Poster: TH3llC
heel veel luisteren, eventueel waveform(of hoe je het ook noemt)
Poster: DJSHAK3S
gewoon als je nu op DJR zit muziek luisteren , zit je te lezen : muziek luisteren , zit je te hardlopen (noem maar wat op) ipoad of whatever meenemen nummers die je leuk lijken voor in een mix bootleg of iets anders onthoud je dan wel anders kan je ze altijd wel even opschrijven (zit nu ook muziek te luisteren (bart b-make some noise))
Poster: BnA
Elke track is ongeveer hetzelfde opgebouwd, dus constant nummer luisteren om de opbouw te weten te komen hoeft niet.
Wel kan je als je je muziek goed kent, beter inschatten welke nummers enigzins bij elkaar passen om in te mixen..
Poster: TH3llC
doet iedereen denk ik wel..
je kan niet alle nummers perfect op naam herkennen..
zeker met al de remixen die er gemaakt worden
Poster: Winston
Het heeft weinig zin een enorm aantal tracks te hebben, waarvan je de meeste niet goed kent. Probeer alleen goede tracks te downloaden. Als je stomme download moet het apart worden gezet, voordat je het brand op cd.
Dan luister en gebruik je vaker dezelfde nummers en leer je vanzelf welke van ze wel en niet goed bij elkaar passen.
Poster: DJSHAK3S
als je bvb itunes hebt en een album download waar veel nummers zitten die je kent en enkele die je miet kent moet je die ook luistere
Poster: Jizzy
Wat die persoon je heeft verteld is goed advies 'veel luisteren en een paar tracks per maand'. Om het je verder makkelijker te maken sorteer je tracks zo dat ze bij elkaar passen, bijvoorbeeld qua bpm, ritme en toonsoort, indien je nog niet bekend bent met het laatste kan dit later ook nog.
Ik weet niet wat je allemaal al weet. Voor het geval je dit nog niet weet.
Probeer bij elke track de (4, 8) 32 tellen phrase te herkennen, ik weet even het Nederlandse woord niet. Dan weet je? wanneer je een andere track kan starten.
Voor de rest is het doen, doen, doen en nog eens doen.
Poster: Danielvb
Phrases heeft met de structuur van de muziek te maken. Dus na 32x 4 tellen, begint een nieuw deel van de muziek.
En wat jij bedoeld is gewoon in de maat laten lopen.
Wat ik zelf doe met gedownloade muziek is het dubbel checken, soms wel 3 dubbel.
Bij de download luister ik het ff, en als het goed klinkt download ik het. Later check ik het, en of het goed is om mee te mixen.
En je moet gewoon af en toe een cdtje branden, en tijdens het oefenen vooral die nummers gebruiken.
En een simpele truck die ik gebruik, ik sorteer me cds op key, dus alles A1 op 1 cd en A2 op een andere cd, dan kan je gewoon je cd langs gaan en klinkt het meestal goed. Mixedinkey is een goed programma ervoor, kost je 45 euro. maar echt prima programma. Mixmeister of VDJ zit er met de keys vaak naast
Poster: Danielvb
Nee, mixedinkey zet de key van een nummer in de tag.
Vervolgens kun je bijvoorbeeld, de key aan't begin van een naam zetten.
Dan alle A1 map, A2 in een map etc. En dan branden maar. Ik doe zelf 8 tracks per cd, maar is net wat je prettig vind.
Poster: Daens_
BR>
Bedankt !
Maar ik sorteer ze momenteel enkel per BPM voor DnB en niet per Key![]()
De phrases vloeien al automatisch, bedoel je het starten van de track in de andere zodat de ' drop ' in ' sync ' loopt ??
Time mixing ofzo heet dit.
Poster: Jizzy
In dit YT filmpje wordt het uitgelegd. www.youtube.com/watch?v=0ivmr9oQvO0
Aan de hand van een geluidsfragment is het wat makkerlijk. Het betreffende stukje begint bij ca 4 minuten. Het heet Beats, Bars and Phrases. Er zijn in totaal 5 filmpjes. Misschien kan je er nog wat tips uithalen. Het is wel in het Engels. Indien je vertaling nodig hebt laat het dan even weten.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.