DJ Catastrofe (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

M-Plex    posted on 23-12-2005 21:54
Hey mensen,

Gisteren was ik in Amsterdam in een dancecafe,
'T was een schoolfeest en wel erg gezellig.

Maar al heel snel merkte ik dat de DJ er echt geen reet van bakte!
Hij koos ten 1e hele rare platen uit! Ver uiteen liggende BPM per plaat!

Maar buiten dat kon hij ze voor geen enkele normale manier in elkaar mixen,
volgens mij hoorde heel veel mensen niet eens dat ie het niet kon, want iedereen was lekker aan het dansen.
Maar het was een opeenstapeling van fouten!

Dan stel ik aan jullie de bekende balkenende vraag: Kan dit, mag dit?

Moet deze DJ een andere hobby gaan zoeken of mag dit als het publiek het tolereert?

What do you think about DJ Catastrofe ??

Vote :   
the-melody    posted on 01-01-2006 18:48
Poster: Stephanie

Waar je trouwens ook veel respect mee afdwingt (vooral bij geluidstechnici en zaaleigenaren) is de hele avond netjes op 0db blijven draaien. Niets is zo irritant als grote volume verschillen tijdens een set.......vind ik althans.

ik heb een geluidsmetertje en als ik spreek is het al 43dbConfused dus wat is dan 0db bedoel je op de mixer of in het echt want anders is het maar stil

User edit by the-melody on 01-01-2006 @ 18:49:44 (53%)
Mod edit by Lead on 01-01-2006 20:44 (4%)
Stephanie    posted on 01-01-2006 19:31
quote:
Poster: djliberty
ik heb een geluidsmetertje en als ik spreek is het al 43db dus wat is dan 0db bedoel je op de mixer of in het echt want anders is het maar stil

Euhm......de 0db op de mixer uiteraard

Maar bij sommige dj's zou de 0db op de geluidsmeter ook wel een verbetering zijn. Wat ons weer terugbrengt op het begin van dit topic
Jorrit    posted on 01-01-2006 19:31
de 0 dB wat Stephanie op doelt is een manier van aangeven op de mixer, voor de leken zou je kunnen zeggen: tot 0 dB is in het oranje (meestal), daarboven draai je in het rode gebied...

the-melody    posted on 01-01-2006 19:35
ow oke sorry

denricco    posted on 01-01-2006 21:31
Bij een demo mis je de X-factor van het draaien; je interactie met het publiek.

dat is wel waar, maar daar staat wel weer tegenover dat je dan wat meer op andere zaken de nadruk kan gaan leggen, zoals bijvoorbeeld een mooie opbouw in je set. Voor het publiek is dat toch wat lastiger (zeker als het niet aanslaat..)
djmamo    posted on 02-01-2006 15:37
kan aan mij liggen maar vind dat een dj altijd moet kijken op welk niveau hij draait.. en dan bedoel ik 0db...

als je dat al niet snapt dan zit het met de technische kant van het draaien niet heel erg goed denk ik. want waarom zou je anders je gain nog gebruiken....

en verder heb je nog wel meer punten waar je op moet letten natuurlijk.
je opbouw.... je overgang en ga maar door.

denk dat je ook beter naar het totaal plaatje moet kijken van een dj.

hoe is zijn uitstraling naar het publiek, staat hij maar gewoon plaatjes te draaien of gaat hij zelf ook helemaal los(als het publiek los gaat).

zijn de overgangen goed... (ligt een beetje aan de style die er gedraaid wordt, maar ook bij apres-ski kan je een zwaar foute overgang hebben)

en het grootse punt... wat doet je publiek. als je publiek goed mee gaat ook al ben je technisch niet helemaal goed dan heb je wel een goede platen keuze..

en het klopt er is niets zo irritant als dat er mensen aan je booth komen staan van: ik ben ook dj, hoeveel watt aan muziek hangt hier nu ik heb thuis 200 watt.
of wat helemaal erg is als je volgende plaat nu deze plaat is dan gaat heel je publiek los vind iedereen geweldig.... als er ooit iemand met zoiets aan komt nooit doen... (of het moet een gerenomeerde dj zijn natuurlijk)
www.moonentertainment.nl
Lassy    posted on 02-01-2006 16:06
Poster: djmamo
... (of het moet een gerenomeerde dj zijn natuurlijk)

Zelfs dan niet eens, waar bemoeit hij/zij zich mee! Wie staat er nou te draaien? Jij toch? Ik heb al een hekel aan mensen die verzoekjes komen doen...

