probleem met bassline
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bjorn1419    posted on 03-01-2011 20:23
Ik ben nu bijna klaar met een nummer, alleen ik zit met 1 probleem nog. Bij mijn climax komt de bassline er weer in, maar tegelijkertijd heb ik ook wat white noise die nu onregelmatig klinkt door die bassline. Ook heb ik dit met mijn rides en closed hats die soms veel harder klinken omdat er dan geen bass is. Ik heb het geprobeerd te eq'n maar ik kom niet echt verder, vooral niet bij de white noise. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

What do you think about probleem met bassline ??

Vote :   

Awave    posted on 03-01-2011 20:49
Ok, ik weet niet of het je helpt maar het begrip Sidechaining is hier misschien van toepassing.
Ik heb zojuist echt een superhandige tutorial bekeken voor FL Studio 9 (je vermeld niet welk programma je gebruikt).

Kijk en leer!

http://www.youtube.com/user/ToxikMuzik#p/c/F6C31F37A047F8A6/10/Bb1Pm8aYL64

edit: Voor de rides en hi-hats zou je gewoon je volumeknop kunnen moduleren door ze bijvoorbeeld in een automation clip te stoppen en het volume dan aan te passen voor de stukken die je te hard vindt. Dit is uiteraard ook weer voor FL Studio 9, maar zou ook moeten kunnen in andere programma's. Ik heb alleen geen idee hoe die werken :D
User edit by Awave on 03-01-2011 @ 20:50:52 (100%)
Lucalicious    posted on 03-01-2011 21:08
hmm, met wat compressie kom je al een heel eind, of idd sidechaining toepassen
Sebasz    posted on 03-01-2011 21:15
Ja dat is wel tricky wat je nu hebt je moet eigenlijk op elk kanaal compressie en EQ gooien.
En sowieso inderdaad sidechainen die bassline, en flink compressen als ik het zo hoor. Awave had een goeie video gepost, maar je kan ook via Grossbeat een sidechaining effect toepassen, voor als je lui bent Winking my eye

Succes, en laat anders hier even horen wat prec?es het probleem is, dan kunnen we wellicht helpen met wat je nog extra moet doen.

Poster: Awave

edit: Voor de rides en hi-hats zou je gewoon je volumeknop kunnen moduleren door ze bijvoorbeeld in een automation clip te stoppen en het volume dan aan te passen voor de stukken die je te hard vindt. Dit is uiteraard ook weer voor FL Studio 9, maar zou ook moeten kunnen in andere programma's. Ik heb alleen geen idee hoe die werken :D

Dat is niet echt de goede manier want dan ga je alles met elkaar overstemmen. Gewoon beter EQ'en en compressen die boel dan hou je ook wat headroom over op je master alst goed is
User edit by Sebasz on 03-01-2011 @ 21:17:23 (100%)
BuzzLightyear    posted on 03-01-2011 21:28
Probeer een aantal instruments met stereoshapers of panning wat uit het midden te draaien, daarmee maak je ook ruimte voor andere instrumenten en klinkt het niet zo druk. Probeer gewoon zoveelmogelijk te EQ'n en te compressen inderdaad. Succes.
Lucalicious    posted on 03-01-2011 21:38
grossbeat sidechainen in wel heeeeel lui he sebasz :P ook niet de beste manier moet ik zeggen
BuzzLightyear    posted on 03-01-2011 21:43
Poster: Lucalicious
grossbeat sidechainen in wel heeeeel lui he sebasz :P ook niet de beste manier moet ik zeggen

Het vergemakkelijkt het hele process wel he, en bijna hetzelfde resultaat als met een peakcontroller.. het is maar wat je zelf wilt en het beste vindt werken/wat je gewend bent. Happy, laughing
Bjorn1419    posted on 03-01-2011 21:45
bedankt voor jullie reacties! compressie helpt idd flink, stom dat ik daar niet aan had gedacht. Ik ga nog even flink aan de slag hiermee en dan zien jullie de track binnenkort in het productie gedeelte verschijnen!
Awave    posted on 04-01-2011 16:20
Heb je (gewoon voor de variatie en misschien een beter effect) ook die sidechain toegepast? Is zeker vet!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

262 Users online: 134 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 94.619
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.891.656