Pioneer CDJ-850 of CDJ-1000MKIII (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 18-12-2010 00:01
DjResource!

Het is weer eens tijd voor een booth update bij mij.
Nu ben ik van plan mijn cdj-200 te verkopen en dan 2 cd-spelers erbij te kopen...

Nu twijfel ik heel hard omdat ik recordbox wel leuk vind... maar de waveform op de cdj-850 enkel laad terwijl je speelt en dit gebeurt bij de 1000mk3 naar mijn weten beter?

Was het niet dat ik ook Traktor Scratch gebruik op mijn tt's dan zou ik zowiso voor de usb en recordbox functie gaan. Maar ik wil de cd-spelers vooral gaan gebruiken voor het afspelen van gekochte cd's die dus niet door recordbox zijn gegaan... Dan lijkt een speler die wel waveforms laad van cd's wel handig...

Graag even een 2e mening van julie... momenteel gaat mijn mening uit naar de cdj-1000mk3 vanwege de waveform en hotcue's...

grtx

edit: Moest je iemand kennen die 2 CDJ-1000mk3 verkoopt mag je dit hier ook ff smijten Winking my eye
User edit by jannickv on 18-12-2010 @ 00:08:24 (12%)

What do you think about Pioneer CDJ-850 of CDJ-1000MKIII ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 20-12-2010 11:55
Als je een set van 2 uur of een uur draiit heb je aan een USB stick van 8gb meer dan genoeg. Voor de langere sets of een hele avond draaien prefer ik toch een laptop er bij.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 20-12-2010 13:12
De belangrijkste voordelen van rekordbox en daarmee de CDJ-850 zijn de loop memory, bpm/beatgrid, waveforms, en playlist.

Als je gewoon beat mixed en je platen goed kent heb je al deze functies niet nodig.

Als je stijl on-the-fly remixing mag worden genoemd dan heb je dus loops nodig en helpen vooraf bereide playlist, waveforms in belangrijke mate. Ook de strakkere bpm helpt om je niet te hoeven te concentreren en corrigeren van het tempo.

Dus als je stijl gewoon beatmixen is en je draait af en toe buiten, draai je met CD's.

Als je doet aan on-the-fly remixing kies je voor CDJ-850 en USB. En als je moet draaien op players die niet met rekordbox werken moet je ernaar vragen of de decks zelf brengen of de gig niet aannemen.

Nu is een moeilijke overgangsperiode, dus zijn beide systemen (USB en CD) nog naast elkaar actief. Dus als je beginnend deejaytje bent zul je toch nog cd's moeten branden al werk je ook met rekordbox USB. Maar qua performance en oefening ben je ready for the future met USB-rekordbox.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-12-2010 @ 16:23:05 (12%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

337 Users online: 133 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 64.769
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.400.300