tracks verkopen? iemand ervaring?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oliviero    posted on 05-01-2011 19:07
hallo allemaal,

van een vriend hoorde ik net dat je op een site zelf kan aanvragen of ze jou muziek willen verkopen (traxsource.com)
heeft iemand hier ervaring mee?
zijn er nog meer van dit soort sites?

zelf heb ik al een request gestuurd naar traxsource, maar ik denk niet dat ze zomaar een 15 jarige fruity loops producertje aannemen.
lijkt me toch best raar als mensen mijn tracks zouden willen kopen haha.

ik zou dus graag mensen willen horen, die hier ervaring mee hebben en misschien zelf nummers hebben staan op dit soort sites.
www.soundcloud.com/oliverheldens

What do you think about tracks verkopen? iemand ervaring? ??

Vote :   

BennoRevelli    posted on 05-01-2011 21:09
Poster: Oliviero
van een vriend hoorde ik net dat je op een site zelf kan aanvragen of ze jou muziek willen verkopen (traxsource.com)
heeft iemand hier ervaring mee?
zijn er nog meer van dit soort sites?

Hmm..

Normaal gesproken gaat zoiets via een recordlabel lijkt me?
Correct me if Im wrong
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
tparadise    posted on 05-01-2011 21:19
Helemaal correct, dit moet gewoon via een platenmaatschapij gaan en niet via eenof ander underground site...
TH3llC    posted on 05-01-2011 21:21
niet iedereen krijgt zijn nummer zomaar bij een platenmaatschapij denk ik..
tparadise    posted on 05-01-2011 21:33
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:34:58 (100%)
main    posted on 05-01-2011 21:33
goed produceren, opsturen en hopen.
Oliviero    posted on 06-01-2011 09:25
Poster: TH3llC
niet iedereen krijgt zijn nummer zomaar bij een platenmaatschapij denk ik..

hoe kom je dan in aanraking met zo'n platenmaatschapij?
Dolivieira    posted on 06-01-2011 09:49
Poster: tparadise
Ik ben 15 en het is mij ook geluktWinking my eye binnenkort me eerste release @ squeeze music. Maar dat ben ik(niet opschepperig bedoelt hoor) ik oefen al lang en veel.
Ik denk btw als een platenmaatschapij als dutch only jouw track niet wil dat er idd iets niet goed is aangezien dutch only bijna alle accepteert, dus dan kan je hem wel op zo'n gekke site zetten maar dat heeft dan ook geen zin...

EDIT: dat traxsource ziet er meer uit dan een dance-portal om muziek te kopen dan als een soort wnb platenmaatschapij.

Traxsource, Beatport, Juno, iTunes noem ze maar op zijn niet meer dan een online muziek store. Muziek moet je aanbieden bij platenmaatschappijen. en als het goed vinden komt het vanzelf?op de online muziekstores.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tek-zotic    posted on 06-01-2011 09:52
Poster: Oliviero
hoe kom je dan in aanraking met zo'n platenmaatschapij?

contact gegevens opzoeken en demo's sturen
PaulBrugel    posted on 06-01-2011 09:56
Probeer je tracks bij een platenmaatschappij onder te brengen?Smile
tparadise    posted on 06-01-2011 18:03
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:35:08 (100%)
Renzis    posted on 06-01-2011 20:55
Je kan altijd je tracks opsturen naar de labels sturen, (mail)adressen staan altijd op de websites.

Alleen, gast, je zet bij je track: Rocker dat het je 2e plaatje was. Ik zou eerst maar eens rustig je producingskills onder de knie zien te krijgen voor dat je wil gaan releasen want je moet nog enorm veel verbeteren. Je bent muzikaal volgens mij en hebt vast leuke ideen maar leer eerst die op fatsoenlijke kwaliteit te maken. Die kwaliteit heeft niks met fruityloops te maken maar met jouw skills.

Lees je in op sounddesign, EQ'en, structuren, te hoge en te lage tonen etc. Pas bij tracks waar je op alle vlakken trots kan zijn kan je je (mijn inziens) druk gaan maken over verkopen.

Verkopen heeft geen zin als niemand het hebben wil Winking my eye

Oh PS.
Als je DJ/Producer een beetje vrienden wilt maken zou ik geen zipjes met 'gratis' illegale tracks op je blog zetten. Is not done en verboden. Daarnaast waarom zouden mensen jouw tracks kopen als jij zelf ook niet koopt?

