Copyright Vraag (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Astronaut    posted on 02-01-2011 20:37
Ik wil graag Godzilla als DJ naam bijvoorbeeld, maar die staat al geregistreed: http://register.boip.int/bmbonline/search/bywordmark/perform.do

In hoe ver beperkt mij dit? Kan ik de naam gewoon op T-Shirts printen en flyers?
Ik ben nu natuurlijk niet bekent maar misschien in de toekomst.... Lawsuit?

Hulp?

What do you think about Copyright Vraag ??

Vote :   

TH3llC    posted on 02-01-2011 21:04
zoek gewoon zelf een dj naam ipv eentje te pikken..
jannickv    posted on 02-01-2011 21:05
Volgens mij kan 'Dj Godzilla' wel als deze niet geregistreerd staat...
Astronaut    posted on 02-01-2011 21:13
Ik heb Godilla als voorbeeld, ik zoek info over copyrights! Een expert aanwezig?
Sebasz    posted on 02-01-2011 22:41
Ik wilde een heel bericht typen, maar toen bedacht ik me dat ik het toch niet zeker wist :P
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Voor zover ik weet moet dit geen probleem zijn, omdat je je in een andere branche bevindt dan de Godzilla merchandise
Astronaut    posted on 02-01-2011 22:52
Poster: Sebasz
Ik wilde een heel bericht typen, maar toen bedacht ik me dat ik het toch niet zeker wist :P
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Voor zover ik weet moet dit geen probleem zijn, omdat je je in een andere branche bevindt dan de Godzilla merchandise

Dat klopt, maar de naam opzichzelf wordt wel gewoon gebruikt > bedrukking, Facebook etc.

Questions, questions....
jannickv    posted on 02-01-2011 22:53
Poster: Astronaut
Ik heb Godilla als voorbeeld, ik zoek info over copyrights! Een expert aanwezig?

als je Godilla als voorbeeld wilt moet je het wel deftig in je startpost zetten...

in de ene post wil je Godilla in de andere Godzilla
Tekhead    posted on 02-01-2011 22:54
Poster: Astronaut

Google !!!
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 02-01-2011 22:55
Ik ben geen expert. Wat ik wel weet:

Als er een DJ Godzilla is, kun je jezelf geen DJ Godzilla noemen. Maar ook bij DJ Godvilla of zo een goed gelijkende variant kan leiden tot een lawsuit.

Als zoals nu bv. een film bestaat met merchandize, mag je je wel DJ Godzilla noemen, zolang je het monster niet als logo gebruikt.

I.v.m. de toekomst is daarom een originele naam altijd beter.
Tic Toc
Tekhead    posted on 02-01-2011 22:57
Amen Winston Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Oliviero    posted on 07-01-2011 13:15
ik had hier ook een vraagje over, want Dolivieira vind dat mijn naam te veel op zijn naam lijkt en hij zou naar zijn advocaat gaan om hier meer over te weten te komen.
zou het dus kunnen betekenen dat ik over een tijdje mijn naam moet veranderen??
www.soundcloud.com/oliverheldens
TH3llC    posted on 07-01-2011 13:32
die kans zit erin.. misschien ook niet, geen idee wanneer er iets tefel op mekar lijkt en waneer niet.
jannickv    posted on 07-01-2011 13:42
Poster: Oliviero
ik had hier ook een vraagje over, want Dolivieira vind dat mijn naam te veel op zijn naam lijkt en hij zou naar zijn advocaat gaan om hier meer over te weten te komen.

denk dat de kans klein is xD want dan had Alvaro en Ralvero ook wel al iemand zijn naam moeten veranderen
Winston    posted on 07-01-2011 14:13
Qua schrijfwijze lijken oliviero en Dolivieira op elkaar. Qua uitspraak niet.

Ik denk dat men dan uiteindelijk zal kijken of er echt verwarring ontstaat bij het publiek.

Dus als oliviero alleen in de techno scene draait en olivieira alleen in de trance scene en hun doelgroepen weten ze uit elkaar te houden is er niks, of laten we zeggen weinig aan de hand.

Maar als ze dezelfde stijl draaien op dezelfde feesten dan zal de tweede persoon die de naam wil registreren een andere naam moeten kiezen.
Tic Toc
Lead    posted on 07-01-2011 15:16
oliviero en Dolivieira : Ik zie minimaal 3 of 4 verschillen tussen deze namen... Ik weet niet of dat genoeg is, maar volgens mij zijn dit dan 2 verschillende namen.

De bottomline van je vraag was of je een naam kon gebruiken die iemand anders al in gebruik heeft. Het antwoord is denk ik afhankelik van het feit of deze naam als handelsnaam is vastgelegd of er een copyright op is aangevraagd (in Nederland doe je dat bij het Benelux merken depot). Hier zijn nogal kosten aan verbonden waardoor niet iedereen dit doet.

Wordt een naam echter gebruikt in het handels verkeer (niet geregistreerd) en je gebruikt deezelfde naam, (later in gebruik genomen dan de eerste gebruiker) dan is er wettelijk niets geregeld.

Echter als je door je naam meelift op het succes van de andere zou hij daarvoor een private rechtzaak kunnen aanspannen en je een claim kunnen doen toekomen vanwege profiteren.

