Nieuw forum onderdeel - Ja of nee?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Goed idee?

Ja (5 Votes)

Nee (17 Votes)

Ja
23% Ja
Nee
77% Nee
22 users have voted for this poll
DJMischaa    posted on 30-12-2010 23:10
Nieuw forum onderdeel - Colabs & Pre-productions

Het leek mij een leuk idee om een nieuw forum aan maken voor colabs en pre-productions.
Dit kan je dus zien als 2 verschillende delen.

Eerst zal ik eens uitleggen wat een Colab is voor de mensen die neit weten wat het is.

Een colab is een productie die je met meerdere personen maakt, om een voorbeeld te geven, Swedish House Mafia. Er word in een zelfde studio gewerkt OF er worden bestanden over en weer gestuurd, dit kan in het zelfde programma gedaan worden, of door middel van .midi-files over gebracht worden.

Om een Colab te starten open je gewoon een topic, je vermeld de style van het nummer, in welk programma er gewerkt word, en eventuele idee?n die je er al over hebt. Het is ook handig om eventueel VST's en plugins te vermelden waarvan je zeker bent dat je gaat gebruiken.

Voorbeeld:

Style: House/minimal
Idee?n: Beetje lounge achtige beat en melodi?n a.k.a. Stimming
Programma: Logic 9
VST's/Plugins: Sylenth 1, Sonalksis Max Limiter

Als daarna de link gelegd is, zou je denken dat het topic daarna niet meer actief is, maar in dat topic kan gediscuseerd/overlegd worden. Er zou een preview/eind resultaat gepost kunnen worden en vanuit daar kunnen er tips gegeven worden.

Dan hebben we nog de pre-productions. Dit is een onderdeel om hulp te vragen voor producties waar je niet meer weet wat je er mee moet doen, geen inspiratie meer voor hebt of een Colab van wilt maken.

Je maakt daarvoor dan een nieuw topic aan, zegt welke style het is en wat je probleem er mee is. Ook upload je dan de pre-production en post een link.

Het lijkt me een erg gaaf idee om zo met anderen tracks te kunnen maken.

Nu zou ik graag jullie mening willen weten, stem even op de poll en geef een mening hoe dat jij er over denkt of wat er beter zou kunnen.

Cheers,
Mischa

What do you think about Nieuw forum onderdeel - Ja of nee? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 30-12-2010 23:15
Dus je vraagt dan aan mensen hoe je je eigen tune moet afwerken? Het is toch jouw creativiteit, niet die van iemand anders. Bovendien kan je altijd een colabpartner zoeken in de productions sectie van het forum. Echt niet nodig om daar een nieuw forumonderdeel voor toe te voegen imo.
DJMischaa    posted on 30-12-2010 23:18
Poster: Mixt-Ape
Dus je vraagt dan aan mensen hoe je je eigen tune moet afwerken?

Meer het idee als je een track hebt waar je niets meer mee kan omdat je er geen inspiratie meer voor hebt. Iemand anders zal misschien wel een idee hebben hoe je iets kan afwerken of toevoegen.
Mixt-Ape    posted on 30-12-2010 23:19
Dit zou je nog altijd bij de gewone producties kunnen posten imo.
jannickv    posted on 30-12-2010 23:33
Poster: Mixt-Ape
Dit zou je nog altijd bij de gewone producties kunnen posten imo.

volledig mee eens... meer forum onderdelen maken de boel enkel moeilijker...

*nee*
Tekhead    posted on 30-12-2010 23:40
ik ook volledig mee eens
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ElVrieso    posted on 31-12-2010 00:53
Hmm, lijkt me toch niet een h??l slecht idee. Alleen denk ik dat er problemen gaan ontstaan qua auteursrechten. Stel iedereen kan bij de file, dan heeft iedereen oppeens jouw project!
Bruno de Vries - @djelvrieso
DJMischaa    posted on 31-12-2010 13:56
Poster: DJELVRIESO
Hmm, lijkt me toch niet een h??l slecht idee. Alleen denk ik dat er problemen gaan ontstaan qua auteursrechten. Stel iedereen kan bij de file, dan heeft iedereen oppeens jouw project!

Je sluit natuurlijk een contact via DJR, en daarna ga je verder via MSN, Skype etc.
Of je spreekt af via dat topic.

Winston    posted on 31-12-2010 14:24
Samenwerken is altijd goed. Maar de noodzaak voor een apart forum is er nu niet. Het kan gewoon in het producers deel. Vermeld dan in je topic title [colab] of [pre-production]. Als blijkt dat het er erg veel worden kan dan nog altijd in de toekomst een aparte sectie worden gemaakt.

Er is wel veel pre-production van beginnende producers hier. Mensen die gewoon advies vragen over een half afgemaakte track. Dus een ander tag is wel gewenst.

[P] is nu voor producties. Als het een pre-production is zouden we kunnen afspreken dat je de tag [pre-P] plaatst in de topic title.
Tic Toc
User edit by Winston on 31-12-2010 @ 14:25:14 (23%)
jannickv    posted on 31-12-2010 14:35
Veel mensen gebruiken de tags toch niet... Of niet correct...
Denk dat alles goed loopt zoals het nu is.. mensen zetten hun productie die niet af is gewoon met een [P] tag... Afgewerkte producties is het de bedoeling dat je ze in de productions sectie upload... Voor de rest is er nog het productions forum.
DJMischaa    posted on 31-12-2010 14:45
Poster: Winston
Samenwerken is altijd goed. Maar de noodzaak voor een apart forum is er nu niet. Het kan gewoon in het producers deel. Vermeld dan in je topic title [colab] of [pre-production]. Als blijkt dat het er erg veel worden kan dan nog altijd in de toekomst een aparte sectie worden gemaakt.

Er is wel veel pre-production van beginnende producers hier. Mensen die gewoon advies vragen over een half afgemaakte track. Dus een ander tag is wel gewenst.

[P] is nu voor producties. Als het een pre-production is zouden we kunnen afspreken dat je de tag [pre-P] plaatst in de topic title.

Ik sluit me aan bij dit idee. Als er een Sticky voor zou komen en iedereen dan de uitleg kan lezen zou het toch wel gebruikt worden door mensen die het interessant vinden, lijkt mij.
Winston    posted on 31-12-2010 15:32
Ja, een goede sticky ontbreekt nu.

Ik stel voor dat jij de eer hebt (want het is jouw idee) om de tekst te schrijven van de start post en het topic aan te maken. Dan kun je de admins vragen om het topic tot sticky te maken.
Tic Toc
DJMischaa    posted on 31-12-2010 15:51
Poster: Winston
Ja, een goede sticky ontbreekt nu.

Ik stel voor dat jij de eer hebt (want het is jouw idee) om de tekst te schrijven van de start post en het topic aan te maken. Dan kun je de admins vragen om het topic tot sticky te maken.

Yeah, dat lijkt me een gaaf idee, ik zal volgend jaar eens beginnen! :P
Awave    posted on 03-01-2011 20:01
Het lijkt me trouwens ook handig als iedereen die tags goed gebruikt, en het in het goede sub-forum post. Zo zie ik vaak Mixes in het Productions deel van het forum staan. Het is natuurlijk een production, maar er is ook een Mixes subforum.

Misschien zijn stickies inderdaad de uitkomst (en dan bedoel ik uiteraard niet die verderfelijke staafjes des doods)

This is an old Topic

No new postings for 5.352 days.
 Post CommentThat would be 178.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

261 Users online: 128 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 91.107
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.144