En een Dj hoeft niet perse uit z'n dak te gaan. Ligt ook helemaal aan de persoon, sommigen zijn zo geconcentreerd dat ze niet op of om kijken. Neem John Digweed bijvoorbeeld, een steen heeft meer uitstraling...maar draaien kan hij zeker!

Bij Apres-ski ligt dat misschien weer anders, maar daar hou ik me niet mee bezig
Nvie    posted on 02-01-2006 18:13
Poster: Jorrit
ja hoor, maargoed, je moet ergens beginnen, en je moet ooit melden dat je dj bent Winking my eye

Hier bijvoorbeeld...

Ik ben ook DJ :P

Ik kan me eigenlijk wel inleven, maar ik vind het meestal irritant als er juist oudere 'DJ's' komen die gelijk weer denken dat zij meteen jouw 'job' overkunnen nemen, en die automatisch denken dat zij beter zijn, alleen omdat ze ouder zijn.  (niet persoonlijk bedoelt tegen weet ik veel wie, maar als je je aangesproken voelt)
DJMaiK    posted on 02-01-2006 19:01
ik was laatst ook op zoon feest egt hele slechte dj !!!
of dit mag weet ik niet .. ik had die kerel al lang niet meer ingehuurd en mij ingehuurt
the-melody    posted on 16-03-2006 10:33
Kdenk wel dat iedereen dat heeft dat ze hun eigen beter vinde dan de dj die er draait, ik ook hoorWinking my eye

Poster: DJMaiK
ik was laatst ook op zoon feest egt hele slechte dj !!!
of dit mag weet ik niet .. ik had die kerel al lang niet meer ingehuurd en mij ingehuurt

DonBasco    posted on 16-03-2006 13:44
Poster: djmamo
kan aan mij liggen maar vind dat een dj altijd moet kijken op welk niveau hij draait.. en dan bedoel ik 0db...

als je dat al niet snapt dan zit het met de technische kant van het draaien niet heel erg goed denk ik. want waarom zou je anders je gain nog gebruiken....

Ik moest laatst draaien in een best leuke tent. De eigenaar ging me toen even uitleggen hoe ik met het mengpaneel (Dateq Apollo) om moest gaan. Ik mocht overal aanzitten behalve de rode knoppen. Voor de kenners, dat zijn dus de gains per kanaal en de master. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat ik daar niet naar geluisterd heb. Ik heb gewoon zoals altijd op de pfl-meter gedraaid. 
Hij heeft het volgens mij niet eens gemerkt. 

djmamo    posted on 16-03-2006 14:18
waar ik werk hebben wij ook iemand als klant rond lopen die denkt dat hij helemaal de man is.

dan is er een groepje mensen binnen die hij kent dan komt hij voor hun plaatjes aanvragen omdat hun dat leuke muziek vinden (normaal draaien wij top40 dance )

en dan komt hij de bzn hitmedley aanvragen want dat vind iedereen dan leuk.

euh....ik werk pas 5 en een half jaar als dj in cafe's en discotheken, en heb nog altijd gehoord dat ik technisch heel goed ben en goed zie wat het publiek wil (het is ook vaak echt feest bij mij) alleen kan niet goed omgaan met een mic maar dat valt ook wel te leren

kortom waar bemoeid hij zich mee, mijn set ik weet wat ik doen

waar ik ook een hekel aan heb is dus mensen die dj zijn maar het technische aspect ervan niet kennen, het is wel ff iets meer dan alleen willekeurig plaatjes opzetten.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-03-2006 @ 14:20:21 (25%)

This is an old Topic

No new postings for 7.135 days.
 Post CommentThat would be 237.8 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

304 Users online: 45 Guests (259 Unknown)
Pages generated today : 8.199
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.775.317