Beatmatch?? (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 08-01-2011 12:48
Kan ik mijn sound late gaan door mijn pc scherm en door mn headset beatmatchen??

hoe moet ik dat dan instellen?

What do you think about Beatmatch?? ??

Vote :   2 members like this  

Tekhead    posted on 09-01-2011 02:36
Ach, dat stadium ben ik al lang voorbij, ik ben een mens en geen robot en mensen maken nu eenmaal fouten. Je vloekt op dat moment even, maar meer niet, direct terug concentratie op je draaikunsten.
Als je zo af en toe een foutje maakt, maar je hebt de goede platen meegebracht, het publiek aan't dansen gekregen, dan vergeet het volk die foutjes, als ze ze uberhaupt al gehoord hebben, en zal men goede commentaar geven op je draaiavond. In de praktijk leer je het pas.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TH3llC    posted on 09-01-2011 02:39
Poster: Tekhead
Ach, dat stadium ben ik al lang voorbij, ik ben een mens en geen robot en mensen maken nu eenmaal fouten. Je vloekt op dat moment even, maar meer niet, direct terug concentratie op je draaikunsten.
Als je zo af en toe een foutje maakt, maar je hebt de goede platen meegebracht, het publiek aan't dansen gekregen, dan vergeet het volk die foutjes, als ze ze uberhaupt al gehoord hebben, en zal men goede commentaar geven op je draaiavond. In de praktijk leer je het pas.

idd! en het publiek gaat je niet lelijk bekijken omdat er eens een plaatje scheef werd ingemixt.
zoals ik al zei: zolang de muziek niet stopt moet je niet klagen^^
Dolivieira    posted on 09-01-2011 02:41
Idd fouten maken is normaal. Denk jij dat de bekenste DJs ook geen foute maken. Nou nee hoor. Maar leer ze wel te maskeren. Dus daar bedoel ik mee Corrigeren zonder dat de mensen het door hebben. En zorg er voor dat de muziek altijd door loopt. Al zet je per ongeluk een CDspeler stil. gelijk een andere er in knallen. Wat ook kan gebueren. Zodat de mensen niet gaan klagen. Dus zorg altijd dat er in een mum van tijd een andere plaat klaar staat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-01-2011 @ 02:42:54 (20%)
iGrasmat    posted on 09-01-2011 02:42
Ja ok?, jullie hebben ook wel gelijk.
Maarja, ik denk dat als ik m'n eerste gig heb dat ik zeker een paar dagen m'n set ga oefenen.
On the fly ben ik helemaal waardeloos.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Dolivieira    posted on 09-01-2011 02:44
Is niet verkeerd gedacht. On the fly dingen doen dat leer je op een gegeven moment van zelf. Zorg altijd dat je thuis kan rommelen.
TH3llC    posted on 09-01-2011 02:47
Poster: iGrasmat
Ja ok?, jullie hebben ook wel gelijk.
Maarja, ik denk dat als ik m'n eerste gig heb dat ik zeker een paar dagen m'n set ga oefenen.
On the fly ben ik helemaal waardeloos.

