Pioneer CDJ-850 of CDJ-1000MKIII (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 18-12-2010 00:01
DjResource!

Het is weer eens tijd voor een booth update bij mij.
Nu ben ik van plan mijn cdj-200 te verkopen en dan 2 cd-spelers erbij te kopen...

Nu twijfel ik heel hard omdat ik recordbox wel leuk vind... maar de waveform op de cdj-850 enkel laad terwijl je speelt en dit gebeurt bij de 1000mk3 naar mijn weten beter?

Was het niet dat ik ook Traktor Scratch gebruik op mijn tt's dan zou ik zowiso voor de usb en recordbox functie gaan. Maar ik wil de cd-spelers vooral gaan gebruiken voor het afspelen van gekochte cd's die dus niet door recordbox zijn gegaan... Dan lijkt een speler die wel waveforms laad van cd's wel handig...

Graag even een 2e mening van julie... momenteel gaat mijn mening uit naar de cdj-1000mk3 vanwege de waveform en hotcue's...

grtx

edit: Moest je iemand kennen die 2 CDJ-1000mk3 verkoopt mag je dit hier ook ff smijten Winking my eye
User edit by jannickv on 18-12-2010 @ 00:08:24 (12%)

What do you think about Pioneer CDJ-850 of CDJ-1000MKIII ??

Vote :   

DiVario    posted on 18-12-2010 00:05
Ik zou persoonlijk wel voor de cdj 1000 mk3's gaan, die hotcues vind ik wel heel erg handig.

verander mss ook even je titel naar cdj 1000 mk3 ipv cdj 100 :p
Practise makes perfect!
jannickv    posted on 18-12-2010 00:08
Poster: BnA
Ik zou persoonlijk wel voor de cdj 1000 mk3's gaan, die hotcues vind ik wel heel erg handig.

verander mss ook even je titel naar cdj 1000 mk3 ipv cdj 100 :p

My Bad :D aangepast :D thanx!
Winston    posted on 18-12-2010 01:26
Mag ik weten waarom het gebruik van tt's in combinatie met Traktor Scratch het gebruik van Rekordbox en USB uitsluit?

Voor de rest ben je volgens mij verkeerd ingelicht. De CDJ-800 wint het qua features, ook wave form en cue points, van de CDJ-1000MK3.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-12-2010 @ 13:24:18 (100%)
Ywe    posted on 18-12-2010 08:50
Ja maar het punt is dat hij bij CD's de waveform niet 'voorlaad'

Echter als je usb stick erin hebt zitten en je speel CD af, de volgende keer heb je dan wel de waveform want die word weggeschreven naar usb
Bvanleeuwen    posted on 18-12-2010 09:22
Ik zou sowieso voor de 850 gaan. Nieuw, geen beschadigingen, jog en pitch nog strak, usb, etc!

Je gekochte cd's moet je gewoon even allemaal rippen. Is even wat werk (heb het met -+400CD's voor mijn ouders ook gedaan) maar daar zal je geen spijt van hebben. Het is gewoon erg handig voor de toekomst....

En zo goed is dat waveding van de mk3 ook weer niet he Thumbs Up

Nesco_Martinez    posted on 18-12-2010 09:59
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag,vandaar dat ik even gebruik maak van dit topic en geen nieuw open.

Maar is het nou zo dat de wavevorm vd de cdj 850 alleen maar onthoud als het nummer helemaal is afgespeeld en dat je dus dan ook een usb erin moet doen om de wavevorm op te slaan?

Als dat zo is dan ga ik denk ik voor de cdj 1000 mk3.

Vraag me ook of als je ergens in het land moet draaien hoeveel cdj 850,900 of 2000 er al staan.
Beetje lastig als je met een hoofdtelefoon en 4 usb sticks aankomt en er staan cdj 1000's.

Graag jullie ervaringen met bovenstaande

Thx

Marco
Winston    posted on 18-12-2010 14:00

De CDJ-850 is bedoeld om samen te werken met Rekordbox.

Wat doet Rekordbox precies:
1 - opslagplaats voor je tracks
2 - database, dus denk aan sorteren, tags, playlist
3 - waveform
4 - bpm en beatgrid
5 - maken en opslag 3 hot cues/loops
6 - maken en opslag 10 normale cues/loops
7 - history list bekijken van USB media die net zijn gebruikt op een CDJ.

Dus wil je perse waveform, en waarom zou je dat niet willen, erg handig, moet je met usb en rekordbox werken. Neem dat extra werkje om je gekochte cd's een (1) keer erdoor te halen. Hoeft niet in 1 keer binnen een dag. Gewoon eerst je favoriete en dan bekijk je het verder.

Timecode snap ik niet goed waarom je dat nog wil gebruiken. Je wilde niet met CD's lopen, dus stapte je over naar een laptop als opslag. En nu kan een USB stick als opslag dienen en je wilt toch met een veel zwaardere laptop lopen? Plus draaitafels gebruik je alleen als turntablism je hobby is en je meedoet aan DJ battles. Of de bijbehorende hiphop mixing met cuts en scratches.

