Pioneer CDJ 100 Aankoop (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Astronaut    posted on 06-01-2011 21:54
Ik heb een week geleden 2x een 2de hands Pioneer CDJ 100 gekocht via Marktplaats. Het waren echt alleen de CD spelers met kabel voor in het stop contact.

Nou is mijn vraag, wat had hier bij moeten zitten? Waar kan ik het missende aanschaffen?

Er zitten namelijk ook geen kabels bij mijn mixer.

Graag in kleutertaal!

What do you think about Pioneer CDJ 100 Aankoop ??

Vote :   

TH3llC    posted on 06-01-2011 21:57
een adapter, handleiding, rca kabel en iets van waarborg
je gaat naar een dj shop en je vraagt het zo voorkom je zinloze vragen in het forum
en dat voor een club dj?
iGrasmat    posted on 06-01-2011 21:57
Ik gebruik zelf tulpkabels (ook wel RCA kabels genoemd)
Deze kan je best makkelijk vinden met google.

Als je van plan bent heel veel tegelijk te kopen (in verband met verzendkosten) raad ik <ik mag geen reclame maken> aan.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 06-01-2011 @ 22:01:36 (21%)
Astronaut    posted on 06-01-2011 21:59
Poster: TH3llC
je gaat naar een dj shop en je vraagt het zo voorkom je zinloze vragen in het forum
en dat voor een club dj?

Ik zie een vraag als een vraag. Voor sommige mensen zit er inderdaad een verschil in zinloze en niet zinloze. Kennelijk voelt?u u wel aangesproken om te antwoorden??Verder bedankt voor het antwoord!

ElVrieso    posted on 06-01-2011 22:00
Geen links naar andere webshops en dergelijke!

Verder had je zelf misschien kunnen bedenken dat er sowieso een handleiding bij had moeten zitten en evt. een doos.
RCA kabels (ook wel tulpjes)?zijn makkelijk te krijgen, daar hoef je niet helemaal voor op internet te gaan.

Bruno de Vries - @djelvrieso
Tekhead    posted on 06-01-2011 22:00
en dat voor een club dj?

stroom adapter heeft hij, enkel rca en handleiding zeker.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:00
Poster: iGrasmat
Ik gebruik zelf tulpkabels (ook wel RCA kabels genoemd)
Deze kan je best makkelijk vinden met google.
?
Als je van plan bent heel veel tegelijk te kopen (in verband met verzendkosten) raad ik www.bigdennis.com aan.

Dus voor?2 Pioneer's?2 RCA kabels?

Bedankt voor je info.
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:01
Sorry, wist ik niet. Ik zal 'm aanpassen! Happy, laughing
?
@Astronaut: Euhm. Eigenlijk 3, want je moet 1 kabel van je Pioneer naar je mixer, 1 kabel van je andere Pioneer naar je mixer, en 1 kabel van je mixer naar je geluid (of computer als je ook nog wilt opnemen).
User edit by iGrasmat on 06-01-2011 @ 22:02:45 (100%)
TH3llC    posted on 06-01-2011 22:01
ik wil er niets mee zeggen ofzo maar als je gewoon eens kijkt naar cd-spelers algemeen en een mixer zie je dat er niet veel mogelijkheden zijn.. 9/10 maar 1
niet pioneer.. gewoon rcaSmile
User edit by TH3llC on 06-01-2011 @ 22:02:28 (17%)
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:01
Poster: DJELVRIESO
Geen links naar andere webshops en dergelijke!

Verder had je zelf misschien kunnen bedenken dat er sowieso een handleiding bij had moeten zitten en evt. een doos.
RCA kabels (ook wel tulpjes)?zijn makkelijk te krijgen, daar hoef je niet helemaal voor op internet te gaan.

Tuurlijk had ik mijn eigen idee?n, maar was dat nou zinvol om die te posten?
Zo heb ik tenminste zekerheid.
BennoRevelli    posted on 06-01-2011 22:02
Voor de RCA kabels..
Zie links in het menu 'DJR Shop'
De kabels die ze daar hebben vind ik persoonlijk kwalitatief erg goed en hoor er goede berichten over.

succes!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:03
Ik zal morgen bij die beste man in de electronica shop even informeren...

