[6] Het digitale domein
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-12-2010 17:19
In het zesde deel van mijn series topics over geluid en wat daarmee te maken heeft gaat het over : het digitale domein. De meeste begrippen die daar gebruikt worden heb ik proberen toe te lichten en van afbeeldingen te voorzien zodat je ook ziet wat er mee bedoelt wordt.

Opname afgezet tegen het gebruik van een verschillend aantal bits

In dit deel wordt uitgelegd waarom je altijd een Sample Rate van 44.1 kHz (of hoger) en de hoogste mogelijke bit diepte moet gebruiken. Ook wordt er uitgelegd wat Dither is en waarom je het altijd moet gebruiken als je de bitdiepte van een tracks verlaagd.

• Digitaal Domein
  • Let the BASS be louder

What do you think about [6] Het digitale domein ??

Vote :   

BennoRevelli    posted on 20-12-2010 09:37
    Toppie Lead!

Voor mij niet heel veel nieuws, maar wel ontzettend leuk dat je de tijd hebt genomen om dit aan te maken!
    Zal het evengoed met veel plezier doorlezen, en ik denk dat deze info z??r nuttig is voor vele members!
    || CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
    Sebasz    posted on 20-12-2010 17:41
    top!
    Bootstrap    posted on 20-12-2010 17:57
    Zeker nuttig, bedankt!
    Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
    Lead    posted on 21-12-2010 00:17
    Gelukkig wordt het gelezen Happy, laughing
    Ik doe er hard mijn best voor om het begrijpelijk te houden, hoop maar dat dat lukt.

Btw de volgende over mp3 compressie en cd's branden denk ik. Ben al half begonnen, maar weet nooit zeker hoe het afloopt Winking my eye
    Let the BASS be louder
    TH3llC    posted on 21-12-2010 00:25
    Poster: Lead
    Gelukkig wordt het gelezen Happy, laughing
    Ik doe er hard mijn best voor om het begrijpelijk te houden, hoop maar dat dat lukt.

Btw de volgende over mp3 compressie en cd's branden denk ik. Ben al half begonnen, maar weet nooit zeker hoe het afloopt Winking my eye
     heb ze allemaal gelezen en ook allemaal begrepen, dus dat is je al gelukt en was zeer leerijk!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
    Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

81 Users online: 12 Guests (69 Unknown)
    Pages generated today : 31.049
    Most visitors online this month : 200
    Lifetime Pageviews since 2003 : 239.845.403