zorg gewoon dat je playlist inorde is en dan oefen je die.
je kan altijd een maand inoefenen en dan per nummer opschrijven wanneer en hoe je de overgang maaktCool
neene gewoon op gevoel mixen dan komt het wel doen
iGrasmat    posted on 09-01-2011 02:47
Ok?. Dus dat is niet gek? Doen jullie dat ook wel eens? Want ik heb heel snel de neiging om mezelf af te keuren, bijvoorbeeld 'ik ben geen goede DJ want ik had die set helemaal geoefend' of 'ik kan keen goede muziek producen want ik heb die sample gebruikt en niet zelf gemaakt'.
TH3llC    posted on 09-01-2011 02:52
ja maar je moet ook niet TE veel willen voorbereiden..
als ik een mix opneem is het soms met wat voorbereiding vooral op 10 min mixen. en dan maak ik ook nog fouten hoor.. iedereen doet het, de perfecte dj bestaat niet!
Tekhead    posted on 09-01-2011 02:56
Geloof in jezelf, reken op jezelf, maar leg jezelf geen overdreven druk op en dan loopt het wel los?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TH3llC    posted on 09-01-2011 02:58
idd ga er gewoon voor!
stel dat je een grote fout maakt , so what!
volgende keer beter, denk je dat het publiek je dan weken aan een stuk blijf afbreken?Cool
misschien kan je eens op een familiefeest of iets dergelijk draaien
User edit by TH3llC on 09-01-2011 @ 02:58:43 (45%)
iGrasmat    posted on 09-01-2011 03:00
Denk niet dat ze mijn 'herrie' willen horen.?Cool
Bambilaner    posted on 09-01-2011 12:34
De eerste keer dat ik een gig had, die ietwat de moeite was naar mijn toenmalige normen (+/- 600 man), had ik een playlist gemaakt, waar ik uren over had nagedacht, helemaal 'in key', en de opbouw was helemaal uitgedacht. Ik heb toen niet de volledige set geoefend, maar had toch enkele 'moeilijkere' overgangen thuis al eens geprobeerd. Ik was doodzenuwachtig. De set ging redelijk goed, maar niet fantastisch dacht ik.
Na mij draaide Davidov, een niet onbekende dj hier in de regio (zeker in die tijd), en ik kreeg enkele leuke complimentjes van hem. Nadien ook zeiden veel mensen die ik nauwelijks ken dat het heel goed was.
Zoiets is fijn om te horen. Ik ben nadien nooit meer nerveus geweest om ergens te draaien. (ofja, 1 keer maar dat was een heel andere situatie...)

Doe gewoon je ding, en je merkt wel of het in de smaak valt of niet. Probeer wat uit. Zorg natuurlijk dat je wat leuke platen meehebt, en dat je toch wat basic skills hebt.
Op je eerste gigs leer je volgens mij veel meer bij dan in die maanden/jaren oefenen op je slaapkamer.
Al is het natuurlijk niet de bedoeling dat jij leert beatmatchen terwijl er 1000 mensen staan te luisteren
www.facebook.com/vinniebegooddj
iGrasmat    posted on 09-01-2011 12:56
Poster: Bambilaner
en dat je toch wat basic skills hebt.

Wat valt daar onder? Ik kan redelijk beatmatchen, niet zo heel goed pitchen, ik weet goed de punten waar je volume en bass enzo moet laten inkomen, trucjes ben ik nog slecht in, platenkennis is ook bijna niks.
nils7    posted on 09-01-2011 13:13
Poster: iGrasmat
Poster: Bambilaner

en dat je toch wat basic skills hebt.

Wat valt daar onder? Ik kan redelijk beatmatchen, niet zo heel goed pitchen, ik weet goed de punten waar je volume en bass enzo moet laten inkomen, trucjes ben ik nog slecht in, platenkennis is ook bijna niks.

Redelijk beatmatchen maar niet goed pitchen... apart

Anyway het zal vast al in de voorgaande 3 pagina's vermeld zijn maar DJ'ing is veel meer dan beatmatchen!
Platenkeuze is belangrijk.. en als je die platen nog een beetje leuk aan elkaar krijgt is dat alleen maar een pre...

Als je voor je eerste gig al zoveel moet voorbereiden dan raad ik je ten zeerste af trucjes etc. te gebruiken.
Ik zelf bereid mn set nooit voor, ik zorg ervoor dat ik de laatste nieuwe muziek bij heb (als allrounder betekend dat voor mij dus van alle genres!) en de rest
van mn collectie.
En ik kijk naar het publiek wat het goed doet en speel daar op in, voor hetzelfde geld bereid je het voor en slaat het totaal niet aan of draai je net na een andere DJ die net die platen heeft gekaapt (sta je daar met je voorbereid setje).