Toch bedankt!
Seca    posted on 06-01-2011 22:03
Als het een tweedehandsaankoop was is het normaal dat er geen RCA kabels/handleidingen bijzitten indien dit niet vermeld was. U hoeft nog enkel 2x RCA kabel te kopen in een winkel Winking my eye En vervolgens de kabels aan de cd spelers en het mengpaneel te hangen, that's it.
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:03
Ik vind ze wel aan de dure kant, persoonlijk hoor ik het verschil niet tussen merkloze 'bagger'kabels en dure kabels..
?
@Seca: Je vergeet het geluid: Nog 1 kabel van je mixer naar je geluid Happy, laughing
User edit by iGrasmat on 06-01-2011 @ 22:05:11 (72%)
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:05
Poster: Seca
Als het een tweedehandsaankoop was is het normaal dat er geen RCA kabels/handleidingen bijzitten indien dit niet vermeld was. U hoeft nog enkel 2x RCA kabel te kopen in een winkel Winking my eye En vervolgens de kabels aan de cd spelers en het mengpaneel te hangen, that's it.

Held! Hier heb ik wat aan.

Dit bedoel ik niet sarcastisch, echt bedankt!
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:06
Cool
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:06
Ik vind ze wel aan de dure kant, persoonlijk hoor ik het verschil niet tussen merkloze 'bagger'kabels en dure kabels..
?
@Seca: Je vergeet het geluid: Nog 1 kabel van je mixer naar je geluid Happy, laughing

En dat is ook een RCA?

Bedankt mensen zo kom ik ergens. Eindelijk binnenkort weer muziek draaien.
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:08
Inderdaad, maar dat hoeft niet per s?, je kan ook een versterker hebben en met XLR werken, maar daar heb ik geen verstand van.
?
Maar RCA moet voldoende zijn!
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:10
Inderdaad, maar dat hoeft niet per s?, je kan ook een versterker hebben en met XLR werken, maar daar heb ik geen verstand van.
?
Maar RCA moet voldoende zijn!

Maar ik heb dus wel alleen nog een RCA kabel nodig als ik een actieve speakers heb. Bij passief een XLR?
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:12
Geen idee haha, kijk gewoon achter in je speakers of daar een RCA input in zit, zo niet dan moet je kijken welke input er dan in zit en dan kabels naar een versterker kopen of gewoon een kabel van RCA naar de input van je speakers...
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:12
Geen idee haha, kijk gewoon achter in je speakers of daar een RCA input in zit, zo niet dan moet je kijken welke input er dan in zit en dan kabels naar een versterker kopen of gewoon een kabel van RCA naar de input van je speakers...

Thanks!

Ben speakerloos dus eerst nieuwe kopen voor thuisgebruik.
TH3llC    posted on 06-01-2011 22:15
Poster: Astronaut

Bedankt mensen zo kom ik ergens. Eindelijk binnenkort weer muziek draaien.

sorry maar..? WEER?
hoe kan je nu ooit hebben gedraait als je niet weet hoe je een cd-speler op een mixer moet aansluiten??
wil je niet aanvallen ofzo maar??
nieuwe mischa ofzo?
iGrasmat    posted on 06-01-2011 22:18
Misschien bij vrienden of in een club?
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:20
sorry maar..? WEER?
hoe kan je nu ooit hebben gedraait als je niet weet hoe je een cd-speler op een mixer moet aansluiten??
wil je niet aanvallen ofzo maar??
nieuwe mischa ofzo?

Workshop en had een MIDI controller met computerboxen.
Tekhead    posted on 06-01-2011 22:28
Poster: Astronaut
Maar ik heb dus wel alleen nog een RCA kabel nodig als ik een actieve speakers heb. Bij passief een XLR?

neen, xlr is net als rca en jack een type van kabel, bij rca heb je normaal een witte en een rode stekker dat is linker en rechter uitgang, bvb linker en rechter speaker.Deze rca kabel kan ook gewisseld worden door een Jack (zoals veel gebruikt bij muzikanten, zoals gitaristen) of door een xlr, en tegenwoordig meestal door een speakon kabel, die zien er allemaal anders uit, maar dienen allemaal voor hetzelfde doel. Op passieve speakers kan je ook jack, rca of xlr aansluiten zolang die aansluitingen maar aanwezig zijn op de speakers zelf.
Een passieve speaker sluit je aan op een versterker en een actieve op de mixer, simpel uitgelegd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Astronaut    posted on 06-01-2011 22:28
Misschien bij vrienden of in een club?

Ja maar probeer echt dit weekend speakers te kopen. Ik ga vrijdag ook langs bij een goede DJ hier in de regio, die maakt me vast een stuk wijzer. Zal kijken of hij nog wat geluid producerende boxen heeft staan.

Eerst morgen 2x RCS kabel halen. Nog tips over de lengte? Is puur voor tussen Pioneer en mixer. Toch vrij kort?

386 Users online: 321 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 3.147
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.271.120