Lage ripkwaliteit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bockeryder    posted on 03-01-2011 14:49
Hey

Sinds een tijdje heb ik een Stanton T60 turntable en een Numark DXM 01USB mixer.
Ik wil graag samples opnemen om in mijn beats te gebruiken, maar daar heb ik nogal een probleem mee.
De opname kwaliteit is namelijk belachelijk laag. Ik heb de gain, mid en bass op het middelste streepje zeg maar, maar als ik opneem hoor ik vrijwel geen bass, geen laag en alleen maar hoog.
Ik rip overigens via een laptop, nu weet ik dat de geluidskaarten van laptops gewoon &^*!@ zijn, en dat het daar best aan zou kunnen liggen.

overigens, als ik mijn volume ietsjes opendraai, komt er een vervelende ruis of constante kraak uit de boxen die ook in de rips maar al te goed te horen zijn.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Zou het aan de mixer kunnen liggen? of is het toch gewoon de laptop-geluidskaart?

Alvast bedankt

What do you think about Lage ripkwaliteit ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 03-01-2011 14:51
Heb je een lijningang op je laptop? Zoja, heb je die wel zeker gebruikt in plaats van de microfooningang?
lek3ct    posted on 03-01-2011 15:01
Mss wel een flauwe opmerking maar zijn je TT's wel geaard?
Bockeryder    posted on 03-01-2011 15:10
Nee, op mijn laptop heb ik geen lijningang.
Ik neem op via een USB.

Of ik begrijp het verkeerd..? Heel veel verstand heb ik er ook niet van.
Maar ik zou wel gewoon goed platen willen kunnen rippen. Het is gewoon irritant om steeds weer alle rips helemaal te mixen en masteren met programma's. Slokt veel te veel tijd op en levert ook geen optimale kwaliteit op.

En ja hoor mijn?turntable is?gewoon aangesloten op de versterker en mixer :P.
User edit by Bockeryder on 03-01-2011 @ 15:12:04 (22%)
DJMischaa    posted on 03-01-2011 15:13
Op sommige laptops heb je 3 jack aansluitingen, een groene, roze en blauwe.
Je blauwe zou een line-in zijn, roze je mic en groen je output..
Het staat ook met tekentjes aangegeven als ze geen kleurtjes hebben.
Bockeryder    posted on 03-01-2011 15:31
Oke, ik heb dat op mijn laptop echt niet.
Ik heb alleen een simpele?ingang voor kop/hoortelefoons en een microfooningang.
AdenFarleigh    posted on 03-01-2011 23:10
Wat voor laptop heb jij dan? Zelfs mijne heeft een line-in. Al is ie bij mij zwart ipv blauw.
Heeft ie trouwens ook ruis wanneer je hem gewoon afspeelt? Dat het dus niet aan je versterker ligt..?

En met welk program record/rip je?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Hardshort    posted on 04-01-2011 02:16
Je laptop geluidskaart kan het niet aan liggen aangezien je aangeeft via usb op te nemen (dus via de geluidskaart van waarschijnlijk je mixer).
Met geaard bedoelt Lek3ct dat je het chasis van je TT verbind met het chassis van je mixer.

Het kraak/piep/kwaliteitsprobleem zou zoals vanouds kunnen liggen aan je laptopvoeding. Zorg dat die er uit is en je gewoon vanaf je accu werkt of plak de aarde van je laptopvoedingsstekker even af Happy, laughing
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Dolivieira    posted on 04-01-2011 09:16
Waarom koop je niet gewoon een goede Simpele kwaliteit geluids kaart zoals een van ESI weet je zekker dat de kwaliteit goed is wat je opneemt. En wat Hardshort zegd moet je ook doen. Voor je laptop een ongeaarde sterker hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bockeryder    posted on 07-01-2011 13:27
@AdenFarleigh: Ik heb een Toshiba uit 2006/2007. Welke weet ik eigenlijk ook niet precies.
En ja de?versterker werkt (als ik t goed heb) gewoon samen met de stereo waar ook de boxen op aangesloten zijn. Als ik gewoon platen afspeel dan hoor ik ook ruis als ik het geluid wat harder zet (overigens word de ruis wel onderdrukt door het geluid van de muziek, maar je hoort t wel duidelijk als je de plaat pauzeert).
Ik rip met audacity.

@Hardshort: En ja dan is mijn TT wel geaard Happy, laughing.
Dus je denkt dat het aan de geluidskaart van m'n mixer ligt? Het was geen super dure maar het is wel een degelijke mixer.
Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd om vanaf mijn accu op te nemen. Ik zal het straks proberen.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte, in ieder geval bedankt alvast!
Bockeryder    posted on 14-01-2011 17:05
Niemand die weet wat het zou kunnen zijn?
tek-zotic    posted on 14-01-2011 17:38
neem audacity als opname programma, kan je achteraf alles selecteren en normaliseren ( wordt het volume goed )

1) mixer aansluiten op microfoon ingang met een tulp naar minijack kabel
2) stekker van je laptop uit het stopcontact halen of in een ongeaard stopcontact steken
3) audacity starten
4) zorgen dat in audacity je microfooningang als input aangeduid is
5) druk op de record knop
6) start je liedje
7) als je liedje gedaan is de opname stoppen, even aan de voorkant knippen zodat je niet eerst stilte hebt, achteraan hetzelfde
8) alles selecteren en dan bij effecten normaliseren drukken
9) exporteren als MP3 (dan moet je nog ff de lame bibliotheek van audacity downloaden (op de site van audacity downloaden) of als WAV
10) Gaan met die opname :p

dit zou normaal gezien moeten werken, zorg ervoor dat je input niet te hard staat aangezien je dan gekraak zou kunnen krijgen door oversturing (audacity heeft vu metertjes dus geen probleem)
zorg ook dat audacity in stereo mode staat
verder kan je bij voorkeuren aanpassen dat de MP3 die ge?xpoteerd wordt in 320kbps kwaliteit is

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

167 Users online: 142 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 71.744
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.781