Ik ben ook geen jurist, maar volgens mij werkt het grofweg zoals omschreven. Aan het einde van de rit zal een straf door een rechter uitgesproken meoten worden en iemand moet maar net genoeg energie hebben om het (naast bedreiging) ook daadwerkelijk tot een rechtzaak te laten komen...
Let the BASS be louder
Jizzy    posted on 07-01-2011 16:21

Vraag even naar zijn inschrijving bij het merkenregister. Op de naam 'Dolivieira' kan ik niks vinden. Dan kan je kijken hoe de naam ingeschreven staat.

Poster: Winston
Qua schrijfwijze lijken oliviero en Dolivieira op elkaar. Qua uitspraak niet.

Dus als oliviero alleen in de techno scene draait en olivieira alleen in de trance scene en hun doelgroepen weten ze uit elkaar te houden is er niks, of laten we zeggen weinig aan de hand.

Maar als ze dezelfde stijl draaien op dezelfde feesten dan zal de tweede persoon die de naam wil registreren een andere naam moeten kiezen.

Als je de naam laat registreren dan doe je dit voor een bepaalde klasse, zoals er ook zijn voor kleding, cosmetica enz enz. Dus niemand mag die naam dan zonder jouw toestemming gebruiken zoals omschreven in die klassen, in het land waar jij het hebt laten registreren. Dit heeft niks met stijl of doelgroep te maken.

Om uit te sluiten dat er al iemand anders is met dezelfde of soortgelijk naam, kan je eerst een merkonderzoek laten uitvoeren.

User edit by Jizzy on 07-01-2011 @ 18:46:06 (56%)
tek-zotic    posted on 07-01-2011 17:06

vind ik niet, oliviero is een gewone voornaam die in italie wel meer voorkomt
M-Tine    posted on 07-01-2011 17:15
Poster: jannickv
denk dat de kans klein is xD want dan had Alvaro en Ralvero ook wel al iemand zijn naam moeten veranderen

Wat dacht je dan van Alvaro, Ralvero en RolvarioConfused Die heb je namelijk ook nog!:P
You can find all your answers, in Music!
BennoRevelli    posted on 07-01-2011 22:17
Poster: M-Tine
Wat dacht je dan van Alvaro, Ralvero en RolvarioConfused Die heb je namelijk ook nog!:P

Zover als ik weet kan niemand je ooit iets maken als?een naam niet hetzelfde is..
Tenzij je in dezelfde branche zit en er overduidelijke aanwijzingen zijn dat je de naam van de andere naam is afgeleid, dan is het misschien een ander verhaal
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 07-01-2011 @ 22:18:06 (10%)
tparadise    posted on 07-01-2011 22:58
Poster: M-Tine

Om alvita en revero niet te vergeten....
dj-zero    posted on 08-01-2011 01:22
en quintino en quintin.....
TH3llC    posted on 08-01-2011 01:38
denk dat we ondertussen genoeg voorbeelden hebben..
Dolivieira    posted on 08-01-2011 12:54
Laat maar. Ga er verder niet moelijk over doen.

@Jizzy

mijn bedrijf heet geen Dolivieira maar DJ D Olivieira Music & Entertianment.??En ik ben toch bezig om dit te varanderen in DJ Dennis Olivieira Music & Entertianment. En draaien onder mijn volledige naam.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-01-2011 @ 12:58:08 (92%)
pieterb    posted on 08-01-2011 13:16
ligt er toch gwn aan, of hij de rechten heeft aangevraagd? zohja kan hij een kort geding fzo aanspannen, kan hij dan aantonen dat hij die naam eerder gebruikte kan hij een claim eisen... 'denk ik'
Dolivieira    posted on 08-01-2011 13:22
Poster: pieterb
ligt er toch gwn aan, of hij de rechten heeft aangevraagd? zohja kan hij een kort geding fzo aanspannen, kan hij dan aantonen dat hij die naam eerder gebruikte kan hij een claim eisen... 'denk ik'

Als ik het zo ver laat komen dan gaat het bij alleen om de naam. Om een jongen van 15? financieel?uit te kleden heb ik ook niet veel aan en dat waren mijn intensies niet. Het gaat alleen om dat de mensen niet in verwaring worden gebracht met hem. Maar laat maar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 08-01-2011 14:33
In the end gaat het nog steeds om of er wel of geen verwarring is onder de fans.

Worden fans teleurgesteld omdat ze naar DJ Dennis Olivieira waren gekomen maar draait een jochie DJ Oliviero, die niet zo geweldig draait (meeliften op succes van de ander z.a. Lead zei).

Of loopt DJ Dennis Olivieira inkomsten mis op zijn feestje van 8 januari 2010, omdat zijn fans massaal naar het feestje van DJ Oliviero gaan ook op 8 januari 2010, omdat ze dachten dat DJ Dennis Olivieira zou draaien. Neemt niet weg dat DJ Olviero ook een leuk feestje weet te bouwen.

Als er geen sprake is van verwarring is er niks aan de hand en laat DJ Dennis Olivieira zijn collega/concurrent DJ Oliviero met juridisch rust.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-01-2011 @ 14:34:26 (8%)

255 Users online: 115 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 19.443
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.409