Poster: iGrasmat
Poster: Bambilaner
en dat je toch wat basic skills hebt.
Wat valt daar onder? Ik kan redelijk beatmatchen, niet zo heel goed pitchen, ik weet goed de punten waar je volume en bass enzo moet laten inkomen, trucjes ben ik nog slecht in, platenkennis is ook bijna niks.
Redelijk beatmatchen maar niet goed pitchen... apart
Anyway het zal vast al in de voorgaande 3 pagina's vermeld zijn maar DJ'ing is veel meer dan beatmatchen!
Platenkeuze is belangrijk.. en als je die platen nog een beetje leuk aan elkaar krijgt is dat alleen maar een pre...
Als je voor je eerste gig al zoveel moet voorbereiden dan raad ik je ten zeerste af trucjes etc. te gebruiken.
Ik zelf bereid mn set nooit voor, ik zorg ervoor dat ik de laatste nieuwe muziek bij heb (als allrounder betekend dat voor mij dus van alle genres!) en de rest
van mn collectie.
En ik kijk naar het publiek wat het goed doet en speel daar op in, voor hetzelfde geld bereid je het voor en slaat het totaal niet aan of draai je net na een andere DJ die net die platen heeft gekaapt (sta je daar met je voorbereid setje).
Moet wel zeggen dat ik nooit thuis op mn slaapkamer heb gedraaid (had al een residentie voordat ik wist wat een mengpaneel kon, bij wijze van spreken).
Thuis oefenen is goed maar ik raad niet aan een hele set te oefenen (pak dan gewoon een setje van 2 a 3 tracks die je wil proberen!)