@ Yorick
Ik heb inderdaad afgelopen jaar dat van 4usonly gehaald omdat dat makkelijk was maar het is zeker niet dat ik alles 1wegs verkeer wil hebben, zelfde verhaal als dat ik Electrovoice gekocht heb ipv skytec speakers, ik wil toch zo goed als het budget van een 17 jarige dat toelaat kwaliteit kunnen bieden als ik voor een feestje ofzo geld vraag voor het draaien, dus ik ben ook zeker niet te beroerd om voor mijn muziek te betalen: het was alleen even dat ik niet wist WAAR ik nu moest kijken om up-to-date te blijven qua top 40 omdat er gewoon in zo'n rap tempo nieuwe nummers worden gemaakt en kids nog steeds (te?) veel tmf etc. kijken dus die stroom zal ik ook moeten bijhouden.
(komt trouwens ook beter uit met muziekrechtengezeiver, daar heb je dan namelijk minder last van met betaalde tracks)
dus
iedereen! nu al alvast bedankt voor jullie reacties, nu kan ik tenminste weer verder

overigens is het misschien toch een leuk idee wat Limb-Girdle oppert:
ik zou het bijv. ook handig vinden om een topic ofzo te hebben met allerlei locaties vanwaar je muziek kunt downloaden (legaal uiteraard en ja daar kan natuurlijk altijd een ''minder legale'' post tussen komen maar dan zijnw e in ieder geval op de goede weg en vooral voor nieuwe dj's die net willen beginnen is het ook weer handig omdat ze dan daar kunnen lezen ''waar ze zoals onder andere muziek van zouden kunnen downloaden'' en dan zouden die vanaf het begin aangezet kunnen weorden tot legaal downloaden dus dat leverd misschien weer een stap in de goede richting op,
maargoed laten we hier geen morele discussie van maken, het was maar een idee