Maar in Europa is electronic music main stream. En hierbij zijn loops en effecten veel belangrijker dan cuts en scratches. En juist rekordbox stelt je in staat loops vooraf voor te bereiden en op te slaan. En dat wordt tot milli seconden nauwkeurig gedaan, waardoor zeer lange overgangen/mixes mogelijk zijn als je de quantize functie gebruikt. En in de tussentijd kun je effecten overheen gooien. Check dit topic DJR>DJsounds regelmatig, want hierin vertel ik behalve wat ik mooi vind, ook wat ik te weten kom.

Hot cue's zijn er niet op de CDJ-850. Maar je kunt de normale cue en de loop gebruiken voor hot cues. Dan heb je er twee. En voor die ene keer dat je drie nodig hebt, heb je misschien een sampler op je mixer of een copie van het nummer op een andere CDJ. Met USB is dat gemakkelijk.

Maar als het wat rustiger kan, hot cues dus niet gebruikt als bv. drum, kun je de loop/cue recall gebruiken om 1 van de 10 cue/looppoints op te roepen. En in combinatie met de rode stipjes onder de USB waveform vindt je ze ook erg snel. Dus dat argument van hot cue's op de CDJ-1000MK3 is daarmee danig verzwakt.

memory cue loop recall

Plus leer je wennen aan de draai browse knop die op alle nieuwe Pioneer CDJ's voorkomt.

En de CDJ-850 is z.a. eerder gezegd nieuw met garantie, maar de CDJ-1000MK3 krijg je straks alleen 2e hands, zonder garantie.

Poster: ocramnavnerve
Vraag me ook of als je ergens in het land moet draaien hoeveel cdj 850,900 of 2000 er al staan.
Beetje lastig als je met een hoofdtelefoon en 4 usb sticks aankomt en er staan cdj 1000's.

Dat is eigenlijk een goede vraag. Ik denk dat de CDJ-1000MK3's binnenkort nergens meer staan, net zoals nu je nergens CDJ-1000MK2's meer ziet.

Voorlopig is vooraf vragen wat er staat wel aan te raden.

Ook slim is om alvast voor de aanschaf van je CDJ's, Rekorbox gratis te downloaden.

PS. Als je met draaitafels draait om nostalgische reden mag dat zeker, maar dit moet dan los staan van de moderne mogelijkheden en technieken die nu mogelijk zijn.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-12-2010 @ 14:33:36 (22%)
jannickv    posted on 18-12-2010 14:16
Over die timecode. Ik vind het gewoon leuk om nog eens met vynil te kunnen draaien zonder dat ik 100en euro's moet uitgeven aan platen...? Just for fun dus eigenlijk maarja waarom doe ik dit dj gebeuren? fun..

Wat dit temin doet aan recordbox? het feit dat recordbox het makkelijker maakt om muziek van je pc snel te spelen zonder te branden ed... cue points ed... dat kan traktor ook..

Winston thanx voor die mooie post echt een stap dichter bij de keuze voor een cdj-850 +1
Vinnyo    posted on 18-12-2010 14:20
Misschien een domme vraag, maar is het 10 cues per track of in totaal? Ga binnenkort namelijk ook de CDJ850s aanschaffen en wil het toch zeker weten. Happy, laughing
Winston    posted on 18-12-2010 14:26
Per track, Vinnyo.

Thanks jannickv, gewoon de old skool feel voor turntables van je begrijp ik Cool

Tic Toc
DJADMIN    posted on 18-12-2010 20:06
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan....en ik heb mijn 1000's verkocht voor 850's....en ik heb er geen moment spijt van gehad ! Met name het USB werken...heerlijk !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Winston    posted on 18-12-2010 20:10
Je bedoelt het USB-Rekordbox werken...heerlijk! Of niet!
Tic Toc
DJADMIN    posted on 18-12-2010 20:27
Jaa dat bedoel ik ja ! Ofja, met name het draaien met een USB stick...had vaak last van vette vingers op cds...en nummers die dan vastliepen of skipten...en dat is nu nooit meer...daarnaast kan je veel makkelijker zoeken naar nummers en dergelijke !
jannickv    posted on 18-12-2010 20:32
Poster: DJADMIN
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan....en ik heb mijn 1000's verkocht voor 850's....en ik heb er geen moment spijt van gehad ! Met name het USB werken...heerlijk !

Thanx zo'n mensen zoek ik eigenlijk!
Dus je hebt niet echt het gevoel dat je dingen hebt moeten opgeven als hotcue's en de waveform die ook de eerste keer laad?
DJADMIN    posted on 19-12-2010 14:53
Poster: jannickv
Thanx zo'n mensen zoek ik eigenlijk!
Dus je hebt niet echt het gevoel dat je dingen hebt moeten opgeven als hotcue's en de waveform die ook de eerste keer laad?

