papieren tracklist voor in de cd-map (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bresser28    posted on 09-01-2011 13:22
hoe maken jullie een papieren tracklist voor in de cd-map. is dat gewoon alles overtypen in word en dan maar een beetje proberen of het in de cd-map past? moet toch makkelijker kunnen...? en dat nero cover designer is me te veel gedoe. ik wil gewoon simpel op een papiertje en dan print ik het wel op wat dikker papier..

What do you think about papieren tracklist voor in de cd-map ??

Vote :   2 members like this  

Dolivieira    posted on 09-01-2011 13:38
Met de nero 8 en?9?kon je het gelijk naar de cover design importeren als je klaar was met branden. Mits al je Tag ID 3 goed stonden. In Nero 10 kan ik die Functie niet meer vinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Oliviero    posted on 09-01-2011 13:39
ik maak een screenshot (met het knopje print screen sys rq) van het document waar alle tracks in staan of gewoon een screenshot terwijl het wordt gebrand.?
als je dat hebt gedaan doe je control-v in paint. selecteer dan de tracklist. kopieer dan het geselecteerde stuk uit paint. en plak het dan in word en print het uit.

succes !
www.soundcloud.com/oliverheldens
Arondjuser    posted on 09-01-2011 13:50
Ik brand met Itunes. Ik maak voor elke cd een afspeelmap. Ik noem de map naar de titel hoe ik de cd wil laten heten. Ik zorg dat alle titels van de tracks er goed uitzien en dan ga ik naar |Bestand| -> |Afdrukken| en dan cd inlegvel selecteren en dan lange afspeellijst. Je hebt geen tijden van de nummers erbij maar ik heb dat niet nodig.
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Dolivieira    posted on 09-01-2011 13:54
Nee dat is niet echt nodig. Als je ze in de CD speler doet zie dat van zelf.
KevinGabriels    posted on 09-01-2011 20:21
Publisher 11x10 cm daar alle namen in
Afdrukken en klaar
DJ_OB    posted on 09-01-2011 20:45
Ik had voor mac een programma (wel betaald) Disc Cover. Hierin kon je een standaard layout maken voor je cd's. Een Vervolgens onthoud het programma deze opmaak en importeer je gewoon de afspeellijst uit itunes.

Aangezien ik met itunes brand was dit een erg handige manier.

Tegenwoordig heb ik echter een printer die op cds kan printen en print ik netjes de nummers op de cd zelf.
Ziax    posted on 09-01-2011 20:45
Itunes vind ik ook de makkelijkste oplossing, zelf makkelijker dan Nero.

Je kan ook gewoon inlegvel in zwart wit selecteren.. Dan print hij gewoon de grootte van een cd hoes uit. Hoef je maar te knippen en in je cd map te schuiven.
I Like

@Dj ob: dat is nu toch ook niet bepaald handig? Wil je even kijken wat er verder op je cd staat (op een lijstje gaat toch sneller dan je tags te bekijken met je cd speler door je nummers te overlopen?). Dan zou je hem er moeten uithalen? Nein mann :p
User edit by Ziax on 09-01-2011 @ 20:48:49 (100%)
DJ_OB    posted on 09-01-2011 20:51
Poster: Ziax
dat is nu toch ook niet bepaald handig? Wil je even kijken wat er verder op je cd staat (op een lijstje gaat toch sneller dan je tags te bekijken met je cd speler door je nummers te overlopen?). Dan zou je hem er moeten uithalen? Nein mann :p

Dat probleem valt wel mee. Ik brand namelijk maar 1 nummer per cd Winking my eye Oke, soms ook wat remixen maar dan kom ik meestal niet verder dan 2 a 3 nummers.

Het is een hoop werk maar het ziet er heel netjes uit en ik kan per cd, en dus meestal per nummer nu 3 hot cues instellen wat ideaal is tijdens het draaien.

Op het moment dat je wel 12 nummers op 1 cd gooit is het niet handig inderdaad.

En mocht ik een keer bijv een verzamel cd?met commerciele muziek die ik niet dagelijks draai wil hebben maak ook ik weer een losse tracklist.
User edit by DJ_OB on 09-01-2011 @ 20:53:15 (22%)
Danielvb    posted on 09-01-2011 22:20
Ik maak via word een tabel, en zorg dat de voorkeurs breedte 6cm is (2x6cm = 12cm)
Ik heb namelijk 1 kolom voor artist en de andere voor de titel.

Verder exporteer ik de gegevens uit mp3tag en door mixedinkeys heb ik ook de bpm en key erbij.
En dan is het wel knippen en plakken in de tabel.
Ziax    posted on 09-01-2011 22:22
Zo zie je maar dat iedereen het liefst op z'n eigen manier werkt Winking my eye. No offence dus he, zo bedoelde ik het niet moest je het zo zien.

Ik hou gewoon niet van het idee van 1 nummer per cd. Dan zit m'n cd map barstensvol en heb ik niet veel nummers bij + ik verlies meer tijd bij het wisselen van cd's. Want de meest recente nummers staan bij mij nu eenmaal samen op cd waardoor ik minder moet wisselen, meer tijd voor entertainement voor het publiek en leukere mixen (niet dat ik aan je kunsten twijfel hoor ^^).

