Poster: Oliviero
ik had hier ook een vraagje over, want Dolivieira vind dat mijn naam te veel op zijn naam lijkt en hij zou naar zijn advocaat gaan om hier meer over te weten te komen.
zou het dus kunnen betekenen dat ik over een tijdje mijn naam moet veranderen??
Vraag even naar zijn inschrijving bij het merkenregister. Op de naam 'Dolivieira' kan ik niks vinden. Dan kan je kijken hoe de naam ingeschreven staat.
Poster: Winston
Qua schrijfwijze lijken oliviero en Dolivieira op elkaar. Qua uitspraak niet.
Dus als oliviero alleen in de techno scene draait en olivieira alleen in de trance scene en hun doelgroepen weten ze uit elkaar te houden is er niks, of laten we zeggen weinig aan de hand.
Maar als ze dezelfde stijl draaien op dezelfde feesten dan zal de tweede persoon die de naam wil registreren een andere naam moeten kiezen.
Als je de naam laat registreren dan doe je dit voor een bepaalde klasse, zoals er ook zijn voor kleding, cosmetica enz enz. Dus niemand mag die naam dan zonder jouw toestemming gebruiken zoals omschreven in die klassen, in het land waar jij het hebt laten registreren. Dit heeft niks met stijl of doelgroep te maken.
Om uit te sluiten dat er al iemand anders is met dezelfde of soortgelijk naam, kan je eerst een merkonderzoek laten uitvoeren.