Nee, in tegendeel. Dat mijn bestaande cd's misschien niet die waveforms laden...alle?...maar de ondersteuning met USB Is echt ontzettend goed...

daarnaast gebruik ik de autoloop veel liever als hotcues...maar dat is persoonlijk denk ik !
Nesco_Martinez    posted on 19-12-2010 19:07
Hmmm dan misschien toch maar voor 2x de cdj850 & een zilvere djm 700 gaan.

Vandaag het 2e deel van mijn booth gekocht een witte expedit met zwenkwielen.Morgen even in elkaar zetten.

Zal ook met rekordbox is een USB stick vullen en is wat gaan proberen.
Ik heb toch lekker 2 weken vrij.
Esmee    posted on 19-12-2010 20:28
Zelf vind ik het toch wel een groot nadeel dat wanneer je vaak draait met CDJ 2000/850 je geen cd's meer brand. Als je dan ergens staat waar ze cdj 1000/800/ietsanders hebben dan moet je alles weer bij gaan branden.
Tuurlijk staan in de echte grote clubs vrijwel overal cdj 2000, maar in de kleinere dingen niet... (ik draaide vrijdag gewoon op 2x cdj 1000 mk2 namelijk).
Autoloop is eigenlijk wel een rete handige functie, dus ik zou het niet goed weten.
Voormij toch 2x cdj1000 dan!
Vinnyo    posted on 19-12-2010 20:40
Poster: Esmee
Zelf vind ik het toch wel een groot nadeel dat wanneer je vaak draait met CDJ 2000/850 je geen cd's meer brand. Als je dan ergens staat waar ze cdj 1000/800/ietsanders hebben dan moet je alles weer bij gaan branden.
Tuurlijk staan in de echte grote clubs vrijwel overal cdj 2000, maar in de kleinere dingen niet... (ik draaide vrijdag gewoon op 2x cdj 1000 mk2 namelijk).
Autoloop is eigenlijk wel een rete handige functie, dus ik zou het niet goed weten.
Voormij toch 2x cdj1000 dan!

Wanneer je een CDJ850 hebt mag je nog steeds gewoon CDs branden hoor Happy, laughing Dan neem je toch gewoon je CDs mee als je gaat draaien? Je namelijk van te voren waarop je gaat draaien. (lijkt mij)
Esmee    posted on 19-12-2010 21:13
Ja natuurlijk, maar je hebt een hoop al op USB stick staan dan en niet op cd.
Ik zou geen cd's branden voor thuis als ik met USB sticks kan werken.
Nesco_Martinez    posted on 19-12-2010 21:22
helemaal mee eens!

Daarom is de keuze ook zo moeilijk.

Zou niet graag alles nog ff op cd zetten voor 1 avondje op de cdj 1000 te draaien als je thuis alles via recordbox op usb zet.

Dan nog liever eigen spelers meenemen in een flightcase
User edit by Nesco_Martinez on 19-12-2010 @ 21:22:37 (8%)
Bvanleeuwen    posted on 19-12-2010 21:28
Als we het toch over USB sticks hebben, welke gebruiken jullie? Er komt binnenkort een 64gb van Flashvoyager dacht ik. Die zal nog wel duur zijn maar in de <40e klasse?! Gewoon iets willekeurigs of nog een speciaal model (lees/schrijfsnelheid)Confused
Vinnyo    posted on 19-12-2010 21:50
Poster: Bvanleeuwen
Als we het toch over USB sticks hebben, welke gebruiken jullie? Er komt binnenkort een 64gb van Flashvoyager dacht ik. Die zal nog wel duur zijn maar in de

Ik laat ze af en toe importeren, dan heb je voor ?50 een 256GB! PM maar voor meer details.
User edit by Vinnyo on 19-12-2010 @ 21:51:22 (56%)
jannickv    posted on 19-12-2010 23:52
vraag me dan ook weer af wat je hebt aan zo een usbsticks... koop dan gewoon een externe harde schijf...
Ik denk dat je met een kleinere usb je muziek die je meehebt overzichtelijker houd en er niet gewoon telkens muziek bij plaatst...

met 100 tracks kan je toch makkelijk een uur draaien en nog inspelen op je publiek denk ik dan...
aurelienvdv    posted on 20-12-2010 09:57
het nadeel aan die USB sticks is dat je minder vrijheid hebt in je muziekkeuze.
en het nadeel van een harde schijf is dan weer dat je moeilijk ??n bepaald liedje te pakken krijgt als dat niet in een playlist ofzo staat.
daarom verkies ik net nog een laptop
Esmee    posted on 20-12-2010 10:34
En om precies die reden die heirboven genoemd is, verkies is cd's!

172 Users online: 13 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 17.144
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.690.096