Moet wel zeggen dat ik nooit thuis op mn slaapkamer heb gedraaid (had al een residentie voordat ik wist wat een mengpaneel kon, bij wijze van spreken).
Thuis oefenen is goed maar ik raad niet aan een hele set te oefenen (pak dan gewoon een setje van 2 a 3 tracks die je wil proberen!)
User edit by nils7 on 09-01-2011 @ 13:13:56 (3%)
M-Tine    posted on 09-01-2011 13:29
Platenkennis is belangrijkste voor een DJ... ken jij je platen niet, dan weet je dus ook niet waar je goed kan doormixen.

Daarnaast is er nog iets heel belangrijk en dat staat hier gewoon nog niet vermeld (en dat vindt ik vreemd... maar dat is Mensenkennis! Als DJ draai je nooit voor jezelf, maar om het publiek te vermaken. Draai dus ook wat het publiek leuk vindt en dat zie je snel genoeg! Let er wel op dat mensen op een heel andere manier losgaan bij apres ski als bij house of hardstyle of weet ik het wat. Wat ook werkt als er bijvoorbeeld 2 verschillende ruimtes zijn om gewoon te kijken naar het aantal mensen. Bij mij in de discotheek hebben we een club gedeelte en een cafe gedeelte. In het cafe staat de muziek die in de club gedraaid wordt op de achtergrond aan. Als DJ merk je snel genoeg dan of er meer mensen in het Cafe zitten of dat er meer op de dansvloer staan!
You can find all your answers, in Music!
Oliviero    posted on 09-01-2011 13:32
Poster: Dolivieira
Is niet verkeerd gedacht. On the fly dingen doen dat leer je op een gegeven moment van zelf. Zorg altijd dat je thuis kan rommelen.

wat houdt on the fly precies in? dat je niks hebt voorbereid ofzo??
je kan altijd voor de zekerheid een rekenmachine meenemen als het beatmatchen echt niet wil lukken :P
www.soundcloud.com/oliverheldens
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 13:45
Ik ben persoonlijk beter on the fly dan als ik een set voorbereid. Als ik thuis zo wat oefen en ik denk van 'hmm, nice overgang' dan komt dat nooit in me op om dat op te schrijven of om te onthouden. Dj'en is een beetje fingerspitzengef?hl naar mijn mening en dat mag je niet forceren. Ik luister hele dagen naar muziek en ik ken mijn tracks praktisch van buiten en dat helpt echt wel. Wel even zeggen, ik kan nauwelijks beatmatchen, ik heb een controller, dus ik heb op de moment zelf meer tijd om na te denken over mijn tracks.
Let the magic begin
Oliviero    posted on 09-01-2011 13:49
een set voorbereiden is ook niet altijd handig. als je stijl dan niet aanslaat moet je snel kunnen switchen naar een andere stijl en ik neem aan dat als je een setje voorbereid dat dat dan 1 stijl is.
toch is het wel handig om op te schrijven bij welke combinatie van tracks de overgang goed is, maar om nou een hele set voor te bereiden...
www.soundcloud.com/oliverheldens
Dolivieira    posted on 09-01-2011 13:50
Ja, Daar kan je het een beetje mee vergelijken. Dat je iets speciaals doet wat zomaar in je eigen opkomt. Ik doe 80 tot 90% on the fly. Doe ook alles op gehoor. Beatmeters zijn fijn om snel in de buurt te komen maar het finetunen van me Pitch doe ik op het gehoor. Vroeger moest je alles op gehoor doen. En beatmeters zijn niet altijd accuraat. Ook doe ik mijn accapella`s on the fly. en mijn loops ook. Alleen als iets heel tof klink en ik wil het meerdere keren doen, dan sla ik het in Traktor op. ?
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 13:55
Er zijn wel een paar vaste overgangen die ik vaak gebruik en altijd aanslaan en voor de rest moet ik inderdaad akkoord gaan met de beatmeters. Ik hoor zelf soms ook dat de beat er een heel klein beetje naast zit, maar ik kan zelf niet beatmatchen en ik heb daar ook de ambitie en doorzetting niet voor. Alle respect voor de mensen die het wel kunnen. Loopen vind ik trouwens geweldig, als de intro van de ene track en de outro van de andere niet goed uitkomen gewoon 4 beats loopen tot de melodie van de volgende track komt en dan laten uitfaden.
Let the magic begin
MaximDJ    posted on 09-01-2011 14:27
Een set voorbereiden is natuurlijk niet verkeerd, maar je moet er wel rekening mee houden dat het mogelijk is dat het publiek anders reageert op een stijl muziek dan je hoopt. Bijvoobeeld ze houden toch meer van Hardstyle i.p.v. House om een voorbeeldje te geven. Daarom is het misschien wat beter om nog goed te gaan oefenen en zoveel mogelijk on the fly proberen te doen. Je kan wel een paar overgangen oefenen, maar een hele set helemaal strak instuderen zou ik mee uitkijken. Het is geen doodzonde als je een keer een overgang verkloot, als het maar feest is Winking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
MrCuddles    posted on 09-01-2011 15:40
Wat ik zelf uitermte handig vind (maar tevens mij ervan weerhoudt om echt te leren finetunen) is dat je ook een beetje wiskunde kan gebruiken. Zo is +0,8% van 125bpm 1 bpm verschil, en bij 128 bpm is het 1,008 bpm verschil ofzo. Wanneer je dus een beatcounter hebt die rond de 126 schommelt en je andere plaat is 128 bpm, dan is het dus eigenlijk logisch dat 2 bpm = 2 x 0,8% = +1,6% doet pitchen. let wel: dit gaat voor house op, wat slechts sporadisch buiten het gebied van 125-130 bpm komt
Dolivieira    posted on 09-01-2011 16:36
Poster: MaximDJ
Een set voorbereiden is natuurlijk niet verkeerd, maar je moet er wel rekening mee houden dat het mogelijk is dat het publiek anders reageert op een stijl muziek dan je hoopt. Bijvoobeeld ze houden toch meer van Hardstyle i.p.v. House om een voorbeeldje te geven. Daarom is het misschien wat beter om nog goed te gaan oefenen en zoveel mogelijk on the fly proberen te doen. Je kan wel een paar overgangen oefenen, maar een hele set helemaal strak instuderen zou ik mee uitkijken. Het is geen doodzonde als je een keer een overgang verkloot, als het maar feest is Winking my eye

