set intro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_h2o    posted on 17-12-2010 14:41
Ik wil een intro maken wat ik kan gebruiken in het begin van mijn set.
maar ik vindt niet echt goede samplekes enzo.
iemand paar tips?

thnx!

What do you think about set intro ??

Vote :   

Winston    posted on 17-12-2010 14:52
tip 1. zoek en gij zult vinden (duik dus nogmaals in je collectie)
tip 2. geduld is een schone zaak (als je dus niet meteen iets vindt, niet opgeven, maar blijf continu uitkijken)

Welke style draai je? En hoe wil je dat de intro klinkt? Traag, rustig of juist aggressief?
Tic Toc
main    posted on 17-12-2010 14:58
jij produceert toch? gewoon een intro van een nummertje maken zoals gewoonlijk!
maar dan voor je set, dus in je gedachte houden dat je meerdere nummers hiermee kunt laten beginnen.

veel gebruikte intro is dat t eindigt in een standaard bass (gewoon makkelijk 128bpm) zodat t ook allemaal makkelijk te mixen is met ieder denkbaar nummer
dj_h2o    posted on 17-12-2010 14:59
ik draai house,minimal (beetje shm achtig)

kdacht aan het begin stemmen (weet nog niet goed wat)
dan een countdown ofzo en dan de beat laten beginnen?

is gewoon een idee
main    posted on 17-12-2010 15:01
bijvoorbeeld, het is jou intro. niet die van ons!
Lead    posted on 17-12-2010 15:05
Juist bij het maken van een intro komt je creativiteit kijken, aangezien het JOUW intro moet worden moeten het wel geluiden zijn die aansluiten bij de dingen die je draait of wilt gaan draaien. Dit is voor iedereen anders natuurlijk.

Stemmen zijn veel gezocht, maar weinig stemmen lenen zich echt voor goed gebruik in een intro. Probeer eens iets uit een film te halen (een intro ga je toch nooit uitgeven, dus samples kun je gebruiken)
Let the BASS be louder
dj_h2o    posted on 17-12-2010 15:06
ja, mah ik produceer vooral hiphop.
normaal haalde ik al m'n vocal samples af via limewire mah da werkt nietmeer en op itunes vindt ik niet direct iets,
das meer voor hiphop.
wat ik ook wel ni slecht klinken vondt was intro van de matrix, en dan daar miss een countdown in verwerken.
Gidi    posted on 17-12-2010 21:32
downloa uhhh.. ik bedoel?natuurlijk koop,?textaloud (met expansion packs) en blutonium boy packs.
hier zitten goeie countdowns in en met textaloud kan je zelf typen en de PC zegt wat je typt (op de meest natuurlijke manier, nog steeds erg pc achtig maarja,)

Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio

This is an old Topic

No new postings for 5.377 days.
 Post CommentThat would be 179.2 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

399 Users online: 317 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 48.221
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.255.221