Hoe een remix maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jethro_Official    posted on 12-12-2010 17:34
kheb search al gedaan op forum . maar niks gevonden .

nu is mijn vraag , hoe maak je een remix van een bestaand track ?

is dit de acapella en instrumental version apart zoeken ?

en wat met de melo .. wordt die gesliced of effectief opnieuw in vst herwerkt .

grtz

edit , heb via via toch remix topics gevonden .

maar hier mag het eventueel ook nog uitgelegd worden Happy, laughing
User edit by Jethro_Official on 12-12-2010 @ 17:39:01 (40%)

What do you think about Hoe een remix maken ??

Vote :   

DJSHAK3S    posted on 12-12-2010 17:49
www.acapellas4u.co.uk?hier kan je gratis acapellas downloaden.
main    posted on 12-12-2010 18:01
ehh... volgens mij snap je het hele principe van producties maken nog niet..

je maakt producties opzich niet volgens een bepaalde manier, stap voor stap. (de stapjes moeten er natuurlijk wel in zitten, maar producties maken is geen lopende band werk!)

je maakt producties op gevoel en iets wat je in je hoofd hebt, met een remix maak je dus ook iets wat je in je hoofd hebt, met invloeden van een ander nummer (vocals, melodie?n, parodie?n hierop)
Jethro_Official    posted on 12-12-2010 18:05
Poster: main
ehh... volgens mij snap je het hele principe van producties maken nog niet..

je maakt producties opzich niet volgens een bepaalde manier, stap voor stap. (de stapjes moeten er natuurlijk wel in zitten, maar producties maken is geen lopende band werk!)

je maakt producties op gevoel en iets wat je in je hoofd hebt, met een remix maak je dus ook iets wat je in je hoofd hebt, met invloeden van een ander nummer (vocals, melodie?n, parodie?n hierop)

Producties maken niet snappen ? dan heb jij het verkeerd voor want Ik snap het principe van producties maken wel .

Ik vraag gewoon de bovenstaande dingen . ik weet ook wel dat je dingen moet maken die in je hoofd zitten Happy, laughing

Heb er al genoeg laten horen op producing forum

User edit by Jethro_Official on 12-12-2010 @ 18:19:08 (19%)
main    posted on 12-12-2010 19:00
aah oke, zal zo even checken.

heb nog nooit wat van je gelezen dus geen idee wie ik voor me heb
anciano    posted on 15-12-2010 03:04
Kijk eens bij www.sonicacademy.com/
User edit by anciano on 15-12-2010 @ 03:08:08 (65%)
Winston    posted on 15-12-2010 16:22
Remixen doe je toch gewoon live met je DJ set. Cool

Maar als je het op cd wil uitbrengen is het het beste dat je contact opzoekt met de originele producers en de originele VST's Cool gebruikt en combineert met je eigen.
Tic Toc
tparadise    posted on 16-12-2010 21:21
1 member likes this  
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:32:21 (100%)
no-rush    posted on 16-12-2010 22:53
1 member likes this  
Poster: tparadise
Remixen met je live set:S jij bedoelt mixen, remixen doe? je mbv een computer en de nodige software.

ja naders is het meer een mashup
tparadise    posted on 16-12-2010 23:01
1 member likes this  
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:32:09 (100%)
Winston    posted on 17-12-2010 01:12
1 member likes this  check: http://en.wikipedia.org/wiki/Remix

Uhm, ja sorry. Van huis uit ben ik DJ en geen producer. Ik heb het maar opgezocht voor de zekerheid en je hebt dus gelijk. Het zijn wel vaak DJ's die de studio's induiken en het doen. En remixen wordt vnl. gedaan in een studio. En dat kan inderdaad met computer en speciale software.

En een mash up is een speciale vorm van remixen, dus dat wordt ook in de studio gedaan. Daar zijn er duidelijk 2 verschillende nummers te horen die in elkaar tot een vloeiend geheel worden gemixed. Bij een normale remix is er maar 1 theme.

Ze zijn wel inconsequent bij wiki: 'A remix is an alternative version of a song, made from an original version.' Dus zou je kunnen begrijpen dat een remix is zowel live mixen als in de studio.
Maar iets later zeggen ze: 'A remixer uses audio mixing to compose an alternate master recording of a song.' En master recorden gebeurt normaliter, alleen in de studio.

In elk geval schrijven ze bij de historie dat zowel de mixers (producers), en DJ's onafhankelijk van elkaar maar wel ongeveer in dezelfde periode begonnen met remixen.
Dus de ene groep in de studio, de mixers, en de andere groep, de DJ's, in de discotheken.

In dit artikel zijn er verder links naar leuke begrippen zoals breakdown section, mash-up, cutting en scratching.

Maar als een DJ samples, loops, hot cues en effecten en mix en editing technieken gebruikt om een nummer te verbouwen tijdens een live set, zou ik het met al deze info, nog steeds remixing noemen. Want er bestaat geen andere term ervoor en het is niet in strijd met de eerste definitie.

Tic Toc
User edit by Winston on 17-12-2010 @ 02:25:16 (10%)

This is an old Topic

No new postings for 5.257 days.
 Post CommentThat would be 175.2 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 7 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 13.735
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.402.109