Nu goed, ontopic dan maar
Limb-Girdle    posted on 09-01-2011 22:27
Where the music meets the deejay!
Tekhead    posted on 09-01-2011 22:54
wat een gedoe toch allemaal. Ik ga m'n vinyl beluisteren in de shop en gelijktijdig tel ik de bpm, als ik die plaat koop schrijf ik gelijk de bpm op de hoes, thuis nog ff in de juiste bak en klaar. Wie is nu het snelst klaar (en nee, ik gebruik geen bpm teller, alleen m'n koppie)
En de cd's die ik bij heb ken ik zo goed als uit m'n hoofd, en degene die ik niet ken daar haal ik de inleg uit doosje en steek het in de map, zo heb ik meer tijd om naar trax te luisteren en? naar een goede cue te zoeken, veeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJ_OB    posted on 09-01-2011 23:26
Poster: Ziax
Ik hou gewoon niet van het idee van 1 nummer per cd. Dan zit m'n cd map barstensvol en heb ik niet veel nummers bij + ik verlies meer tijd bij het wisselen van cd's. Want de meest recente nummers staan bij mij nu eenmaal samen op cd waardoor ik minder moet wisselen, meer tijd voor entertainement voor het publiek en leukere mixen (niet dat ik aan je kunsten twijfel hoor ^^).

Om hier nog even op te reageren, de keuze is voor mij hier uiteindelijk op gevallen omdat ik dan per nummer 3 hotcues heb en op die manier een stuk sneller kan mixen. En inderdaad je moet je cd wisselen, maar ik heb het idee dat dat sneller gaat dan de hotcues bij elk nummer weer opnieuw assignen.?

Maargoed dat is dus weer een voorbeeld van dat iedereen het op zijn eigen manier doet Happy, laughing

@Tekhead
Heb dit vroeger ook gedaan maar dan met cd's bij de plaatselijke freerecordshop maar daar vond ik steeds minder de nummers die ik wilde hebben. Of ze kamen een half jaar laten voorbij. Daarom de overstap gemaakt naar het zoeken op dance-tunes met als nadeel wel dat je het zelf allemaal moet branden ja.
RAS    posted on 09-01-2011 23:42
stap 1: Ik zet het lijstje van nummers dat ik gebrand heb in winamp.
stap 2: Dan druk ik op [CTRL] + [ALT] + G. (zorg dat winamp de focus heeft in je windows). En dan zet winamp de tracklist in je favoriete browser.
stap 3: Dat kopi?er en plak ik in word.
stap 4: Vervolgens natuurlijk printen.
Dolivieira    posted on 09-01-2011 23:52
Poster: DJ_OB

@Tekhead
Heb dit vroeger ook gedaan maar dan met cd's bij de plaatselijke freerecordshop maar daar vond ik steeds minder de nummers die ik wilde hebben. Of ze kamen een half jaar laten voorbij. Daarom de overstap gemaakt naar het zoeken op dance-tunes met als nadeel wel dat je het zelf allemaal moet branden ja.

Vinyl ligt tegenwoordig ook zwaar achter. En het tegenwoordig nog de vraag of het op vinyl geperst wordt.
User edit by Dolivieira on 09-01-2011 @ 23:54:06 (100%)
Xtremer    posted on 10-01-2011 08:52
1 member likes this  Waarom is Nero Cover Designer gedoe? Het is een vrij eenvoudig programma die leuke functies biedt.
Als je 1x een mooie template hebt gemaakt met opmaak en volgorde kun je die voor al je CD's gebruiken.
Ik werk al een tijdje met USB/HDD, dus ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

1. Brand je CD met Nero en vul de velden in zoals je gewend bent.
2. Als het brandproces is gestart krijg je de optie om een cover of tracklist te maken in Cover Designer. Kies deze optie.
3. Zet als eerste je titel neer boven de tracklist.
4. Als het goed is moet je tracklist er al staan, zo niet staat er in het menu een mogelijkheid om de tracklist te plaatsen. Nero genereerd automatisch een design hiervoor.
5. Klik rechts op de tracklist en pas eventueel de volgorde en het aantal velden aan. Qua opmaak ben je ook vrij.
6. Zodra je alles klaar hebt van je tracklist sla je deze op. Het is belangrijk om hem op te slaan voor een volgende keer.
7. Print de tracklist.

Bij een volgend brandproces herhaal je stap 1 en 2.
Als er al iets in het document staat doe dan CTRL + A en daarna Delete.
Open je eerder gemaakte design, doe dan CTRL + A en daarna kopi?ren.
Als laatste plak je deze gegevens in je nieuwe document waar je in Nero voor gekozen hebt.
Nu staat de juiste trackvolgorde van je nieuwe CD inclusief opmaak in Cover designer.
Het enige wat je handmatig aan moet passen is de titel van je CD + datum.