Succes verder want je bent op de goede weg met de vibe in je track!

en luister voor de lol eens DEZE track, en kijk of je verschillen hoort....
User edit by Renzis on 06-01-2011 @ 20:56:24 (8%)
Tekhead    posted on 06-01-2011 21:21
Poster: Renzis

Oh PS.
Als je DJ/Producer een beetje vrienden wilt maken zou ik geen zipjes met 'gratis' illegale tracks op je blog zetten. Is not done en verboden. Daarnaast waarom zouden mensen jouw tracks kopen als jij zelf ook niet koopt

dat is?helemaal juist Renzis.
Vergeet niet dat het suc6 van verkoop van je traxx ook een deel zal afhangen of je collega's dj's ze ook gaan draaien,?hoe goed ze ook zijn, als zun ze niet draaien?zal er geen suc6 zijn. Je maakt geen vrienden met zelf niet te betalen voor andere hun?tracks, en voor de jouwe wel de kassa wil zien rinkelen.

?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
AdenFarleigh    posted on 06-01-2011 22:16
Je brengt, zoals gezegd, eerst je track onder bij een label inderdaad. Echter, 9/10 accepteren echt niet alle ingezonden tracks. Dan zijn er nog een hoop die liever een EP verkopen dan een SP.
Mocht je de mazzelaar zijn die een contract mag ondertekenen gaat hij eerst door de A & B promopools. Grote namen & minder grote namen anders gezegd. En dan komt ie 'als het goed is' op Beatport etc.
En inderdaad, illegale rips zijn meuk als je zelf produceert.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Oliviero    posted on 07-01-2011 13:12
Poster: Renzis
Je kan altijd je tracks opsturen naar de labels sturen, (mail)adressen staan altijd op de websites.

Alleen, gast, je zet bij je track: Rocker dat het je 2e plaatje was. Ik zou eerst maar eens rustig je producingskills onder de knie zien te krijgen voor dat je wil gaan releasen want je moet nog enorm veel verbeteren. Je bent muzikaal volgens mij en hebt vast leuke ideen maar leer eerst die op fatsoenlijke kwaliteit te maken. Die kwaliteit heeft niks met fruityloops te maken maar met jouw skills.

Lees je in op sounddesign, EQ'en, structuren, te hoge en te lage tonen etc. Pas bij tracks waar je op alle vlakken trots kan zijn kan je je (mijn inziens) druk gaan maken over verkopen.

Oh PS.
Als je DJ/Producer een beetje vrienden wilt maken zou ik geen zipjes met 'gratis' illegale tracks op je blog zetten. Is not done en verboden. Daarnaast waarom zouden mensen jouw tracks kopen als jij zelf ook niet koopt?

Succes verder want je bent op de goede weg met de vibe in je track!

en luister voor de lol eens DEZE track, en kijk of je verschillen hoort....

je hebt helemaal gelijk, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe dit in zijn werk gaat.

je track zou ik graag willen luisteren, maar ik zit nu op school. als ik thuis kom luister ik hem.
Oliviero    posted on 18-01-2011 19:23
ik heb net reacite van squeeze music (een house label) gekregen over mijn muziek: ze zoeken dutch house en latin house.
net ff wat ge?xperimenteerd met hoge bleepjes en het lukt aardig. is weer eens wat anders dan wat ik normaal maak :p.
iemand nog tips voor het maken van dutch house? en dan heb ik het ook echt over die echte dutchy house sounds (hoge bleepjes, squeezes etc.)

zijn er geen goede tutorials voor het maken van zo'n sound?
User edit by Oliviero on 18-01-2011 @ 19:24:00 (14%)
DJ_OB    posted on 18-01-2011 19:42
Het lijkt mij toch niet de goede insteek om je muziekstijl aan te passen omdat je een reactie van een label gekregen hebt dat een andere muziekstijl uitbrengt.

Je moet gewoon je eigen muziek maken en als je op een gegeven moment goede nummers maakt zullen andere labels die deze stijl uitbrengen vanzelf het nummer wel accepteren.

Je stijl aanpassen om hem makkelijker verkoopbaar te maken is volgens mij de verkeerde intentie. Je maakt muziek omdat het je ding is en niet omdat je het makkelijk aan de man kan krijgen en er mee kan verdienen.
tparadise    posted on 18-01-2011 19:49
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:35:26 (100%)
Sebasz    posted on 18-01-2011 21:19
Als je een 'redelijke' track hebt gemaakt, kun je hem naar Made2Dance sturen... Die releasen bijna alles wel vanaf wat 'redelijk' klinkt?Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.343 days.
 Post CommentThat would be 178.1 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

257 Users online: 117 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 19.494
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.460