Welke PA Speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke PA speakers ?

-Mackie
-JBL
-Hk Audio
-Master
-EAW
-DB Technologic
-anders....

Voting is only possible for our Members
Collin    posted on 23-12-2005 19:13

Ik heb nieuwe Pa speakers nodig , want heb mijn Dynacord verkocht

omdat ik het waardeloos geluid vind ,, maar heb zelf gekeken naar MASTER

DB Technologic . EAW , JBL , en HK Audio maar hebben jullie ervaring met een van
deze merken ... hoor het graag ( tis voor rond de 500 mensen MINIMAAL )

en Discotheek ...

Mod edit by Nvie on 31-12-2005 10:11 (4%)

What do you think about Welke PA Speakers ??

Vote :   

the-melody    posted on 23-12-2005 19:14
Heb je voor een discotheek speakers nodig die hangen er toch al?
Collin    posted on 23-12-2005 19:16
Poster: djliberty
Heb je voor een discotheek speakers nodig die hangen er toch al?

nee , er moeten nieuwe komen , en daar ga ik over !!! snapje
Nvie    posted on 23-12-2005 19:23
Ik geloof dat er bij ons in de Rodenburg een IS setje hangt...

klinkt altijd goed, bass voelt goed. Maar dan zijn er ook wel 4x3 toppen en 4x1 bas units geloof ik Happy, laughing
the-melody    posted on 23-12-2005 19:31
Ow
PatrickBeuken    posted on 23-12-2005 20:13
  • AD systems (Audience Delight). Volgens mij niet zo'n bekend merk, maar de kwaliteit is machtig. In de Mondial Beek (discotheek) en Snowworld Landgraaf hebben ze ook alles van AD.
User edit by PatrickBeuken on 23-12-2005 @ 20:14:13 (9%)
HouseArrest    posted on 23-12-2005 20:52
EV (Electro-Voice) geeft ook een masterlijk geluid!
Die speakers en Amps gebruiken ze in de discotheek waar ik wel eens draai..
Collin    posted on 23-12-2005 20:55
oke  bedankt iedereen , maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met het merk Master  ... wil ik ook wel is wat over weten hoor er veel mensen over
M-Plex    posted on 23-12-2005 21:40
Ikzelf zou voor Beyma speakers gaan!

Zjin kwalitatief heel erg goed!
Maar de prijs liegt er ook niet om, dat is wel jammer!
Maar met goed gereedschap is het wel het halve werk!
Lead    posted on 24-12-2005 12:19
Als geld geen probleem is :

EAW KF-850... Met mooie Crown versterkers en gegarandeerd feest :D

Maar je hebt het dan ook over serieus geld. Master is ook goed, knalt lekker...

JBL heeft ook een mooi Array setje.... Kleine compacte kastjes met een dijk van geluid.

Let the BASS be louder
djdonron    posted on 24-12-2005 22:05
Als je op zoek bent naar een discotheek installatie zou ik voor EAW kiezen en dan met name de DC-series zijn speciaal gericht op het discotheek en club gebeuren,de Kf-serie is meer gericht op het touring gebeuren,neemt niet weg dat er wel de nodige decibels uitkomen.
In combinatie met een paar Carver's of Labgruppen heb je dan een dijk van een betrouwbare installatie die garant staat voor een x-aantal jaren luisterplezier.
Ze hangen niet voor niks in de grootste clubs zoals Lexion,Melkweg,Club More en Marcanti om er maar een paar te noemen.
Suc6 met je keuze.
Collin    posted on 25-12-2005 21:57

Eeh

Thanks voor jullie reacties , ik wil graag het EAW wel is horen hoe dat klinkt maar weet iemand een Dealer van EAW in Nederland liefst dicht bij Zwolle
of kun je een site geven ( of mag dat niet ? )

majah
Lead    posted on 25-12-2005 22:45
Neem eens contact op met HPA Service, dit is de Nederland Importeur. Ze kunnen je vast wel verder helpen. Ik heb zo geen dealerlijstje kunnen vinden....
Let the BASS be louder
djdonron    posted on 26-12-2005 11:31
trek er ff een dagje voor uit om in Amsterdam bij HPA te gaan luisteren,ze hebben ook een occ. afdeling met gebruikte EAW speakers Carver versterkers etc.
Collin    posted on 26-12-2005 13:14

oke bedankt Lead & Djdonron  . ga ik zeker deze vakantie even doen
Remcovdwerff    posted on 06-03-2006 18:40
En, wat is het uiteindelijk voor een set geworden? Vind het altijd wel interessant om te weten wat de doorslag gaf.

Er is ontzettend veel keus in de geluidssystemen, met allemaal hun eigen prijskaartje. Testen en demo's op de uiteindelijke locatie is de tip.

je noemt in je poll wel merken die niet direct met elkaar vergeleken mogen worden, vooral qua prijsstelling verschillen ze enorm.

Groeten, Remco

djmamo    posted on 06-03-2006 18:46
zou zeker voor de crown versterkers gaan of je moet de oude bell serie hebben staan.

voor speakers zou ik gaan voor Electro Voice op het moment kan ik geen betere bedenken.

www.moonentertainment.nl
Remcovdwerff    posted on 06-03-2006 19:01
Het noemen van goede speakersystemen of versterkers afzonderlijk is minder interessant dan combinaties. Het uiteindelijke resultaat heeft te maken met de combinatie van de versterkers als speakers.

Kortom; sommige versterkers zijn op kast A erg goed en presteren minder op kast B.

Collin    posted on 06-03-2006 21:12

We hebben uiteindelijk voor het EV Line Array system

omdat dit het budget toelaat , en het klinkt super !!!

Bedankt voor al jullie berichten !!!!

Remcovdwerff    posted on 06-03-2006 22:14
Helemaal niet verkeerd dat systeem, waarschijnlijk is de club vrij breed?

Kun en wil je nog iets meer vertellen over hoe de uiteindelijke beslissing is gemaakt? Wat waren de tegenstanders en waarom is specifiek voor dit systeem gekozen?

In ieder geval veel plezier met het nieuwe systeem.

Groeten, Remco 

User edit by Remcovdwerff on 06-03-2006 @ 22:20:51 (19%)
killerbee    posted on 18-04-2006 11:32
hey en wat d8 je van martin audio (das niet mach) http://www.martin-audio.com/ heb zelf een set samen gesteld van martin ; dubbele bas kast chek de site maar even uhm hangt wel een dynacord versterker aan maar je kan daarvoor ook een andere aan hangen. ik persoonlijker ben  fan van dynacord. Martin audio is zkkr beter maar uhm nadeel is fucking duur maar het gaat hard en kraak helder. maar voor iedereen zo zn eigen ervaring.

Greats Bee

Gagarin12    posted on 01-07-2008 20:35
hallo,
vraaaaaaagjeeeeuuuuh!!

hoe noemt het merk van speakers die op al hun speakers onderaan in het midden een embleempje kleven in de vorm van de een vierkantje met daarin een slordig kruis dat naar de punten toe steeds smaller wordt. Het kruis is in een lichte kleur, dacht aan zilver of wit, het vierkantje zelf moet donkerblauw of zwart zijn.

Dank

Gagarin

... want wat een geluid ...

This is an old Topic

No new postings for 6.268 days.
 Post CommentThat would be 208.9 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 137 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 85.407
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.444