`

idd en zelf in een bepaalde style heb je substromen.

Poster: MrCuddles
Wat ik zelf uitermte handig vind (maar tevens mij ervan weerhoudt om echt te leren finetunen) is dat je ook een beetje wiskunde kan gebruiken. Zo is +0,8% van 125bpm 1 bpm verschil, en bij 128 bpm is het 1,008 bpm verschil ofzo. Wanneer je dus een beatcounter hebt die rond de 126 schommelt en je andere plaat is 128 bpm, dan is het dus eigenlijk logisch dat 2 bpm = 2 x 0,8% = +1,6% doet pitchen. let wel: dit gaat voor house op, wat slechts sporadisch buiten het gebied van 125-130 bpm komt

Maar dan nog moet je fijntunen. Ik maak best strake overgangen en ze zijn nog lang ook en wiskunde kom je ver mee maar niet ver genoeg want een plaat loopt niet 125BPM zoals de meter aangeeft maar mischien 125.29, 124.97.en dan geef die meter gewoon 125 aan.
User edit by Dolivieira on 09-01-2011 @ 16:40:55 (100%)
tparadise    posted on 09-01-2011 16:54
Poster: Dolivieira
`

Maar dan nog moet je fijntunen. Ik maak best strake overgangen en ze zijn nog lang ook en wiskunde kom je ver mee maar niet ver genoeg want een plaat loopt niet 125BPM zoals de meter aangeeft maar mischien 125.29, 124.97.en dan geef die meter gewoon 125 aan.

Dan het ook prima zo doe ik het dus ook maar als je heel precies wilt zijn kan je nog met procenten dat tussen 124,5 en 125,5 goed als je snap wat ik bedoel:P
Bonchanoize    posted on 09-01-2011 16:56
De meters van traktor LE7 geeft aan tot 2 cijfers na de komma. Is dit wel te vertrouwen?
Let the magic begin

124 Users online: 14 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 24.707
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.413.081