De CDJ-850 is bedoeld om samen te werken met Rekordbox.
Wat doet Rekordbox precies:
1 - opslagplaats voor je tracks
2 - database, dus denk aan sorteren, tags, playlist
3 - waveform
4 - bpm en beatgrid
5 - maken en opslag 3 hot cues/loops
6 - maken en opslag 10 normale cues/loops
7 - history list bekijken van USB media die net zijn gebruikt op een CDJ.
Dus wil je perse waveform, en waarom zou je dat niet willen, erg handig, moet je met usb en rekordbox werken. Neem dat extra werkje om je gekochte cd's een (1) keer erdoor te halen. Hoeft niet in 1 keer binnen een dag. Gewoon eerst je favoriete en dan bekijk je het verder.
Timecode snap ik niet goed waarom je dat nog wil gebruiken. Je wilde niet met CD's lopen, dus stapte je over naar een laptop als opslag. En nu kan een USB stick als opslag dienen en je wilt toch met een veel zwaardere laptop lopen? Plus draaitafels gebruik je alleen als turntablism je hobby is en je meedoet aan DJ battles. Of de bijbehorende hiphop mixing met cuts en scratches.
Maar in Europa is electronic music main stream. En hierbij zijn loops en effecten veel belangrijker dan cuts en scratches. En juist rekordbox stelt je in staat loops vooraf voor te bereiden en op te slaan. En dat wordt tot milli seconden nauwkeurig gedaan, waardoor zeer lange overgangen/mixes mogelijk zijn als je de quantize functie gebruikt. En in de tussentijd kun je effecten overheen gooien. Check dit topic
DJR>DJsounds regelmatig, want hierin vertel ik behalve wat ik mooi vind, ook wat ik te weten kom.
Hot cue's zijn er niet op de CDJ-850. Maar je kunt de normale cue en de loop gebruiken voor hot cues. Dan heb je er twee. En voor die ene keer dat je drie nodig hebt, heb je misschien een sampler op je mixer of een copie van het nummer op een andere CDJ. Met USB is dat gemakkelijk.
Maar als het wat rustiger kan, hot cues dus niet gebruikt als bv. drum, kun je de loop/cue recall gebruiken om 1 van de 10 cue/looppoints op te roepen. En in combinatie met de rode stipjes onder de USB waveform vindt je ze ook erg snel. Dus dat argument van hot cue's op de CDJ-1000MK3 is daarmee danig verzwakt.

Plus leer je wennen aan de draai browse knop die op alle nieuwe Pioneer CDJ's voorkomt.
En de CDJ-850 is z.a. eerder gezegd nieuw met garantie, maar de CDJ-1000MK3 krijg je straks alleen 2e hands, zonder garantie.
Poster: ocramnavnerve
Vraag me ook of als je ergens in het land moet draaien hoeveel cdj 850,900 of 2000 er al staan.
Beetje lastig als je met een hoofdtelefoon en 4 usb sticks aankomt en er staan cdj 1000's.
Dat is eigenlijk een goede vraag. Ik denk dat de CDJ-1000MK3's binnenkort nergens meer staan, net zoals nu je nergens CDJ-1000MK2's meer ziet.
Voorlopig is vooraf vragen wat er staat wel aan te raden.
Ook slim is om alvast voor de aanschaf van je CDJ's, Rekorbox gratis te downloaden.
PS. Als je met draaitafels draait om nostalgische reden mag dat zeker, maar dit moet dan los staan van de moderne mogelijkheden en technieken die nu mogelijk zijn.