[T] Twee nieuwe tracks op Soundcloud (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lucalicious    posted on 29-12-2010 12:17
Deze vakantie zijn Friso (een goede vriend van mij) en ik erg productief geweest, we hebben twee complete tracks gemaakt.
de eerste, Up High, is echt een house track, main room achtig.
de tweede, Breakblaster, is electro.

zelf ben ik erg tevreden over het resultaat van beide tracks, maar ik ben natuurlijk erg benieuwd naar wat jullie er van vinden Cool?
tips en opmerkingen zijn dus erg welkom!

voor de electro track heeft Friso overigens nog een vet idee voor de intro, dus die is misschien nog niet helemaal af.

Link in HM.

Greetz

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [T] Twee nieuwe tracks op Soundcloud ??

Vote :   

Awave    posted on 02-01-2011 15:16
Poster: Gidi
zware

vind die 2e niet lekker, weet niet waarom niet, melodie pakt me niet.
De eerste wel, maar daar vind ik de drop niet echt duidelijk.

Jouw reactie vind ik anders ook niet echt duidelijk.

Check.
Lucalicious    posted on 02-01-2011 15:20
@ gidi: oke thanks voor je reactie! naja kan gebeuren he haha, ja kan nooit iedereen ergens mee raken.
Ziax    posted on 02-01-2011 15:29
checken

edit: ik hoor de 2e liever, ik vind de 'zweverige' melodie wel leuk. Misschien moet je wanneer de beat erin komt het nog net ietsje zachter maken (niet in volume, moeilijk uit te leggen :p). Zodat het nog net iets meer zweven wordt.

allezinds i like!
User edit by Ziax on 02-01-2011 @ 15:40:13 (100%)
Lucalicious    posted on 02-01-2011 16:07
@ ziax: oke thanks! je bedoelt up high neem ik aan? :P
Ziax    posted on 02-01-2011 16:32
Klopt up high sorry Happy, laughing.

Ik heb nog eens geluisterd en eigelijk vind ik enkel de eerste minuut op de een of andere manier niet kloppen. Het lijkt mij een 'agressiever' nummer als ik de eerste minuut hoor waarna het eigelijk lekker 'zacht' wordt.
Ik hoop dat je kan volgen :p
Lucalicious    posted on 02-01-2011 16:54
ja ik snap wel wat je bedoelt ja.
maar dat is denk ik ook wat de andere zeiden, de climax mist dat agressieve juist idd.
?
Ziax    posted on 02-01-2011 17:31
of je draait het net om en behoudt het lekker rustige stuk en doet iets aan de eerste minuut Winking my eye

of je maakt er 2 versies van :D
Lucalicious    posted on 02-01-2011 17:47
haha kan ook idd :P
Gidi    posted on 02-01-2011 18:17
Poster: Awave
Jouw reactie vind ik anders ook niet echt duidelijk.

Check.

Jij geeft niet eens een reactie vriend Cool
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
dafraaits    posted on 03-01-2011 18:47
check
Awave    posted on 03-01-2011 21:52
Juist, reactie als volgt.
?
-BreakBlaster: is groovy, al vind ik dat de snare niet echt lekker past bij de synths etc.
???????????????????????? ook zou ik, als ik deze productie had gemaakt, bijvoorbeeld bij het tweede opbouwstukje hi-hats hebben gedaan, net zoals SHM heeft bij Leave the World Behind. Zo is er een lichte opbouw en is de climax niet geheel onverwacht. Misschien nog een woosh. Waar ik het nu over heb is rond de 4 minuten. Naar mijn smaak is de kick ook iets te luid, maar dit kan aan mijn speakers liggen of aan mijn eerdergenoemde smaak.

-Up High: leuk hoor, klinkt heel melodieus, maar ik weet niet of de piano compleet aansluit op het stuk. Vooral omdat het deuntje zonder piano redelijk euforisch klinkt als je snapt wat ik bedoel, en het haast lijkt of de piano in mineur speelt. Daarnaast moet ik zeggen dat ik geen verstand heb van akkoorden (nog niet), maar dat de piano niet vroooooolijk klinkt zoals het deuntje dat in het begin wel is. Ook zou ik nog wat variatie met bijvoorbeeld een extra kick hier en daar en een dubbele clap hier en daar is proberen. Wat me verder opviel is bij 2:40 dat de piano en de synth niet helemaal bij elkaar kloppen, als je dit terugluistert, kan je je hier dan in vinden? Het stuk daarna is wel erg goed qua opbouw vond ik (rond de 3 minuten) en de climax ook. Maar na de climax heb ik dan weer het gevoel dat de synth niet helemaal bij de piano past. Misschien een kwestie van smaak, maar luister het nog een paar keer terug.

Hoop dat je hier wat mee kan!
Lucalicious    posted on 03-01-2011 21:57
kijk dankjewel man!
?
ik heb ondertussen de tweede opbouw van breakblaster verandert met claps erbij.
en dat de synth niet bij de piano past, is ook een questie van smaak toch, ik vind ze namelijk wel lekker passen opzich haha :P
maargoed, in iedergeval bedankt voor je reactie kerel!
Awave    posted on 04-01-2011 16:26
Ik bedoelde met die synths bij elkaar passen meer dat de tonen niet lekker vloeiend met elkaar meegaan, het klinkt haast alsof ze een beetje tegen elkaar in gaan. Nogmaals, ik kan het ook compleet fout hebben maar dit vertellen mijn oren me :P

edit2: Ik moet mijn reactie lichtjes aanpassen. De voor mij tegenstrijdigheid vindt alleen plaats in de eerste 2 'akkoorden', de 3de en 4de klinken wel goed samen, maar de eerste niet echt, de tweede zeker niet, maar die daarna dan weer wel :s Ben ik de enige? Happy, laughing
User edit by Awave on 04-01-2011 @ 16:34:23 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.376 days.
 Post CommentThat would be 179.2 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 57 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 5.002
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.411.636