Voorbeeld:

(klik voor grote weergave)
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 10-01-2011 @ 08:53:04 (2%)
Tekhead    posted on 10-01-2011 14:59
Poster: Dolivieira
Vinyl ligt tegenwoordig ook zwaar achter. En het tegenwoordig nog de vraag of het op vinyl geperst wordt.

Er is nog veel op vinyl te krijgen hoor Dennis, en anders koop ik wel een cd, maar meestal zijn dat toch niet hetgeen ik wil.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
timjesse123    posted on 10-01-2011 20:21
alstublieft

Dit is alleen voor house, iedere genre heeft bij mij een andere kleur.
robinhh    posted on 10-01-2011 21:29
euhm bij mij is het simpel ik ga op word ik pak een voorblaadje van een originele CD dan scan ik dat met men computer dan ga je over het kader met tekstvak typ je nummers onder elkaar dan heb ik ook nog mijn logo'tje vanonder staans is gemaklijk te maken
Estacy    posted on 10-01-2011 21:32

kijk voor de grap eens bij de vinyl sectie van Juno, dan zal je zien dat het alles behalve achter ligt. sterker nog, met vinyl heb ik mn tracks lang voordat ze downloadbaar zijn
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoV    posted on 11-01-2011 16:39
Poster: Xtremer
Voorbeeld:

Nice!

Ziet er overzichtelijk uit!

Misschien moet ik daar maar eens een voorbeeld aan nemen, gezien mijn cd-map een puinzooi is :P
Mixt-Ape    posted on 11-01-2011 16:41
Poster: Estacy
kijk voor de grap eens bij de vinyl sectie van Juno, dan zal je zien dat het alles behalve achter ligt. sterker nog, met vinyl heb ik mn tracks lang voordat ze downloadbaar zijn

Same! ?<3 <3 <3

Mijn CDs brand ik allemaal in .wav met 1 tune of soms een release per CD, veel makkelijker. Dan een beetje krabbelen met een zwarte stift and Thunderbirds are go!

En geen systeem in mijn map, ik steek op een gig nooit CDs terug erin en dan steek ik ze erna weer in (geen bepaalde volgorde ofzo). Toch heb ik geen probleem om iets te vinden Happy, laughing
User edit by Mixt-Ape on 11-01-2011 @ 16:44:20 (100%)
LilQuint    posted on 11-01-2011 17:31
Poster: Xtremer
Waarom is Nero Cover Designer gedoe? Het is een vrij eenvoudig programma die leuke functies biedt.
Als je 1x een mooie template hebt gemaakt met opmaak en volgorde kun je die voor al je CD's gebruiken.
Ik werk al een tijdje met USB/HDD, dus ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

1. Brand je CD met Nero en vul de velden in zoals je gewend bent.
2. Als het brandproces is gestart krijg je de optie om een cover of tracklist te maken in Cover Designer. Kies deze optie.
3. Zet als eerste je titel neer boven de tracklist.
4. Als het goed is moet je tracklist er al staan, zo niet staat er in het menu een mogelijkheid om de tracklist te plaatsen. Nero genereerd automatisch een design hiervoor.
5. Klik rechts op de tracklist en pas eventueel de volgorde en het aantal velden aan. Qua opmaak ben je ook vrij.
6. Zodra je alles klaar hebt van je tracklist sla je deze op. Het is belangrijk om hem op te slaan voor een volgende keer.
7. Print de tracklist.

Bij een volgend brandproces herhaal je stap 1 en 2.
Als er al iets in het document staat doe dan CTRL + A en daarna Delete.
Open je eerder gemaakte design, doe dan CTRL + A en daarna kopi?ren.
Als laatste plak je deze gegevens in je nieuwe document waar je in Nero voor gekozen hebt.
Nu staat de juiste trackvolgorde van je nieuwe CD inclusief opmaak in Cover designer.
Het enige wat je handmatig aan moet passen is de titel van je CD + datum.

Voorbeeld:

En als je dan uit print,
Is het dan meteen op goede grote het papiertje?
(voor als je het uitknipt)
Bvanleeuwen    posted on 11-01-2011 17:52
Toen ik nog CD's moest branden (haha wat klinkt dat vet, VROEGERRRR toen ze nog CD's hadden...) maakte ik gewoon een screenshot van het brandprogramma. Dan is het uiteraard wel handig als alle informatie zoals lengte, bpm en key in de tracknaam staan. Daarna gewoon handmatig met een PEN de cd een naam geven en klaar is Cees!
Basrose    posted on 11-01-2011 17:55
Met de nero 8 en?9?kon je het gelijk naar de cover design importeren als je klaar was met branden. Mits al je Tag ID 3 goed stonden. In Nero 10 kan ik die Functie niet meer vinden.

Zo deed ik het ook. In nero cover designer had ik een template gemaakt dat alles gelijk goed staat. lettertype grote enz.

Daarna ff printen en plastificeren. Waarom? omdat er al meerdere keren drank of vocht over mn map gegaan is. Zo hoef je niet alles opnieuw te doen. ff afvegen en gaan Happy, laughing

162 Users online: 15 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 35.301
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.771.816