Beginnen met DJ ..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 03-01-2011 17:20
Joww..

Kben 16 jaar en heb zin om zelf wat DJ te spelen .. Vind het gewoon zaleg hoe dj's op fuifen hun passie kunnen doen..

Wat heb ik alemaal nodig om gwoon al te beginnen..

Maak zelf wel al muziek op FL studio ...

Heb wel al gevoel voor ritme enz..

Ken egt ng niets van materiaal ofzo..

Mod edit by Lead on 04-01-2011 01:15 (6%)

What do you think about Beginnen met DJ .. ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 03-01-2011 17:23
Hoi ??

Kan je nog iets over jezelf vertellen? Happy, laughing Vinden we altijd wel interessant hier! Over je vraag gesproken, zoek maar eens even rond in het forum! Er zijn al veel topics over DJ's die ook net starten. Bijvoorbeeld het topic: Eerste DJ set.

Iig welkom!
Greetz
Party Sensations. Excellence in entertainment.
jochemke    posted on 03-01-2011 17:29
Je kan misschien al beginnen met je af te vragen wat voor soort dj gear je zou willen kopen? Ga je voor digitaal draaien dus via een controller en een laptop waarbij je muziek op je laptop staat bijvoorbeeld reloop digital jockey 2. of ga je liever voor cd of platenspelers waarvoor je natuurlijk cd's of platen nodig hebt (en een mixer) zoals een set van numark,denon,jb systems heb je een groter budget kan je natuurlijk ook naar geavanceerdere kijken zoals pioneer en de duurdere cd spelers van andere merken. Maar in elke richting zijn er wel wat producten die zeer geschikt zijn om als beginner aan te schaffen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt Happy, laughing?
DJADMIN    posted on 03-01-2011 18:07
Je kan je misschien beter afvragen waarom je het wil doen....alleen omdat je DJS ziet die op de meest vette feesten mogen draaien? Voor de roem? Voor het geld ? Vergeet 't dan alvast maar !

En zoals de 2 wijzen voor mij al zeiden : L - E - Z - E - N en Z - O - E - K - E - N
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Blackaround    posted on 03-01-2011 18:21
Kdoe ook zelf aan beatboxen.. En vind het gewoon vet dat je je eigen muziek kan maken .. xD

Zou het willen doen via muziek op de pc en dan zo je muziek maken..
Oliviero    posted on 03-01-2011 18:25
ff 1 ding dat je moet weten: met draaien (wat djs op een feest doen) maak je niet zelf je muziek, maar je mixt nummers van andere producers/djs in elkaar over.

wat jij bedoelt is denk ik zelf muziek maken op de computer (zelf beats maken enzo). dat doen producers.

ik vind het nu niet echt duidelijk wat je nou precies wilt doen. (om producen en djen allebei te doen is natuurlijk het leukst :D)
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 03-01-2011 @ 18:25:55 (6%)
Blackaround    posted on 03-01-2011 18:33
Allebij..

Kan tog? en beats dat je zelf hebt gemaakt er in mixen enzo..?
Oliviero    posted on 03-01-2011 18:53
oke.

voor draaien heb je 2 cd spelers nodig en 1 mixer, behalve als je op de computer wilt draaien. dan heb je een midi controller nodig en daarbij wordt dan software geleverd.
wat is je budget??
als je weinig budget hebt kun je het beste een rmx 20 kopen, want die heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
cd spelers heb je meestal niet zo goedkoop, maar ik had volgens mij een aanbieding gezien dat je 2 dn-s1000 + 1 rmx30 voor 500 euro kan kopen, dus die zou ik kopen als ik jou was.

voor producen heb je goede software nodig (zoals fruity loops, ableton, cubase). neutrale speakers zijn ook handig, omdat je dan het best kunt horen wat je maakt. voorderest heb je dan nog wat goede sample packs nodig. die kun je kopen/downloaden (die van vengeance zijn heel goed!)
je zou ook een keyboardje erbij kunnen kopen. dat is wat praktischer voor het maken van melody lines enzo, anders moet je steeds vakje voor vakje aan klikken.
www.soundcloud.com/oliverheldens
Blackaround    posted on 03-01-2011 19:03
Keyboard heb ik al..
En boxen kan ik vn mn peter krijgen .. die trede vroeger op ..

Boxen vn mss 2 meter groot fzo.. weet nie hoeveel wat ze zijn..

Maar kzoek eig een standaart dingetje waar mee je wat effecten kunt toevoegen.. wat kunt mixen..

Laptop heb ik ..
Daens_    posted on 03-01-2011 19:24
Poster: Blackaround
Keyboard heb ik al..
En boxen kan ik vn mn peter krijgen .. die trede vroeger op ..

Boxen vn mss 2 meter groot fzo.. weet nie hoeveel wat ze zijn..

Maar kzoek eig een standaart dingetje waar mee je wat effecten kunt toevoegen.. wat kunt mixen..

Laptop heb ik ..

'' Native Instruments Traktor Kontrol S4 DJ MIDI controller ''
==> All in one setje die je kan aansluiten op je laptop, werkt waarschijnlijk ook met Cubase, FL studio, Logic Pro .....
Blackaround    posted on 03-01-2011 19:38
Daens_    posted on 03-01-2011 19:51
Poster: Blackaround
Zoals HERCULES DJ CONTROL MP3 E2

Yep !

Maar ik denk als je de Hercules Site bezoekt dat er al nieuwe upgrades bestaan, zoals de DJ CONSOLE 4-Mx.
Hangt natuurlijk af van je Budget ...
User edit by Daens_ on 03-01-2011 @ 19:51:29 (22%)
jochemke    posted on 03-01-2011 23:50
Ik heb de m-audio Xponent thuis staan. 400 euro voor betaald (nieuw) en ik vind het een goed ding zowel met traktor als met virtual dj (moet je wel zelf ff je knoppen instellen of een voorgemaakte mapping installeren die bij je past). Misschien is dat ook wat voor jou?
Blackaround    posted on 04-01-2011 12:06
wat kost die DJ CONSOLE 4-Mx

Ziet er wel cool uit

This is an old Topic

No new postings for 5.360 days.
 Post CommentThat would be 178.7 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

370 Users online: 306 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 2.825
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.270.798