarom de overstap gemaakt naar het zoeken op dance-tunes met als nadeel wel dat je het zelf allemaal moet branden ja.
Poster: Dolivieira
Vinyl ligt tegenwoordig ook zwaar achter. En het tegenwoordig nog de vraag of het op vinyl geperst wordt.
Vinyl ligt tegenwoordig ook zwaar achter. En het tegenwoordig nog de vraag of het op vinyl geperst wordt.
Poster: Estacy
kijk voor de grap eens bij de vinyl sectie van Juno, dan zal je zien dat het alles behalve achter ligt. sterker nog, met vinyl heb ik mn tracks lang voordat ze downloadbaar zijn
Poster: Xtremer
Waarom is Nero Cover Designer gedoe? Het is een vrij eenvoudig programma die leuke functies biedt.
Als je 1x een mooie template hebt gemaakt met opmaak en volgorde kun je die voor al je CD's gebruiken.
Ik werk al een tijdje met USB/HDD, dus ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
1. Brand je CD met Nero en vul de velden in zoals je gewend bent.
2. Als het brandproces is gestart krijg je de optie om een cover of tracklist te maken in Cover Designer. Kies deze optie.
3. Zet als eerste je titel neer boven de tracklist.
4. Als het goed is moet je tracklist er al staan, zo niet staat er in het menu een mogelijkheid om de tracklist te plaatsen. Nero genereerd automatisch een design hiervoor.
5. Klik rechts op de tracklist en pas eventueel de volgorde en het aantal velden aan. Qua opmaak ben je ook vrij.
6. Zodra je alles klaar hebt van je tracklist sla je deze op. Het is belangrijk om hem op te slaan voor een volgende keer.
7. Print de tracklist.
Bij een volgend brandproces herhaal je stap 1 en 2.
Als er al iets in het document staat doe dan CTRL + A en daarna Delete.
Open je eerder gemaakte design, doe dan CTRL + A en daarna kopi?ren.
Als laatste plak je deze gegevens in je nieuwe document waar je in Nero voor gekozen hebt.
Nu staat de juiste trackvolgorde van je nieuwe CD inclusief opmaak in Cover designer.
Het enige wat je handmatig aan moet passen is de titel van je CD + datum.
Voorbeeld:
(klik voor grote weergave)
Met de nero 8 en?9?kon je het gelijk naar de cover design importeren als je klaar was met branden. Mits al je Tag ID 3 goed stonden. In Nero 10 kan ik die Functie niet meer vinden.